Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Kan godt stemme det. Men tror som sagt at Wenger hadde jekka han litt ned.

 

Men enig i det Sir.J sier, at et par spillerkjøp er nok ikke nok. Hele stilen må nesten omgjøres.

Link to comment
Share on other sites

Fraser Forster og Tony Watts.

 

Hadde ikke sagt nei takk til Forster, Watt eller Wanyama for å si det slik.

 

Mapou Yanga-Mbiwa og Mario Götze.

 

Ei heller til disse, men vil gjerne ha en skikkelig spiss ved siden av også. Interessen for Götze er hvertfall der. Vi har til og med lagt inn et bud som var tett opp mot £30M hvis man skal tro sjefen sjøl. Dessverre så endte vi opp med å få avslag og i etterkant så har disse pengene rett og slett foruftet. Lurer på hvor de ble av jeg? :P

Link to comment
Share on other sites

Fyren kler drakta hvertfall, men ikke faen om klubben kommer til å bruke 1/3 av summen som Falcao kommer til å koste på en enkelt spiller i nær fremtid..

 

Vi har allerede siktet oss inn på kvalitetsspillere som Zaha og Gourcuff visstnok. Sier litt om hvordan klubben opererer.

Link to comment
Share on other sites

Falcao kommer visstnok til å koste rundt 60-70 millioner euro. Har lite lyst til å bruke så mye på én spiller. Finner skikkelige spisser til en langt rimeligere penge.

 

Selv om Falcao garantert ville gitt oss ufattelig mye mål så er jeg enig der. Hadde vi klart å få han for £30M så hadde jeg ikke nølt, men han blir dessverre bare altfor dyr og mtp. at han blir 27 år i februar så er han i sin beste alder også, men samtidig så vil verdien han synke drastisk etter en sesong eller to. Og en annen ting med den sinnsyke prislappen er at lønnen hans trolig skal matche det også. Minst 160k i uka trolig..

 

Har siktet meg inn på Stevan Jovetic selv. Ung og allerede veldig god, men vil uansett koste 200 millioner han også. En annen spennende spiller er Falcao's erstatter Jackson Martinez i Porto, men han kom til klubben i sommer (har 8 mål på 8 ligakamper og 11/2 mål på 12/13 kamper totalt så langt) så han er nok neppe Porto spesielt interesserte i å slippe med det første. Attpåtil så er det snakk om Porto som ikke akkurat slipper spillerene sine for en billig penge.

 

Pdd. så linkes vi som sagt til Zaha, Gourcuff (huff) og Lewis Holtby. Sistnevnte er en spennende og god spiller, men Zaha føler jeg er litt overvurdert, overpriset og ustabil. Er langt unna den kvaliteten vi pdd. trenger i laget. Er snakk om en prislapp på omtrent det samme som Chamberlain. Eller altså totalt med alle klausuler o.l. rundt £15M. Jovetic ville da kostet £5-7M mer til sammenligning, men Wenger kjøper jo ikke "store navn". Når det kommer til Gourcuff så har han et stort navn, men han har ikke prestert på 4 sesonger nå og er attpåtil veldig skadeplaget. Sa det i sommer i fjor vinter at dette var en mann jeg virkelig ikke ville se i Arsenal. Har ikke endret oppfatning ennå for å si det slik..

 

Forøvrig: Moussa Sissoko sin kontrakt går ut til sommeren. Muligens vi burde prøve å få hentet han inn slik at han kan erstatte Diaby? Er ikke akkurat mitt førstevalg, men er virkelig på tide at vi gir opp Diaby.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Cavani er nok for dyr han også. Er midt i mellom Benzema og Falcao.

 

Av de mest realistiske "toppspissene" som har vært linket fra Arsenal er disse de mest realistiske etter prislappen (fra venstre til høyre).

 

Zaha > Jovetic > Benzema > Cavani > Falcao

 

Vi ender nok opp med Zaha gitt. :P

Link to comment
Share on other sites

Cavani er nok for dyr han også. Er midt i mellom Benzema og Falcao.

 

Av de mest realistiske "toppspissene" som har vært linket fra Arsenal er disse de mest realistiske etter prislappen (fra venstre til høyre).

 

Zaha > Jovetic > Benzema > Cavani > Falcao

 

Vi ender nok opp med Zaha gitt. :P

 

 

Hva hvis vi overtaler alle medlemmer i Arsenal Norway til å ta opp så mye lån de bare har muligheten til, pantsette alt av verdi og selge kone og barn(her ligger mye penger med litt harde forhandlinger)?

Kunne overrasket klubben med en forsinket julegave utpå nyåret :)

Edited by HaakonFG
Link to comment
Share on other sites

 

 

Hva hvis vi overtaler alle medlemmer i Arsenal Norway til å ta opp så mye lån de bare har muligheten til, pantsette alt av verdi og selge kone og barn(her ligger mye penger med litt harde forhandlinger)?

Kunne overrasket klubben med en forsinket julegave utpå nyåret :)

 

Tviler på at vi ville klart å hoste opp nok penger til og med da. :P

 

Muligens hvis en eller annen heldig Gooner vinner premiepotten i Viking Lotto på 200+ mill. :P

Link to comment
Share on other sites

Ingen som er på "go'sia" med vår kjære finansminister, Sigbjørn Johnsen?

 

Dessverre ikke. :P

 

Forøvrig så kan jeg legge inn en liten video av Jovetic mens jeg er her. Det er jo natt og det er vel en tid for drømmer?

 

http://www.youtube.com/watch?v=LBMqj1s1AmI&hd=1

 

Som jeg ønsker at han ender opp i Arsenal. Tilnærmet perfekt teknisk, forholdsvis høy (183cm), rask og ung, men allikevel et temmelig stort og etablert navn med over 100 kamper for Fiorentina.

 

Ellers kan jeg også legge inn en video av Wilfried Zaha. Har ikke sett så mye av denne gutten annet enn kampen mot United, men jeg klarer ikke å se at han er verdt opp mot £20M som det ryktes om (like mye som Jovetic omtrent). Konoplyanka vil koste halvparten av det og har prestert på større arenaer enn hva Zaha har gjort (spilt i Europa og for landslaget bla). Virker veldig god teknisk, men ikke fullt så rask og litt egoistisk hvis man skal tro Palace supporterne, men han er jo fortsatt veldig ung. Blir 20 på lørdag.. Ellers har han også som så mange andre unge engelske spillere falt litt inn i nymotens pengesløseri og er veldig opptatt av imaget sitt, men han er visstnok Arsenal supporter så hey.. for min del så håper jeg heller på Konoplyanka. Føler at Zaha sin pris blir doblet fordi han er engelsk, men han er nok ikke et så ille kjøp han heller. Står

 

http://www.youtube.com/watch?v=V7VgeywANzw&hd=1

Også litt av Konoplyanka. Er dog 3 år eldre enn Zaha, men syntes han generelt sett virker å være på et høyere nivå. Måtte linke til den siste der av Konoplyanka. Fikk tydeligvis ikke lov til å legge inn mer enn 2 videoer av gangen. :P

 

Uansett: Jovetic er den spilleren jeg virkelig vil ha. Make it happen Arséne! Ikke en billigversjon med fart som en snegle, teknikk som Leonardsen og skuddfot som Chamakh.. :P

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...