Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2024


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har dessverre null tro på at Sterling er det som skal løfte oss, men håper jeg tar feil :) Så velkommen skal han selvfølgelig være.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, elx said:

Har dessverre null tro på at Sterling er det som skal løfte oss, men håper jeg tar feil :) Så velkommen skal han selvfølgelig være.

Han er bedre enn Nelson hvertfall. Så sånn sett en oppgradering, men han hadde gjerne beholdt Nelson som backup backup denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Stefanb said:

Han er bedre enn Nelson hvertfall. Så sånn sett en oppgradering, men han hadde gjerne beholdt Nelson som backup backup denne sesongen.

Nå virker det jo som om det er bare lån på Sterling, og det er jeg mer positiv til enn at det var et kjøp.

Vi får dekka opp en plass vi kanskje sliter, og Sterling er forsåvidt PL proven, og på det beste har han vært helt enorm.

At det er en oppgradering i forhold til Nelson er det ingen tvil om.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tony said:

Leser at Chelsea fansen er fly forbanna fordi de må betale halve lønna til Sterling og ingen loan fee. 

 

Eg har ikkje lest detaljane i avtalen men kva meines med det, tidlegare i tråden står det at han tek eit 50% kutt i løn. Men da betaler vi løna(?) så dersom han tek lønskutt og vi betaler resterande betaler vel ikkje Chelsea noko i løn(?)  eller opplys meg gjerne angåande slike låneavtalar 💡

Link to comment
Share on other sites

Eddie og ESR ut for 'pure profit', med Sterling inn. Stiller personlig litt spørsmål til Sterling, men det er kun lån ut sesongen samt sies det at det ikke er noen lånesum og at vi ikke betaler full lønn. Nelson ut på lån. Ramsdale solgt for en ok sum. 

Ellers Vieira, Lokonga og Tavares ut på lån, Tavares med det som visstnok skal være en 'obligation to buy' noe som igjen gjør det relativt sikkert at han er Laziospiller neste sommer og med en 'sell on clause'. Lokonga med en 'option to buy' som ikke er like sikkert som en 'obligation'. Hein utlånt og har startet ganske bra i La Liga. 

Cedric, Elneny og Okonkwo ut på 'free transfer'. 

Så alt i alt 6 spillere ut permanent, 7 hvis man tar med Tavares' 'obligation' og 8 hvis Lokonga sin 'option' blir aktivert neste sommer. Marquinhos er også ute på lån, med en 'option to buy', men er tilbake i januar hvis Fluminense ikke velger å aktivere den.

Inn har vi da forsterket med 4-5 spillere, en forsvarsspiller, en midtbanespiller og Raya permanent, samt en angrepsspiller og en backupkeeper på lån ut sesongen. I tillegg virker Miles Lewis-Skelly og Ethan Nwaneri å være tiltenkt en rolle i førstelaget denne sesongen. 

På papiret ganske bra vindu, men det legges åpenbart opp til enda mer handling i kommende overgangsvindu, spesielt neste sommer, men vi har også mulighet til å gjøre noe i januarvinduet.

Forhåpentligvis får vi også ut KT i løpet av de neste to vinduene, samt Partey, Lokonga og Tavares neste sommer. Alt etter hvordan sesongen går, kan jeg også se for meg at noen av Vieira, Martinelli, Nelson, Jorginho, Jesus og Zinchenko forsvinner ut dørene permanent neste sommer. 

Jeg gir 7/10. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ulfagrafr said:

Eg har ikkje lest detaljane i avtalen men kva meines med det, tidlegare i tråden står det at han tek eit 50% kutt i løn. Men da betaler vi løna(?) så dersom han tek lønskutt og vi betaler resterande betaler vel ikkje Chelsea noko i løn(?)  eller opplys meg gjerne angåande slike låneavtalar 💡

 

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ulfagrafr said:

Eg har ikkje lest detaljane i avtalen men kva meines med det, tidlegare i tråden står det at han tek eit 50% kutt i løn. Men da betaler vi løna(?) så dersom han tek lønskutt og vi betaler resterande betaler vel ikkje Chelsea noko i løn(?)  eller opplys meg gjerne angåande slike låneavtalar 💡

Arsenal ville ikke betale mer enn halve lønna til Sterling for å hente han på lån. Chelsea måtte dermed godta til slutt å betale halve lønna hans for å få han ut portene på brua. Derfor avtalen ikke gikk i boks før rett før vinduet stengte. Noe som vistnok førte til at de ikke kunne tilby den lønna Osimhen forlangte for å komme til Chelsea. Etter hva jeg har forstått.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd med sommerens vindu. Vi har endelig fått en habil backup for Saka og vi har fantastisk dekning i forsvar.

 

Ideelt så kunne vi trengt en superspiss, men vi har Havertz, Jesus og Trossard som kan bekle den plassen. Til sammenligning så har City kun en spiss.

Vi har kommer styrket ut, City er svekket. I år vinner vi serien, tror og håper jeg.

Faktisk så regner jeg med at City får en massiv straff, så kampen om gullet kommer nok til å stå mellom oss og Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tapapa said:

Jeg er veldig fornøyd med sommerens vindu. Vi har endelig fått en habil backup for Saka og vi har fantastisk dekning i forsvar.

 

Ideelt så kunne vi trengt en superspiss, men vi har Havertz, Jesus og Trossard som kan bekle den plassen. Til sammenligning så har City kun en spiss.

Vi har kommer styrket ut, City er svekket. I år vinner vi serien, tror og håper jeg.

Faktisk så regner jeg med at City får en massiv straff, så kampen om gullet kommer nok til å stå mellom oss og Liverpool.

Hva baserer du at city er svekket på? Gundogan feks kom tilbake og styrket dem. De mistet alvarez ja, men det Tore jeg ikke kommer til å merkes. 

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva jeg tenker om at Sterling kommer til Arsenal. Kan ikke si jeg er helt overbevist om denne overgangen. Håper at han finner City formen nå når han kommer til en velfungerende klubb. Håper også at agent og folk som jobber for Sterling holder seg unna å poster ting på X. 

Link to comment
Share on other sites

Ellers blir det spennende å se hvordan Fulham (Arsenals 2.lag) vil klare seg. Håper Leno, Iwobi, Smith-Rowe og Nelson klikker og får en bra sesong. 

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Hva baserer du at city er svekket på? Gundogan feks kom tilbake og styrket dem. De mistet alvarez ja, men det Tore jeg ikke kommer til å merkes. 

Alvarez ut. Nå har de ingen backup for Haaland.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...