Jump to content

12.11.22 Wolverhampton (B)


Simbad

Recommended Posts

1 hour ago, Simbad said:

Jeg fikk ikke sett hele kampen i går, men skjønner vi muligens var litt heldige med en straffesituasjon i førsteomgangen? Dere som så kampen, hva konkluderer dere med? 

 

25 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg så Arseblog nevnte det. Jeg har ingen anelse om hvilken situasjon det kan være snakk om

Det var situasjonen hvor Guedes (?) kommer inn i 16-meteren, tar et touch som gjør at han mister kontroll og Saliba har litt kontakt. Deretter går ballen til en Wolves spiller og Gabriel gjør en fantastisk ren takling.

Wolves mener at det burde vært straffe på kontakten fra Saliba, på tross av at Wolves spilleren var i offside i forkant. VAR valgte å gjøre ingenting med det. VG live f.eks. har ikke engang nevnt det.

Gjett hva ekspertene brukte pausen i går på å diskutere, og etter kampen? :) 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

7 minutes ago, Noname said:

Blir forbanna av alle disse «ekspertene» med feil rødfarge i blodet.. kan de ikke bare ta et steg tilbake og innrømme at Arsenal spiller bra snart

Hele forbanna gjengen går bare å venter på at Arsenal skal havarere.

Når Liverpool vinner er de på gang. Nå kommer Liverpool. De ligger bare 15 poeng bak oss. Det kommenterer de ikke i det hele tatt. 

Vinner United så høres det ut som om at de ligger alene på tabell toppen. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

 

Det var situasjonen hvor Guedes (?) kommer inn i 16-meteren, tar et touch som gjør at han mister kontroll og Saliba har litt kontakt. Deretter går ballen til en Wolves spiller og Gabriel gjør en fantastisk ren takling.

Wolves mener at det burde vært straffe på kontakten fra Saliba, på tross av at Wolves spilleren var i offside i forkant. VAR valgte å gjøre ingenting med det. VG live f.eks. har ikke engang nevnt det.

Gjett hva ekspertene brukte pausen i går på å diskutere, og etter kampen? :) 

Hadde vært en klar straffe, men han er offside og første forseelse avgjør. Assistendommer hadde flagget oppe, dommer lar det gå grunnet fordel Arsenal.

Akkurat samme hendelse som Gabriel sitt røde og straffen mot Leeds. Blir trukket grunnet en forseelse mot Gabriel først. 

 

Link to comment
Share on other sites

Syns forøvrig Arsenal bør vurdere å hente Guedes. Han skapte ekstremt mye omtrent på egenhånd i går. Ikke ulik Jesus i spillestil og veldig bra tempo. I forbindelse med den ene kontringen som han avslutter med skudd over nærmeste kryss i første omgang, parkerer han Partey i en ren sprint over 50 meter. 
Han hadde et par involveringer med Saliba i rygg hvor han tok ned vanskelige oppspill og rev seg løs. Den ene gangen med en utrolig smart vipp over Saliba etter at han tok ned ballen med to arsenalspillere i kroppen. 

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, RP7 said:

Hadde vært en klar straffe, men han er offside og første forseelse avgjør. Assistendommer hadde flagget oppe, dommer lar det gå grunnet fordel Arsenal.

Akkurat samme hendelse som Gabriel sitt røde og straffen mot Leeds. Blir trukket grunnet en forseelse mot Gabriel først. 

  Nettopp. Så hvorfor disse "ekspertene" fortsetter å gnåle om det er bare så jævlig irriterende. Det er ikke noe å diskutere, men allikevel sitter de og mener at vi er heldige og Wolves uheldige, og at hvis Wolves hadde fått den straffen så hadde nok kampen endt annerledes.

Da sier jeg som man pleier å si: Hvis tanta mi hadde hatt baller, så hadde hun vært onkelen min!

22 minutes ago, RP7 said:

Syns forøvrig Arsenal bør vurdere å hente Guedes. Han skapte ekstremt mye omtrent på egenhånd i går. Ikke ulik Jesus i spillestil og veldig bra tempo. I forbindelse med den ene kontringen som han avslutter med skudd over nærmeste kryss i første omgang, parkerer han Partey i en ren sprint over 50 meter. 
Han hadde et par involveringer med Saliba i rygg hvor han tok ned vanskelige oppspill og rev seg løs. Den ene gangen med en utrolig smart vipp over Saliba etter at han tok ned ballen med to arsenalspillere i kroppen. 

Virker som en brukbar spiller, men kom til Wolves først i år så han blir neppe billig.

Er også verdt å nevne at han ikke akkurat er en spiller som scorer mye mål. 36 mål på 178 kamper for Valencia og 1 mål for Wolves på 14 kamper så langt. Ikke akkurat overbevisende for en spiller som er 26 år og spiller på topp.

Link to comment
Share on other sites

On 11/13/2022 at 9:20 AM, Marius- said:

Er ikke mye han har spilt siste året for brazil. Flere ganger ikke vært i troppen heller. 
richarlison spiller mer som spiss, men ofte bruker de også neymar som spiss #2

Ser for meg at Jesus og Richarlison blir rotert på topp alt etter hvilken motstander de møter. De tilfører begge forskjellige kvaliteter, men Jesus er i ganske klart bedre form(selv om han ikke scorer). 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Ser for meg at Jesus og Richarlison blir rotert på topp alt etter hvilken motstander de møter. De tilfører begge forskjellige kvaliteter, men Jesus er i ganske klart bedre form(selv om han ikke scorer). 

Jeg er jo ikke uenig med deg. Men virker ikke som Brasil sin trener er enig. Han ønsker å spille neymar og vinicius jr til enhver tid. Gitt det har han til nå valgt å bruke richarlison eller ingen annen spiss. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Jeg er jo ikke uenig med deg. Men virker ikke som Brasil sin trener er enig. Han ønsker å spille neymar og vinicius jr til enhver tid. Gitt det har han til nå valgt å bruke richarlison eller ingen annen spiss. 

Er mange rare valg av landslagstrenere generelt for tiden. Vel, de har såpass bra lag at de bør kunne gjøre det bra uansett, men vi får se. En Jesus som kun blir brukt som backup/rotasjon i VM kommer kanskje tilbake ekstra revansjesugen? 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Simbad said:

Så vi var 'heldige' med tanke på at det var offside i forkant og ikke pga at VAR gjorde en feil vurdering.

Håpløst..

Jeg har ikke sett studiodiskusjonen. Hvem var det som hadde meninger om det? I pausen ble det knapt nevnt og Ljungberg forklarte hele situasjonen

Link to comment
Share on other sites

Er ref watch på skysports også som tok denne. Linjedommer flagger, og dommeren kan ikke blåse straffe. Helt etter boka er det da heller ikke en klar feil, siden linjedommer flagger. Altså korrekt avgjørelse i kampen.

Derimot mente de samme at linjedommer flagger på noe som ikke er offside. Så hvis det er tilfelle er vi jo heldige med den.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Marius- said:

Er ref watch på skysports også som tok denne. Linjedommer flagger, og dommeren kan ikke blåse straffe. Helt etter boka er det da heller ikke en klar feil, siden linjedommer flagger. Altså korrekt avgjørelse i kampen.

Derimot mente de samme at linjedommer flagger på noe som ikke er offside. Så hvis det er tilfelle er vi jo heldige med den.

B560FC69-F0ED-4FFD-92DB-C7CFC20D3240.thumb.jpeg.267f23caebcbd13e66979664bb6ff1b6.jpeg
 

Det er nesten umulig å si om han er i offside eller ikke. Dette er de eneste bildene som er vist. Live så det ut som en klar offside. 
Trekker man linjen helt ut så er stamfoten bak og ballen såvidt foran. Guedes har foten på linjen og lener seg frem. Jeg tror fortsatt der er offside😂

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, RP7 said:

B560FC69-F0ED-4FFD-92DB-C7CFC20D3240.thumb.jpeg.267f23caebcbd13e66979664bb6ff1b6.jpeg
 

Det er nesten umulig å si om han er i offside eller ikke. Dette er de eneste bildene som er vist. Live så det ut som en klar offside. 
Trekker man linjen helt ut så er stamfoten bak og ballen såvidt foran. Guedes har foten på linjen og lener seg frem. Jeg tror fortsatt der er offside😂

Godt mulig 😂 Som sagt jeg aner ikke, men vi slapp strekene der siden linjedommer trakk opp flagget da. Sånn er det bare 

 

edit. Ser vel ikke nesten ut som han sentrer på tvers og bakover. Da er det vel ikke offside

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Marius- said:

Godt mulig 😂 Som sagt jeg aner ikke, men vi slapp strekene der siden linjedommer trakk opp flagget da. Sånn er det bare 

 

edit. Ser vel ikke nesten ut som han sentrer på tvers og bakover. Da er det vel ikke offside

Kan se ut som han er onside på det bildet @RP7 har, men er umulig å si uten riktig vinkel/streker. 

Bildene @Stefanb poster viser ham offside, så uansett veldig vanskelig for VAR å ta en korrekt avgjørelse på denne.

Hadde det blitt dømt straffespark måtte de vist at han var onside iallefall.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Simbad said:

Kan se ut som han er onside på det bildet @RP7 har, men er umulig å si uten riktig vinkel/streker. 

Bildene @Stefanb poster viser ham offside, så uansett veldig vanskelig for VAR å ta en korrekt avgjørelse på denne.

Hadde det blitt dømt straffespark måtte de vist at han var onside iallefall.

Helt klart, uansett idioti å diskutere all den tid linjedommer flagget. Samme som at man scorer mål uten at dommeren har blåst i fløyta. Hjelper lite hva man sier da, spillet var ikke satt i gang. Hvissomdersomatte er det mye av i fotball, linjedommer burde nok ikke flagga, det gjorde han; case closed

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

Personlig syntes jeg ikke det var straffe heller.

Med tanke på mentaliteten i laget tror jeg ikke det hadde fått altfor mye å si uansett. Jeg tror vi hadde klart å 'grinde ut' en seier likevel.

1 minute ago, Marius- said:

Helt klart, uansett idioti å diskutere all den tid linjedommer flagget. Samme som at man scorer mål uten at dommeren har blåst i fløyta. Hjelper lite hva man sier da, spillet var ikke satt i gang. Hvissomdersomatte er det mye av i fotball, linjedommer burde nok ikke flagga, det gjorde han; case closed

Jepp.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...