Jump to content

19.03.22 Aston Villa (B)


Simbad

Recommended Posts

 

 image.png.213f7ec8585fe99b8dd6d4a37ec6adee.pngAston Villa v  Arsenal arsenal-1.png?itok=7a6a0zug    

Lørdag 19. mars 2022, kl 13:30 Villa Park
Premier League , 28. runde 
Kampen vises direkte på

Ønsket lag:

Ramsdale

Tomi - White - Gabriel - Tierney

 Partey - Xhaka 

Saka - MØ8 - Martinelli

Laca

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tidligkamp allerede om 3 dager. Villa er i relativt god form med 3 seire og to tap på de siste 5. Den ene var et 'arbeidsuhell'(?) hjemme mot Watford. Det andre tapet kom mot West Ham borte.

Dette blir på mange måter en nøkkelkamp. En kamp borte mot et ganske godt lag i ganske god form etter et tap (mot et bedre lag) i en kamp vi har ofret mye energi. Men vi spilte bra i store perioder og kunne og burde ha scoret minst ett mål. Klarer vi å resette mentalt og fysisk nok til å være hundre prosent i denne? 

Link to comment
Share on other sites

Denne burde vi vinne. I 2021 så har vi tapt to kamper. Mot City (ligaleder) og Liverpool (1 poeng bak ligaleder). Spiller vi som vi gjorde i går så burde dette gå greit.

Ramsdale
Cedric - White - Gabriel - Tierney
Partey - Xhaka
Saka - Ødegaard - Martinelli
Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Så var det Aston Villa sin tur til å kjenne på Arsenals nye maskineri. en heftig motor som er i ferd med å rulle over det som finnes av motstand - mangler bare en del eller to.  Men når det ruller - da ruller det no jævlig.

Aston Villa er et lag som har variert veldig - også etter at Liverpools Steven Gerrard tok over skuta i november 2021. Fra han tok over og frem til jul så spilte de 7 kamper hvor de vant 4 og tapte 3 (mot hhv Chelsea, Liverpool og Man. City). Etter jul så startet de med et tap mot Brentford, uavgjort mot de røde idiotene fra Manchester, før vi gikk på en 3-kampers blemme mot Leeds (3-3), Newcastle (1-0) og Watford (1-0). Så ventet 3 seire mot middels motstand, før de nå møtte West Ham og tapte 2-1 i en kamp som kanskje best blir husket for Yarmolenko sitt mål i sin første kamp etter at Ukraina-situasjonen startet.

Aston Villa har begynt å produsere fremover på banen med 10 mål på sine siste 4 kamper.  Philippe Coutinho er en vi er kjent med fra før - men som så langt har vist seg som en særdeles bra reunion for Gerrard med 7 målpoeng på sine 9 kamper for Villa så langt. Til sammenlikning hadde han 13 målpoeng på de siste 58 kampene for Barcelona. Coutinho har vel sånn sett startet bevisføringen for at Premier League passer han bra - og at han fortsatt har noe å bidra med på dette nivået.

For vår del så kommer vi fra en meget sterk periode - men et lite skår i gleden etter kampen mot Liverpool. Vi viser der at avstanden fra oss og opp til top 2 i serien er minst halvert denne sesongen - og det er enormt bra. Vi produserer en del sjanser men mangler det siste lille ekstra for å få den over mållinja - og vi er bunnsolide foruten de to situasjonene vi slipper inn mål (og en er noe vår keeper absolutt i 99 av 100 tilfeller redder... uflaks). Nå får vi dog virkelig testet mentaliteten på disse unge guttene. Jeg er ganske sikker på at de har siktet seg ut kampen mot Liverpool for å selv for få en status på hvordan de ligger ann. Jeg håper at Arteta og spillergruppa sammen drar positive ting ut av kampen - og ser at arbeidet de har lagt ned bærer frukter. Disse fruktene skal man høste litt av i helgen - da vi skal kjøre over Aston Villa fra start til slutt og komme tilbake på vinnersporet med en eneste gang. 

Jeg tror at lineupen blir ganske lik som mot Liverpool - men det er mulig i mine øyne at ESR får en kamp fra start og muligens Saka (som kanskje virket litt sluttkjørt litt vel tidlig mot Liverpool) får en liten pust i bakken og heller kommer innpå for å herje med slitne villa-bein. 

Jeg tror kampen nok blir relativt jevn med et 2-0 resultat - men jeg håper vi virkelig knuser løvene fra Birmingham og ikke gir seg før det står 4-0. 

Med seier her - så tror jeg toget vårt tøffer solid videre og høster inn 12 poeng på de 4 neste kampene - før vi igjen skal testes mot et av topplagene i form av Chelsea. Aston Villa, Crystal Palace, Brighton og Southampton. Disse skal vi spise til frokost, lunsj, middag og kvelds. Samlet målforskjell etter disse 4 kampene: 10-1.

 

Link to comment
Share on other sites

Syntes Arteta snart må prøve noe nytt på topp. Laca er nærmest helt ufarlig i feltet. Han jobber for laget , det skal han ha. Men , han får ikke ballen i mål lenger. Har ikke glemt overtids scoringen mot Wolves eller straffen mot Leicester 😁 Både Pepe  ,og til og med Eddie , ser skarpere ut for tiden. Martinelli herjer og skaper mye. Fortsetter vi de resterende kamper med en på topp som ikke scorer mer enn det Laca gjør så spørs det om vi klarer topp 4. 

Link to comment
Share on other sites

Er nesten den vikigste kampen for sesongen mot Villa. Spurs møter West ham og har en greit program igjen med oss hjemme som hengekamp. Ser Spurs som den største urfordreren forran Utd. Trur exit i Cl sørget for mer uro i garderoben i Manchester. Seier mot Villa viser at laget har mentalt forbedret seg kraftig og kan slå tilbake ved tap. Taper vi derimot så er jeg redd vi forfaller litt. Spill heller Martinelli på topp. Laca har innsatsen men det er det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke uenig i at man vil ha flere mål av en spiss - men se på hvor viktig han er som første forsvarer og i offensivt press. Pepe der ville være totalt krise - den mannen evner jo ikke å presse hardt selv som innbytter mot en sliten motstander. Linkup, styrke, connection med de rundt seg er også noe som er ekstremt viktig. Pepe på topp - vil det gi like gode arbeidsforhold for saka, Martinelli eller Ødegaard? Kan jeg aldri tenke meg.

 

martinelli på topp - vil vi det når han er så innflytelsesrik på venstre kant? 
 

vi har siden desember scoret 2 mål i snitt pr kamp - det er et snitt som man vinner kamper med (noe også resultatene viser oss). 
 

nei - Lacazette er for leg det eneste riktige valget på topp. Det har fått oss i posisjon for top4 - og det er ikke forandret av et tap mot Liverpool (som strengt tatt skal slå oss).

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å si hvordan laget vil fungere best. Martinelli var jævlig god mot Liverpool, men jeg syntes han har vært ganske lite involvert til tider gjennom vinteren. Her var Liverpool kampen noe han skilte seg ut fra.

Måten vi spiller fotball på akkurat nå krever en spiss som evner å holde på ball, møte/droppe for å plukke opp ballen og linke med medspillere og deretter bevege seg. Martinelli kan fungere, men det blir en tilpasning utvilsomt mot hvordan vi har spilt i det siste.

Det er i mine øyne ingen tvil om at vi trenger en spiss. En spiss som kan gjøre det samme som Lacazette gjør, men som faktisk har fart i beina og klarer å score mål. Det er noen alternativer der ute, men jeg er virkelig usikker på hvem klubben skal hente.

Personlig føler jeg at Martinelli ikke blir nok "brukt" på venstrekanten. Har lenge sagt at jeg ønsker han sentralt, men hvis han brukes mer som Mané blir brukt i Liverpool så kan han være en "force to be reckoned with" selv på venstre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Pepe blir bedre i press mener jeg han er vår beste kandidat som midtspiss. Han er intelligent, ekstremt god på små flater, målteft og god på hodet. 
 

i kamper der vi forventer å ha banespillet ville jeg ha ofret Xhaka og spilt med ESR. Jeg ville ha prøvd å skape samme kjemi med ESR-Martinelliduoen på lik linje med MØ-Saka - da hadde vi blitt ekstremt uforutsigbare. 

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

Dere har gode poeng alle sammen. Tror personlig det vil være en tabbe å ikke starte med Laca på topp fremover. Men tenker også det kan være spennende å se Pepe komme inn som midtspiss innimellom.

ESR istedenfor Xhaka tror jeg kan hjelpe Martinelli veldig i det offensive spillet. Litt likt MØ8 hjelper Saka på motsatt side. Da vil vi også være vanskeligere å stoppe. Dette kan absolutt være noe å teste ut i hjemmekampene våre, spesielt mot lag vi er ventet å dominere i banespillet. ESR er ikke like god defensivt eller i pressledd som MØ8, så det kan føre til at Partey blir litt vel isolert.

Sommervinduet blir ekstremt spennende. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...