Jump to content

20.01.2022(flyttet fra 06.01.2022) Liverpool (H)


Simbad

Recommended Posts

1 hour ago, Rosicky07 said:

Mediene melder vi har alle klar utenom Cedric. Om det stemmer gjenstår å se. Liverpool hadde kamp i helgen, vi har fått hvile siden sist. Jeg håper og tror vi vinner denne. Kamp mot burnley hjemme i helgen , så har vi pause. Jeg håper på følgende :

 

              Ramsedale 

tomi - white - Gabriel - tierney 

           Sambi - Esr

saka -        Martin -    Martinelli

                    Laca

 

Vist ryktene om bare cedric ute stemmer såklart 

Ønsker at Martin og ESR bytter plass i denne oppstillingen. Martin er mer disiplinert, og har erfaring med en dypere rolle fra landslaget.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dette var et trist skue, liverpool med fullstendig kontroll fra start til slutt på vår hjemmebane , der de mangler sine 2 beste offensive spillere. Viser dessverre bare hvor langt opp til de  det er per nå for vår del.  Vi må ha en spiss, en som motstanderens forsvar må forholde seg til kontinuerlig, det er ikke laca. Auba var det, men ikke nå lenger. Vi har ikke et alternativ på topp som truer forsvarene nok. Laca er ikke rask nok til å løpe i bakrom, han er ikke sterk nok til å holde helvete med de og han skårer ikke nok mål. Stoppere som Matip og Van dijk får som oftest en meget komfortabel dag på jobben mot han. 

 

Tomi spilte en forferdelig kamp, samme med ESR men begge har jo vært ute en stund.

Så kan man også diskutere snitt IQen på våre sentrale midtbanespillere, hva er det Partey driver med ? Overtid, ligger under 2-0 , kampen er tapt og så klarer han å hive seg inn i en takling som det der... Må stå over mot Burnley

Edited by Rosicky07
Link to comment
Share on other sites

Skuffende resultat og skuffende kamp. Men ESR og Tomi trente ikke engang med resten av laget før denne, og Ødegaard hadde nettopp vært ute med korona. 

Midtbanen fungerte dårlig med Lokonga som 'midtpunkt', selv om han spilte ok. Han er et talent, men virket redd for å prøve å spille gjennom ledd. Ødegaard fungerte dårlig på midten og Laca ble altfor dyp. ESR var dessverre usynlig, og Tomi slet.

Martinelli startet bra, men ble etterhvert isolert og fikk lite hjelp.

Hodeløst av Partey, men jeg skylder på jetlag og mange kamper for Ghana på kort tid. Ideelt sett burde han ikke spilt denne, men jeg skjønner at Arteta gamblet.

Likevel, gjennomsnittsalderen på spillerne som starta kampen i går var 23,1. Laca den eneste over 25. Og det mot et Pool, som selv uten Salah og Mané har vært sammen lenge og har en mye høyere snittalder enn oss. De er også blant topp 3 i England, mens vi kjemper mot topp 6 eller 7 om 4.-plassen.

Mot City viste vi at vi nærmer oss(og er nærmere topp 2-3 enn på mange år). I går viste vi at vi mangler dybde i troppen og at unggutta fortsatt lærer.

Link to comment
Share on other sites

Vi åpnet bra syntes jeg. Frisparket til Laca  i åpningen var veldig nær ved å gå inn. Men , så tok Pool over og hadde full kontroll. Rosicky07 nevner det aller vesentlige over her.

Vi har nå bare PL å forholde oss til. Det kan være en fordel for oss. Hvis vi klarer oss uten skader på viktige spillere og spillerne leverer så kan vi klare topp 4. Spurs og United blir vel de vi skal kjempe med om 4 plassen. Pool og City er egen klasse. Det fikk vi se på flere måter i går. 

Nå må vi få inn en som kan score. På midtbanen trengs det en forsterkning. Så er det opp til Arteta & Co å få signert de rette spillerne. 

Link to comment
Share on other sites

Smith Rowe og Tomi var ikke spilleklar og det så man tydelig. Martin og Martinelli var vår beste. 

Laca er greit oppspilltspunkt ,men en målscorer er han ikke lengre dessverre. Eddie som innbytter holder ikke mål og klubber som Brentford eller Norwich er nok standarden hans selv om jeg tviler på at han vil starte hver helg der også.  Hvis vi skal kjempe om topp 4 plasseringer og titler framover så forstår alle at du kan ikke ha Laca og Eddie som alternativer nå som Auba er ferdig i klubben. 

Hva trenger Arteta at Edu fikser før februar.   En bevegelig spiss som også er god i lufta. Vlahovic er mannen. Han er en mix mellom Giroud og Haaland og en ballsikker og taklingsterk midtbanespiller som er bedre en Elneny og Sambi

 

Hører du Edu? 

 

Fikser du ikke dette så er jeg redd at Conte selv uten hjelp fra Levy havner over oss.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Skuffende resultat og skuffende kamp. Men ESR og Tomi trente ikke engang med resten av laget før denne, og Ødegaard hadde nettopp vært ute med korona. 

Midtbanen fungerte dårlig med Lokonga som 'midtpunkt', selv om han spilte ok. Han er et talent, men virket redd for å prøve å spille gjennom ledd. Ødegaard fungerte dårlig på midten og Laca ble altfor dyp. ESR var dessverre usynlig, og Tomi slet.

Martinelli startet bra, men ble etterhvert isolert og fikk lite hjelp.

Hodeløst av Partey, men jeg skylder på jetlag og mange kamper for Ghana på kort tid. Ideelt sett burde han ikke spilt denne, men jeg skjønner at Arteta gamblet.

Likevel, gjennomsnittsalderen på spillerne som starta kampen i går var 23,1. Laca den eneste over 25. Og det mot et Pool, som selv uten Salah og Mané har vært sammen lenge og har en mye høyere snittalder enn oss. De er også blant topp 3 i England, mens vi kjemper mot topp 6 eller 7 om 4.-plassen.

Mot City viste vi at vi nærmer oss(og er nærmere topp 2-3 enn på mange år). I går viste vi at vi mangler dybde i troppen og at unggutta fortsatt lærer.

Enig med alt du skriver her. Skjønner godt hvorfor tottenham kampen ikke ble spilt når vi ser hva som ble vist i går. ESR, Tomi og Partey burde ikke spilt denne kampen. Men de stilte opp. Det står det respekt av. Liverpool er et godt lag selv uten Salah og Mane. Gutta kommer sterkere tilbake.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Tony said:

Enig med alt du skriver her. Skjønner godt hvorfor tottenham kampen ikke ble spilt når vi ser hva som ble vist i går. ESR, Tomi og Partey burde ikke spilt denne kampen. Men de stilte opp. Det står det respekt av. Liverpool er et godt lag selv uten Salah og Mane. Gutta kommer sterkere tilbake.

Absolutt. Skjønner hvorfor Arteta gamblet for en mulighet til en finale og et potensielt trofé, men ideelt sett burde ingen av de tre spilt i går.

Vi får håpe kampen mot Burnley ikke blir utsatt og at vi klarer å finne tilbake til vinnersporet igjen. Neste kamp etter det er Wolves borte, og da er flere av de som er ute til helja tilbake og forhåpentligvis tilbake i form også. Nå blir hver eneste kamp fremover nesten som en cupkamp.

Forhåpentligvis kommer også Pepe tilbake 'som en ny mann' og kan hjelpe oss når Saka ikke er helt på topp. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Simbad said:

Absolutt. Skjønner hvorfor Arteta gamblet for en mulighet til en finale og et potensielt trofé, men ideelt sett burde ingen av de tre spilt i går.

Vi får håpe kampen mot Burnley ikke blir utsatt og at vi klarer å finne tilbake til vinnersporet igjen. Neste kamp etter det er Wolves borte, og da er flere av de som er ute til helja tilbake og forhåpentligvis tilbake i form også. Nå blir hver eneste kamp fremover nesten som en cupkamp.

Forhåpentligvis kommer også Pepe tilbake 'som en ny mann' og kan hjelpe oss når Saka ikke er helt på topp. 

Får Pepe så mye spilletid fremover ? Han har variert voldsomt i prestasjonene og har ikke blitt den spilleren vi har håpet på. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Gunners68 said:

Får Pepe så mye spilletid fremover ? Han har variert voldsomt i prestasjonene og har ikke blitt den spilleren vi har håpet på. 

Ikke hvis Saka holder seg skadefri/frisk og i form. Men han kan også trenge litt hvile innimellom. Og hvis da Pepe viser at han vil kjempe, er det lite som er bedre enn det. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Ikke hvis Saka holder seg skadefri/frisk og i form. Men han kan også trenge litt hvile innimellom. Og hvis da Pepe viser at han vil kjempe, er det lite som er bedre enn det. 

Den siste setningen din  stusser jeg litt på , for innstillingen til en del Arsenal spillere har gjort meg forbannet. Det begynte under Wenger i hans siste tid. Spillerne så ut som de halvsov på banen. Alltid en elendig første omgang. Selv i de tøffe kampene mot Spurs , Pool , United etc så en del spillere ut til å være uinteresserte. 

Jeg tar det som en selvfølge at en hver spiller gjør sitt på London Colney for å ha et håp om å komme i betraktning når et lag skal tas ut. Det skal ligge i blodet til en spiller at han vil kjempe for en plass. Problemet til Pepe er at han ikke får det til på banen .

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Gunners68 said:

Den siste setningen din  stusser jeg litt på , for innstillingen til en del Arsenal spillere har gjort meg forbannet. Det begynte under Wenger i hans siste tid. Spillerne så ut som de halvsov på banen. Alltid en elendig første omgang. Selv i de tøffe kampene mot Spurs , Pool , United etc så en del spillere ut til å være uinteresserte. 

Jeg tar det som en selvfølge at en hver spiller gjør sitt på London Colney for å ha et håp om å komme i betraktning når et lag skal tas ut. Det skal ligge i blodet til en spiller at han vil kjempe for en plass. Problemet til Pepe er at han ikke får det til på banen .

Jeg er ikke uenig. Men som du sier, det er ikke alltid vi har sett det. Men vi ser en tendens under Arteta at den type mentalitet er i endring. Er Pepe klar for å kjempe, får han spille. Hvis ikke forsvinner han til sommeren, tror jeg. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Simbad said:

Jeg er ikke uenig. Men som du sier, det er ikke alltid vi har sett det. Men vi ser en tendens under Arteta at den type mentalitet er i endring. Er Pepe klar for å kjempe, får han spille. Hvis ikke forsvinner han til sommeren, tror jeg. 

Ja , det har vært endringer under Arteta , ingen tvil om det. Det er langt ifra perfekt , men det er ting på gang., Vi har et godt stykke igjen til å kjempe om PL tittelen , men vi har en absolutt bra mulighet til å havne i topp 4. Det er en stund siden vi har gjort det. 

Vi er noen få signeringer unna å ta neste steget. Ungdommene tar stadig nye steg , men vi trenger noen som drar det ekstra lasset i laget , og som utgjør en stor forskjell i et lag. Jeg vet ikke om det blir så mye spilletid på Pepe fremover. Virker som han ikke er i stand til å ta opp kampen , med de unge sultne spillerne våre. Arteta foretrekker å bruke de fremfor Pepe.  

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners68 said:

Ja , det har vært endringer under Arteta , ingen tvil om det. Det er langt ifra perfekt , men det er ting på gang., Vi har et godt stykke igjen til å kjempe om PL tittelen , men vi har en absolutt bra mulighet til å havne i topp 4. Det er en stund siden vi har gjort det. 

Vi er noen få signeringer unna å ta neste steget. Ungdommene tar stadig nye steg , men vi trenger noen som drar det ekstra lasset i laget , og som utgjør en stor forskjell i et lag. Jeg vet ikke om det blir så mye spilletid på Pepe fremover. Virker som han ikke er i stand til å ta opp kampen , med de unge sultne spillerne våre. Arteta foretrekker å bruke de fremfor Pepe.  

Jeg personlig har gitt opp Pepe, men så lenge spillere fortsatt er Arsenalspillere, håper jeg jo at de motbeviser meg.

Jeg tror vi trenger både å oppgradere midtbanen, spissplassen og backupen før vi kommer til å kunne være med å kjempe helt i toppen. 

Jeg er redd for at vi havner utenfor topp 4 denne sesongen, men vi er i det minste med og kjemper(med ligaens yngste lag). Det er det ikke mange som trodde før sesongen startet, og i det minste ikke etter de tre første kampene. 

Link to comment
Share on other sites

Arteta bekrefter at Tomiyasu er ute i noen uker etter at skaden ble verre etter torsdagens kamp og at han spilte smerter. Meget klok avgjørelse å la han spille. Så at han ikke var seg selv utpå der. Desperasjonen lenge leve. Får håpe at han er klar til Wolves. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...