Jump to content

19.09.20 West Ham (H)


Simbad

Recommended Posts

Dagen derpå igjen - heldigvis med 3 poeng etter en dårlig forestilling. Vi forventet noe langt bedre en det vi så i går. Men , å vinne på  en dårlig dag er noe vi må gjøre for å henge med. 

Ble laget påvirket av Tierneys frafall rett før kamp start ? Erstatteren Kola var elendig og skjønner godt at han er til salgs. Flere har geni erklært Elneny og hvor viktig han er for laget her på forumet. Hvorfor ble han plutselig vraket av Arteta ? Xhaka og Ceballos fungerte kun i perioder - spesielt Xhaka sleit i går. Holding varierer i sine prestasjoner . Han ble for sen på målet til WHU. Willian vil mye , men det funket ikke  så godt som mot Fulham.

Vi har full pott på 2 kamper. Vi må opp noen hakk i neste kamp i PL , som er borte mot Pool. Gjør vi det så kan vi få til noe på Anfield. Blir prestasjonene på Anfield som i går så taper vi. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det har vært mye forbedringer under Arteta. Spesielt på bortebane og i kamper der det ikke er lagt opp til at vi skal styre kampen. 
 

mot lavtliggende etablert forsvar skaper vi svært lite. I kamper som dette hadde det vært det vært fint med en Özil (i form). Vi blir rett og slett for stillestående. 
 

jeg er ikke bekymret for manglende poeng i topp 6 kamper. Jeg er heller ikke bekymret for manglende poeng i bortekamper, men jeg er bekymret for manglende poeng i kamper mot ræva motstand. Kamper der Liverpool og City scorer 3-6 mål. I slike kamper føler jeg vi knapt skaper noe som helst
 


 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja , det er en ny giv i laget. Tidligere tapte vi i en periode omtrent alt av borte kamper , men etter at Arteta overtok har dette bedret seg. Det er mye som har endret seg under Arteta og det at han setter krav har vært etterlyst lenge. Taktisk er vi blitt bedre og Arteta treffer ofte med byttene sine. 

Fortsettelsen blir spennende. Nå kommer det 3 tøffe borte kamper . Kamper hvor vi tidligere stort sett tapte. La oss håpe at vi nå kan få med oss viktige poeng i sånne kamper. Det vil bety så mye for lag moralen videre. 

Manglende poeng mot ræva motstand har vi også erfaring for. I går var vi ikke langt unna et tap hjemme for WHU. Ja , vi manglet en kreativ hjerne der fremme i går. Øzils tid er dessverre over for lengst , men vi må finne en som kan kle en sånn rolle.

 

Link to comment
Share on other sites

@Ben Elfen det er Artetas neste oppgave. Hvordan bryte ned motstand som ligger med 10 mann bak ball og er gode til å kontre. Det er mange slike lag i serien, og det er vanskelig å bryte ned slike lag uten midtbanespillere som tør å gå på løp fra dypet. Ceballos gjorde det ved 2-1 målet, men det var vel eneste gang. Elneny gjorde dette faktisk flere ganger mot Fulham, men timing og avgjørelser ble feil. Willock er en spiller som liker å gå på løp inn i boksen, litt lignende Ramsey, men han er fortsatt et godt stykke unna det nivået Ramsey etterhvert hadde. Er det det Arteta ser for seg at Aouar evt skal gjøre? 

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett kampen en gang til føler æ at vi spilte med 9 mann og 2 kjegler på backene. Kola er stort sett feilplassert gjennom hele kampen. Eier ikke spilleforståelse. Bellerin ser ut som han har bly i skoa.  Saka og Auba sliter seg ut på å dekke opp for Kola. Håper vi slipper å se Kola mer i Arsenaldrakta.

Arsenals beste etter min mening er Gabriel og Xhaka.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tony said:

Etter å ha sett kampen en gang til føler æ at vi spilte med 9 mann og 2 kjegler på backene. Kola er stort sett feilplassert gjennom hele kampen. Eier ikke spilleforståelse. Bellerin ser ut som han har bly i skoa.  Saka og Auba sliter seg ut på å dekke opp for Kola. Håper vi slipper å se Kola mer i Arsenaldrakta.

Arsenals beste etter min mening er Gabriel og Xhaka.

Kola har tapt seg forferdelig mye. Selg han fort som fy. Vi kan ikke ha folk på hans nivå på banen. Vi må få bort daukjøttet nå en gang for alle.

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Tony said:

Etter å ha sett kampen en gang til føler æ at vi spilte med 9 mann og 2 kjegler på backene. Kola er stort sett feilplassert gjennom hele kampen. Eier ikke spilleforståelse. Bellerin ser ut som han har bly i skoa.  Saka og Auba sliter seg ut på å dekke opp for Kola. Håper vi slipper å se Kola mer i Arsenaldrakta.

Arsenals beste etter min mening er Gabriel og Xhaka.

Hvis du ser kampen en gang til så kanskje du ser at Kola ikke spilte back. 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Ben Elfen said:

Hvis du ser kampen en gang til så kanskje du ser at Kola ikke spilte back. 

Aye. Kun etter at David Luiz kom inn endte Kola på backen.

Dog var han ikke spesielt god i noen av posisjonene.

Syntes Bellerin var god også. Mange smarte pasninger frem mot Lacazette og inn til Willian/Ceballos.

Edited by Stefanb
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Ben Elfen said:

Hvis du ser kampen en gang til så kanskje du ser at Kola ikke spilte back. 

Han spilte venstre stopper i en treer når vi er i forsvarsposisjon og i back/vingback i angrepsformasjon når Saka trekker inn for å lage rom for Kola å komme på løp. Samme som Tierney og Niles gjorde mot Fulham.

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Stefanb said:

Aye. Kun etter at David Luiz kom inn endte Kola på backen.

Dog var han ikke spesielt god i noen av posisjonene.

Syntes Bellerin var god også. Mange smarte pasninger frem mot Lacazette og inn til Willian/Ceballos.

Jeg synes også Bellerin var helt ok. 
 

enig i at Kola ikke imponerte

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest og hørt en del intervjuer om denne kampen. Mange av ekspertene sier at kampen var et tegn på både det ene og det andre:

- Sårbare defensivt

- Svak midtbane

- Manglende kreativitet

Det er ikke nødvendigvis feil, men jeg biter meg også merke i at West Ham spilte en svært god kamp. Det er ikke kun våre egne ferdigheter som avgjør utfallet av en kamp. Vi skapte problemer for oss selv, med unødvendige feilpasninger. Men WHU jobbet hardt og utnyttet våre svakheter (bla. Kola). 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...