Jump to content

2020.06.25 Southampton (B)


Polljen

Recommended Posts

Southampton    crest   Southampton   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Torsdag 25. juni 2020, kl 19:00. St Mary's Stadium
Premier League, 31. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Skadesituasjonen er omfattende og i skrivende stund så har jeg ikke full oversikt, men vi mangler vel de samme spillerne som var utilgjengelige til kampen mot Brighton + Leno som nå også er ute.

Arsenal ligger som nr 10  etter å ha tapt begge sine kamper etter at sesongen startet igjen. Southampton ligger som lag nr 13, tre poeng etter oss og vant sin kamp mot Norwich på fredag med solide 0-3 borte..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå venter fotball forbundet i England på kamp rapporten fra dommeren i går , Atkinson. Spørs hva som står i den om episoden med Matteo hvor han tar tak i halsen på en Brighton spiller. I verste fall  kan Matteo risikere å ikke få spille mot Soton.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Nå venter fotball forbundet i England på kamp rapporten fra dommeren i går , Atkinson. Spørs hva som står i den om episoden med Matteo hvor han tar tak i halsen på en Brighton spiller. I verste fall  kan Matteo risikere å ikke få spille mot Soton.

Har vel lite å si. Håret har ikke storspilt, og andre burde kunne gjøre jobben like godt. Men trodde var skulle tatt slikt? Ellers er det jo ikke en klar dommertabbe

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Nå venter fotball forbundet i England på kamp rapporten fra dommeren i går , Atkinson. Spørs hva som står i den om episoden med Matteo hvor han tar tak i halsen på en Brighton spiller. I verste fall  kan Matteo risikere å ikke få spille mot Soton.

Jeg vil se Main.niles på høyrebacken mot soto. Det Bellerin har visst er på et fryktelig nivå både off og defensivt. Martinelli skal inn og laca ut.

Forventer tap. Tipper vi må kjempe hardt om vi ikke havner i nedrykkstriden. Arteta har heller ikke imponert taktisk. Trenger du kreativitet så hiver du ikke innpå willock.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, sas2002 said:

Jeg vil se Main.niles på høyrebacken mot soto. Det Bellerin har visst er på et fryktelig nivå både off og defensivt. Martinelli skal inn og laca ut.

Forventer tap. Tipper vi må kjempe hardt om vi ikke havner i nedrykkstriden. Arteta har heller ikke imponert taktisk. Trenger du kreativitet så hiver du ikke innpå willock.

Det må ha skjedd ting bak lukkede dører vi ikke vet så mye om. AMN skal ha fått klar beskjed av Arteta om å forbedre innstillingen sin på treningene. Øzil skal ha fått beskjed om det samme. Martinelli får ikke et minutt på banen. I går trengte vi mål. Øzil og Martinelli blir sittende , mens de tre ungdommene ble satt inn. Kan nesten få inntrykk av at Arteta er ute etter og understreke et eller annet. 

Bellerin har vært elendig - helt korrekt. De aller fleste har sviktet syntes jeg. Saka og Leno har vel vært de to som har vist seg mest frem.

Vi rykker ikke ned , men jeg tror vi kun tar to seire til - mot Villa og Norwich. Vi vinner ingen av bortekampene for jeg tviler på at vi klarer å mobilisere nok til det. 

Link to comment
Share on other sites

Siste nytt er at Martinelli skadet seg på trening idag og er ute noen mnder kanskje. Luiz spiller resten av sesongen før ny beslutning tas. Dette blir verre og verre. Heldigvis er Leno klar til sesongstart

 

Link to comment
Share on other sites

On 6/21/2020 at 8:22 PM, Gunners68 said:

 AMN skal ha fått klar beskjed av Arteta om å forbedre innstillingen sin på treningene.  

Så vidt jeg har forstått (ut i fra ryktene) så har AMN vist på treningene post-korona at han klart har forbedret sin innstilling betraktelig

 

On 6/21/2020 at 8:00 PM, sas2002 said:

Jeg vil se Main.niles på høyrebacken mot soto. Det Bellerin har visst er på et fryktelig nivå både off og defensivt. Martinelli skal inn og laca ut.

Forventer tap. Tipper vi må kjempe hardt om vi ikke havner i nedrykkstriden. Arteta har heller ikke imponert taktisk. Trenger du kreativitet så hiver du ikke innpå willock.

Som andre har nevnt så har Martinelli skadet seg på trening. Det skal være brusken i venstre kne som har fått en "trøkk".

Selv om jeg støtter Arteta som manager pr dato, så er jeg enig i at han ikke har imponert så voldsomt taktisk. Kreativitet er så absolutt en mangelvare.

-------------------------

En liten oppdatering av skadesituasjonen:

Leno: Leddbåndskade i høyre kne. Ute i fire til seks uker.
Mari: Større forstuing av leddbånd i ankel. Ute i to til tre måneder.
Martinelli: Som nevnt over problemer med brusken i venstre kne.
Soares: Har blitt tatt forsiktig inn i trening igjen etter en ansiktskade. Forventet kampklar om en uke (mot Norwich)
Torreira: Ute p.g.a. brudd i høyre ankel. Forventes tilbake i full trening om to til tre uker.
Chambers: skadde leddbånd i venstre kne. Er i rehabilitering som bl.a. innebærer løping og apparattrening. Dato for når han er tilbake er ukjent, men sannsynligvis litt ute i neste sesong.


Xhaka: tilbake i trening etter en en forstuelse i høyre ankel.
Sokratis: tilbake i trening etter en mindre lårproblemer.

Luiz er suspendert grunnet det røde kortet mot City. Er klar mot Sheffield United

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Gunners68 said:

Måtte du få rett , for nå er det så som så med selvtillit i Arsenal. Når vant vi stort sist i PL forresten ??? 🙂 

Stort? Var vel newcastle men resultatet var vel litt ufortjent

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...