Jump to content

2019.05.09 Valencia (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 268
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Får vi oppleve det samme som Pool og Spurs i kveld tro ? Jeg tvilte sterkt på begge lagene før kampene , men for noen comeback - om vi liker det eller ikke - særlig det siste. Tviler på våre folk etter forferdelig kamper den senere tid. Vi snakker ikke om en dårlig kamp heller , men omtrent samtlige over lang tid i PL. Vi har derimot gjort det bra i EL. 

Vinner Spurs CL , som sas2002 skriver om over her , så er det jævlig ydmykende - kan ikke bli verre. 

Hvor er det blitt av world class players som vi skulle kjøpe inn bare vi kom til Emirates. Har ikke sett noe særlig til det. Øzil fikk den betegnelsen når han kom til oss , leverte sakene noen sesonger og har sluknet som en nyttårs rakett. Der er det totalt flatt batteri uten tegn til bedring. Kanskje han stepper opp for en gangs skyld og tar oss til en finale .

Kan ikke legge skylden på Øzil alene for det står dårlig til med de fleste andre i laget også. Vi trenger en opptur så vi får se om spillerne forstår det og gir oss noe å glede oss over. Forhåpentligvis så betyr det noe for spillerne og få oppleve en opptur også. 

Spurs har langt bedre spillere enn oss , de har sitt nye stadion og der kan vi oppleve at det står en CL pokal før all maling på veggene er tørket. 

Det må skje store ting i Arsenal denne sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Skjer det ikke store ting til sommeren så er det ikke sikkert vi blir blant de 6 beste med den innsats laget viser. Elendig innsats, personlige feil, feil laguttak med alt for mye rotasjon. Mye som må endres eller så blir jeg passivt medlem.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Gunners77 said:

Skjer det ikke store ting til sommeren så er det ikke sikkert vi blir blant de 6 beste med den innsats laget viser. Elendig innsats, personlige feil, feil laguttak med alt for mye rotasjon. Mye som må endres eller så blir jeg passivt medlem.

3 av fire svakheter du nevner ovenfor går på trenern . til orientering. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

2 av 4 vel. Elendig innsats kan da han ikke lastes for. Kanskje derfor han roterer så mye? Fordi spillerne ikke gjør som de blir bedt om? 

Hvis en spiller har elendig innsats så kan man skylde på spilleren. Om alle har elendig innsats så er det lederens feil 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Ben Elfen said:

Hvis en spiller har elendig innsats så kan man skylde på spilleren. Om alle har elendig innsats så er det lederens feil 

Jeg er langt på vei enig med deg i det Ben Elfen. Når et lag svikter i kamp etter kamp så har lagets leder ett stort ansvar for denne svikten. 

Litt spekulativt fra min side 😏.  På ett mer generelt nivå (ikke nødvendigvis dagens Arsenal) så er en slik svikt en symptom på at det er noe virkelig galt i en klubb. Klarer ikke en leder å formidle det budskapet han har til sine spillere, eller er problemet at spillerstallen ikke har tro på sin leder. Spillernes mistro trenger ikke alltid være mot nærmeste leder, det kan også være et symptom mot høyere ledelse i den aktuelle klubben. 

Tilbake til Arsenal spesifikt. Elendig innsats er ikke noe nytt under Emery, vi så også nok av det under Wengers siste sesonger. Ledelsen er skiftet, spillerne er i hovedsak de samme. Det er også et tankekors. Jeg vet ikke hvor skylden ligger, men at det er et problem i klubben er jeg sikker på. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Marius- said:

Ellers kan det opplyses om at kampen går ikveld på vanlig TV2. Er ganske uvanlig kost.. 

Det er bra du følger med, Marius. Arsenal var i utgangspunktet satt opp på Sport1 og Chelsea på TV2, men det er nå byttet om på ser det ut som. 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Ben Elfen said:

Det kom som en kjempeoverraskelse gett 🙂

Nei, vi er jo uenige i det meste. :) Men en sjelden gang BE... da er vi utrolig nok enige.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Ray1955 said:

De skal absolutt brodere seg inn på målstreken istedenfor å legge harde innlegg inn i feltet for å skape problemer for motstanderen - samme med Emery som med Wenger - fatter ikke vitsen med dette.

Kolasniac var i intervju nylig der han fortalte at emery ønsket at han skulle mest mulig rundt på kanten og harde innlegg i boksen. Så det er jo ett «bevis» på at man prøver på nevnte, men de klarer ikke utføre dette ofte nok. Hvorfor? Jeg tipper for dårlige spillere rundt kantene.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Marius- said:

Kolasniac var i intervju nylig der han fortalte at emery ønsket at han skulle mest mulig rundt på kanten og harde innlegg i boksen. Så det er jo ett «bevis» på at man prøver på nevnte, men de klarer ikke utføre dette ofte nok. Hvorfor? Jeg tipper for dårlige spillere rundt kantene.

Du er inne på noe der.

Link to comment
Share on other sites

Har vært mange ord her inne i det siste om hvem som skal ut , hvem vi skal beholde og hvor gode / dårlige vi er.

Vi blir aldri enige 🙂 

Jeg er som vanlig for at en del spillere ikke er gode nok - det må ryddes opp. Noen mener at de samme spillerne er veldig gode.

Velger å si det på en annen måte da og det er at laget er jævlig godt - med tanke på muligheten for å nå en 6 plass  . Bedre plassering er lite realistisk hvis ikke eierne våkner opp og gir Emery handlefrihet.

 

Link to comment
Share on other sites

lineups.svg
Arsenal starter med dette laget: Cech - Monreal, Sokratis, Koscielny, Maitland-Niles, Kolasinac, Xhaka, Özil, Abameyang, Lacazette.

 

Dette er vglive sin... mangler vel en spiller her ?^^

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...