Jump to content

2019.05.09 Valencia (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 268
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

11 minutes ago, Gunners68 said:

Kollektiv kollaps har jo skjedd over tid. Vi har ikke scoret så mye som vi skulle. Laca og Auba har variert i prestasjonene. Men , i bakre rekker har arvesølvet som Emery overtok  vært enda dårligere. Personlige feil er en ting og det har vi fått svi for gang på gang. Det kunne sikkert ha vært gjort en bedre jobb med det defensive og det er Emerys ansvar.

 

Arvesølvet Emery fikk var som følger:

kos - veldig god

bellerin - veldig god

monreal - veldig god. 

Mustafi - veldig enten eller. 

Holding - ok

Link to comment
Share on other sites

De gjorde seg ikke bort i den kampen. De spilte faktisk en ganske bra kamp selv om de tapte med 3 - 0.  På tross av det resultatet så så de frem til retur kampen. Nå leder de 3-0 og da drister jeg meg igjen til å si at Pool har baller.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Marius- said:

Hva legger du i veldig god? Du syntes jo jenkinson er god? Eller veldig god kanskje? 

Mine:

Kos: god

bellerin: ok

monreal: ok

mustafi: dårlig

holding: junior

I veldig god mener jeg folk som stort sett spiller veldig godt 😂 - hakket under verdensklasse. 

Jenkinson er en god, billig og homegrown Back up - det har jeg ment tidligere og det står jeg ved

Link to comment
Share on other sites

Kos har vært veldig god etter mitt syn. Nå preges han veldig av skadene . Spiller veldig godt i perioder - men som sagt ikke til å stole på lenger grunnet mye skader. Resten er ok eller dårlig som Marius beskriver de.

 

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg vet hva du mener om Jenkinson, bare lurte på kvaliteten ;) Der er du nok på unote med de aller fleste, men det er lov. Jeg ser frem til Jenkinson forsvinner for egen del.

Igjen, fatter ikke hvordan du overvurderer spillerne så til de grader. Hvis de er nesten verdensklasse hele gjengen, hvordan klarte Wenger kunststykket år etter år og feile tro? Mulig han trodde det samme som deg...

 

Link to comment
Share on other sites

Det er Arsenal vi snakker om her ikke sant. Når ble våre forsvars spillere sist omtalt som hakket under verdens klasse.

Vi kan jo i all verdens navn og rike ikke bli en klubb som skal ta oss av lokale folk som Jenkinson. ingen andre lag vil jo kjøpe mannen. Chambers likeså. Vi må få slutt på å ta vare på folk som ikke har det som skal til.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Gunners68 said:

Det er Arsenal vi snakker om her ikke sant. Når ble våre forsvars spillere sist omtalt som hakket under verdens klasse.

Vi kan jo i all verdens navn og rike ikke bli en klubb som skal ta oss av lokale folk som Jenkinson. ingen andre lag vil jo kjøpe mannen. Chambers likeså. Vi må få slutt på å ta vare på folk som ikke har det som skal til.

Og jeg mener vi må få slutt på at folk bare ønsker å bytte spillere til enhver tid. Passe naivt å tro at et lag som kommer på 5. Plass i en av verdens hardeste ligaer klarer det med kun 3-4 spillere som er gode nok. Jeg forstår meg ikke på slik tankegang

Link to comment
Share on other sites

Nå tviler jeg på vi klarer 5plass ;) Uansett, vinhar to gode spisser, de har sørget for at vi er oppi der. Ozil er god når han gidder, sjelden vare. Også har vi noen som glimter til på midten. De er ikke ræva alle sammen, men de er ikke gode nok. De har fått flere sesonger med sjanser, viser at de ikke klarer det. Selv med forskjellige managere. Da er det på tide å skifte stammen. 

Hvor mange er det igjen fra stammen Klopp tok over? Guardiola? (Litt fler der tipper jeg, men fremdeles skiftet)

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi vært på 4 , 5 og en dog 6 plass i hvor mange år. På tide å nå enda høyere opp ? Det var jo folk her inne som seriøst mente at vi minst var gode nok for en 2 plass under vår ubeseirede rekke på 22 kamper. Vi ender vel ca 30 poeng bak vinneren - i år som ifjor.

Vi gir bort spillere i Arsenal - gratis. Vi har vel ikke byttet så mange  spillere heller. Men , de av oss supportere som ønsker bedre spill og høyere ambisjoner vet at det ikke skjer med dagens tropp. Kommer aldri til å skje.

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Simbad said:

Får håpe gutta våre så kampen og ikke undervurderer Valencia som i motsetning til Pool i tillegg har et bortemål.

 

Med dagens form kunne de ikke undervurdert BodøGlimt borte engang... Det er totalt åpent den kampen der. Misstenker vi burde hatt ett mål til med oss..

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Så da er spørsmålet mitt - er det spillernes feil at det er en kollektiv kollaps? 

Ja og nei. Igjen så er ikke dette et svart hvitt spørsmål. 

Jeg skal gi deg rett i at "systemet" (les: Emery) har et merkbart ansvar for den kollapsen som har skjedd denne våren. Du har rett i at det ikke bare er forsvaret som har sviktet de siste ukene i PL, laget har rett og slett vært svakere gjennom alle lagdelen. "Systemet" har et klart ansvar her, spillerne både som enkeltindivider og som et kollektiv har også sin del av ansvaret for kollapsen. 

Problemet slik jeg ser det er at forsvaret har slitt også når de andre lagdelen har fungert betraktelig bedre. 

Tilbake til svikten fra Emery sin side, så mener jeg at han gjorde en general tabbe mot Brighton da han foretok byttene sine ut i andre omgang. Hvis man ser på kampens første seksti minutter så kan man forsåvidt forstå behovet for bytter siden det var mye som ikke fungerte. Men da byttene skjedde var Arsenal inne i en periode med sterkt offensivt press der laget kan sies å være "i siget". Byttene ødela fullstendig den momentumet Arsenal var inne i. 

Ja, systemet har sviktet denne våren, men svakhetene i forsvaret er ikke nye. Vi slet med det under Wenger og vi sliter med det under Emery. 

Link to comment
Share on other sites

Enorm prestasjon av Liverpool i går kveld. De har et bra lag og det fikk vi se i går kveld. Var ikke mange som trodde at de skulle slå ut Barca etter at de tapte den første kampen så klart. Selv om de tapte 3 -0 så spilte faktisk Pool en god kamp der nede.

Det får meg til å lure på hvor mye vi skal igjennom før vi er i stand til å gjøre det samme. Vi ligger langt bak de beste lagene. De har satset penger og kjøpt på øverste hylle. I England vil majoriteten av våre supportere at klubben skal satse penger og kjøpe bedre spillere. Her hjemme på berget skal vi jo ikke det. Vi vil jo ikke at vi skal bli en kjøpe klubb.  

Vel , supporterne i London aksepterte at vi skulle bli en kjøpe klubb da vi bestemte oss for å forlate Highbury. 1 argumentet til ledelsen i klubben var å generere penger til kjøp av spillere så vi kunne hevde oss i europa.

Ville vi her hjemme blitt så veldig lei oss om vi ble kvitt Mustafi , Iwobi & Co og fikk oppleve det som skjer i City og Pool ?

Vi har 3 FA cup triumfer på 13 år siden vi kom til Emirates. Det er det vi kan slå i bordet med. I europa har vi en semi finale i CL og nå to i EL. Utgangspunktet vårt før kampen er ikke bra med tanke på siste ukers prestasjoner. Håpet er om vi kan dra frem en prestasjon igjen ala kampene i PL mot feks Spurs og Chelsea. Vi må opp på et slikt nivå. Klubben og spillerne trenger et løft nå - ikke minst vi supporterne.

Da gjenstår det å se om vi har baller vi også til å nå en finale.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vi skjønner at vi aldri blir enige på dette forumet når noen mener at Carl Jenkinson er en god spiller??

La oss sammenligne litt. Alexander Arnold på Liverpool, Kyle Walker på City vil jeg definere som gode spillere. Ikke verdensklasse men veldig gode. Bedre en Bellerin som er vår beste høyreback. Er da Carl Jenkinson en god fotballspiller? , han ville ikke spilt fast på noen klubber i PL. Kanskje for Huddersfield som rykket ned.

 

Det er problemet vårt. Vi har spillere som trur de er bedre en det de er.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...