Jump to content

2019.02.21 BATE Borisov (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

 

11 minutes ago, Marius- said:

Nivå med fullham? Ble snakket om u-lag her inne, så at Ozil presterer litt mot noe slikt er vel ikke overraskende :)

Enkelt videre når man ikke er på en potetåker. Så får vi satse på bedre spill neste runde. 

Sist jeg sjekka så er nok Fulham i championship neste sesong så står for den sammenligningen. 😂

Link to comment
Share on other sites

En av de bedre kampene den siste tiden. God flyt og veldig bra fart på ballen. Burde scoret fler og fortsatt skaper Bate 3 gode sjanser. Likevel en god prestasjon. 

Hva nå enn som har vært mellom Emery og Özil så viste sistnevnte en stor glød og entusiasme i går. Litt smårusk i passene og avslutningene. Han var helt rød i ansiktet ved kampslutt og tydelig sliten. Det er det lenge siden vi har sett. At han overtok kapteinsbindet selv om Cech var på banen sier også noe om standingen hans.  

Link to comment
Share on other sites

Det var godt å se laget med litt selvtillit igjen. Özil betyr mye for spillerne rundt seg, og skaper en helt annen flyt i pasningsspillet. Selv på en begrenset dag er han et hode foran de andre på dette området. Plutselig så vi igjen identiteten i laget, og en noe tydeligere plan i det offensive spillet.

Link to comment
Share on other sites

Det ble heldigvis en helt annen forestilling i går en det var i bortekampen. Laget spilte på seg litt selvtillit igjen som kan bli godt å ta med i de 2 kommende hjemmekampene.

Alle prater om Øzil om dagen og han viste seg fra en bra side i går. Kampen i går var en kamp han måtte spille og han tok godt vare sjansen han fikk i går.. Vet ikke om han får starte mot Soton søndag , men syntes han bør få sjansen. Det kommer to kamper nå hvor han kan få vise seg frem - to kamper hvor han kan få spille seg inn i varmen igjen. Får han muligheten av Emery så blir dette to meget viktige kamper for Øzils fremtid i Arsenal. Spiller han de to neste kampene så er han inne i laget igjen.

Deretter venter Spurs og United i PL og da må Øzil steppe opp og vise alle at det er feil av Emery og utelukke ham fra laget.l. Flopper han mot de to lagene så får han ikke  sjansen igjen i Arsenal under Emery som manager. Media vil spise ham levende - det vet vi. 

Da er det opp til Øzil selv og vise for seg selv og supporterne hvor han hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Trekningen for åttendedelsfinalene skjer i dag kl 13:00 og streames direkte på UEFA.com sine sider.

Fra og med åttendedelsfinalene så er det ingen lag som er "beskyttet", det er ingen seeding og lag fra samme nasjon kan nå møte hverandre.

Følgende lag er med i trekningen (kampdatoer er 7. og 14. mars):

Arsenal (ENG)
Benfica (POR)
Chelsea (ENG)
Dinamo Zagreb (CRO)
Dynamo Kyiv (UKR)
Eintracht Frankfurt (GER)
Internazionale Milano (ITA)
Krasnodar (RUS)
Napoli (ITA)
Rennes (FRA)
Salzburg (AUT)
Sevilla (ESP)
Slavia Praha (CZE)
Valencia (ESP)
Villarreal (ESP)
Zenit (RUS)

Link to comment
Share on other sites

Motstander i åttendedelsfinalen er Rennes. Første kamp på Emirates.

En meget god trekning etter min mening.

 

EDIT: Hvis jeg forstod UEFA's representant korrekt, så er det en teoretisk mulighet for at det kan bli endringer i hvem som får hjemme/bortekamp først.
Siden Både Chelsea og Arsenal ble trukket til å ha hjemmekamp på samme dag, så ser jeg for mag at det eventuelt kan bli endringer i en av disse kampene.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Polljen said:

Motstander i åttendedelsfinalen er Rennes. Første kamp på Emirates.

En meget god trekning etter min mening.

 

EDIT: Hvis jeg forstod UEFA's representant korrekt, så er det en teoretisk mulighet for at det kan bli endringer i hvem som får hjemme/bortekamp først.
Siden Både Chelsea og Arsenal ble trukket til å ha hjemmekamp på samme dag, så ser jeg for mag at det eventuelt kan bli endringer i en av disse kampene.

Hvorfor skulle det by på problemer å ha hjemmekamp samme dag for både Chelsea og Arsenal? Ville overraske meg om det ble endret

 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Ben Elfen said:

Hvorfor skulle det by på problemer å ha hjemmekamp samme dag for både Chelsea og Arsenal? Ville overraske meg om det ble endret

 

Du har sikkert rett i det, grunnen til at jeg i det hele tatt nevnte dette var en kommentar som kom i innledningen av trekningen, og denne kommentaren tolket jeg som at det endelige kampoppsettet først ville bli "offisielt" noen timer etter trekningen. Siden alle kampene går på torsdager så kunne jeg ikke se så mange årsaker til at man måtte vente noen timer etter trekningen for å gi det offisielle kampoppsettet. I det jeg skrev den overnevnte kommentaren så var det med at to eller flere lag fra samme nasjon med hjemmekamp samtidig kanskje var uønsket av fotballmessige årsaker, men når jeg nå skriver dette svaret til deg så innser jeg at det er mer sannsynlig at UEFA vil dele kampene opp i når på kampdagene kampene skal spilles, d.v.s. at det som i den foregående runden vil være noen kamper med kampstart rundt kl 19 (norsk tid) og noen kamper med kampstart rundt kl 21 (norsk tid). 

Det er ikke alltid man tenker før man skriver, BE 😜

 

EDIT: Jeg hadde faktisk rett i min første påstand kan det tyde på. Iflg Arsenal.com skal den første kampen spilles i Rennes den 7. mars og den andre på Emirates den 14. mars.
Iflg Chelseafc.com så skal Chelsea spille sin første kamp hjemme og returkampen borte.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Du har sikkert rett i det, grunnen til at jeg i det hele tatt nevnte dette var en kommentar som kom i innledningen av trekningen, og denne kommentaren tolket jeg som at det endelige kampoppsettet først ville bli "offisielt" noen timer etter trekningen. Siden alle kampene går på torsdager så kunne jeg ikke se så mange årsaker til at man måtte vente noen timer etter trekningen for å gi det offisielle kampoppsettet. I det jeg skrev den overnevnte kommentaren så var det med at to eller flere lag fra samme nasjon med hjemmekamp samtidig kanskje var uønsket av fotballmessige årsaker, men når jeg nå skriver dette svaret til deg så innser jeg at det er mer sannsynlig at UEFA vil dele kampene opp i når på kampdagene kampene skal spilles, d.v.s. at det som i den foregående runden vil være noen kamper med kampstart rundt kl 19 (norsk tid) og noen kamper med kampstart rundt kl 21 (norsk tid). 

Det er ikke alltid man tenker før man skriver, BE 😜

 

EDIT: Jeg hadde faktisk rett i min første påstand kan det tyde på. Iflg Arsenal.com skal den første kampen spilles i Rennes den 7. mars og den andre på Emirates den 14. mars.
Iflg Chelseafc.com så skal Chelsea spille sin første kamp hjemme og returkampen borte.

Wtff? Merkelig. Jeg tenkte tidspunktet kunne endres, men ikke kamparena. Det gjør man strengt talt ikke i Norway Cup en gang. 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Gunners68 said:

Arsenal har iflg Daily Mail kommet til enighet med Rennes om å endre det så Arsenal åpner borte i første kampen.

 

4 minutes ago, Ben Elfen said:

Wtff? Merkelig. Jeg tenkte tidspunktet kunne endres, men ikke kamparena. Det gjør man strengt talt ikke i Norway Cup en gang. 

Jeg er forsåvidt enig med deg BE, og jeg anser forklaringen til Gunners68 som den mest sannsynlige for avviket mellom trekningen og det som står på Arsenals hjemmeside. For "moro skyld"  så sjekket jeg nettopp både UEFA og Rennes sine hjemmesider. På UEFA sine sider så er det ennå ikke kommet noe offisielt om starttidspunkt på noen av kampene i den runden, på Rennes sine sider så står det fremdeles at Arsenal spiller hjemme først, men det ble skrevet bare minutter etter at trekningen (kl 13:15) så jeg antar at det blir oppdatert etter hvert.

Når det gjelder klokkesletter så spilles kampene (iflg Arsenal) kl 17:55 i Rennes og kl 21:00 på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å gjøre denne kampbyttesaken om til en såpeopera 😋, så viser det seg nå, hvis vi skal tro kilden som er Daily Mail, at det var ikke en avtale mellom Arsenal Rennes som endret på hjemme/bortekampene, men en lite kjent UEFA.regel, som kalles "city clash"-regelen, som var årsaken.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-6734097/Arsenal-fans-fume-UEFA-switch-home-away-legs-Rennes-tie-city-clash-rule.html

 

og jeg tror dette er regelen, hentet fra UEFA's regelbok:

23.03 If more than one club from the same city, or within a radius of 50km (31 miles) of each other, is taking part in any of the UEFA club competitions and/or plays in the same stadium, and if the association and the clubs concerned explicitly declare when entering the clubs that their matches cannot be played on the same day or on consecutive days, the UEFA administration may alter or confirm dates and kickoff times in accordance with the principles set by the Club Competitions Committee. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...