Jump to content

2019.02.14 BATE Borisov (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply
3 minutes ago, Marius- said:

Eneste spillerne JEG tror OGS hadde tatt fra Arsenal er: Torreira og Auba. Resten hadde ikke vært i nærheten av a laget. Men det er nå det jeg tror. Du må gjerne mene at vi har en like bra eller bedre tropp.

 

Jeg sier kvalitetetsforskjellen på enkeltspillere er marginal. Hvem man tar med er avhengig av hvilket system man ønsker. 

Poenget er at dette er alle meget gode spillere som presterer på topp landslag over hele verden. Når de ikke presterer i klubb (som United-spillerne for få uker siden) så må man endre kurs og system. JM gjorde det ikke og Emery gjør ikke det.

Det nytter ikke å presse kuber i runde hull uansett hvor mye du ønsker at det skal gå. Har manageren en tropp så må han få den gruppen til å prestere ut i fra de premisser som ligger der, ikke hva han ønsker skal være der. Da er manageren på feil plass og med feil innstilling. 

Link to comment
Share on other sites

Da er det atter en gang bare til å sette i gang med å slikke sårene etter en ny nedtur - på en potetåker. Eieren , manageren og stallen er den samme til neste kamp. Føler meg ganske sikker på at vi går videre etter den kampen som skal spilles på en fotball bane 🙂

Det er mange meninger om alt som må forbedres , men dette var realiteten idag . Vi har sett  det før og vi får se det igjen. Dette vil vedvare til de rette forsterkningene er på plass og med vår eier så skjønner alle at det vil ta tid. Tviler sterkt på at andre managere vil få mer ut av laget en det Emery får. Solskjær har snudd det i United , men han har langt bedre spillere å jobbe med.

Sparekniven som var flittig brukt under Wenger er  det vi nå ser resultatet av. 

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, RP7 said:

Jeg sier kvalitetetsforskjellen på enkeltspillere er marginal. Hvem man tar med er avhengig av hvilket system man ønsker. 

Poenget er at dette er alle meget gode spillere som presterer på topp landslag over hele verden. Når de ikke presterer i klubb (som United-spillerne for få uker siden) så må man endre kurs og system. JM gjorde det ikke og Emery gjør ikke det.

Det nytter ikke å presse kuber i runde hull uansett hvor mye du ønsker at det skal gå. Har manageren en tropp så må han få den gruppen til å prestere ut i fra de premisser som ligger der, ikke hva han ønsker skal være der. Da er manageren på feil plass og med feil innstilling. 

I fare for å kverulere, men alle på landslag?

Såvidt jeg vet spiller ikke:

Leno, Mustafi, Bellerin, Kos (lagt opp), Lacazette eller Monreal noe fast på sine respektive landslag.

Noen har vært innom, men blir sjeldent/aldri valgt ut lenger. Selv Ozil spiller ikke på landslag, selv om det er jo selvsagt en sak for seg selv. (Forøvrig etter denne greia han har totalt mistet formen)

Men som nevt tidligere så må hver og en få ha sine egne meninger om hvor god eller dårlig troppen er.

Jeg tipper knapt en spiller fra oss hadde kommet inn på Pool, City, Tottenham eller United sitt lag. Men det er igjen min mening, og for meg hovedgrunnen til at det ikke hjelper med Emry, Klopp eller Guardiola som trener. Tviler på noen hadde klart å prestere over tid med denne troppen. Både kvaliteten og sammensetningen er for dårlig. Arsenal er i dønn motsatt forfatning enn hva Wenger messet om at han skulle overlevere fra seg. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Marius- said:

I fare for å kverulere, men alle på landslag?

Såvidt jeg vet spiller ikke:

Leno, Mustafi, Bellerin, Kos (lagt opp), Lacazette eller Monreal noe fast på sine respektive landslag.

Noen har vært innom, men blir sjeldent/aldri valgt ut lenger. Selv Ozil spiller ikke på landslag, selv om det er jo selvsagt en sak for seg selv. (Forøvrig etter denne greia han har totalt mistet formen)

Men som nevt tidligere så må hver og en få ha sine egne meninger om hvor god eller dårlig troppen er.

Jeg tipper knapt en spiller fra oss hadde kommet inn på Pool, City, Tottenham eller United sitt lag. Men det er igjen min mening, og for meg hovedgrunnen til at det ikke hjelper med Emry, Klopp eller Guardiola som trener. Tviler på noen hadde klart å prestere over tid med denne troppen. Både kvaliteten og sammensetningen er for dårlig. Arsenal er i dønn motsatt forfatning enn hva Wenger messet om at han skulle overlevere fra seg. 

Men Pochettino og Klopp klarer å bygge gode lag uten å bruke store summer på ferdigutviklede spillere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så heldigvis ikke kampen, men isolert sett er ikke resultatet så ille. Jeg forventer at vi går videre og da betyr ikke en dårlig kamp så mye.

 

Personlig er jeg veldig spent på kampene mot Tottenham og Manchester United som er rett rundt hjørnet. Vinner vi dem så er det gode sjanser for at vi klarer topp fire. Det betyr alt nå.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Jeg sier kvalitetetsforskjellen på enkeltspillere er marginal. Hvem man tar med er avhengig av hvilket system man ønsker. 

Poenget er at dette er alle meget gode spillere som presterer på topp landslag over hele verden. Når de ikke presterer i klubb (som United-spillerne for få uker siden) så må man endre kurs og system. JM gjorde det ikke og Emery gjør ikke det.

Det nytter ikke å presse kuber i runde hull uansett hvor mye du ønsker at det skal gå. Har manageren en tropp så må han få den gruppen til å prestere ut i fra de premisser som ligger der, ikke hva han ønsker skal være der. Da er manageren på feil plass og med feil innstilling. 

Eller så gir man manageren noen år på å bygge opp laget etter sin stil. Dette krever kjøp av egnede spillere, men også drilling av de spillerene som allerede er til rådighet. 

Dette er helt vanlig i profesjonell fotball. 

Mourinho anno 2018 er er dårlig eksempel. Prøv Klopp i sesong én i Liverpool. 

 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Ray1955 said:

Men Pochettino og Klopp klarer å bygge gode lag uten å bruke store summer på ferdigutviklede spillere.

Pochettino ja, Klopp nei. Han har brukt enorme summer, blandt annet verdens rekord på stopper og keeper. De har vært heldige som har fått latterlig høye summer for sine salg av spillere. Så «Net spend» der ser bra ut. 

Men igjen, Klopp og ikke minst Poch har bruket mange mange vinduer for å oppnå det de nå gjør. Det var ingen umiddelbar suksess. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...