Jump to content

2018.09.26 Brentford (H) Carabao Cup


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 v Brentford    crest Brentford
Onsdag 26. september 2018, 20:45. Emirates Stadium
Carabao Cup, 3. runde
Kampen vises live på Viasport 2 / Viaplay

 

Det er tid for første runde i Ligacupen (aka Carabao Cup) og dette er turneringen der reservene og unggutta skal brukes.

Vår motstander Brentford ligger på syvendeplass i Championship så våre unge og lovende får en skikkelig motstander.

Dette er en kamp der faste spillere på vårt førstelag ikke skal spille eller være i troppen, men for de i førstelaget som vanligvis bekler benken så er dette god kamptrening.
Jeg vet ikke om jeg kjenner Akademispillerne godt nok til å ta ut det "riktige" laget, men jeg kan nå i det minste prøve:

I mål så anser jeg i utgangspunktet at dette er en turnering for vår nr 3, men kanskje bør Leno få kamptreningen.
I forsvar så tar jeg med Mavropanos fra A-lagstroppen. Jeg hadde normalt også tatt med Holding, men siden Sokratis kanskje er ute neste helg så tar jeg ingen sjanser med vår unge nr 3 i midtforsvaret.
Sammen med Mavropanos i midtforsvaret tar jeg med Julio Pleguezuelo som er kaptein på vårt U23-lag. På venstre back var Osei-Tutu mitt klare valg, men jeg registrerer at han ikke har vært i troppen i de siste kampene til U23 så jeg antar at han kan være skadet. Siden jeg har dårlig kjennskap til de andre alternativene på back så lar jeg plassene stå "tomme" foreløpig  
På midtbanen tar jeg med Elneny, Willock og Smith-Rowe er selvsagte uttak slik jeg ser det.
På topp skal selvsagt Nketiah være med. Jeg tar også med Welbeck og Iwobi fra A-laget. Benken fylles med unggutter fra akademiet

Leno/Emi
? - Mavropanos - Pleguezuelo - Osei-Tutu/?
Elneny - Willock
Smith Rowe - Iwobi - Welbeck 
Nketiah

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er greit nok at denne cupen er for de som ikke spiller  for mange kamper - men blir laget for tynt så kan vi faktisk få problemer med Brentford. De har vel faktisk ganske lyst til å gå videre og spiller vel mest sannsynlig med sine beste.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Guest Gunners68 said:

Det er greit nok at denne cupen er for de som ikke spiller  for mange kamper - men blir laget for tynt så kan vi faktisk få problemer med Brentford. De har vel faktisk ganske lyst til å gå videre og spiller vel mest sannsynlig med sine beste.

Jeg tror også Emery har lyst til å forlenge seiersrekken for å bevare den gode stemningen og for å holde seg unna avisoverskriftene. Leno, Lichtsteiner, Holding, Elneny, Mkhitaryan, Iwobi og Welbeck bør spille. Tipper enten Laca eller Auba blir involvert. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Guest Gunners68 said:

Det er greit nok at denne cupen er for de som ikke spiller  for mange kamper - men blir laget for tynt så kan vi faktisk få problemer med Brentford. De har vel faktisk ganske lyst til å gå videre og spiller vel mest sannsynlig med sine beste.

Jeg ser ditt poeng, og jeg ser også @Verminator5 sitt poeng med at Emery ønsker å forlenge seiersrekken, noe som gjør at jeg forstår de som ønsker ett litt mer "toppet" lag enn mitt forslag.

Samtidig så er denne cup'en for meg det minst viktige som skjer i løpet av en sesong og jeg har i tidligere år vært klar på at denne bør være for de som får lite spilletid i de viktigere turneringene. Det at et "redusert" lag medfører en sjanse for at vi ryker ut av denne turneringen er en sjanse jeg med glede tar hvis det minker risikoen for skade på nøkkelspillere som vi MÅ ha friske når vi kommer til kommende PL-kamper.

Hvis jeg tar utgangspunkt i laget som @SirJohn har satt opp så er det forsvarsrekka som er satt opp som for meg er uakseptabel med utgangspunkt i skaderisiko. Monreal er vår eneste friske venstreback, han bør ikke spille. Med usikkerheten rundt Sokratis sin potensielle skade, så mener jeg også at hverken Mustafi eller Holding skal spille. Hvis Sokratis blir "friskmeldt" i dag eller i morgen så kan jeg til nød godta at en av de (da mest sannsynlig Holding) spiller på onsdag. Det resterende lagforslaget til Sir John, som er litt mer modent totalt sett enn mitt forslag,  har jeg ingen problemer med.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Polljen said:

Jeg ser ditt poeng, og jeg ser også @Verminator5 sitt poeng med at Emery ønsker å forlenge seiersrekken, noe som gjør at jeg forstår de som ønsker ett litt mer "toppet" lag enn mitt forslag.

Samtidig så er denne cup'en for meg det minst viktige som skjer i løpet av en sesong og jeg har i tidligere år vært klar på at denne bør være for de som får lite spilletid i de viktigere turneringene. Det at et "redusert" lag medfører en sjanse for at vi ryker ut av denne turneringen er en sjanse jeg med glede tar hvis det minker risikoen for skade på nøkkelspillere som vi MÅ ha friske når vi kommer til kommende PL-kamper.

Hvis jeg tar utgangspunkt i laget som @SirJohn har satt opp så er det forsvarsrekka som er satt opp som for meg er uakseptabel med utgangspunkt i skaderisiko. Monreal er vår eneste friske venstreback, han bør ikke spille. Med usikkerheten rundt Sokratis sin potensielle skade, så mener jeg også at hverken Mustafi eller Holding skal spille. Hvis Sokratis blir "friskmeldt" i dag eller i morgen så kan jeg til nød godta at en av de (da mest sannsynlig Holding) spiller på onsdag. Det resterende lagforslaget til Sir John, som er litt mer modent totalt sett enn mitt forslag,  har jeg ingen problemer med.

Jeg syns @Sir John sitt lag gir mening. Om AMN (eller er han skadet?) kan vikariere for Monreal på venstreback sparer vi en rekke nøkkelspillere. Welbeck ble vel drillet til en backrolle i sommer?

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg syns @Sir John sitt lag gir mening. Om AMN (eller er han skadet?) kan vikariere for Monreal på venstreback sparer vi en rekke nøkkelspillere. Welbeck ble vel drillet til en backrolle i sommer?

AMN er langtidsskadd og både han og Kolasinac er ventet å være tilbake i trening i løpet av første halvdel av oktober. Men det er forskjell på å være tilbake i trening og å være kampklar.
For meg er Monreal så verdifull at det skal tas minst mulig sjanser med han, samt at vi skal ikke glemme at han også har vært noe skadeutsatt. Welbeckr i en backrolle i Ligacupen er greit nok for meg, men ikke i viktige kamper i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Enig - kjør på med tilsvarende som i EL. Få inn vinner mentaliteten. Ikke la oss tryne mot flere lag fra lavere divisjoner - la oss bli kvitt noe av Wenger filosofien nå. Det er fotball spillere vi har signert og så får de gjøre det de er ment til - nemlig å spille kamper. Kjipt med skader - men det er en del av gamet. Vi trenger sårt selvtillit og vi trenger å lage flere vinnerskaller. Vi har ikke kjøpt alt for mange vinner skaller - men kanskje Emery kan skape noen. Jeg er lei av å bli slått ut av lag fra lavere divisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Det viser seg nå at skadesituasjonen egentlig er litt verre enn det jeg har sett opplyst på arsenal.com i forkant av de to siste kamptrådene.

For meg så er det skaden til Mavropanos og problemene til Mhiki som var litt uventet.
 

Her er siste skadeoppdatering fra Arsenal:

Mkhitaryan fikk en trøkk i ankelen mot Vorskla på torsdag, vil bli vurdert i forkant av kampen på onsdag.

Sokratis pådro seg en såkalt "dead leg" i sin høyre fot mot Everton og vil blir vurdert i forkant av kampen onsdag.

Kolasinac. Her er de nye opplysningene mer oppløftende. Han er nå i full trening igjen (tidligere enn det prognosene tilsa) etter kneskaden.

Jenkinson: Han er også tilbake i full trening etter en forstuet ankel.

Mavropanos som det har vært stilt rundt i det siste har pådratt seg en lyskeskade og det forventes å gå fire uker før han er tilbake i full trening.

AMN som pådro seg ett lite brudd i ankelen (fibula) er også foran prognosen og forventet i full trening i løpet av første halvdel av oktober.

Koscielny som har hatt en akillesoperasjon er i utendørs opptrening og målet er at han skal komme tilbake i full trening i løpet av november.
 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...