Jump to content

2018.04.15 Newcastle United (B)


Polljen

Recommended Posts

Bra jobba Wenger, beste troppen han har hatt sa han før sesongen. Nå setter han negative rekorder i fleng. Faktisk tapt alle bortekamper i Pl etter nyttår. Sterke saker! Burde fått skotuppen i ræva av styret for lenge siden. I Arsenal har man ikke konsekvenser av dårlig styring.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Du har rett i det.

 

Når det gjelder det spillemessige som Arsenal har levert denne sesongen så mener jeg like vel at "over" er i snilleste laget

Med på den. Spesielt bakover og på bortebane har det vært Arsenals dårliigste sesong på en mannsalder. Utfra "sluttspurten" vår i dag ser det heller ikke ut til at det betyr så mye å unngå tap.

 

Jeg begynner å bli litt lei. Det er EL eller ingenting i år.

Link to comment
Share on other sites

33 poeng bak førsteplass med 1 kamp mindre spilt.

 

Si hva faen du vil, men dette laget er ikke så langt bak City talentmessig, men prestasjonsmessig derimot... Største håndbrekket vi har pdd. er Wenger.

 

Full Time: Newcastle 2-1 Arsenal - Wenger's side haven't won a single point away from home in 2018. 13 points behind Spurs. Worse away record than Palace, Watford, Bournemouth, Newcastle and Burnley. As expected, #afc reliant on winning Europa League to secure CL qualification.

 

Burde få fyken til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi havner på 7. 5 kamper igjen og 15 poeng å spille for. Vi møter Burnley hjemme, men slik vi spiller i PL om dagen har jeg null tro på seier i den. 3 bortekamper igjen.

 

Burnley har oss, Bournemouth, Brighton, Stoke og Chelsea igjen.

vi har West Ham, Manure, Burnley, Leicester og Huddersfield igjen.

 

Hjemmekampen mot Burnley kan bli avgjørende.

 

Ellers tror jeg Atletico blir for sterke over to kamper.

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi tar 8p totalt på på de kampene, så vil det vise seg om det hjelper. Har alltid hørt at lag som slipper europaspill en sesong er sterkere. Eksempler på det finnes også, kanskje vi bare skal drite i hele Europa en sesong om vi først ryker mot AM nå i semi.

Link to comment
Share on other sites

on the result...

There's a difference between the performance and the result because I felt we played very well in the first half especially and should have put the game to bed. In the second half I felt the team played with a good spirit but you could see that some players had played on Thursday night, especially late in the game.

 

Kunne skrevet den forklaringen selv basert på hva han har sagt før. Repeat, media avdelingen burde kjørt statistikk på hvor mange ganger han skylder på det der.

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret vår er så sinnsykt svakt. Spøker ikke når jeg sier at trenger å skifte ut hele rekken der bak.

 

Jeg er ikke imot å skifte ut praktisk talt samtlige baki der, men jeg vet at så lenge Wenger er ved roret så vil problemet være det samme.

 

Forsvaret er vår største svakhet, men det har vært ræva siden Campbell forsvant. Så nå er det minst 12 år med de samme problemene, men med mange forskjellige forsvarsspillere. Det er kun en konstant, og det er Wenger. Det er altså ikke spillerne, men systemet/manageren.

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret vår er så sinnsykt svakt. Spøker ikke når jeg sier at trenger å skifte ut hele rekken der bak.

 

 

 

Jeg er ikke imot å skifte ut praktisk talt samtlige baki der, men jeg vet at så lenge Wenger er ved roret så vil problemet være det samme.

 

Forsvaret er vår største svakhet, men det har vært ræva siden Campbell forsvant. Så nå er det minst 12 år med de samme problemene, men med mange forskjellige forsvarsspillere. Det er kun en konstant, og det er Wenger. Det er altså ikke spillerne, men systemet/manageren.

 

 

Jeg ser ikke behov for å skifte ut HELE rekka, men når det gjelder stopperstallen vår så trengs det store endringer, men som Stefan skriver vi må starte med å endre det grunnleggende og det er å skifte den konstanten som har sittet og neglisjert vår defensive lagdel i alt for mange sesonger.

Link to comment
Share on other sites

I det lange løp så tror jeg ikke det hjelper hvem vi dytter i forsvaret, så lenge vi har en midtbane som hovedsakelig bare løper forover.

Det viktigste er vel at så lenge vi ikke trener på forsvarspill, så vil det aldri hjelpe uansett hva og hvem vi kjøper og putter i forsvarsrekka. Sikter til en uttalelse fra Limpar som gjennom Winterburn, har fått det fra Bould.

Link to comment
Share on other sites

I det lange løp så tror jeg ikke det hjelper hvem vi dytter i forsvaret, så lenge vi har en midtbane som hovedsakelig bare løper forover.

Det viktigste er vel at så lenge vi ikke trener på forsvarspill, så vil det aldri hjelpe uansett hva og hvem vi kjøper og putter i forsvarsrekka. Sikter til en uttalelse fra Limpar som gjennom Winterburn, har fått det fra Bould.

Sjokkerende hvis dette stemmer og lite stilfullt av Bould å akseptere å fremstå som en innflytelsesløs galleonsfigur, et slags defensivt alibi på sidelinjen.
Link to comment
Share on other sites

Bould og co tjente ikke like fett som dagens spillere, så de må vel ha noe å spe på den dag idag. Jeg klarer ikke helt å se hva Bould gjør i klubben i det hele tatt. Var nylig en pressekonferanse han holdt for Wenger der han ikke viste noenting ang planer eller spillere. Det var kun generelt svada som kom ut, en supporter hadde greid det samme.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi har vært ræva i år, og ja vi har vært helt bedritne på bortebane, men kampen i går var helt ok. Det er klart og tydelig at vi går !all-in" på europa league i år, og da er det helt greit at vi satser med et litt b-preget lag. Vi hvilte, Wilshere, ôzil, Bellerin og Koscielny. LIkevel gav vi formlaget Newcastle en kamp til døren. Jeg synes ikke det er så ille.

 

Og jeg tror heller ikke det er noen overhengende fare for at vi faller ned en plass i ligaen selv om vi bare ligger 2 poeng foran Burnley. Det er 5 kamper igjen og vi er et langt bedre lag.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes egentlig ikke prestasjonen mot Newcastle var så forferdelig, selv om resultatet ble dårlig. Ikke missforstå, tape mot et bunnlag er ikke godt nok, men:

Jeg synes (faktisk) det var mye bedre bakover enn hva vi har vist de foregående månedene. Ihvertfall tatt i betraktning av at halve laget ble hvilt. Chambers og Holding spilte ganske godkjent i mine øyne.

Mål 1 vil jeg egentlig bare si var bra Newcastle-spill, og det må man tåle å få i mot inniblant. Kanskje Mustafi skulle vært tettere oppi (og kanskje Cech generelt sett skulle vært en bedre keeper), men igjen; gikk fort med gode kombinasjoner.

Mål 2 irriterer selvfølgelig grenseløst. Veldig typisk for den siste tiden med fullstendig hodemist av alle mann.

 

Utover det slapp vi dem egentlig til svært lite, og i første omgang vil jeg tørre å påstå at det var en form for defensiv trygghet i laget (sett bort ifra scoringen) som jeg ikke har sett på veldig, veldig lenge. Slapp til fint lite og var trygge med ball i laget.

 

Og det vil jeg si var veldig bra med en såpass redusert 11'er.

 

Fremover var Özil svært savnet. Iwobi prøvde, men utover det var det lite kreativitet bak Auba og Laca.

 

Uansett, i det større bildet, er 3 poeng over to nedprioriterte kamper egentlig ganske ok. Skal man sammenligne det mot hva vi har prestert med toppet lag denne sesongen nærmer det seg bra. Kampen i Moskva hadde for eksempel aldri holdt til poeng mot et gjennomsnittlig PL-lag, uavhengig av vær, vind eller dag i uken den ble spilt. Om det blir 5. eller 6.-plass i serien bryr meg egentlig fint lite. Liker at han gir unggutta sjansen, og synes Willock klarte seg ganske greit.

Og det vil jeg si var veldig bra med en såpass redusert 11'er.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi stilte kanksje med et litt B-preget lag mot Newcastle og sett ut fra hva en "fulltallig" Arsenallag anno 2018 klarer å levere så kan jeg forstå at noen kan være "rimelig fornøyd" med det laget presterte mot Newcastle.

Jeg er ikke fornøyd, på langt nær, selv om vi stilte med det som noen kan kalle et b-preg på laget, for spærmålet er egentlig hvor "B-preget" det var. Det å la noen av de faste spillerne bli erstattet med spillere som normalt er på lagets benk og ikke er hentet fra andrelaget/akademiet er for meg ikke et b-preg!

 

Vi stiller med Chambers og Holding, som har en posisjon i troppen som ikke burde nedgradere de til en "B-stall". Det samme gjelder Elneny og Iwobi. Den eneste spilleren som startet kampen som jeg mener kan komme inn under katergorien "b-preget" er Willock som normalt spiller på vårt reserve/akademilag.

De resterende spillerne som startet mot Newcastle er spillere som regelsmessig enten spiller fra start eller som ofte sitter på benken og får spilletid som innbyttere. For meg er det "tragiske" at spillere som har en slik posisjon i troppen skal betraktes som "B-pregete" spillere.

 

Nå er det viktig å presisere, før Ben Elfen eventuelt flyr i strupen på meg ;D , at jeg faktisk er helt enig i at spillere som Chambers, Holding, Elneny og Iwobi (ta gjerne med et par til) egentlig hører til i den b-pregede kategorien. Det som likevel får meg til å reagere er at slik jeg vurderer Arsenals status som fotballag så burde stallen være såpass god at spillere som har en slik posisjon i troppen burde være av en slik kvalitet at vi ikke tenkte på at dette laget vi stilte med, når vi valgte å hvile flere av de "beste" , som et b-preget lag..

 

Kanskje var det resultatet vi fikk med oss fra Newcastle det beste vi kunne forvente oss, men dette er for meg et nytt eksempel på at utviklingen i denne ressurssterke stolte klubben er fullstendig på vidvanke når vi er rimelig fornøyde med at et lag bestående av førsteelleverspillere supplert med faste reserver og en fra reservelaget bare taper 2-1 mot et lag som egentlig ikke burde være på vårt nivå!

Link to comment
Share on other sites

Vi har nok forskjellige synspunkter på hva som er bpreget.

Jeg har to definisjoner:

1. Dersom man hviler 4-6 selvskrevne 1. Lags spillere og ikke har dem med i troppen en gang så stiller man med en b-preget lag.

2. Dersom Holding og Chambers spiller - stiller man et b-preget lag uavhengig av om laget heter Arsenal eller Ullern 3.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

ben elfen og Noname: takk for nyanserte og edruelige analyser. Sitter fortsatt igjen med en mindre positiv opplevelse enn dere, noe som særlig knytter seg til at vi i nesten hver kamp vi spiller har hodeløse feil i forsvaret og i tillegg at vi manglet en skikkelig sluttspurt. Men dere har gode poenger når det kommer til redusert mannskap og det at Newcastle var gode.

Link to comment
Share on other sites

@BE

 

Jeg deler langt på vei dine definisjon nr 1 med utgangspunkt i den stallen Arsenal har pr sesongen 2017/18, men med utgangspunkt i en "ideell" stall så er vi nok noe uenige.

Vi burde ha en stall der vi kan hvile en back, en stopper, en kant og en offensiv midtbanespiller uten at laget blir b-preget (litt svekket, men ikke svakt).

Jeg vet at vi også "hvilte" en B2B, men alt ettersom det var Ramsey eller Wilshere som skulle ha spilt så er det usikkert om Elneny var en nedgradering (som erstatning for Jack så er egypteren ikke en nedgradering)

 

Når det gjelder din definisjon nr 2 så ser jeg ingen grunn til å protestere ;D .

 

------------

 

@antonius_blok

 

Jeg er enig med deg i de manglene som du påpeker vedrørende vårt lag, men personlig så synes ikke jeg Newcastle var SÅ gode, men de spiller smart (å være smart er dog kanskje det samme som å være god?). De kjørte det normale forsvaret som "dårligere" lag kjører mot oss med å legge laget i forsvar, de stresser oss og Wengers Arsenal sliter med å bli stresset, og de utnytter en motstander som (slik du nevner) er hodeløse i forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi stilte kanksje med et litt B-preget lag mot Newcastle og sett ut fra hva en "fulltallig" Arsenallag anno 2018 klarer å levere så kan jeg forstå at noen kan være "rimelig fornøyd" med det laget presterte mot Newcastle.

Jeg er ikke fornøyd, på langt nær, selv om vi stilte med det som noen kan kalle et b-preg på laget, for spærmålet er egentlig hvor "B-preget" det var. Det å la noen av de faste spillerne bli erstattet med spillere som normalt er på lagets benk og ikke er hentet fra andrelaget/akademiet er for meg ikke et b-preg!

 

Vi stiller med Chambers og Holding, som har en posisjon i troppen som ikke burde nedgradere de til en "B-stall". Det samme gjelder Elneny og Iwobi. Den eneste spilleren som startet kampen som jeg mener kan komme inn under katergorien "b-preget" er Willock som normalt spiller på vårt reserve/akademilag.

De resterende spillerne som startet mot Newcastle er spillere som regelsmessig enten spiller fra start eller som ofte sitter på benken og får spilletid som innbyttere. For meg er det "tragiske" at spillere som har en slik posisjon i troppen skal betraktes som "B-pregete" spillere.

 

Nå er det viktig å presisere, før Ben Elfen eventuelt flyr i strupen på meg ;D , at jeg faktisk er helt enig i at spillere som Chambers, Holding, Elneny og Iwobi (ta gjerne med et par til) egentlig hører til i den b-pregede kategorien. Det som likevel får meg til å reagere er at slik jeg vurderer Arsenals status som fotballag så burde stallen være såpass god at spillere som har en slik posisjon i troppen burde være av en slik kvalitet at vi ikke tenkte på at dette laget vi stilte med, når vi valgte å hvile flere av de "beste" , som et b-preget lag..

 

Kanskje var det resultatet vi fikk med oss fra Newcastle det beste vi kunne forvente oss, men dette er for meg et nytt eksempel på at utviklingen i denne ressurssterke stolte klubben er fullstendig på vidvanke når vi er rimelig fornøyde med at et lag bestående av førsteelleverspillere supplert med faste reserver og en fra reservelaget bare taper 2-1 mot et lag som egentlig ikke burde være på vårt nivå!

 

 

Tjaa.. For meg er et "B-preget" lag et lag som hviler sine 2-5 normalt sett beste spillere. Ikke fordi de er skadet, men fordi de spares til andre kamper. Om du ser på lag som RM, Barca, Liverpool, Spurs, Man Utd you name it så ser du ofte at de sliter bare et par av deres beste, gjerne da i angrep eller midtforsvar, hviles mot antatt svakere motstand.

 

Når det er sagt er jeg fullstendig enig i at kvalitetsgapet mellom våre antatt beste og nest beste spillere er (altfor) stort.

Link to comment
Share on other sites

Det fine her er at det er lov å ha egne definisjoner og vurderinger, og det gjelder også akkurat definisjonen av et b-preget lag.

 

For meg er lagene vi stiller i innledende runder i Ligacupen og EL, b-pregede lag. Det er lag som i hovedsak består av benkeslitere og unge lovende, iblandet noen få erfarne spillere.

Et lag der noen få faste hviler er nok litt svekket, men for meg så gir uttrykket b-pregede en følelse av et lag som er mer enn bare litt svekket.

Link to comment
Share on other sites

Det forumet her har tatt fyr siste tiden, men hundrevis av nye innlegg hver eneste dag .

 

Ny kamptråd Per??

 

BE

er på vei ;D . Har hatt et snev av "lei-av-arsenal"-viruset de siste dagene, men er ørlite bedre akkurat nå.

 

EDIT!! Feil navn på viruset, skal være "møkklei-av-wenger-kronke-sirchips-med flere"-viruset.

Link to comment
Share on other sites

Det forumet her har tatt fyr siste tiden, men hundrevis av nye innlegg hver eneste dag ?.

 

Ny kamptråd Per??

 

BE

Det eneste som holdt forumet oppe en periode var Stefan Bs nesten urimelige evne til å plukke opp og diskutere enhver post - til tider også sine egne - og Polljens pålitelige kamptråder. En stor takk til begge to, det er mye mer kok nå!
Link to comment
Share on other sites

I den "stille perioden" på forumet (den gang da) så vil jeg også fremheve Tapapa.

 

Der undertegnede ble mer og mer Wengerkritisk så var Tapapa en viktig motvekt i den perioden, og også i lang tid etter at forumet startet oppvåkningsprosessen. Vi var nok ganske uenige til tider, men uten denne uenigheten så hadde nok forumet vært enda nærmere å gå over i historien på det tidspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...