Jump to content

2018.04.08 Southampton (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Bare teit. Det wilshere gjør der bør være rødt det også. Latterlig, hans eget ræva spill går utover en motstander...

 

Når ble å dra i drakta rødt kort? Har alltid vært gult.

Stephens sitt er jo soleklart rødt, mens Elneny sitt forstår jeg ingenting av..

Link to comment
Share on other sites

Siden min definisjon av fortjent seier er at så sant det ikke er situasjoner der dommeren "feilaktig" gir eller fratar et lag mål, så vinner et lag fortjent mår det lager flest mål. Ergo så vinner Arsenal fortjent.

Ser vi derimot på spill og sjanser så er det tre noe flatterende poeng til Arsenal.

 

Wenger fremdeles UT? Så absolutt!!!

Link to comment
Share on other sites

Heldig seier. Mer effektive enn Soton og helten er den usannsynlige Welbeck.

 

I dag var byttene merkelige. Auba burde få fullføre, både pga at han ikke skal spille EL men også fordi vi ledet 2-1 da han ble byttet ut. Farta hans hadde vært grei å ha på slutten når Soton presset på for mål.

 

Første halvdel av førsteomgang var skuffende, andre halvdel bedre. I andreomgang starter vi greit, men så sovner vi og lar Soton komme inn i kampen igjen. Heldigvis dukket Iwobi og Dat Guy opp med assist og mål.

 

Dat Guy burde egentlig hatt hattrick.. For en bom!

Link to comment
Share on other sites

 

Når ble å dra i drakta rødt kort? Har alltid vært gult.

Stephens sitt er jo soleklart rødt, mens Elneny sitt forstår jeg ingenting av..

Det var ikke bare å dra i trøya det der. Det var overfall og jeg forstår at spillern reagerer, dog var hans røde korrekt også. Wilshere mister hue av sin egen elendige avgjørelse. Elneny sitt var mildt sagt billig, sikkert en konsekvens av at dommeren mente han ikke hadde alibi for å vise ut wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Wenger etter kampen:

 

Our record signing was replaced by Alex Lacazette in the second half, and Arsene Wenger explained his decision when he spoke to Arsenal.com.

 

No [hes not injured], said the boss.

 

He looked a bit jaded in the end and I wanted to give Lacazette 20 minutes as well. Overall it worked well.

 

 

Så med andre ord vil han helst ikke spille de sammen ennå. Hvorfor ikke forstår jeg ikke, om han ville gi laca 20 min kunne han bare bytta ut feks Iwobi.

Link to comment
Share on other sites

Elneny slipper suspensjon etter at Arsenal klagde på avgjørelsen og fikk medhold.

 

Ellers vil jeg si det er svært positivt å vinne med redusert lag.

 

Gøy at Nelson fikk sin første start i PL! Chambers er for øvrig veldig langt unna PL-nivå.. Og Mustafi fungerer ikke uten en skikkelig makker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vår beste forsvarsfirer er Bellerin- Koscielny - Monreal - Kolasinac.

 

Mustafi kan selges til sommeren (gjerne sammen med Koscielny) og da komme inn med to som går rett inn i laget.

 

BE

Enig. Hverken Kos eller Mustafi er min type stoppere, men Wenger liker den typen. De havner i samme gruppe som Vermalen og Toure. De ser fantastiske ut når ting sitter, men brått så er de på bærtur eller i koma tilstand. Før så klarte Kos å redde seg inn med sin store fart, men det ser ut til at han har mistet noe av sin hurtighet. Dessverre.

 

I motsetning til mange her, så liker jeg nye av det Chambers og Holding viser. De kan bli store om et par år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at et stopperpar fint kan bestå av én spiller som Koscielny eller Mustafi. Touré-Campbell var feks et veldig godt stopperpar selv om Touré var mye armer og bein. Men når du har to egentlig ganske like stoppere blir det mye rot. Jeg tror Chambers eller Holding fint kan fungere sammen med Mustafi i fremtiden, men vi bør være et topplag og da spørs det om vi har tid til å vente. Vi mangler en skikkelig klippe, en sjef i det bakre leddet. Der er verken Mustafi eller Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

Største problemet vårt er coaching. Putt Hummels, Chiellini e.l. i forsvar for oss og de vil oppleve mye av det samme. Etter en tid så begynner selvtilliten å droppe og da begynner de individuelle feilene.

 

Forsvaret er Wenger's aller største feil når det gjelder å bygge et lag for å kjempe om de gjeveste troféene.

Link to comment
Share on other sites

Ikke uenig Stefan B, men jeg tror det hadde hjulpet med en skikkelig sjef bak der. Noe vi vet at Wenger ikke virker å være glad i. Både en sjef i midtforsvaret og en sjef på midtbanen tror jeg kunne gjort dette laget til en gullkandidat.

Link to comment
Share on other sites

Hjelper ikke å være sjef og skrike og rope hvis man ikke vet hva man gjør. Er enig i at vi trenger et par lederskikkelser (Campbell, Vieira etc.), men det er viktig at de også har peiling på hva de gjør og at de blir coachet ordentlig.

Se på f.eks. Mertesacker. Verdensklasse på sitt beste og et latterlig godt fotballhode. Også en leder og en erfaren mann. Allikevel så gjorde taktikken og spillestilen vår han til latter langt flere ganger enn han fortjente.

 

Det er rett og slett ikke noe fokus på forsvarsspill. Det er ingen kultur for det. Trist, men sånn er det under Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Uenig med brodern angående Chambers og Holding. Synes de er bedritne.

 

Også uenig med Stefan B vedrørende at det er et coachingproblem. Vi har ikke slike problemer når vi har en ubestridt sjef i forsvaret. Det være seg Sol eller Per.

 

Heller ikke helt enig med brodern i at Koscielny reddet seg i hovedsak grunnet farten. Jeg mener at han var bedre fordi han hadde en strukturert Per ved sin side og ikke en nedsnødd Mustafi.

 

Få inn en sjef i midtforsvaret sammen med Monreal så går vi 50 unbeaten (??).

- og bytt ut keeperne og kjøp en verdens stjerne (Stefan - Ikke Gamle polakk).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Og hva skjer når lederen er ute med skade og ingen av de andre vet hva faen de skal gjøre?

 

Nei. Man får ikke et fantastisk forsvar uten å trene på det dag inn og dag inn. George Graham visste hva faen han gjorde. Når det gjaldt forsvaret under The Invincibles så var samtlige trent av "andre". Cole ble tatt under vingen til Adams, Campbell var opplært i Hottentott-land og Lauren var bare et beist. Touré derimot mye armer og bein, men generelt sett så var 4 av de 5 i de bakre rekkene høyest erfarne og meget strukturerte spillere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...