Jump to content

2018.02.15 Östersund FK (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Östersund FK Ostersunds.png?itok=avJlENUN arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Torsdag 15. februar, 19:00. Jämtkraft Arena


Europa League - Sekstendelsfinale, kamp 1 av 2.


Kampen vises live på Max / Eurosport Player




Arsenal er langt på vei ute av muligheten til en topp fire plass i PL (selv om det teoretisk fremdeles er en mulighet). Arsenal er ute av FA-cupen. Arsenal kan få en "trøstepremie" ved å vinne EFL-cupen, men med unntak av at den gir oss en mulighet til å komme med i neste sesongs EL så er den bare en lite verdt trøstepremie. Den eneste turneringen som kan gi oss en "skikkelig" tittel og ikke minst en mulighet til å komme til neste sesongs PL er å vinne EL. Dette betyr at Arsenal må være litt forsiktige med å spille med et lag totalt ribbet for førstelagsspillere


Samtidig så skal vi ha klart for oss at Östersund er mellom to sesonger og er i en oppkjøring til serien som starter 1. april, laget har ikke spilt "obligatoriske" kamper de siste månedene. Min vurdering av dette er at vi ikke trenger å sende alle våre beste med til nord-Sverige, men vi bør ta med flere av de nestbeste. Og så kan vi stille et relativt best mulig lag i hjemmekampen en uke senere.



De påfølgende kampene etter denne er: Hjemmekampen mot Östersund torsdag 22., Finalen i Carabao-cup mot City 25. februar og neste PL kamp er mot City 1. mars (den siste kampen kan bli utsatt hvis City må spille omkamp i FA.cupen)



Når det gjelder skader så stod Ramsey over kampen mot Tottenham med en mindre lyskeskade, jeg antar at dette betyr at han kan spille på torsdag. Oppdatering 23/2: Lacazette er forventet ute i ca seks uker etter en kneoperasjon.



Jeg er usikker på laget som skal starte, men jeg tenker meg noe i ala dette:



Ospina


Chambers - Mavrapanos - Holding - Kolasinac


Elneny - Maitland-Niles


Nelson - Iwobi - Welbeck


Lacazette Nketiah




Vi bør også ta med et par at de "faste" på benken og ikke stille med bare unggutter


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Snork. Spill hva man vil i denne. Er vel 10++ minus og ett dårligere lag enn middels tippeliga. Mer spent på hva vi møter i neste egentlig.

 

Fra NLD til Østersund. Kontraster

PS! Glad for ALLE matchtråder Polljen!

 

Edit:

 

Ellers sier Wenger nå at PL fremdeles vil bli prioritert og EL vil bli nedprioritert med mange unge, i ett nylig intervju...

Link to comment
Share on other sites

@Marius

 

Jeg har også registrert den uttalelsen fra Wenger.

 

Jeg ser ikke det som enten eller når det gjelder PL og EL.

 

Jeg tror de fleste er innforstått med at vi ikke skal sende våre aller beste avsted for å spille kamp på en vinterkald kunstgressbane mot en i utgangspunktet dårligere motstander som til og med er mellom to sesonger. Det betyr dog ikke at vi skal sende bare unggutter til nord-Sverige. Det er flere i A-lagsstallen som har godt av kamptrening.

 

Hvis/når vi går videre i EL så må man hele tiden vurdere posisjonen i PL, og hvis vi får et løft i ligaen så er jeg enig i at vi kanskje må nedprioritere EL. Hvis vi derimot forsetter trenden i ligaen så bør vi prioritere opp EL.

 

Slik jeg tolker Wenger så har han også tenkt i samme baner, han påpekte bl.a. at det var først i forkant av semifinalene i fjorårets EL at United bestemte seg for å prioritere EL.

Link to comment
Share on other sites

Ingen dårlig ide, men Wenger velger nok Welbeck.

 

Selvfølgelig gjør han det. På tross av at Welbeck har vært grise ræva siden han kom tilbake fra skade, og Nketiah bøtter inn med mål for U23 og har vært veldig positiv hver gang han har kommet inn på førstelaget.

Link to comment
Share on other sites

 

Selvfølgelig gjør han det. På tross av at Welbeck har vært grise ræva siden han kom tilbake fra skade, og Nketiah bøtter inn med mål for U23 og har vært veldig positiv hver gang han har kommet inn på førstelaget.

Jeg har i mitt forslag funnet plass de begge. Welbeck på kant, Nketiah på topp :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i mitt forslag funnet plass de begge. Welbeck på kant, Nketiah på topp :lol:

 

Ikke sånn super fan av Welbeck på kanten :P

 

Kunne vært artig med en 4-4-2 her faktisk.

 

Nelson - Elneny - Niles - Iwobi

Nketiah - Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Niles-Mus-Mavropanos-Kola

Iwobi-Elneny-Willock

Mkhi

Nketiah-Welbeck

 

evt

 

Ospina

Chambers-Per-Mavropanos

Nelson-Niles-Elneny-Kola

Mkhi

Nketiah-Welbeck

Håper fortsatt på to på topp.Uavhengig av om det er 3-4-1-2 eller 4-3-1-2. Men med tanke på hvor planløse og tafatte vi ofte blir med bare en spiss på topp tror jeg laget vårt ville hatt godt av å prøve dette ut. En spiss som møter og en som stikker. Gjerne bytte på.

Link to comment
Share on other sites

Med utgangspunkt i bildene som klubben har lagt ut på Twitter, og kommentarer fra Wenger de siste dagene, så ser det ut som at de mange i vår "førsterekke" er med til Östersund. Jeg antar derfor at de lagoppstillingene som undertegnede og flere her på forumet har foreslått gjerne kan revurderes. Det ser ut som at vi kommer til å starte med et relativt sterkt lag, spørsmålet er bare hvor mange av våre aller beste som får starte på benken i morgen.

 

Spillere som det er lagt ut bilder av fra flyet er bl.a. Özil, Bellerin, Monreal, Mhiki, Elneny og Welbeck

 

Oppdatering:

Engelske aviser tolker Wengers uttalelser i forkant av kampen slik at Özil kommer til å starte kampen og Welbeck kommer til å ta spissrollen torsdag

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Östersund FK Ostersunds.png?itok=avJlENUN arsenal.png?2016-2017 Arsenal

Torsdag 15. februar, 19:00. Jämtkraft Arena

Europa League - Sekstendelsfinale, kamp 1 av 2.

Kampen vises live på Max / Eurosport Player

Arsenal er langt på vei ute av muligheten til en topp fire plass i PL (selv om det teoretisk fremdeles er en mulighet). Arsenal er ute av FA-cupen. Arsenal kan få en "trøstepremie" ved å vinne EFL-cupen, men med unntak av at den gir oss en mulighet til å komme med i neste sesongs EL så er den bare en lite verdt trøstepremie. Den eneste turneringen som kan gi oss en "skikkelig" tittel og ikke minst en mulighet til å komme til neste sesongs PL er å vinne EL. Dette betyr at Arsenal må være litt forsiktige med å spille med et lag totalt ribbet for førstelagsspillere

Samtidig så skal vi ha klart for oss at Östersund er mellom to sesonger og er i en oppkjøring til serien som starter 1. april, laget har ikke spilt "obligatoriske" kamper de siste månedene. Min vurdering av dette er at vi ikke trenger å sende alle våre beste med til nord-Sverige, men vi bør ta med flere av de nestbeste. Og så kan vi stille et relativt best mulig lag i hjemmekampen en uke senere.

De påfølgende kampene etter denne er: Hjemmekampen mot Östersund torsdag 22., Finalen i Carabao-cup mot City 25. februar og neste PL kamp er mot City 1. mars (den siste kampen kan bli utsatt hvis City må spille omkamp i FA.cupen)

Når det gjelder skader så stod Ramsey over kampen mot Tottenham med en mindre lyskeskade, jeg antar at dette betyr at han kan spille på torsdag. Oppdatering 23/2: Lacazette er forventet ute i ca seks uker etter en kneoperasjon.

Jeg er usikker på laget som skal starte, men jeg tenker meg noe i ala dette:

Ospina

Chambers - Mavrapanos - Holding - Kolasinac

Elneny - Maitland-Niles

Nelson - Iwobi - Welbeck

Lacazette Nketiah

Vi bør også ta med et par at de "faste" på benken og ikke stille med bare unggutter

Er det ikke slik lenger at EL vinner går dirkete til neste års CL?

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke slik lenger at EL vinner går dirkete til neste års CL?

 

Jo slik er det

Som Marius skriver så er det slik, men........

 

........... det store spørsmålet er om vinneren av EL går direkte inn i CL's gruppespill eller må gjennom kvallikkamper.

 

Utgangspunktet er som følger, Vinneren av Champions League er garantert plass i påfølgende sesongs gruppespill i CL. Vinneren av Europa League er garantert plass i siste kvalifikasjonsrunde til gruppespillet i CL. Men hvis vinneren av CL også kvalifiserer seg til gruppespillet i CL gjennom hjemlig liga så vil den direkte plassen som vinneren av CL har fått gå til vinneren av EL. Dette er årsaken til at Manchester United denne sesongen kom direkte til gruppespillet uten å måtte gå gjennom kvalifiseringskamper. Real Madrid vant CL, men vant også den spanske ligatittelen og kvalifiserte seg til CL gjennom dette, Det medførte at direkteplassen til CL-vinneren gikk over til EL-vinneren.

Link to comment
Share on other sites

Ett temmelig sterkt Arsenallag i dag.

Litt spennende å se hvordan midtbanen vil se ut, i utgangspunktet så tror jeg vel at Ainsley spiller i Wilshere-rollen.

 

Niles spiller nok B2B med Elneny hakket dypere.

 

Ospina

Bellerin - Chambers - Mustafi - Monreal

Elneny - Niles

Mkhitaryan - Özil - Iwobi

Welbeck

 

Kjipt med Welbeck på topp forresten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...