Jump to content

2017.12.31 West Bromwich Albion (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Tja han har sørget for to stk benparader av forster.

Spørs om Giroud hadde gjort det

Jeg skjønner. Han fikk keeper til å redde to skudd, ergo var han god...

 

Jeg lander nok på at en skadefri Giroud bør spille på bekostning av Lacazette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner. Han fikk keeper til å redde to skudd, ergo var han god...

 

Jeg lander nok på at en skadefri Giroud bør spille på bekostning av Lacazette.

Ingen bombe det.. vi har jo tapt kamper der vi faller ut av rytmen når lacazette har blitt bytta ut. Men det tror jeg ikke du ser. Men greit det, man ser forskjellig. Liker begge to jeg, så kunne tenkt meg å sett begge to en gang.

Link to comment
Share on other sites

Joda, City bør gruse CP i 10 av 10. Det samme bør Soton gjøre borte mot svake United, men innimellom blir det uavgjort allikevel. Godt nytt år alle goonere.

Wba er ett fryktelig mye dårligere lag enn CP. Men du er nok uenig der også.

CP hadde 8 ubeseiret før de møtte oss... 8av9 etter city. Ta en bittelite titt på wba...

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke klok på den hands regelen, av og til blåser de av og til ikke. Dette blir verre å verre og med 2 av de beste spillerne som ikke vil signere ny kontrakt. Vi er blitt en klubb uten ambisjoner noe Øzil og Alexis viser. Vi må begynne å kjøpe topp spillere, kan være så mye vi vil mot kjøpelag men det sånn det er blitt.

Link to comment
Share on other sites

Straffe eller ikke straffe? Jeg må innrømme at min første reaksjon før dommeren blåste var at her kunne det bli blåst straffe. Armen er i bevegelse, men så er det problemstillingen med avstand fra ballen forlater fot til den treffer arm. Som sagt jeg mener armen er i bevegelse, men den er ikke i en bevist bevegelse for å stoppe ballen. Jeg er faktisk noe usikker. Det er ingen soleklar straffesituasjon, men er det feilaktig å dømme straffe? jeg vet ikke.

 

Uavhengig av straffesituasjonen så er dette er meget svak kamp fra Arsenals side og vi bør uansett i hovedsak legge skylden på våre egne fremfor dommeren når det gjelder de to poengene som gikk tapt!!!

Link to comment
Share on other sites

Det skulle fan ikke vært straffe. Fittedommer.

 

Fantastisk fra en voksen mann :-)

 

Hvordan ville du reagert om det var motsatt, da hadde han vel vært fittedommer om han ikke hadde blåst :-)

 

Har vel egentlig ingen problemer med å godta at det blåses straffe, han kommer med albuen inn foran seg, og det er vel det det blåses for? Om det er en klokkeklar straffe vil jeg ikke si.

Synes at dommerne burde vært mer konsekvente i hva som er straffe og hva som ikke er straffe.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Har vel egentlig ingen problemer med å godta at det blåses straffe, han kommer med albuen inn foran seg, og det er vel det det blåses for? Om det er en klokkeklar straffe vil jeg ikke si.

Synes at dommerne burde vært mer konsekvente i hva som er straffe og hva som ikke er straffe.

Fullstendig enig i at det i større grad bør avklares hva avstand fra spillende fot til arm som "handser" har av betydning.

 

Slik jeg ser situasjonen (også etter flere repriser) er at Chambers beveger armen sin slik du beskriver det og ballen treffer denne armen.

Rent personlig så mener jeg at slike baller som kommer fra så kort avstand IKKE bør anses som straffbar hands selv om hånden er i bevegelse, men det er en subjektiv mening fra min side.

 

Jeg er også enig med deg i at de fleste som mener at denne straffen var feil idømt, sannsynligvis ville ha ment at det var straffe hvis det samme skjedde i motstanders straffefelt.

Når jeg skriver det så er det ikke ment som en kritikk mot de som er forbannet på Dean i denne situasjonen, for det er en naturlig reaksjon fra alle fans uansett lag å se det som hands hvis deg gagner ens eget lag og mene at det er feilaktig hvis det går ut over ens eget lag. Slik er supporterverden! Men jeg ser ingen grunn til å hudflette Dean for denne situasjonen.

Arsenal tapte fordi Arsenal var dritdårlige mot West Brom.

Link to comment
Share on other sites

Om Mike Dean er god eller dårlig dommer kan alltids diskuteres. Men tenker det å være dommer må være en ufattelig vanskelig jobb, bare ser når poden spiller kamper, hva de dommerne får gjennomgå, uten sammenligning for øvrig. Men som dommer får du ikke mange sekundene på å bestemme deg. Og straffen vi fikk mot oss kan faktisk forsvares, sier på ingen måte den er klokkeklar, men det skal vel være i en annen kamptråd kanskje?

 

Men du kan jo stille deg selv spørsmålet, hvordan ville du selv reagert om rollene var snudd?

Ja, blingsa litt på trådene. Putter denne i riktig kamptråd nå.

 

Joda, dommerne har en vanskelig jobb, men altfor mange dommere dømmer på usikkerhet. En dommer skal være kjempesikker på at han har sett rett før han dømmer. Dean kan umulig ha vært så skråsikker på denne situasjonen utifra det han ser, men blåser likevel momentant. Det er mange situasjoner opp igjennom Deans dommerhistorie som kan tyde på at han har en eller annen form for agenda mot Arsenal/Wenger.

 

Om rollene var snudd ville jeg personlig sagt at det var et heldig straffespark. Det er noe klønete av Chambers, men når ballen blir sparket opp i hånda fra så kort avstand kan det ikke forsvares at Chambers drar fordel av å ha hånda der. Hadde i tillegg hånda til Chambers vært et annet sted, hadde ballen truffet ham i magen.

 

Dean kunne heller ikke begrunne hvorfor han dømte på den, verken da Wenger snakket med ham, eller Cech snakket med ham. (Cech fikk gult kort for å stille et legitimt spørsmål).

 

"HANDLING THE BALL

 

Handling the ball involves a deliberate act of a player making contact with the ball with the hand or arm.

 

The following must be considered:

 

the movement of the hand towards the ball (not the ball towards the hand)

the distance between the opponent and the ball (unexpected ball)

the position of the hand does not necessarily mean that there is an offence"

Link to comment
Share on other sites

Bør ikke trenge et flakse-frisparkmål for å vinne over dette laget nei. Men seier skulle vi hatt og forbannede Mike Dean fortsetter å hjemsøke oss.

 

Lacazette-tørke med Giroud ute passer utrolig dårlig. Avslutningene går i blokka eller rett på keeper og kombinasjonsspillet hans igår var grusomt. Savner også

mer glød. Han ble omtalt som en kriger før han kom, vil se mer til det!

 

Welbeck syns jeg ikke tilfører noe som helst når han kommer på nå for tida. Trenger at spillere som Iwobi og Welbeck begynner å levere når de får sjansen!

På 0-1 får vi en kjempekontring og hvis Welbeck bruker venstrebenet og passer den inn til løpene som kommer i midten, skal det være 0-2.

Istedet bruker han høyre, ballen skrur feil vei og en gylden mulighet til å spikre seieren søles vekk

Videre hadde vi flere fine overgangsmuligheter hvor vi istedet for å angripe rommene lar WBA komme tilbake i posisjon. Hvorpå vi for enhver pris skal tråkle oss gjennom midten..

 

Trenger en opptur mot Chelski!

Link to comment
Share on other sites

Bør ikke trenge et flakse-frisparkmål for å vinne over dette laget nei. Men seier skulle vi hatt og forbannede Mike Dean fortsetter å hjemsøke oss.

 

Lacazette-tørke med Giroud ute passer utrolig dårlig. Avslutningene går i blokka eller rett på keeper og kombinasjonsspillet hans igår var grusomt. Savner også

mer glød. Han ble omtalt som en kriger før han kom, vil se mer til det!

 

Welbeck syns jeg ikke tilfører noe som helst når han kommer på nå for tida. Trenger at spillere som Iwobi og Welbeck begynner å levere når de får sjansen!

På 0-1 får vi en kjempekontring og hvis Welbeck bruker venstrebenet og passer den inn til løpene som kommer i midten, skal det være 0-2.

Istedet bruker han høyre, ballen skrur feil vei og en gylden mulighet til å spikre seieren søles vekk

Videre hadde vi flere fine overgangsmuligheter hvor vi istedet for å angripe rommene lar WBA komme tilbake i posisjon. Hvorpå vi for enhver pris skal tråkle oss gjennom midten..

 

Trenger en opptur mot Chelski!

The Wenger way, or the highway...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Welbeck syns jeg ikke tilfører noe som helst når han kommer på nå for tida.

I første del av sesongen så var Welbeck god, men han har ikke fått så mye til etter at han kom tilbake fra sin siste skade. Jeg skulle ønske at Wenger turde å la en eller to av de sultne unge (Nelson og eventuelt Nketiah) få starte på benken. Walcott har vist svært lite denne sesongen (med unntak av noen få blaff i EL) og som sagt så er ikke Welbeck i sin beste form heller. Jeg skulle gjerne sett at Wenger turde å vrake Walcott og muligens også Welbeck fra benken i de kommende PL-kampene og som sagt ta sjansen på å ta med en eller to av de unge som erstattere.

Link to comment
Share on other sites

Det er mye rart som popper opp på nettet etter en kamp og det siste er en påstand om at da Dean kom til sidelinjen for å "prate" med en ilter Arsene Wenger etter straffesparket så var det for å komme med en unnskyldning om at det var en feilvurdering fra dommerene sin side.

 

Jeg har mine tvil om den tolkningen av denne videoen, hvis det er noen der ute som er flinke til å "lese lepper" og tolke fakter så kan dere vurdere dette selv. Min tolkning er at Dean ikke er kapabel til å komme med en beklagelse for sine egne eventuelle feil, og i alle fall ikke under kamp, så jeg tar innlegget som en "god historie" ikke noe annet :shifty:

Link to comment
Share on other sites

La nå den ligge nå. Det er slike straffer man noen ganger får og andre ganger får imot. Sånn er det og har alltid vært. Faktum i gjeldende kamp var at Arsenal var forferdelig dårligere mot ett av ligaens bunnlag, og måtte ha ett flaksemål via en mur for å score. Det er vanvittig mye mer urovekkende enn en tilfeldig straffe imot. Vi spilte så dårlig at vi fikk som fortjent. Heldigvis for Wenger har han nå noe han kan fokusere på, og gjemme seg bak istede for å stå til rette for at laget ikke presterer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...