Jump to content

2017.12.22 Liverpool (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 liverpool.png?itok=ovWAqy8P Liverpool

Fredag 22. Desember 2017, 20:45. Emirates Stadium

Premier League - 19. serierunde

Kampen sendes direkte TV2 Sport Premium

Skadesituasjonen: I forkant av Neawcastlekampen så ble det sagt at Ramsey sannsynligvis er ute i ca tre uker, Mustafi var nær ved å være klar til kamp mot Newcastle og Walcott kan bli klar de nærmeste dagene.

Tabellsituasjonen burde tilsi at dette skulle bli en jevn kamp, men med den sørgelige forestillingen på Anfield i frisk minne og det ustabile spillet Arsenal har vist i det siste så er det en meget usikker trådstarter som entrer tribunene på Emirates kommende fredag.

Hvis Arsenal viser noe ala det de viste i de siste 75 minuttene mot United, hvis de viser noe ala det de viste mot Tottene, hvis de viser noe ala det de viste mot Chelsea og City så kan det likevel bli en hyggelig fredag. Men det blir veldig mye "hvis"!!!

Et av de store spørsmålene er om Arsenal skal starte med to eller tre stoppere. Jeg er meget usikker og setter opp forslag med begge variantene. Hvis Mustafi ikke blir klar så bør vi gå for to stoppere.

Maitland-Niles har gjort en god jobb på back men jeg velger likevel å sette Kolasinac inn på venstresiden igjen. Jeg mener dog også denne gang at Maitland-Niles bør være et alternativ til Bellerin på motsatt side. Jeg mener også at Coquelin bør vurderes som et alternativ til Xhaka. Iwobi gikk ut etter en trøkk mot Newcastle, men jeg har ikke sett noe som tilsier at han sliter med skade.

Mine to alternative lagoppstillinger

Cech

Kos - Mustafi - Monreal

Bellerin/Maitland-Niles - Wilshere - Coquelin - Kolasinac

Özil - Iwobi/Sanchez

Lacazette

Cech

Bellerin/Maitland-Niles - Kos - Monreal - Kolasinac

Wilshere - Coquelin

Iwobi - Özil - Sanchez

Lacazette


Ja, jeg vet at det nok er flere som vil benke Sanchez i denne kampen og jeg har selv vært inne på tanken, men jeg sliter med å finne alternativer som er i form.

Welbeck er ikke like god som han var tidligere i sesongen, Jeg vurderte å sette Giroud på topp og Laca på kant, men Giroud har heller ikke vist noe som gjør at jeg tror at denne kampen passer for han.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Denne er jeg redd vi taper glatt. De er i form og vi ikke. Salah scorer på bestilling hele tiden, og vår venstre kant sliter.

Jeg deler på lang vei dine tanker, men akkurat slik tenkte jeg også i forkant av kampen mot Tottene og da ble jeg gledelig overrasket...... Selv om våre er litt skrale nå om dagen, spillemessig, så klarer de å ta enkelte skippertak mot bedre lag.

Jeg lever i håpet enn så lenge, men det er ingen tvil om at Pool er klare favoritter.

Link to comment
Share on other sites

Er det en kamp vi skal gå ut lavt Med 5 bak. Så er det denne, ligg lavt , ikke gi bakrom og la Øzil , Alexis og Laca hamre løs på klavan , lovren og resten av suppegjengen der bak når muligheten byr seg

 

 

Men det strider mot alt Wenger står for, og mest sannsynlig blir det hawai fra start til slutt hvor man taper. Har Wenger slått Klopp ennå?

Link to comment
Share on other sites

Oppdatering av skadesituasjonen:

Walcott og Mustafi er friskmeldt. Wenger bekrefter at Walcott spiller mot West Ham, Mustafi skal ikke spille den kampen (jeg antar han er i troppen mot Liverpool) . Ramsey er ute ca ti dager til.

 

Edit: Giroud er ute med hamstring etter kampen tirsdag. Coq måtte også ut med skade, men skal være klar til fredag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil for ha defensiv trygghet, for èn gangs skyld. Coquelin har fått endel ufortjent pepper. Inn med Coquelin i en ren defensiv ryddegutt-rolle.
Xhaka har ikke prestert godt nok til å fortjene klippekortet han tilsynelatende har, ut med Xhaka inn med Coquelin. Dermed kan Wilshere frigjøres mer i en offensiv rolle. Tar med Welbeck for hans defensive og hardt arbeidende egenskaper.

 

 

Cech

 

Bellerin Mustafi Koscielny Kolasiniac

 

Coquelin

 

Welbeck Wilshere Sanchez

 

Özil

Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke spille med Debuchy, Bellerin treffer jo ikke med ett innlegg og er en spiller som har blitt dårligere denne sesongen, samme som Theo. Gi plass til Niles på midtbanen. Men gamlingen stiller vel med Xhaka som har klippekort, samme som Arteta hadde i sin tid. Er redd dette blir stygt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke spille med Debuchy, Bellerin treffer jo ikke med ett innlegg og er en spiller som har blitt dårligere denne sesongen, samme som Theo. Gi plass til Niles på midtbanen. Men gamlingen stiller vel med Xhaka som har klippekort, samme som Arteta hadde i sin tid. Er redd dette blir stygt.

Er tilbøyelig til å være enig med deg. Hadde tenkt å skrive noen ord om Bellerin vs Debuchy basert på Debuchy sine prestasjoner i EL og Carabao cup når han har fått sjansen. Bellerin trenger nok en liten wake up på benken. Men samtidig følte jeg mot Liverpool burde vi gå for det "trygge" og la Debuchy få sjansen mot Crystal Palace... (?)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...