Jump to content

2017.12.22 Liverpool (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Det er ille når Niles ser ut som den mest rutinerte av våre defensive..

 

Det er fordi han ikke er like drillet inn i Wenger sitt system som de andre.

 

Tiden er virkelig moden for å gjøre noen bytter nå. Vi trenger litt energi på midten.

Link to comment
Share on other sites

5p tapt mot en rival. Det er de harde fakta. Imponert at vi henter opp, og går i ledelsen. Flaks ja, men sånn er fotball. Men igjen, av 6 p i potten, står vi med 1. Liverpool står med 4. Reflekterer styrkeforholdet ganske bra i kampen om 4 plass

Link to comment
Share on other sites

5p tapt mot en rival. Det er de harde fakta. Imponert at vi henter opp, og går i ledelsen. Flaks ja, men sånn er fotball. Men igjen, av 6 p i potten, står vi med 1. Liverpool står med 4. Reflekterer styrkeforholdet ganske bra i kampen om 4 plass

Vi ender foran pool. Vent og se

Link to comment
Share on other sites

Vi ender foran pool. Vent og se

Du sier mye rart, har somregel ikke noe hold ;) Sikkert det samme med mange fler her inne. Jeg personlig tror ikke vi kommer over de. De har bedre spillere, bedre manager og spiller mye bedre fotball. Resultatet idag ble ett bittelite ran på hjemmebane. Det i seg selv er urovekkende.

Link to comment
Share on other sites

3 deflections og 3 mål fra Pool, var det ikke?

Om du kaller siste målet deflection så... det var vel en halv redning på ett skudd. Første målet dems er litt tilfeldig, etter det burde de satt 3 til i første omgang på mye større sjanser. Salah sitt var også via mustafi, men samtidig må han presse ballfører. Salah er ligaens beste spiss pdd. Lite å komme fra det, der har Klopp og Liverpool truffet blink. Mangla vel bare mane scoring idag så hadde hele rekka levert.

Link to comment
Share on other sites

i pausen hadde jeg egentlig bestemt meg for at dette innlegget skulle bestå av kun tre ord: Wenger ut NÅ!

 

Men når kampen var over så innså jeg at jeg kanskje skulle tenke meg om en gang til. Og tenke det har jeg gjort på turen fra stadion og til hotellet, og selv om dette innlegget blir lenger enn tre ord så er egentlig konklusjonen i stor grad den samme. jeg kan endre ordet "nå" til "i nær framtid".

 

Nå vil kanskje noen mene at jeg er urettferdig med Wenger, kampen endte tross alt 3-3, og jeg synes det er greit hvis andre er uenig med meg.

Jeg vil begrunne hvorfor jeg vil ha Wenger bort så snart som mulig, og jeg håper de som er uenig med også kan begrunne sitt standpunkt.

 

Hvis vi ser på kampen i dag så var det frem til 2-0 et planløst og uinspirert mannskap Arsenal hadde på banen, etter det andre baklengsmålet så endret laget seg fundamentalt. Noen vil kanskje si at Wenger hadde en finger med i spillet og var delaktig i endringen. Jeg vil påstå at Wenger hadde null innflytelse på at laget slo tilbake og at alt skyldes spillerne selv.

Det eneste Wenger gjorde var å bytte en stopper (p.g.a. skade) i pausen og det var før Pool sitt andre mål. For meg så virket det som at dette målet vekket de tafatte Arsenalspillerne og de forsto selv hvor skammelig dårlig de hadde spilt så langt. Jeg klarer ikke å finne noe som skulle tilsi at dette skjedde etter et grep fra Wengers side.

 

Denne planløsheten og det uinspirerte spillet er ikke noe nytt i dag, vi har sett det litt for ofte i det siste.

 

Jeg vil ha Wenger bort. Jeg vil ha inn en midlertig erstatter, gjerne en av de faste "ryddeguttene" og så får ledelsen bruke de neste månedene til å finne en permanent erstatter.

 

For meg så er også dagens snuoperasjon en bekreftelse på at vi har en spillerstall som er bedre enn det spillet i det siste har vist. Er stallen god nok? Sannsynligvis ikke, men med rett veiledning så vil den fungere bedre enn det vi har sett i det siste...

 

En liten historie til slutt. På raden foran meg i kveld så var den en eldre herre med sesongkort, da det ble 0-2 så reiste han seg, ristet på hodet og gav tegn på at dette orker han ikke å se på og forlot tribunen. Jeg vet ikke om han hadde klart å komme seg ut av stadion før det vart 3-2, han kom i allefall ikke tilbake.

 

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt av andre, vi er heldige som får ett poeng. Som jo er skuffende å konkludere med.

 

På spørsmål om vi burde parkert bussen etter 3-2 svarer AW at han ikke helt hva det betyr og at det ikke har noe med fotball å gjøre.

Selv om jeg ikke støtter en parker-bussen-holdning så må en da kunne tillate seg å spille litt mer kynisk når vi har snudd og motstanderen heter Liverpool?

Og dette er en gjenganger.

 

Men, det store utropstegnet må være førsteomgangen. Vi er heldige som ikke ligger under med 3-4 til pause. Jeg mener det er sjokkerende

at vi med de siste ukers resultater i minne (1 seier på 4) ikke stiller bedre forberedt, mer skjerpet! En ting er at vi ikke skapte noe selv, det kan skje, men

sørg da hvertfall for å stenge av Liverpools kanaler noe mer? Wilshere og Xhaka var "all over the place" og de offensive spillerene våre mener tydeligvis det er greit å

gi blanke ifht å jobbe hjemover ved balltap. Da går det dårlig da!

 

Når City tar seg av Bournemouth imorgen betyr det at vi vil befinne oss 21 (!) poeng bak ligalederen ved halvspilt serie. Det er ellevilt.

Og som hvertfall jeg har påpekt tidligere - Dette i en sesong hvor vi har kunnet spare våre beste spillere når de andre topplagene har konkurrert i CL.

Naturligvis ville det uansett vært vanskelig å holde tritt med City, men å være 21 poeng bak ved halvspilt serie - med den fordelen - ja da skulle en tro

selv Wenger himself må begynne å lure hvordan det noen gang skal være mulig å løfte trofeet igjen...

 

Edit. @Polljen. Enig ifht ny trener. Jeg er nok ikke av den oppfatning at jeg vil ha inn en midlertidig ryddegutt. Men jeg vil ha inn en kvalitets-trener som kan sprøyte

en ny giv, entusiasme og vinnervilje inn i denne gruppa. For som du sier, de holdningene og den planløsheten som ble vist i førsteomgang idag, det skjer så altfor, altfor ofte. Håper kvelden på Emirates totalt sett var en artig opplevelse, men synes det er synd du og vi ikke fikk oppleve et revansjesugent og tent lag før godt ute i andreomgangen...

Link to comment
Share on other sites

A game of two halves... Vi så veldig godt hvorfor ingen av disse to lagene kjemper om seriegull - og ikke kommer til å gjøre det på en god stund ennå. Begge har sluppet inn omtrent dobbelt så mange som City, United, Chelski og Burnley så langt.

 

Liverpool under Klopp har scoret minimum 3 (!!) mål i hver eneste kamp mot Arsenal.

 

Jeg må dessverre medgi at jeg ikke lenger blir deprimert når vi slipper inn mål, eller jubler når vi scorer. Joda, jeg kjenner at det er forskjell, inni meg. Men ikke som før. Jeg blir sittende i stolen. Og innerst inne har jeg gitt opp. Apatisk. Jeg har sett dette så altfor mange ganger før. Og jeg venter på den dagen Wenger sier takk og farvel.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor har han dratt inn steve bould i klubben, forsvaret har vel aldri vert så dårlig som nå. Er jo som å se en guttekamp der alle i forsvaret spinger etter ballen. Jeg og er blitt helt likegyldig og bryr meg ikke lenger om hva som skjer før wenger er borte, kommer til å ende 30 poeng bak City.

Link to comment
Share on other sites

 

Edit. @Polljen. Enig ifht ny trener. Jeg er nok ikke av den oppfatning at jeg vil ha inn en midlertidig ryddegutt. Men jeg vil ha inn en kvalitets-trener som kan sprøyte

en ny giv, entusiasme og vinnervilje inn i denne gruppa. For som du sier, de holdningene og den planløsheten som ble vist i førsteomgang idag, det skjer så altfor, altfor ofte.

Jeg burde selvsagt presisert årsaken til at jeg valgte å skrive om en "overgangsmanager".

 

Intet ville vært bedre en å få inn en ny permanent manager snarest mulig, men det er tre årsaker til at jeg ser for meg en midlertidig løsning.

1. Jeg vil ha Wenger ut snarest mulig.

2. Den permanente løsningen er kanskje ikke tilgjengelig under sesongen.

3. Jeg vil at vår nyansatte "sportsdirektør", som ikke tiltrer før om ca en måned skal få være med i denne prosessen. Vårt styre har ikke kompetanse nok til å vurdere dette alene.

 

Derfor har jeg landet på å velge en av de sikre ryddeguttene til å lose oss gjennom siste halvdel av sesongen før et permanent valg tar over.

 

Når er dette selvsagt bare hypotetiske tanker fra min side for Stan & Co kommer ikke til å sende Wenger ut av klubben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må dessverre medgi at jeg ikke lenger blir deprimert når vi slipper inn mål, eller jubler når vi scorer. Joda, jeg kjenner at det er forskjell, inni meg. Men ikke som før. Jeg blir sittende i stolen. Og innerst inne har jeg gitt opp. Apatisk. Jeg har sett dette så altfor mange ganger før. Og jeg venter på den dagen Wenger sier takk og farvel.

Her er vi helt like. Selv samboer forundrer seg over at det er stille i huset når det er kamp. Før var det høylytt feiring eller missyttringer, mens nå er det tyst. Gleden er ikke like stor lenger. Man forventer mindre rett og slett. Er lei av å heie på Arsne FC, savner Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Mitt ståsted er at Wenger bør takke for seg, noe han burde gjort for lenge siden. For det må være noe fundamentalt galt når vi kamp etter kamp ikke virker være forberedt til kamp når kampene starter. Vi har ingen alternative løsninger når game-plan ikke virker. Når vi går fast, så fortsetter vi i samme gate uansett hvor blokkert de gaten er. Selv om motstanderlaget har knekt koden og spiller oss ut, så fortsetter vi i samme gate. Savner en manager som kan\tørr ta upopulære grep når det ikke fungerer.

 

Men tilbake til kampen, mulig det er tilfeldig, men det virket som laget ble litt tryggere når Mustafi kom innpå, de offensive spillerne slapp seg litt mere løs. Koscielny Monreal blir for veike i duellene. Kanskje vi skulle prøvd Kolasinac på midtbanen som skjold for Xhaka\Wilshere\Özil? Også for å skjerme forsvaret litt. Kanskje Kolasinac og Chambers som murbrekkere på midtbanen?

 

Ser også at mange ønsker seg ymse spiller inn i januar, men jeg tror at uansett hvem og hva vi kjøper så blir det samme dritten, fordi vår eminente manager ikke vil spille på styrkene til spillerne, men i stedet blottlegger vi alle svakhetene våre.

Personlig ønsker jeg meg to defensive midtbanemonster med duellstyrke for å skjerme forsvaret vårt. offensivt har vi nok spillere som faktisk kan vinne kamper for oss, men det hjelper lite når forsvaret mer eller mindre blir overlatt til seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Det er to ting/endringer jeg tror kunne gjort oss mer balanserte både offensivt og defensivt. En sentral midtbanetreer med Coq i midten med fullt defensivt ansvar og to spisser på topp. Jeg har skrevet det før og jeg kommer til å skrive det igjen, Coq som anker er blant PLs beste. Det viste statistikken da han var ryddegutt for Cazorla.

 

Vi har to gode spisser med forskjellige kvaliteter og ingen av dem er noen utpreget enslig spisstype.. I tillegg har vi Dat Guy, Sanchez og Theo i bakhånd som alle helst vil ha en partner på topp når de spiller spiss.

Link to comment
Share on other sites

Har sett høydepunkter bare nå... Var desverre borte og fikk ikke sett kampen..

FYFAEN så dårlige vi er bakover på alle 3 målene.. De får gå og gå helt alene og sikta inn, for så å skyte.. 0-2 og 3-3 målene er spesielt dårlig forsvars spill! Herregud..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...