Jump to content

2017.10.22 Everton (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Xhaka var selvsagt "uheldig" på målet i mot, men nok en gang så ser vi at Arsenal rent defensivt sliter når de blir satt under press.

I tilegg så er ikke Xhaka noen naturlig DM og Ramsey som er bra med offensivt, ja han dekker først og fremst en offensiv rolle.

 

Offensivt så ser det egentlig bra ut. Sanchez nærmer seg mer og mer formen, Özil er mye mer med enn på lenge, Laca ser vi kanskje ikke så mye men han er hele tiden med i spillet og Ramsey er bra med offensivt (han burde dog kanskje tenkt mer på sin helhetlige rolle).

 

Noen vil kanskje ha inn Wilshere, og han er så absolutt i form, men hvem skal han erstatte? Xhaka? Wilshere bør ikke dyttes ned som DM, så inntil videre så mener jeg det ikke er behov for bytter.

Link to comment
Share on other sites

Håpløst av Xhaka nok en gang å miste ballen helt unødvendig på 30 meter, og mål i mot. Er ikke første eller andre gangen denne sesongen det har skjedd

 

Er kjedelig for Xhaka å få nok en sånn mot seg grunnet en dommerfeil, men han må faen lære seg å løfte blikket snart. Uansett synes jeg gutta jevnt over ser mye mer tent ut enn tidligere i sesongen! Özil har vært frisk.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke denne konstante utbyttingen av lacca. Såvidt jeg vet scoret han mange av Lyons mål mot slutten når motstander ble slitne..

 

Han jobber knallhardt for oss. Så kan være for å holde han litt "fresh", men enig i at han burde få spille flere fulle kamper enn det han har gjort så langt.

Link to comment
Share on other sites

Monreal og Cech fucker opp der. Monreal har vært et monster hele kampen egentlig, men den der var en virkelig dårlig en. Cech har også vært god denne sesongen, men liten ripe i lakken på han også der gitt.

 

Ironisk nok burde vi trolig hatt 6-7 mål denne kampen, men ender opp som 5-2. For Alexis putta nettopp :P

Link to comment
Share on other sites

For å ta det lille negative først. Der Xhaka kanskje var klønete på det første målet i mot, så er det Monreal og Cech gjør rett og slett utilgivelig. Det spiller ingen rolle om at kampen allerede var vunnet. Det andre negative punktet har jeg allerede nevnt angående første omgang, der vi nok en gang blir usikre under press.

 

Offensivt er det et langt steg i riktig retning, jeg "glemmer" den gode perioden etter det røde kortet for det skyldes også i en viss grad det røde kortet og etter min mening ett eller to dårlige bytter fra Koeman sin side. Men alt i alt så gir jeg laget som helhet en god karakter når det gjelder det offensive spillet. Jeg må vel også nevne at vi defensivt (med unntak av kløneriet på overtid) var godt med her også både før og etter det røde kortet. Det er ingen spillere som jeg vil trekke frem negativt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...