Jump to content

2017.10.22 Everton (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Stort sett en veldig god prestasjon i dag. Bortsett fra baklengsmålene, som begge var puslete og Arsenalsk på sitt verste. Så er spørsmålet hvor gode/dårlige Everton var.. Tabellen tilsier at de er tredje dårligst i PL akkurat nå. Det er nok i nærheten av sannheten. De var svake, og vi var gode. Pickford burde fått to straffespark mot seg også.

 

Link to comment
Share on other sites

Xhaka var god idag bortsett fra målet mot som jo bar frispark ja, men alikevel han igjen. Tenk deg han men en skikkelig dm ved sin side. Ønske ønske

Ja det kunne vært saker det. Xhaka sammen med en DM, ikke Xhaka som DM!

 

Xhaka får mye tyn på twitter, og i diverse forum, men tenk om han hadde blitt brukt "riktig" da kunne pipen raskt ha fått en annen lyd.

Arsenal er faktisk nå forspent med offensive spillere, både p midtbane og i angrep, det er de defensive nøkkelposisjonene det gjenstår å forsterke når sommeren kommer (og da har jeg ikke glemt at Sanxhez og Özil er utgående spillere).

Link to comment
Share on other sites

Herlig kamp, med lysende offensivt spill fra oss. Fantastiske kombinasjoner og samspill.

 

At dette skjer altfor skjeldent, at vi allerede er 9 poeng bak teten og at det generelt er en del som lugger i AFC får man

på en dag som dette forsøke å distansere seg fra. Jeg klarer det delvis. Rett og slett deilig å bli servert så god fotball. (Om bare...)

Link to comment
Share on other sites

Veldig fan av den 3eren vi kjører framme I dag . Vi så alltid farlig ut og spilte det mest underholdene jeg har sett av oss på lenge, dette også før Everton blir redusert til 10 mann. Slipper inn 2 unødvendige tullemål, men skal sies at Xhaka hadde en kanonkamp sett vekk i fra situasjonen før 1-0. Men det begynner å bli noen slike på samvittigheten for hans del, nå må han snart begynne å lære av det.

Link to comment
Share on other sites

Koeman ble etter kampen sparket som manager for Everton. Jeg mener det er en dum og forhastet "løsning". Storscoreren Lukaku er vanskelig å erstatte, og et par grep har vært nødvendig for å omstille seg, de har hatt et tøft kampprogram i starten av sesongen.

 

På 1-2 spilte de med en mann mindre. Williams, deres beste stopper, ble tatt ut, mest sannsynlig for å skåne han for nok et gult kort. Et 2-5 tap gir kanskje et riktig bilde av kampen, men det at en mann ble utvist har en innvirkning.

Har hatt sansen for Koeman.

 

Ellers var det offensive spillet vårt i går helt i verdensklasse. Mens det fortsatt er veldig usikkert og vaklende bakover. Jeg skjønner ikke hvorfor Wenger ikke fokuserer mer på denne fasen av spillet. For å sitere Ferguson, et godt angrep vinner fotballkamper, et godt forsvar vinner titler.

Link to comment
Share on other sites

Mens det fortsatt er veldig usikkert og vaklende bakover. Jeg skjønner ikke hvorfor Wenger ikke fokuserer mer på denne fasen av spillet. For å sitere Ferguson, et godt angrep vinner fotballkamper, et godt forsvar vinner titler.

Wengers filosofi har vel alltid vært offensiv. Jeg tror han rett og slett "hater" å måtte tenke defensivt.

 

Jeg mener oppriktig at han skal ha mange godord når det gjelder det han presterte i Arsenal da han kom til klubben. Han gjorde mye riktig da han kom. Treningsregime, kosthold, offensiv taktikk m.m.

 

Men det var en ting han mer arvet enn skapte og det var vår defensive lagdel.

Arsenal hadde en godt innarbeidet bakre lagdel, i tillegg kom vår framtidige midtbanebauta (Vieira) til klubben noen uker før Wenger.

 

Det har selvsagt kommet mange gode forsvarere til Arsenal som Wenger har "kjøpt", men ikke noe ala den helheten han arvet.

 

Som sagt Wenger skal ha hovedæren for det som skjedde i Arsenal fra høsten -96 og en del år fremover, men vi skal ikke glemme hva han arvet fra George Graham.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...