Jump to content

2017.05.10 Southampton (B)


Polljen

Recommended Posts

Viktig og bra seier. Magi av Özil og Sanchez på 1-0. Nydelig crosser fra Alexis til Ramsey på 2-0. Korrekt avgørelse av Ramsey å heade tilbake inn i feltet til Giroud.

We're still in it, selv om vi trenger lassevis med hjelp samtidig som vi gjør jobben vår selv. Fikk bare sett andreomgangen grunnet jobb, men syntes vi så bra ut fremover.

Link to comment
Share on other sites

Fjerdeplass er still on, men det er surt å ikke ha det i egne hender. Er likevel helt åpent nå; lag som ligger så jevnt som 3-5/6 nå bytter hele tiden plass på tabellen over 2-3 runder. Her kan alt skje, vi har momentum og er, som nevnt, eksperter på dette scenariet.

Link to comment
Share on other sites

Skal også nevnes at Holding har sett særdeles bra ut i det siste! Gutten har virkelig et talent

Rangerer Holding over Stones. Stones har aldri vært spesielt solid i forsvarsarbeidet, men har blitt høyt ansett på grunn av sine ferdigheter med ballen. Disse ferdighetene mener jeg at Holding også besitter.

 

Monreal er god igjen og Mustafi har en bra kamp i Koscielnys fravær (Litt aggressiv og spiller rollen med langt mindre ro enn franskmannen, som gjør at vi basicly spiller med tre stoppere som vil inn i dueller og bryte foran, en sweeper kan være fordelaktig)

 

Xhaka-Ramsey fungerer bra i denne formasjonen, i en 4-2-3-1 er jeg fremdeles usikker, gir litt lite støtte bakover, er derfor det er så viktig med den ekstra mannen bak der. Soton skaper lite annet enn langskudd her og får lite plass i boksen.

 

Bellerin inn for Ox var en klar svekkelse offensivt så håper at engelskmannen ikke blir ute lenge.

 

Angrepstrioen var stille frem til vi brøt gjennom, men gnistret tidvis etter den forløsende scoringen.

 

Alt i alt en god kamp av gutta. Bryter ned et lag som gjør alt vanskelig for oss samtidig som vi slipper de til lite offensivt.

Link to comment
Share on other sites

flott seier i går, men tviler sterkt på fjerdeplass. Man C vinner sine siste det er jeg rimelig sikker på. Nøkkelkampen er Liverpool borte mot West Ham. Men selv om Pool avgir poeng der skal Arsenal vinne sine siste kamper. Gode sjanser for det, men slett ikke opplagt at det skjer. De har jo blant annet dårlig tak på lagene til Koeman.. Det er positive tendenser, men jeg synes fortsatt Arsenal sliter med det de har slitt med hele sesongen; det ser ut som om laget spiller for halv maskin, litt uinspirert. Spillerne virker rett og slett ikke å være helt på, bortsett fra i korte glimt. Som da Sanchez fintet hele soton-forsvaret opp på tribunen! :D

Link to comment
Share on other sites

Enig i at det er noe tregt og uforløst med laget. Virker nesten som det går i slow motion fremover, og det uventede nesten aldri skjer. Mulig laget har vært så langt nede at man nå går for det trygge med å spille seg inn i kampene. Ikke vet jeg, men når man ser kamper som gårsdagens CL med Mbappe og co, så er det forfriskende å se lag/spillere som har vanvittige temposkifter, soloprestasjoner og kollektive eksplosjoner.

 

Dog vi har etter tapet for spurvene tatt poengene våre, så man skal vel ikke klage. Anser sjansen vår for 4plass til ca 30%. Vi er avhengig av at Liverpool taper poeng mot west ham, gjør de ikke det er det kjørt. De vinner årets site hjemme mot ett lag som har rykket ned, det er jeg rimelig overbevist om, Klopp kommer vel til å bruke hele pausen ute på banen for å få Anfield til å eksplodere om de sliter.

Link to comment
Share on other sites

Synes Cech har stått fram som vår viktigste spiller i vår snuoperasjon. Jeg har ikke alltid vært en stor fan av ham, men han har imponert med helt avgjørende redninger de siste kampene.

 

Mustafi imponerte også i dag synes jeg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Mustafi så igjen ut som den stopperen han var i starten av sesongen. Timingen i taklingene var der igjen og han rushet ikke like mye som han gjorde rett etter skaden. Den ekstra tryggheten av å ha Monreal og Holding ved siden av seg gjorde at han så veldig bra ut i går. Og Holding begynner å se ut som et knallkjøp. Spørsmålet er om han klarer å opprettholde stabiliteten. Chambers så også veldig bra ut i starten av sin Arsenalkarriere før skader og suspensjoner gjorde at han måtte ut på høyrebacken hvor han ble avkledd av Montero. Slet lenge med selvtilliten etter det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...