Jump to content

2017.05.10 Southampton (B)


Polljen

Recommended Posts

Southampton southampton.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Onsdag 10. mai 2017, kl 20:45 St. Mary's Stadium


Premier League


(Dette er kamp nr 35 for Arsenal, og den er en av to "hengekamper" som laget har p.g.a. tidligere "cup-utsettelser)


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Skadesituasjonen antar jeg er som før kampen mot ManU, i tillegg så antar jeg at Xhaka ikke kan spille kampen mot Southampton.


Jeg hadde håpet at Lucas skulle bli klar til disse kampene, men det er lite nytt på den fronten.



Etter en bra forestilling mot United så skulle man tro at dette kunne bli en "lett" kamp, men er det noe som betegner Arsenal denne sesongen så er det ustabilitet og Southampton har vært en relativt vanskelig motstander de siste sesongene.



Sannsynligheten for en topp fire plassering er fremdeles minimal, men etter at Liverpool avgav to poeng mot nettopp Southampton i dag, så er dog sjansen ørliten større nå en den var før helgen. Pool har to kamper igjen, borte mot West Ham og hjemme mot Middlesbrough og med en uavgjort i en av de kampene så kan vi knipe fjerdeplassen med full pott i våre fire siste. Å ta igjen City anser jeg fremdeles som umulig.



Kanskje burde vi hvile spillere, men jeg er usikker på hvem, så jeg velger letteste motstands vei ;D og velger de samme elleve som mot United med unntak av Xhaka som jeg tviler på blir klar.



Mitt lag:


Cech


Holding - Kos - Monreal


Ox - Gibbs


Ramsey - Coq


Özil - Alexis


Welbeck


Link to comment
Share on other sites

Denne blir værre enn united. Det kommer til å bli voldsomt viktig å være nøyaktige og ikke bli tatt på kontra. Hvis Southampton legger seg like dypt som mot Liverpool ønsker jeg meg Giroud inn ganske tidlig, så vi har den beste hodespilleren der inne. Ellers er jeg enig i å starte med Welbeck siden han nå er litt i dytten. Håper inderlig Xhaka blir klart igjen, han har vært vår beste spiller siste tiden. Ellers virker det som at Ramsey endelig skal få seg en formtopp (nå blir han vel skadd siden jeg skriver dette).

 

Jeg trodde Mustafi var klar igjen? Tror jeg da ville hatt han inn i midten bak med Kos og Holding, også bytte ut Gibbs med Monreal.

Ett annet alternativ på høyre er Bellerin og OX inn sentralt, men jeg er redd det fort kan bli litt vel offensivt når både OX og Ramey skal bombe fremover.

Link to comment
Share on other sites

Sanchez har ikke vært i nærheten av sitt gamle jeg i det siste.

 

Sitt gamle deg ja... Får faen ikke håpe han kommer dit hellerxDD

 

Får håpe han snart finner sitt gamle selv.:P

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder fraværet til Kos, så skal det være på grunn av problemer med låret.

 

Uansett så anser jeg kampprogrammet som vi er inne i nå som vel tøft for en skadeutsatt spiller som Kos, så vi må forvente at han ikke kan spille hver kamp.

Link to comment
Share on other sites

Sanchez altså, skygge av seg selv... Treffer knapt nok noe, og tar veldig mye feil valg.

 

Hele laget suger tho.

 

Og i det jeg skriver det så viser han magi.... Ren magi :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...