Jump to content

2017.04.30 Tottenham Hotspur (B)


Polljen

Recommended Posts

Tottenham Hotspur tottenhamhotspur.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Søndag 30. april 2017, kl 17:30 White Hart Lane


Premier League, 35. serierunde


(Dette er kamp nr 34 for Arsenal, men kampene i serierunde 26 og 28 er utsatt)


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Når dette skrives så er det ingen bekreftede endringer i skadesituasjonen, men det er en stor fare for at Koscielny er ute mot Tottenham. Kos fikk problemer med kneet i andre omgang mot Leicester, men spilte hele kampen. Etter kampen har det blitt bekreftet at han har problemer med kneet, men omfanget og hva det betyr for kommende kamper vites ikke nå.


Lucas Perez er tilbake i trening, men jeg vet ikke om han er kampklar ennå. Ingen nyheter om Mustafi og Ospina.



Med Koscielny som tvilsom mot Tottenham så sliter vi litt med rutinerte forsvarere, men uavhengig av dette så ønsker jeg å starte med tre stoppere slik vi har gjort i de tre siste kampene. Jeg synes at Monreal gjorde en god innsats mot Leicester i denne oppstillingen, Gabriel har gjort en god jobb i en slik oppstilling så da står det bare på hvem som skal være tredjemann. Noe vil kanskje ha inn Per, men han har ikke spilt kamp på lang tid og har heller ikke vært på benken de siste kampene så jeg utelukker han og da blir det Holding som er mitt tredje stoppervalg hvis Koscielny ikke kan spille.



Fremover så vil jeg ha OX (hvis han er fit for fight) ved siden av Xhaka. Özil og Alexis får min tillit (i mangel av alternativer), til tross for svake opptredener mot Leicester, men Alexis bør IKKE spille spiss. Walcott vil jeg ikke se hverken på banen eller benken på søndag. Hvis Lucas er klar så ser jeg gjerne han på topp, noe Wenger nok er uenig i, alternativt så velger jeg Welbeck. Giroud er også et alternativ, men jeg tror ikke han er den rette til å starte i den kampen.



Mitt lag:


Cech


Gabriel - Kos/Holding - Monreal


Bellerin - Gibbs


OX - Xhaka


Özil - Alexis


Lucas/Welbeck




Wenger kommer sannsynligvis til å velge Ramsey fremfor OX og Alexis på topp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Jeg tenker vi trenger aggressivitet og kvalitet. Da er jeg enig i laget du setter opp, men håper Welbeck starter grunnet Lucas' skadesituasjon.

Håper dog Lucas kommer inn for Özil i løpet av andreomgangen og at Giroud kommer inn for Welbeck. Da får vi to aggressive offensive spillere som kan støtte opp om Giroud som kan fungere som en 'pivot' og som kan være viktig på dødballer både for og i mot mot slutten av kampen.

 

Alexis kan i mine øyne kun fungere som spiss mot lag som står høyt og som ikke er mer enn middels gode.

Link to comment
Share on other sites

 

Mitt lag:

Cech

Gabriel - Kos/Holding - Monreal

Bellerin - Gibbs

OX - Xhaka

Özil - Alexis

Lucas/Welbeck

 

Hele poenget med et slikt lag, som jeg har håpet å se gjennom flere sesonger er jo at Alexis og Özil kan gjøre mindre hjemover fra de frie rollene bak spissen, da kan de bruke kreftene på å involvere seg mest mulig når vi har ballen. For å få til det trenger vi Lucas/Welbz på topp som kan ta seg av mye av pressinga for dem. Liker laget du har lansert her veldig godt. Monreal viste at han i høyeste grad kan fungere som venstre-stopper mens Bellerin var bedre enn på lenge (For andre kamp på rad klarte han å presse motstander til å gå utover og så blokke forsøket på mål, det har vært mangelvare for han tidligere.)

 

Når det gjelder Gibbs ble jeg ikke super-imponert mot Leicester og han var første som ble ofra. Virker som han har lav selvtillit og man kan argumentere både for og i mot å ta han med (Det finnes jo de som mener at alt som heter form forsvinner ut av vinduet i slike derbyer, jeg er ikke helt enig). Personlig vil jeg ha med Ramsey på midten og jeg tror og håper at Ox kan fungere på venstresiden like godt som han har gjort på høyre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen store motforestillinger mot at Ramsey blir partner med Xhaka, selv om jeg har mer tro på OX i den rollen. Når det gjelder det at Gibbs ble byttet ut først så var det egentlig uforståelig for meg, med unntak av at det førte til at Wenger la om til fire bak. Gibbs var kanskje ikke glitrende i denne kampen, men han gjorde en grei jobb og jeg finner det fremdeles uforståelig at Wenger tok av Gibbs og lot Walcott få spille litt lenger ut i kampen. Gibbs var, slik jeg ser det, betraktelig mer involvert offensivt enn det Walcott var i denne kampen. Når det gjelder Ox for Gibbs på backen så vil jeg beholde Gibbs da jeg tror han er bedre defensivt og at dette blir "feil" side for OX..

Link to comment
Share on other sites

Gibbs var, slik jeg ser det, betraktelig mer involvert offensivt enn det Walcott var i denne kampen. Når det gjelder Ox for Gibbs på backen så vil jeg beholde Gibbs da jeg tror han er bedre defensivt og at dette blir "feil" side for OX..

Men Walcott var ikke involvert. Gibbs falt inn i den farlig mellomsonen som vingback med å komme for seint i angrep og for seint tilbake i forsvar. Er ikke i matchform og er ikke vant med posisjonen. At det blir "feil" side for Ox får bare være, med hans fysikk og fart bør han fungere der uansett.

Link to comment
Share on other sites

Siste oppdatering fra Wenger vedrørende skadesituasjonen i Arsenal:

 

Mustafi er ute i ca to uker til.

Kos er 60/40 når det gjelder sannsynligheten for at han spiller (60% sjanse for at han spiller)

OX er klar. Han kom ikke inn mot Leicester da Wenger ikke ønsket å ta noen sjanse med han i forkant av kampen mot Tottene.

Lucas Perez ble ikke nevnt, men siden han skal ha vært i trening den siste uken så antar jeg at han er klar.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir spennende og jeg grugleder meg. Vi MÅ seff vinne for å holde liv i CL-drømmen, tottene må vinne for å holde liv i drømmen om seriemesterskapet. Akkurat den grunnen veier kanskje akkurat litt mer når det kommer til innsats. Håper og regner med at Arsenal kommer med riktig motivasjon og innsats til denne matchen, men det er fordel tottenham. Håper vi dreper gullhåpet deres og vinner denne kampen. Monreal blir avgjørende? Jeg sier ja.

 

P.S. Kommer vi til CL om United vinner Europaligaen og vi havner på 5 plass (og united er topp4)??

Link to comment
Share on other sites

Dette blir spennende og jeg grugleder meg. Vi MÅ seff vinne for å holde liv i CL-drømmen, tottene må vinne for å holde liv i drømmen om seriemesterskapet. Akkurat den grunnen veier kanskje akkurat litt mer når det kommer til innsats. Håper og regner med at Arsenal kommer med riktig motivasjon og innsats til denne matchen, men det er fordel tottenham. Håper vi dreper gullhåpet deres og vinner denne kampen. Monreal blir avgjørende? Jeg sier ja.

 

P.S. Kommer vi til CL om United vinner Europaligaen og vi havner på 5 plass (og united er topp4)??

Når det gjelder CL så MÅ vi komme topp fire, united har ingen innvirkning på det. Jeg skrev et (alt for langt) "foredrag" om akkurat dette i tråden "men vi venter" i går. Men for å ta en kort repetisjon så er saken slik at hvis United vinner EL og kommer på fjerdeplass i PL så blir de sannsynligvis direkte kvalifisert til gruppespillet (slipper den vanlige kvallikrunden som fjerdelagene har), men det gir ikke plass til et ekstra (femte) engelsk lag i siste kvallikrunde for CL. Hvis United vinner EL men blir nr 5 eller dårligere i PL så går de inn i siste kvallikrunde for CL og da kan det bli fem engelske lag i CL. Arsenal må bli topp fire for å komme til CL!!!!

Link to comment
Share on other sites

Takk for oppklaring! Da gjelder det å vinne resterende kamper i PL as

Helt enig, men sannsynligheten for en fjerdeplass er minimal (men ikke umulig) selv om Arsenal tar full pott i de siste seks PL-kampene..

 

City og Pool har ett relativt enklere kampprogram nå mot slutten av sesongen som gjør at det blir vanskelig å ta de igjen selv med de hengekampene vi har. Pool har f.eks. bare fire kamper igjen og spiler kun en kamp i uka. City har fem kamper igjen og har bare en midtukekamp.

Arsenal og United skal begge møte Tottene og også hverandre de kommende serierundene. Arsenals siste fem kamper skal spilles innen en tidsperiode på 15 dager der det bare er to hviledager mellom hver kamp når det gjelder de første fire av de og det blir dog "hele" fire dager mellom nest siste og siste PL kamp.

Det er selvsagt lov å både tro og håpe, men alt i alt så er det en jævla tøff serieavslutning for Arsenal, der flere av våre topp fire rivaler må "sprekke" i innspurten for at vi skal klare fjerdeplassen.

 

Mitt tips, uten å ta innover meg "klubbfølelsen", er at vi havner på femteplass med United på sjette plass.

Link to comment
Share on other sites

Rått as! Om dette holder seg har vi faktisk 4.plassen helt og holdent i våre egne hender

 

En seier i dag så er alt mulig, har United også neste kamp, vinner vi den også så mener jeg vi klarer topp 4, men det gjenstår å se!

Blir sinnsykt spennende om 3 og 4 plass iallefall!

 

Er vel for mye å spørre om at Mboro skal vinne mot City, får satse på de klarer U i det minste. 2-2.

Link to comment
Share on other sites

Veldig heldige som ikke ligger under til pause. Skaper også altfor lite mot et offensivt Spudsforsvar. Vi trenger mer bevegelse og tempo på topp slik jeg ser det, og Ramsey må seriøst slutte å prøve på alt han ikke eier teknikk til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...