Jump to content

2017.04.30 Tottenham Hotspur (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Vi er ved et knutepunkt. De riktige valgene må tas ellers er det store muligheter for at det kan ta lang tid før vi er i topp 4 igjen. Dessverre er jeg redd for at styret verken eier ballene eller kunnskapen til å ta de riktige valgene.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke bare manageren . Spiller for spiller så tror jeg dette møkkalaget ikke er noe topp 4 lag. OX ,Ramsey , Walcott , Xhaka , monreal og for å ikke snakke om verdens mest overvurderte fotball spiller Mesut Øzil. De hadddr jo faen ikke glidd inn i 11 til Stoke engang.

 

Og hvem har komponert laget?

Nettopp!!!

 

Man kan skylde på spillere, man kan skylde på Ivan og man kan skylde på styret og Silent Stan, men uansett hvordan man snur og vender på det så er det en mann som nå har sittet ved roret i over tjue år (noen av de med meget stor suksess) som har bygd det laget han vil ha.

 

Vi kan gjerne påstå at styret ikke har gitt han de midlene han har trengt for å bygge det laget han ønsker, men Wenger selv har hardnakket påstått at han har hatt midlene til rådighet men den vanlige unnskyldningen for manglende kjøp er at han ikke fant den spilleren vi trengte. Mange andre klubber finner av en merkelig grunn de spillerne de trenger.

Vi kan gjerne påstå at Arsenal ikke har hatt økonomi nok til å gjøre de kjøpene som var nødvendige, og greit nok under og rett etter byggingen av Emirates så var nok økonomien litt stram, men til og med da stod Wenger frem og påsto at han hadde nødvendige midler tilgjengelig (heller ikke da fant han den/de rette spilleren(e)).

 

Det har fra mange hold blir påstått at Wenger har hatt "all makt" i Arsenal og da må ha også ta det meste av skylden når det svikter.

 

Nå vil jeg først si at det finnes en del "fornuftige" fans blant "Wenger knows"-gjengen som innrømmer diverse feil fra Wengers side, men konkluderer med at de ønsker han med videre. Det respekterer jeg fullt ut (selv om jeg er uenig i konklusjonen).

Samtidig så finnes det tydeligvis fremdeles en del fans (ikke nødvendigvis her på forumet) som fremdeles finner alle mulige årsaker til at problemene i Arsenal skyldes alt annet en Arsene Wenger.

 

Jeg er ennå ikke klar til å si "spark Wenger" (d.v.s. før sesongslutt), men en fonyelse av kontrakten er slik jeg ser det et bevis på at vi har et styre i klubben fullstendig uten sportslige kunnskaper og ambisjoner. Dessverre så er det mye som taler for at Arsene Wenger er den som leder dette laget også i sesongen 2017/18.

Link to comment
Share on other sites

Spurs er bedre i det meste som teller på en fotballbane. Inkludert skuespill, noe Kane og Sanchez har vist denne uka. Men nok om det. Vi er passert av lillebror. Ettertrykkelig. I dag er vi sjanseløse. Og nå er det 6 kamper på rad mot lillebror uten seier. Jeg tror det blir flere, og at det fort går mange år før vi igjen feirer st.tott. Tott har et meget godt lag, med lav snittalder.

 

...og vi må bygge nytt. Helt nytt. Det er ingen spillere i dagens lag som jeg umiddelbart tenker at vi MÅ beholde og bygge nytt lag rundt. Ingen! Sanchez ser ut til å ville bort. Ozil har vi aldri fått det beste ut av. Cech, Mertescker og Koscielny er aldrende. Monreal likeså. Gibbs bare middels god. Giroud, Wellbeck og Walcott det samme. Midtbanen middels. Hector Bellerin er kanskje den eneste jeg blir virkelig skuffet om vi kvitter oss med. Resten er erstattelige i dagens utgave.

 

For meg ser det ut som om vi har noen Manchester United-år foran oss. Strevende rundt 4-5-6 plass. Store utskiftninger. Et lag som aldri tar av. Og jeg tror det blir tilfelle med eller uten Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Spurs er bedre i det meste som teller på en fotballbane. Inkludert skuespill, noe Kane og Sanchez har vist denne uka. Men nok om det. Vi er passert av lillebror. Ettertrykkelig. I dag er vi sjanseløse. Og nå er det 6 kamper på rad mot lillebror uten seier. Jeg tror det blir flere, og at det fort går mange år før vi igjen feirer st.tott. Tott har et meget godt lag, med lav snittalder.

 

...og vi må bygge nytt. Helt nytt. Det er ingen spillere i dagens lag som jeg umiddelbart tenker at vi MÅ beholde og bygge nytt lag rundt. Ingen! Sanchez ser ut til å ville bort. Ozil har vi aldri fått det beste ut av. Cech, Mertescker og Koscielny er aldrende. Monreal likeså. Gibbs bare middels god. Giroud, Wellbeck og Walcott det samme. Midtbanen middels. Hector Bellerin er kanskje den eneste jeg blir virkelig skuffet om vi kvitter oss med. Resten er erstattelige i dagens utgave.

 

For meg ser det ut som om vi har noen Manchester United-år foran oss. Strevende rundt 4-5-6 plass. Store utskiftninger. Et lag som aldri tar av. Og jeg tror det blir tilfelle med eller uten Wenger.

Jeg har ikke som mål å skifte ut hele laget i løpet av en sommer ;D , men jeg er helt enig med deg Safe Hands i at det ikke er en eneste spiller som er av typen MÅ beholdes.

 

Under en ny manager så er det ikke umulig at flere av dagens spillere kan vise mer enn det Wenger får ut av de, men for meg så finnes det ingen spillere som jeg anser som uerstattelige. Jeg ønsker å se Bellerin med videre, men han er ikke uerstattelig. Jeg har fått stor sans for Holding og jeg tror han kan blir stor for oss i fremtiden, men han er ikke uerstattelig, Jeg tror fremdeles at vi kan få se mye bra av både Özil og Alexis under en annen sportslig ledelse, men heller ikke de er uerstattelige.

Jeg vet at det fremdeles er deler av fansen som mener at Wenger er uerstattelig, men neida jeg anser heller ikke han som uerstattelig!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke som mål å skifte ut hele laget i løpet av en sommer ;D , men jeg er helt enig med deg Safe Hands i at det ikke er en eneste spiller som er av typen MÅ beholdes.

 

 

Nei, ikke sant. Jeg husker hvor stressende overgangsspekulasjoner rundt Henry og Vieira var. De måtte bare beholdes, for enhver pris. Slik har jeg det virkelig ikke med Ozil og Sanchez.

 

For øvrig ligger det et håp i at Tottenham skal spille "hjemme" på Wembley neste år. Der har de strevd i år. Og året efter skal de spille inn en helt ny arena. West Ham er siste eksempel på hvor krevende det kan være. Forhåpentligvis kan det hjelpe tottene med raskt å finne tilbake til sitt egentlige, mediokre jeg! De hører hjemme på ellevteplass, eller deromkring!

 

 

(Å bytte ut hele laget i løpet av en sommer, er antagelig en veldig dårlig idé. Mitt poeng er vel helst derfor at Arsenal kommer til å bruke tid på å finne tilbake til toppen. For det er mye jobb å gjøre. Og 2-3-4 gode signeringer er neppe nok.)

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger ikke bytte ut 10 spillere. Vi trenger å styrke sentralrekken og vi trenger en leder.

Kosc må fortsette, Monreal holder mål. Mustafi og Gabriel er begge mulig å erstatte. Dagen i dag er preget av personlige feil og at ett lag har selvtillit og det andre strever. Større er ikke forskjellene

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger ikke bytte ut 10 spillere. Vi trenger å styrke sentralrekken og vi trenger en leder.

Kosc må fortsette, Monreal holder mål. Mustafi og Gabriel er begge mulig å erstatte. Dagen i dag er preget av personlige feil og at ett lag har selvtillit og det andre strever. Større er ikke forskjellene

Du har rett i at vi ikke trenger å bytte ut 10 spillere denne sommeren. Mitt poeng i posten over er at jeg ikke ser noen "hellige kuer" i dagens Arsenallaget, der finnes ingen "uerstattelige" spillere i dagens Arsenal tropp.

 

Jeg er helt enig i at hvis man får luket ut mange av de personlige feilene og får større selvtillit i dette laget, men så kan denne stallen prestere betraktelig bedre. Problemet er at (for mange) personlige feil ikke er nytt av året, og det er egentlig mange "problemer" på banen som ikke er nytt av året.

 

Laget har gode perioder der vi får troen, men samtidig så har laget perioder der laget rett og slett er elendig. Alle lag har nedturer, men men Arsenallaget synes bare å få flere og mer langvarige nedturer.

 

Det bor fremdeles et potensiale i dette laget, men men det er i stor grad et aldrende lag som trenger reell og kvalitativ fornying.

Link to comment
Share on other sites

Masse gode spillere i troppen, sammen fungerer de heller dårlig. Taktikk/spillestil/innganger til kamp er i beste fall naivt. De fleste vet hvordan de skal spille mot oss, og sitter ikke spillet er dagens Arsenal lag ikke bedre enn lag midt på tabellen. Det savnes som nevt noen skikkelige vinnerskaller og ledere, det er lett å mane til kamp når vi leder 2-1 i ekstraomgangene mot city på Wembley. Derimot må man stå frem nå hardere når det butter, her er det totalt fraværende. Kaptein har vi ikke hatt siden midten av 2000 tallet heller.

 

Wenger skal være geniet som komponerer lag som både vinner og spiller attraktiv fotball, det var slik i starten. Men nå mot slutten kan man nevne flere klubber som i det minste spiller mye mer spennnde og artig fotball enn hva vi viser. Selv her forsvinner det som har vært så artig tross alt i mange år med Wenger. Alt har en slutt og den skulle nok vært noen år tilbake, sluttstrek bør/må settes i sommer. Gjerne med en FA og verdig avslutning for en langtsittende manager.

Link to comment
Share on other sites

Eit anna problem er oppførselen etter eit tap. Kun fire spelarar var borte og takka fansen etter kampen. Å takke fansen bør være obligatorisk uansett resultat. Sjølv om dei fleste Arsenal supporterne hadde rømt stadion for å slippe å bli ydmyka fullstendig.

 

Dei fire var vistnok; Koscielny, Bellerin, Cesc og Ox.

Link to comment
Share on other sites

Håper ikke det var cesc ;) Det ville vært spesielt ! Cech ?

 

Ellers enig med deg, mye rart i klubben om dagen, og det er nå en mann som er ganske så ansvarlig for dette.

He,he... du har sjølvsagt rett det var Cech, sjølv om kanskje Cesc kunne forsterka laget slik det ser ut no.

Link to comment
Share on other sites

Du har rett i at vi ikke trenger å bytte ut 10 spillere denne sommeren. Mitt poeng i posten over er at jeg ikke ser noen "hellige kuer" i dagens Arsenallaget, der finnes ingen "uerstattelige" spillere i dagens Arsenal tropp.

 

Jeg er helt enig i at hvis man får luket ut mange av de personlige feilene og får større selvtillit i dette laget, men så kan denne stallen prestere betraktelig bedre. Problemet er at (for mange) personlige feil ikke er nytt av året, og det er egentlig mange "problemer" på banen som ikke er nytt av året.

 

Laget har gode perioder der vi får troen, men samtidig så har laget perioder der laget rett og slett er elendig. Alle lag har nedturer, men men Arsenallaget synes bare å få flere og mer langvarige nedturer.

 

Det bor fremdeles et potensiale i dette laget, men men det er i stor grad et aldrende lag som trenger reell og kvalitativ fornying.

Du har så rett så rett. Dagens problemer har vært tilbakevendende over mange år. Arsenal evner ikke å endre på feilene som blir begått eller den manglende taktiske klokskapen som trengs på dårlige dager. Der andre klarer å karre med seg en uavgjort eller i beste fall en seier så ryker Arsenal med 2-3 mål på dårlige dager. Vi har spillere som helt klart setter seg selv over laget. De viser det ved ikke å gjøre den tunge kjedelige defensive jobben når laget sliter. Det mest irriterende med det er at de samme spillerne gjør denne jobben på gode dager, jamf Citykampen hvor spillerne løp til de spydde langt ut i ekstraomganger etter 90 tøffe minutter først.

Det betyr at de har det i seg, men verken spillere eller manager klarer å hente det ut til hver kamp.

Når Spurs slår oss på alle statistikker så er det ikke rart de vinner kampen. Løper du mest, takler oftest, passer mest og med best presisjon og i tillegg oftere enn motstander evner å skape sjanser så er sannsynligheten for seier ganske stor...

 

Jeg syns det var perioder hvor vi hang godt med og presterte OK, men kampen sett under ett så holder ikke dette mål i et NLD.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har knapt orket å lese på forumet de siste dagene, det er ikke så gøy å være gooner om dagen.

 

Den store forskjellen mellom lagene er ikke at Tottenham har no bedre spillere enn oss, men de har en vanvittig selvtillit. Jeg ble imponert over en del av de frekke forsøkene deres. De tør å prøve på vanskelige ting, mens vi spiller forsiktig. Vi er lette å lese, de er vanskelige å forutsi.

 

Sjansen til Ramsey, og han skal ha skryt for at han er en av få som prøver, bærer også preg av forsiktighet. Han tør ikke å knalle til, men plasserer den forsiktig. Keeper har ingen problemer med å redde den. En spiller med høy selvtillit hadde knallet til.

 

Målene vi slipper inn er egentlig patetiske. Når Dele scorer, så har vi hatt flere muligheter til å klarere i forkant. Straffen som Gabriel lager tyder ikke på imponerende omløp i topplokket hans, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...