Jump to content

2017.04.02 Manchester City (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 manchestercity.png?2016-2017 Manchester City

Søndag 2. april 2017, 17:00. Emirates Stadium

Premier League, 30. serierunde

(Dette er kamp nr 28 for Arsenal, men kampene i serierunde 26 og 28 er utsatt)

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

 

Det er ingen oppdaterte skaderapporter fra Arsenal, men med utgangspunkt i den info jeg har funnet vedrørende spillere som har vært i landslagstroppene i denne pausen, så er det Cazorla (langtidsskadd) og Cech (ute noen uker fremover) som er på sykelisten. Jeg finner ikke noen info som tilsier at noen av våre er utilgjengelige p.g.a. eventuelle skader fra landslagspausen. EDIT! Lucas Perez er skadd og da ikke tilgjengelig.

 

I de fem siste kamper i ligaen så har City tre seire og to uavgjorte, Arsenals har fire tap og en seier. Så gjenstår det å se om Arsenal nå klarer å snu den dårlige trenden de er inne i. Personlig er jeg noe skeptisk, og det blir vel ikke noe bedre rundt kampen at offentliggjøringen av den såkalte "raske" avgjørelsen fra Wenger rundt hans framtid i klubben fremdeles lar vente på seg.

 

Når det gjelder laget vi bør stille så sier de fem bakerste seg selv, det eneste jeg er usikker på er om Monreal eller Gibbs skal ta venstre back. Jeg havner under tvil på Monreal.

På defensiv midtbane så velger jeg å ta med Xhaka, når det gjelder hans partner så spørs det om vi skal satse defensivt eller offensivt. Vi har to defensive valg og to mer offensive valg, Coq, Elneny, Ramsey og OX. Jeg er svært usikker, jeg ser et behov for en mer defensiv midtbane mot City men samtidig så er et også et behov for mer offensivt trøkk i laget. Min usikkerhet gjør at jeg foreløpig markerer denne posisjonen med et spørsmålstegn.

 

Özil er nå fit for fight og jeg tar han med fra start mot City. Giroud lagde mål mot Luxembourg, men jeg ønsker meg mer gjennombruddsfart mot City og benker Giroud.

For meg er det fire kandidater til de tre offensive posisjonene, Alexis, Welbeck, Walcott og Perez.

Jeg velger Welbeck på topp og benker Walcott. Jeg tar nok en gang med Lucas Perez fra start og sannsynligvis så er Wenger nok en gang uenig med meg i det valget.

 

Ospina

Bellerin – Mustafi – Kos – Monreal

? – Xhaka

Lucas Walcott – Özil – Alexis

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Eg tar gjerne - tror - laget til Simbad sjølv om eg kanskje føler OX fortjener plassen til Ramsey.

Ellers så kan eg ikkje sei at eg gleder meg til kampen. Til det har forsvarspelet vårt vore av ein slik art at eg er redd me blir pissa på enno ei gong. Eg stolar heller ikkje på at Ospina står feilfritt, det er nesten så eg heller ville hatt Martinez i buret. GoGunners

Link to comment
Share on other sites

Ingen grunn til bekymring folkens, denne kampen skal jeg se ringside og jeg har til gode å *bank i bordet* se oss gå på poengtap live.

 

Ospina

 

Bellerin Mustafi Koscielny Monreal

 

Walcott Ox Coquelin Lukas

Özil

Sanchez

Ta en pils for meg også. Håper du holder statistikken ved like.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Fryktelig vanskelig kamp å forutse. Mye storm rundt klubben for tiden,med masse poengtap,kontraktfornyelser og en manager på utgående kontrakt.

Blir spennende å se om gutta setter inn et ekstra gir for klubben når det trengs som mest.

 

Det eneste jeg tror er sikkert i denne kampen, er at begge lagene scorer. Sikkert en grei odds på det et sted også.

Link to comment
Share on other sites

Fotball gjør vondt... og når ein er i det pessimistiske hjørnet;

 

- City have gone seven league games without defeat, their longest streak under Pep Guardiola (W4, D3).

 

- Manchester City have won their last three away games without conceding.

 

- Guardiola has suffered five league defeats as Manchester City boss this season - he's never lost six in a single league campaign as a manager.

Link to comment
Share on other sites

Fullstendig off topic, men......

 

Jeg vurderer seriøst å droppe kampen i morgen (dvs ikke lete etter stream).

 

Nei, det er ikke ment som en "protest" fra min side, det går mer på at akkurat nå så tror jeg "helsa" har bedre av at jeg må angre på at jeg går glipp av en overbevisende Arsenalforestilling enn å sitte og se på en repetisjon av de begredelige foregående kampene.

 

Jeg håper inderlig at jeg angrer som bare F i morgen kveld, men......

Link to comment
Share on other sites

Xhaka og Coq. Det er vel bevist tidligere at er en dårlig kombo. Ellers liker jeg forsåvidt angrepsrekka.

 

Registrerer også at Ramsey skal være klar men ikke i troppen idag. Forsåvidt nye takter fra Wenger der.

Link to comment
Share on other sites

Blir nok en gladag for oss supportere. Det er blitt så sinnsykt at eg vurderer å se brann i steden

Slapp av mann. Jeg vurderer å hjelpe kona å pakke, skifte bleie på en av onga, skru av TVen, sitte på dass å surfe, men så desperat at jeg ser Brann i stedet, det er jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...