Jump to content

2017.04.02 Manchester City (H)


Polljen

Recommended Posts

Gabriel på? Fy faen vi kommer til å bli voldtatt i andre omgang.

 

Ja, slapp vel ikke akkuratt inn lite mål når han gikk ut mot Bayern... Og der var Gabriels første tabbe allerede, nesten 1-3...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Jeg vil ha Mertesacker tilbake

 

Personlig mener jeg at Holding er veldig god allerede og burde få sjansen over Gabriel hvert fall. Mertesacker har vært borte i lang tid nå og usikker på hvordan formen hans er pdd. Mertesacker kunne vært helt fantastisk for oss, men som Mustafi, Koscielny og utallige andre midtstoppere under Wenger så har han dessverre lidd av et system som aldri har vært lagt opp for at han skulle være så komfortabel som mulig. I et Mourinho/Simeone lag så hadde Mertesacker vært en klippe.

Link to comment
Share on other sites

Det høres sikker noe banalt ut, men akkurat i dag så føler jeg meg bedre av å følge kampen her på forumet kontra live på skjermen :gimme:

 

og som jeg sa i går, jeg håper jeg virkelig kan angre på at jeg gjorde denne beslutningen (å ikke se kampen live) ;D

Link to comment
Share on other sites

Det høres sikker noe banalt ut, men akkurat i dag så føler jeg meg bedre av å følge kampen her på forumet kontra live på skjermen :gimme:

 

og som jeg sa i går, jeg håper jeg virkelig kan angre på at jeg gjorde denne beslutningen (å ikke se kampen live) ;D

 

Vi har egentlig vist veldig mye bra i denne kampen, spesielt fra 10min til 41min(altså til de scoret deres 2 mål.)

Link to comment
Share on other sites

Skjedde noe med presset vårt idet Giroud kom inn for walcott. Veldig usikker på om dette er bra

 

Dette har vi sett stadig. Med Giroud på topp så er det ekstremt lett å presse oss bakover i banen, samtidig som Giroud gir oss absolutt null press på topp.

 

 

Når Giroud spiller trenger vi en ving som kan ligge og holde bredden slik at det blir rom for Giroud i midten. Syns det er åpenbart. Wenger er visst totalt uenig.

 

Wenger er totalt uenig og rimelig clueless på akkurat det der. Han har holdt på sånn hele veien..

Link to comment
Share on other sites

Fremdeles ikke ett eneste innlegg eller forsøk på det med Giroud. Fatter ikke hvorfor vi ikke prøver å spille på hans styrker

 

Det er et merkelig fenomen i vinterens Arsenal, bruken av Giroud. Hvis han f.eks. starter en kamp så spiller laget smalt, prøver å trenge seg gjennom i midten og "behovet" for Giroud er minimalt.

Så når Giroud blir byttet ut til fordel for en raskere og mer gjennombruddshissig kantspiller (f.eks. Lucas) så begynner Arsenal ofte å brette mer ut det offensive spillet og vi får innlegg foran mål og da ville behovet for Giroud vært betydelig større.

 

Greit nok jeg er ikke noen stor fotballanalytiker, men til og med undertegnede finner dette noe "merkelig". Giroud har en plass på banen med en spillestil der vi bruker kanten, men i årets (vinterens) Arsenal så er dette tydeligvis ingen grunn til å spille på Girouds styrker (men heller på hans svakheter)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...