Jump to content

2017.01.03 Bournemouth (B)


Polljen

Recommended Posts

Bournemouth bournemouth.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Tirsdag 3. januar 2017, kl 20:45. Vitality Stadium


Premier League, 20. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Jeg kan ikke se at skadesituasjonen er endret siden søndagskampen. Özil var syk på søndag, og selv om han blir friskmeldt så mener jeg han skal få hvile (eventuelt være på benk) og at vi i hovedsak starter med samme lag som mot Crystal Palace. Iwobi gjorde også en bra jobb i Özil-rollen så det gjør det også "lettere" å eventuelt benke Özil. Den eneste endringen jeg vil gjøre er at Coquelin kommer inn for Elneny som nå er utilgjengelig p.g.a. Afrikamesterskapet. Jeg ser gjerne at Mustafi får spille deler av kampen hvis han er klar til det. Jeg har et sterkt ønske om at Lucas får starte denne kampen slik at han kan få en mulighet til å spille seg inn i laget (men jeg frykter at han blir benket til fordel for OX)




Cech


Bellerin - Gabriel - Koscielny - Monreal


Coquelin - Xhaka


Lucas - Iwobi- Alexis


Giroud

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

En ting er sikkert, Bournemouth borte er ingenting å ta lett på. Her må vi jobbe steinhardt og være konsentrert i forsvar. De mister heldigvis Wilshere til dette oppgjøret.

Er enig med deg Polljen at Özil bare kan hvile i dette oppgjøret også men må gjerne sitte på benken om influensaen har lagt seg. Ideelt vil eg la Sanchez hvile og synes det var særdeles merkelig at han ikke gikk av i hvert fall de siste 15 minuttene av CP-kampen. Han virker litt sliten om dagen, nå er jo ingen på laget skikkelig restituert heller, av de som spilte samtlige minutter i går.

Synes Monreal var meget god offensivt mot CP i går, kanskje sesongens beste kamp av backen.

 

Cech

 

Bellerin Gabriel Koscielny Monreal

 

Coq Xhaka

Iwobi Alexis Lucas

Giroud

 

Her får vi forhåpentligvis Walcott og Özil tilbake på benken. Greit å kunne kaste innpå i 2. omgang ved behov.

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis michael oliver som dømmer i morgen, bruker å være meget solid. Sammen med Clattenburg.

Clattenburg solid?! Er ikke 1.april helt ennå. Er vel dommeren som har tapt seg mest siste to sesonger. Dean har alltid vært bunn nivå sammen med Mason. Olivier virker OK enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Ideelt vil eg la Sanchez hvile og synes det var særdeles merkelig at han ikke gikk av i hvert fall de siste 15 minuttene av CP-kampen. Han virker litt sliten om dagen, nå er jo ingen på laget skikkelig restituert heller, av de som spilte samtlige minutter i går.

Jeg reagerte også på at Sanchez ikke ble byttet ut i stedet for Lucas/Iwobi.

 

Jeg er i utgangspunktet også enig i at Sanchez trenger å hvile, men siden det er FA-cup mot Preston til helga så er det et bedre tidspunkt å hvile han.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er latterlig og viser helt klart at Lucas ikke satses på i klubben. Mån tru om det kun var ett kjøp for å stilne kritikere. Men da får vi håpe Ramsey får en rakett i ræva og begynner vise noe igjen, det er lenge siden nå

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig svakt av Xhaka. Hva faen er poenget med å dytte Bournemouth spilleren i den posisjonen? Burde trekkes en ukeslønn i bot for det drittet der!

 

Ellers er Wenger sin forkjærlighet for Ramsey en av grunnene til at vi fungerer ræva fremover. Han klarer ikke å linke spillet som vi er avhengige at vår nummer 10 skal klare. Skjønner heller ikke hvorfor vi starter med Giroud i dag. En kamp som dette var vel egentlig i teorien perfekt for Sanchez på topp? Bournemouth er et angripende lag som ikke legger seg bakpå. Var aldri noe fare for å ikke få rom å løpe i for Sanchez her..

Link to comment
Share on other sites

Man kan gjerne kalle straffen billig, men det var en dytt og det skjedde innen for sekstenmeteren. Ja våre motstandere har fått for mange «billige» straffer, problemet er at det er mer våre spilleres feil enn at det er feil fra dommer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Wenger bommer kraftig med laguttaket. Iwobi burde få fortsatt i midten og Lucas burde få spille foran en rusten Ramsey

 

Indeed.

 

Ramsey fungerte som sentral midtbanespiller for oss. Etter dette har han blitt altfor offensiv og passer ikke inn i laget vårt i det hele tatt dessverre. Hjelper selvfølgelig ikke at Wenger har spilt han når han har vært småskadd (som har ført til lengre skadeavbrekk) også, men generelt sett så har Ramsey knapt nok vært middelmådig for oss siden han kom tilbake fra skade i 2014.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...