Jump to content

2017.01.03 Bournemouth (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Nei, cech burde tatt minst 1 av målene.

Selv om han ikke har reddet en straffe for oss mener eg fortsatt at en ikke skal kreve at en keeper skal ta en straffe. 1-0 målet er det ingenting å si på. Og 3-0 målet er på Bellerin/dommerens kappe. At den ballen sniker seg mellom bena på Cech der mener eg er mer uflaks enn udyktighet.

Cech hadde mange gode inngriper i dag mener eg.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke noen keeper hadde reddet oss idag. Kos hadde den beste opptreden, håper han ikke er skadd. Xhaka skuffende, bellerin var også under pari. Som jeg har sagt mang en gang; ramsey svakest.

Bittelite børs

Cech: 6 - burde snart ta en straffe midt i mål.

Bellerin: 3 - svak!

Mustafi: 3 - svak og rusten

Kos: 6 - solid til byttet

Monreal: 4 - rundlurt gang på gang, OK fremover

Xhaka: 3 - idioti straffe mot.

Ramsey: 2 - elendig

OX: 4 - bobb bobb

Sanchez: 6 - jobber men ingen god dag

Iwobi: 5 - OK i midten, ræva på kant

Giroud: 6 - kjemper i det minste som en løve

 

Lucas: 6(7) spillte ikke lenge nok men var god.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke noen keeper hadde reddet oss idag. Kos hadde den beste opptreden, håper han ikke er skadd. Xhaka skuffende, bellerin var også under pari. Som jeg har sagt mang en gang; ramsey svakest.

Bittelite børs

Cech: 6 - burde snart ta en straffe midt i mål.

Bellerin: 3 - svak!

Mustafi: 3 - svak og rusten

Kos: 6 - solid til byttet

Monreal: 4 - rundlurt gang på gang, OK fremover

Xhaka: 3 - idioti straffe mot.

Ramsey: 2 - elendig

OX: 4 - bobb bobb

Sanchez: 6 - jobber men ingen god dag

Iwobi: 5 - OK i midten, ræva på kant

Giroud: 6 - kjemper i det minste som en løve

 

Lucas: 6(7) spillte ikke lenge nok men var god.

Kan stille meg bak dette. Og jeg mente ikke tidligere at det var Mustafis skyld vi ikke tapte,bare det faktum at han på banen har vi enda ikke tapt.

 

Sanchez kastet vottene og spaserte rett av banen sur og frustrert. Vet ikke om det var fordi dommeren blåste på 96' blank eller at Xhaka brukte minst 3 touch uten å avlevere til en gjennombruddshissig Sanchez

Link to comment
Share on other sites

Wenger skal ha kraftig kritikk for laguttaket og at spillerne ikke var mer tent verken til start av førsteomgang eller andreomgang. Hvorfor fortsetter vi på akkurat samme måte i starten av andreomgangen?

 

Men, Ramsey bytter posisjon fra Özilrollen til høyreving tidlig i første (noe jeg tror Wenger bestemte) og Iwobi tok plass inne sentralt. Lucas kom inn i det 63. minutt, rett etter 0-3. Jeg mener han burde startet, men når han ikke gjør det viste det bytte seg å sette mer fart i oss fremover. Alt i alt dårlige prestasjoner av Wenger som heller velger å diskutere med 4. dommer enn å gi spillerne sine beskjed om hva han ønsker av dem.

 

Edit: Når det er sagt er dagens Ramsey ikke verdig en startplass i vårt kjære Arsenal. Ikke er han god nok offensivt selv om det er her hans beste kvaliteter ligger, og bakover kunne man like gjerne satt en kjegle der.

 

Giroud med 2 assist og 1 mål. Vi så alle hvor farlig han er når vi faktisk spiller på styrkene hans. To av målene kommer etter høye innlegg i boksen mot Giroud. Det andre kommer etter bruk av Girouds andre styrke. Spiller på han feilvendt og han flikker igjennom Lucas som scorer på et skudd som Poldi og Judas ville vært stolte over.

Link to comment
Share on other sites

1-0 er svakt av Bellerin. 2-0 er klønete av Xhaka. 3-0 er hårreisende av dommer Oliver - når han tidligere blåste straffe for nøyaktig det samme. 3-0 til 3-3 er bra, men ikke nok. Denne gjengen har alltid en kollaps i ermet. Bookmakerne har oss nå på nivå med Tott og Moan. Det er nok riktig. Dette blir en beinhard kamp om topp 4 - igjen.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Giroud med 2 assist og 1 mål. Vi så alle hvor farlig han er når vi faktisk spiller på styrkene hans. To av målene kommer etter høye innlegg i boksen mot Giroud. Det andre kommer etter bruk av Girouds andre styrke. Spiller på han feilvendt og han flikker igjennom Lucas som scorer på et skudd som Poldi og Judas ville vært stolte over.

Jeg har ment og mener forsåvidt fremdeles av vi burde hatt et bedre førstevalg enn Giroud på topp. Nå har vi ikke det, og selv om jeg mener at Giroud ikke er god nok som et førstevalg så anerkjenner jeg de styrkene han har som spiss og jeg finner det derfor uforståelig at laget ikke i større grad bruker de styrkene han har. Giroud er i stor grad hjelpeløs når laget bedriver sitt småspill utenfor sekstenmeteren, men han er en av de beste når han får benytte sin luftstyrke og også sine ferdigheter på bakkenivå inne i sekstenmeteren.

 

Ett annet punkt jeg reagerte på i går, men som til en viss grad også gjelder andre kamper, er hvor dårlige hjørnesparkene våre var. Xhaka har en god fot når det gjelder å legge gode pasninger i vanlig spill, men hjørnesparkene hans var for korte eller for rett på målvakt. Med en kjempe som Giroud foran mål så må vi få opp nøyaktigheten på hjørnespark og benytte denne åpenbare fordelen vi har med Giroud i feltet.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen oppsummerer Arsenal slik de har fremstått i mange år nå. Kampreferatet kunne like gjerne vært en oppsummering av våre foregående sesonger: på et eller annet tidspunkt ligger vi håpløst langt bak, det er vår egen skyld, men så har laget akkurat nok i seg til å komme tilbake og redde stumpene, enten gjennom å hente opp 0-3 til 3-3, eller å lukke en tipoengs luke opp til CL-spill med åtte kamper igjen av sesongen.

 

Det er derfor det er så mange forskjellige syn på Wenger, klubben, styret - you name it. Det går fra helvete til noe som kan se ut som det motsatte, men - som flere og flere erkjenner - når vi aldri helt opp.

Link to comment
Share on other sites

8 poeng opp , med 18 kamper igjen. Er ikke helt umulig, men det som bekymrer meg er at vi rett og slett ikke ser ut som som et mesterlag. Med det mener jeg at vi rett og slett ikke holder nivået verken mentalt eller ferdighetsmessig. Savnet av Cazorla er veldig synlig. Nå må vi har 4 seire på rad.

Link to comment
Share on other sites

Denne sesongs PL kommer til å bli den tøffeste på mange år når det gjelder topp fire.

Det er seks lag som er reelle utfordrere til de fire plasseringene (Chelsea, Pool, Tott, Arsenal, ManC og ManU) og det vil være tåpelig å avskrive noen av de lagene når det gjelder topp fire.

 

Når det gjelder ligatittelen så mener jeg at pr i dag så er ikke Arsenal og Man U gode nok til å gå til topps, jeg har også mine tvil om at Tottene og ManC er stabile nok til å gå til topps. Pr 5. januar så vil jeg påstå at Chelsea (til tross for tapet mot Tottene) er favoritter med Pool som outsider.

 

Poengmessig så er Arsenal fremdeles med, men det laget viser på banen (også når de har tatt tre poeng i det siste) gir meg ikke noe stort håp om at vi skal komme topp to. Jeg er ikke i tvil om at vi vil få en periode i løpet av denne siste halvdelen av sesongen der spillet vil fungere og poengene vil rulle inn, men det hjelper ikke med relativt korte gode perioder for å ta ligatittelen, det er stabilitet (kun med eventuelle kortere nedturer) som vil gi et lag tittelen. Og Arsenal er ikke stabilt nok, spillemessig.

 

Jeg vet at det fremdeles vil være mange som er uenig med meg, men for meg så kommer denne ustabiliteten delvis av at vi har en manager som ikke kan eller vil innse de manglene som er i vårt lag.

Link to comment
Share on other sites

Så du mener at Pool er stabile nok?

 

Jeg tror Pool skal slite stort tiden som kommer. De kommer til å savne Sane, Coutinho er vel fortsatt skadet, Frminho funker dårlig uten Coutinho og som de løper, så går de nok tomme om ikke så lang tid. De er heldige hvis de klarer topp fire.

 

Vi vinner!

Link to comment
Share on other sites

Om Pool er stabile nok?

Til topp fire? Sannsynligvis!

Til ligatittel? Mer usikker, men pr i dag så holder jeg de ørlite foran City og Tottene, og litt lengre foran oss og United.

 

Vinner vi tittelen? Lite sannsynlig, men under skjer jo!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...