Jump to content

2016.11.23 Paris Saint Germain (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 parissaintgermain.png?2016-2017 Paris Saint Germain


Onsdag 23. november 2016, kl 20:45. Emirates Stadium


Champions League, gruppespill, 5. kamp


Kampen vises direkte på Viasat Fotball



Slik jeg ser det så er ikke noen store endringer i skadesituasjonen.



Det store spørsmålet for meg når det gjelder denne kampen er om vi skal gå for gruppeseieren eller ikke, og jeg er veldig usikker.


Selvsagt er det en "boost" å kunne vinne gruppen og være i "vinnerpuljen" når det kommer til trekningen i Cupspillet, samtidig så det i år en stor sjanse for at et par av favorittene i mesterskapet også blir toere i sine grupper.


Lag som Bayern Munchen og Real Madrid ligger som nummer to etter fire runder og begge skal møte gruppelederne i siste runde.



Jeg har veldig lyst til å spare noen av våre nøkkelspillere rett og slett siden jeg akkurat nå ikke ser det som noen katastrofe å bli nummer to i gruppen, vi er tross alt allerede kvalifisert for cupspillet.



Mitt (usikre) lag:


Ospina


Jenkinson - Mustafi - Gabriel - Gibbs


Xhaka - Coquelin/Elneny


Ramsey/Walcott - Iwobi - OX


Giroud




Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Jeg håper vi stiller med rent b-lag. Det er helt tilfeldig om det er lønnsomt å vinne gruppen i år.

 

Laget bør være noe sånt som dette;

 

Ospina, Jenk, Holding, Gabriel, Gibbs, Ox, Elbeny, Xhaka, Iwobi, Ramsey og Giroud.

 

I denne kampen er det vinn og tap med samme sinn.

Link to comment
Share on other sites

Her blir det toppa, og da ønsker jeg meg rett tilbake til det som har fungert: Alexis på topp, med Iwobi,ôzil og Walcott bak seg.

Ramsey burde henvises rett til benken, og heller stille med en midtbane hvor enten Coq eller elneny spiller med Xhaka. Helst førstnevnte.

 

Hvorfor skal vi spare noe her også trekke Barca i neste? Samma rakkern om vi trekker ett godt lag fra 2.plassene, det skaper mer penger og mer respekt å komme lengere enn 16-dels finalen i CL.

Stiller vi med laget som nevnt over kommer hele Europa til å le av oss. Husker Liverpool gjorde noe lignende når de allerede hadde røket ut av CL gruppa, og de fikk tyn av både media og internt blandt spillerne. PSG hjemme i CL... Det er jo akuratt slike kamper toppspiller ønsker seg. Det er jo dette som motiverer de når de må dra til Britannia for å spille en stormfull vinterhelg.

Link to comment
Share on other sites

Tenker det er greit å hvile et par spillere. Men ikke for mange. Gruppeseier hadde vært veldig fint., selv om det er PSG vi sloss mot.

Disse tror jeg kan slå godt fra seg:

Ospina

Jenko-Mustafi-Kos-Gibbs

Coq-Xhaka

Theo-Özil-Iwobi

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Vi leder gruppen på målforskjell foran nettopp PSG, og er slik sett ikke like avhengige av å vinne denne kampen på samme måte som laget fra Paris. Med nok et uavgjort i denne kampen så skal det en del til for å slippe de forbi i den siste kampen, og derfor tenker jeg at man bør utnytte PSG's behov for å vinne ved å sette opp laget deretter. Monreal og Jenkinson var slett ikke imponerende mot Manchester United og jeg kunne tenkt meg en formasjonsendring og forsøk på å overraske motstanderen med å ikke stille samme oppstillingen og spillestil uansett hvem som står på den andre banehalvdelen. Vi har denne høsten sett stort potensial i Sanchez som spiss samtidig som Giroud har vært en super innbytter med syv mål på åtte forsøk - hva om man danner et partnerskap og lar de dyrke dette potensialet? Stor og kraftig oppsillspunkt med en liten terrier som hele tiden jager rundt og hugger når han får sjansen.

 

Mitt lag som Wenger aldri kommer til å velge:

 

Ospina

Gabriel/Holding - Mustafi - Koscielny

Walcott - Coquelin - Xhaka - Elneny - Chamberlain

Sanchez - Giroud

Benk: Cech, Monreal, Jenkinson, Ramsey, Iwobi, Özil og Gabriel/Holding

Med disse spillerne har vi stor duellstyrke i nesten alle posisjoner med stor hurtighet på kant og det nevnte partnerskapet på topp som gjør at PSG hele tiden må ligge igjen med minst tre menn for å kunne ha kontroll. Vi mister en del kreativitet med Özil på benken, men Xhaka kan bli den kreative fra dypet med sitt blikk og sin pasningsfot som både kan slå langt på Giroud eller prikke Sanchez i bakrommet. I tillegg vet vi med sikkerhet at Sanchez ikke akkurat er en stillestående type som kun holder sin posisjon, men som garantert vil droppe ned i mellomrommet og være med i oppspillsfasen.

Link to comment
Share on other sites

Interessant tanke med formasjonsendring. Tror jeg ville hatt Kos i midten av de bak da, grunnet jeg tror han er den med best disiplin og posisjoneringsevne av våre stoppere(med unntak av Per).

 

Personlig ville jeg kjørt Gibbs på venstre vingback fordi han er god offensivt og ville holdt bredden i laget. Ox ville jeg kjørt istedenfor Elneny som en litt mer offensiv indreløper som kan prøve å gå forbi ledd.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi tar utgangspunkt den hypotetiske formasjonen med tre backer så er det backrekka jeg ville justert litt på.

Kos må etter min mening være den sentrale stopperen. Holding bør være uaktuell, han er rett og slett for treg til å dekke den ene siden.

Jeg er usikker på hvem den tredje burde være, ved siden av Kostafi. Jeg holder også en knapp på Gibbs siden jeg anser både Gabriel og Mustafi som "høyrespillere".

Link to comment
Share on other sites

VG melder at PSG-backen Serge Aurier ble nektet innreise til Storbritannia da laget ankom den britiske grensen.

Begrunnelsen for at han ble nektet innreise er en hendelse i mai, som førte til en to måneders fengselsstraff i september (kilde: sportinglife.com) da han hadde opptrådt voldelig ovenfor politiet. Siden han har anket dommen så mener PSG at han skal ansees som uskyldig inntil videre og derfor er det ikke grunnlag for innreisenekt (kilde: sportinglife.com)

 

I en uttalelse fra PSG så er klubben "lamslått" og innreiseforbudet angriper integriteten til Champions League.

 

Rent personlig så synes jeg det er synd at lag ikke får mulighet til å stille med sine beste spillere av utenomsportslige grunner, men her er det Aurier selv som er synderen ikke britiske imigrasjonsmydigheter. Jeg har ikke grunnlag til å vurdere alvoret i hans oppførsel som er årsaken til dette innreiseforbudet.

 

Storbritannia er ikke det første landet der det spilles CL-kamper som har nektet en spiller innreise/visum av utenomsportslige grunner og det blir ikke det siste, at PSG tilsynelatende anser CL/UEFA som en høyere "myndighet" enn et suverent land får være klubbens problem!

Link to comment
Share on other sites

Burde vel potensielt spart Alexis her? Småskada for under en uke siden. Starter 2 kamper på 4 dager..

 

Ellers Ramsey med Coquelin. Ryktes at Ramsey måtte knaske smertestillende for å spille mot Manure, men skal starte i dag igjen også altså? På tross av at han var ræva forrige kamp også..

Link to comment
Share on other sites

Bekrefter bare at ramsey er kjæledegga til Wenger. Aner ikke hva han må gjøre for å bli satt ut av laget utenom å skade seg. Xhaka derimot virker til å ha motsatt effekt.

 

Ellers er det helt snodig å kjøre på med alexis. Virker ikke som man lærer av feil tidligere. Plutselig hinker han av banen og da vet vi alle at det er game over.

Link to comment
Share on other sites

Bekrefter bare at ramsey er kjæledegga til Wenger. Aner ikke hva han må gjøre for å bli satt ut av laget utenom å skade seg. Xhaka derimot virker til å ha motsatt effekt.

 

Ellers er det helt snodig å kjøre på med alexis. Virker ikke som man lærer av feil tidligere. Plutselig hinker han av banen og da vet vi alle at det er game over.

Enig angåande Alexis.

 

Ramsey er i det minste trekt inn sentralt i denne kampen, det er der han høyrer heime etter min meining. Har ingenting ute på ein kant å gjere så får vi sjå på dagens prestasjon om det blir betring.

Link to comment
Share on other sites

Midtbanen har vært elendig første 7min iallefall.

Ja det er vel på tide å gi slipp på Ramsey og heller la han fortjene plassen på laget. Måtte han gjere mine ord til skamme. Litt forhasta basert på denne kampen, så var eit generelt synspunkt som låg til grunn. Men han må spele sentralt når han spelar, heilt waste å ha han på vingen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...