Jump to content

2016.11.01 Ludogorets Razgrad (B)


Polljen

Recommended Posts

Ludogorets Razgrad ludogoretsrazgrad.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Tirsdag 1. november 2016, kl 20:45. Vasil Levski National Stadium


Champions League, gruppespill, 4. kamp


Kampen vises direkte på Viasat Sport




Jeg har ikke noe nytt når det gjelder skadesituasjonen, men Walcott og Cazorla var ute med skade mot Sunderland og med tanke på kampen mot Tottenham om en uke så bør de ikke spille på tirsdag, selv om de blir erklært skadefrie.



Når det gjelder hva slags lag vi bør stille mot Ludo så er det første spørsmålet om hvor viktig en gruppeseier er med tanke på cup-spillet. Arsenal er garantert videre fra gruppespillet med fire poeng til, med tre poeng til så vil det være målforskjell/innbyrdes som avgjør om vi er videre, men vi kan gå videre med bare to poeng til (uavgjort mot Ludo og Basel).



Hvis en gruppeseier er viktig så bør vi stille med et mest mulig toppet lag, hvis ikke så bør vi hvile enkelte nøkkelspillere med tanke på kampen mot Tottenham. Samtidig så bør vi ikke svekke laget så mye at vi roter bort poengene. Vi kan tro at Ludo er et lett bytte, men vi kan få en overraskelse i Bulgaria hvis vi blir for nonchalante.



Jeg vil hvile Alexis, Özil og egentlig også Kos (jeg tviler på at Wenger er enig med meg). Egentlig vil jeg hvile flere, men det er en fare med å hvile for mange. Edit: Etter å ha tenkt meg om så tar jeg også sjansen på å hvile Coquelin, med Elneny som et godt alternativ.



EDIT: Bellerin er ikke med til Bulgaria p.g.a. en "liten" skade pådratt på treningens siste minutt (iflg AW). Walcott, Cazorla, Monreal og Bellerin er ikke med i troppen, ellers er alle førstelagsspillerne med til Bulgaria.



Mitt litt usikre lag mot Ludo:



Ospina


Bellerin Jenkinson - Mustafi - Gabriel - Gibbs


Xhaka - Elneny Coquelin


Ramsey? - OX - Iwobi


Giroud



Jeg er mest usikker på Ramsey i denne oppstillingen. Jeg er usikker på hvem som bør være sentral på midten, jeg har satt OX, men Iwobi er en like god kandidat.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Debuchy trener ikke engang med laget så blir neppe han. hva med Jenkinson her?

Jeg tror desverre ikke Wenger klarer å holde özil og alexis vekk fra CL kamper, så de spiller nok også.

 

Tipper:

 

Ospina

Jenk - Gabriel - Mustafi/kos - Gibbs

Xhaka - Elneny

OX - Özil - Alexis

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Bare å la endel kvile med tanke på at sesongens viktigste kamp står får dør på søndag. Uansett blir det en god pause mellom matchen fra tirsdag - søndag.

 

Ospina

Jenko-holding-gabriel-gibbs

Xhaka-elneny

Ox -ramsey -iwobi

Giroud

 

Ska holde til 3 poeng mot Ludo med god margin

Link to comment
Share on other sites

Bellerin, Walcott, Cazorla og Monreal er alle hjemme med skader.

Det som bekymrer meg mest av de fire (med tanke på kampen mot tinytotts) er Bellerin. Iflg. Wenger så hadde Bellerin " a little incident in the last minute of training". Forhåpentligvis er hjemmesittingen bare for å sikre at han ikke forverrer en liten skade.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er krise hvis han blir ute i lengre tid! Jeg hadde likt å se Niles på back i denne kampen ettersom han har vært god de gangene han har fått muligheten. Synes også det er en fin mulighet til å få igang Ramsey (hvis han er i stand til det fysisk sett) sammen med Xhaka på midten. Eventuelt bruke han i 10'ern om Özil hviles.

 

Håper det hviles en god del viktige spillere i kveld. Med det nye seedingsystemet er det få grupper med stor nivåforskjell på gruppe-1er og -2er så i år er vel egentlig første året hvor det ikke er så kritisk å vinne gruppen. Det bør vel egentlig bli 3p uansett hva vi skulle ende opp med å stille med.

Link to comment
Share on other sites

Virker som Wenger mener samme som tapapa her, at bellerin ikke er store tapet. Merkelig da jeg mener det er åresvis siden vi har hatt en så god unggutt.. han er helt fantastisk i en alder av 21

Bellerin er ligaens beste back, ferdig snakket. Jenko har potensiale. Det så vi den gangen han hadde fast vikariat i Sagnas skadefravær. Han var også svært positiv sist han spilte. Det bør gå bra mot Ludogorets, men jeg håper virkelig at Bellerin spiller i NLD.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle også gjerne spart noen av våre viktigste med hensyn på kampen mot Tottene på søndag. Når jeg sier spare så er det ikke fordi jeg er redd for at de blir for slitne, men mer på skaderisikoen.

 

Samtidig så er fordelen med et "toppet" lag at Arsenal allerede i kveld kan være klare for cupspillet og kan være litt mer kyniske når det gjelder lagene mot PSG og Basel i de to siste kampene.

Slik jeg ser det så er jeg ikke så opptatt av å vinne puljen som det jeg har vært før, siden det er en reell sjanse for at lag som Real og Bayern også kan havne på andre plass i sine grupper.

 

Ideelt sett så ville jeg selvsagt vinne gruppa og måte Solbakkens disipler i åttendedelsfinalen :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...