Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Ha en fortsatt god påske, herr keeper-ekspert. Dette har ingen hensikt, med din ensidige kritikk nedvurderer du en Arsenal spiller. Jeg kan, slik jeg er skapt som supporter, rett og slett ikke aksptere denne formen for harselering, "downgrading", pisse på - kall det egentlig hva du vil. I min verden er ikke Arsenal supportere slik.

 

En ting jeg har lært på forumet er: "Det er viktigere å skrive noe negativt, enn å svelge kameler."

 

Ingen spiss får den mengden pepper om han scorer på 1 av 4 store sjanser under en viktig kamp. Almunia hadde en tabbe, får skyld i mål nummer to pga navnet, og redder oss mange ganger under kampen med fantastisk keeperspill.

 

Hva henger folk seg opp i når det gjelder Almunia etter denne kampen?

* Prestasjonene over 90minutter

* Muligheten til å rakke ned på 0-1 målet, og samtidig gi han skyld for mål nummer 2?

 

Du er et voksent, tenkende, oppegående menneske, vieira04. Takk.

Link to comment
Share on other sites

Ha en fortsatt god påske, herr keeper-ekspert. Dette har ingen hensikt, med din ensidige kritikk nedvurderer du en Arsenal spiller. Jeg kan, slik jeg er skapt som supporter, rett og slett ikke aksptere denne formen for harselering, "downgrading", pisse på - kall det egentlig hva du vil. I min verden er ikke Arsenal supportere slik.

Du er et voksent, tenkende, oppegående menneske, vieira04. Takk.

Du svarte fortsatt ikke på spm. Det forteller meg en del om deg. God påske til deg også, mr. tror-du-er-i-en-posisjon-til-å-bedømme-hvem-som-er-supportere-eller-ikke.

 

Du har valgt å se bort fra at jeg faktisk har gitt Almunia masse skryt for denne kampen, og fokuserer kun på at jeg skriver at han ikke gjorde en god nok jobb på målene. Hvilket er sant.

 

vieira04: Så mye positivt som jeg har skrevet om Almunia etter hans førsteomgang har jeg aldri skrevet om han før fordi han aldri har prestert så godt i Arsenaldrakt noengang før. Jeg innbiller meg at det har vært en gjengs oppfatning på dette forumet og han har generelt fått mye skryt. Derfor blir din påstand en skivebom.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Du svarte fortsatt ikke på spm. Det forteller meg en del om deg. God påske til deg også, mr. tror-du-er-i-en-posisjon-til-å-bedømme-hvem-som-er-supportere-eller-ikke.

 

BE

 

Om så er så får det stå sin prøve. Det med spørsmålene altså. Din måte å fremstå som Arsenal supporter er SÅ LANGT fra hva jeg forventer av en Gooner, at det har ingen hensikt. Du-bygger-ned, du-driter-ut, du-pisser-på, du bygger ikke opp. Er det slik en Gooner skal fremstå?

Link to comment
Share on other sites

Om så er så får det stå sin prøve. Det med spørsmålene altså. Din måte å fremstå som Arsenal supporter er SÅ LANGT fra hva jeg forventer av en Gooner, at det har ingen hensikt. Du-bygger-ned, du-driter-ut, du-pisser-på, du bygger ikke opp. Er det slik en Gooner skal fremstå?

Det er ikke slik jeg fremstår, men det er slik du fremstår overnfor medgoonere.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, case closed. Gå tilbake til start, og begynn på nytt som Gooner.

 

Det later til at det er flere som tror de har en definisjonsmakt her på forumet, hvor får disse debattantene slike deliriske tanker fra?

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 2 2010, 03:36 PM) 193865[/snapback]

Må faktisk si meg enig med deg BE. Syntes Chaz oppfører seg utrolig barnslig i denne "debatten".

 

Det skal du få lov til å mene så mye du vil. Du ser hva jeg mener. Ben Elfen, slik han fremstår i bort i mot hver eneste Almunia debatt, er ikke verdig å kalle seg Gooner. Og det er min dønn ærlige mening og påstand. Jeg hverken kan eller vil aksptere at såkalte Goonere er så degenerende med egne spiller som Ben Elfen er med Almunia. Fremstår man slik, da er man ingen supporter.

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 2 2010, 03:36 PM) 193865[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Må faktisk si meg enig med deg BE. Syntes Chaz oppfører seg utrolig barnslig i denne "debatten".

Det skal du få lov til å mene så mye du vil. Du ser hva jeg mener. Ben Elfen, slik han fremstår i bort i mot hver eneste Almunia debatt, er ikke verdig å kalle seg Gooner. Og det er min dønn ærlige mening og påstand. Jeg hverken kan eller vil aksptere at såkalte Goonere er så degenerende med egne spiller som Ben Elfen er med Almunia. Fremstår man slik, da er man ingen supporter.

Skal du ikke gi deg snart?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hva var det egentlig som i dine øyne, Chaz, førte til en som ikke er en god gooner? Jeg synes det er helt i orden å kritisere Almunia for det første målet (ikke det andre). En keeper som skal spille i en klubb som Arsenal har i mine øyne rett til å få honnør når det fortjenes og kritikk når det gjøres en dårlig jobb.

Jeg tror at de aller fleste her inne er enige i at han grunnen til at vi fortsatt er med, men det blir jo feil å ignorere den enorme brøleren han hadde, det skal jo kunnes forvente at en Arsenal keeper skal ta den? Ja, jeg vet at det blir et MEN, men det er jo et faktum! "Almunia storspilte i første omgang, men hadde en kjempe tabbe i andre omgang." Les i aviser og du finner dette mennet over alt. Rett og slett pga. at det mennet ikke er noe annet enn et faktum. Fordi at han spiller tidenes første omgang, synes jeg det blir helt feil at det skal skygge over den store tabben. Hvor mener du grensen går for at han hadde fortjent litt pepper, Chaz? To tabbemål, tre? Når han slipper inn et så åpenbart tabbemål syns jeg at det er et fortjent MEN han får i honnøren.

 

Personlig syns jeg at BE har gitt den honnøren Almunia fortjener og den kritikken han fortjener, så jeg ser ikke helt hvorfor du hisser deg sånn opp :)

 

 

Uansett; god påske til dere alle!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal svare deg helt enkelt taugooneren: Det Ben Elfen faktisk gjør er å drive heksejakt på Almunia. Noe han har gjort i lange, lange tider.

 

En ting til: "Enorm brøler"? Hvor? Når?

 

Skal du ikke gi deg snart?

 

BE

 

Hvorfor? Jeg har vel like stor rett til å hevde min mening, som du har til å hevde din?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at Ben Elfen ved en del tilfeller vært ganske krass i sine kommentaroer om Almunia. Kallenavn kan han hodle seg for god til og små kommentarer som "tilbake i sitt vanlige ess" kan jeg skjønne at provoserer. Men BE nevner blant annet at Almunia gjorde sin beste omgang noensinne for oss, og har aldri skrytt så mye av han. Virker som at en del henger ser mer opp i enkelutsagn framfor helheten i innlegget. Totalt sett sier ikke BE at Almunia gjorde en dårlig kamp, og han nevner også meget rett at det er lov til å nevne feil selv om spilleren ellers har gjort en god kamp. BE ønsker så klart ikke at Almunia skal spille en dårlig kamp, men er helt tydelig lei av alle feilene keeperen gjør. Takket været forumisten har jeg lagt merke til svakeheter ved Almunias spill som jeg kanskje ikke ville tenkt like mye på tidligere. Dog må det ofte sies at alt som skjer i målsituasjoner skjer veldig fort og det er veldig små marginer. Små feil godtar jeg, men når grunnleggende feil skjer flere ganger kan jeg skjønne at folk reagerer. BE som er gammel keeper river seg så klart i håret og skriver (til tider litt krasst for noen) om feilene. Jeg tror nok at en del er lei av kritikken til BE og at det dermed skal mindre til for at folk skal reagerer på postene hans. Det at BE også bjeffer tilbake når han blir kritisert gjør nok ikke saken bedre. Begge parter bør klare å se inn i seg selv og skjønne at man ikke kan ha likt verdisyn.

 

Det er slik at keeperen må være den sikreste spilleren på banen. Gjør han en tabbe, er sjansen meget stor for at det blir mål. Derfor er et også veldig synlig om han gjør en tabbe. Derfor er det veldig viktig at nettopp keeperen bør være i verdensklasse når det er en såpass viktig posisjon. En ving kan ha en svak kamp uten store konsekvenser - en keeper kan ikke. I år har vi slitt veldig mye på topp, men pga mange mål fra andre spillere har det blitt ganske skjult.

 

Min mening om kampen: Almunia med to glitrende redninger i første, en tabbe. Tilsammen blir det en god kamp. Det er leit at han ikke klarer å holde nivået hele kampen, men han hadde flere matchvinnende redninger enn tabber, så i min bok betyr det en god/meget god kamp.

 

Det andre målet er ser det kanskje mulig ut å ta fordi det kommer i keeperhjørnet, men ytterst få spisser skyter høyt oppe i keeperhjørnet - i alle fall klarer det på samme måte som Zlatan er meget god på. Skuddet er mulig å ta hvis man er klar over at Zlatan skyter ofte der, men skuddet er i verdenklasse og jeg klander definitivt ikke Almunia for det. Forøvrig er Song for treig opp i Zlatan ved begge anledninger så han har mest skyld i det andre og noe skyld i det første.

 

Når det kommer til spillere, blir jeg sur når jeg ser dem drite seg ut i situasjoner de vanligvis gjør det bra i. Almunia er vanligvis god til å avgjøre når han skal gå ut en mot en og ikke - det var ikke tilfelle i den ene situasjonen mot Barca. Han gir fra seg en gratismål som jeg tipper et høyt antall av spissene i PL og CL ville scort på. Alle spillere har begrensninger og jeg blir ikke like sur når jeg ser de tabber seg litt ut på noe de ikke er like gode på - f.eks. når Fab bommer på en heading kontra Bendtner. Likevel er det et visst minimum man kan kreve av spillere.

 

Alle kan i alle være enige om at vi er fornøyde med at vi enda har en sjanse til å avansere i CL til tross for at vi i store deler av kampen ble rundspilt. Almunia var definitivt en viktig brikke og viste noen sider ved seg som jeg håper han fortsetter med. De fleste er nok enige i at Almunia ikke er god nok for oss over en hel sesong, men så lenge han står fast for oss i mål skal man støtte han så mye man kan. Saklig kritikk og ros har man rett til som supporter.

 

God påske!

Link to comment
Share on other sites

Almunia kunne like gjerne befunnet seg på månen ved 0-1. Zlatan beviser på 0-2, som egentlig er en identisk skåring - og hvor Almunias posisjon står til laud, at han ville skåret uansett.

 

Det blir helt idiotisk å si. Mener du da at Almunia skal legge seg ned på bakken med hodet under armene hver gang Zlatan får ballen i returoppgjøret?

 

Skulle være unødvendig å si, men nei, det mener jeg ikke.

 

Mitt budskap var å hylle Zlatan og det jeg oppfattet som to meget kvalifiserte avslutninger - fremfor atter en gang å lete frem surmaget kritikk mot egen spiller.

 

Personlig syns jeg at BE har gitt den honnøren Almunia fortjener og den kritikken han fortjener

 

Her er hva BE skriver om prestasjonen (min utheving):

 

I går gjorde Almunia en første omgang som er bedre enn han noensinne har gjort i sin Arsenalkarriere. 2. Omgang var han i sitt vanlige ess igjen, altså ganske ræva. Av redningene i føste omgang var det to det virkelig var høy klasse over. den ene da han går ut og blokkerer Zlatans skudd med armene på svært elegant og ualmuniansk vis, den andre da han klarer å holde kroppen oppe og få slått vekk ett godt skudd med venstre armen idet han slenger seg mot høyre. Disse to redningene var veldig gode, resten var keepermat.

 

Keepermat: 0 poeng

Én redning med høy klasse: 1 poeng

Én "ualmuniansk" (!) redning med høy klasse: 1 poeng

Sum første omgang: 2

 

I andre omgang slapp han inn 2 mål. Det er to mål han burde ha reddet og betegnes av meg som to tabber.

 

To keepertabber: -2 poeng

Sum andre omgang: -2

 

Totalsum: 0 poeng!

 

Fotball og språk er ikke matematikk, men jeg har vanskelig for å lese BEs argumentasjon på annen måte. Og en beskrivelse som efterlater seg et slags "hverken eller"-inntrykk, står i grell kontrast til den opplevelsen jeg, og sikkert flere med meg, satt igjen med efter Almunias prestasjon onsdag. Derfor reageres det, atter en gang, på hvordan Ben Elfen beskriver Manuel Almunias prestasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Skulle være unødvendig å si, men nei, det mener jeg ikke.

 

Mitt budskap var å hylle Zlatan og det jeg oppfattet som to meget kvalifiserte avslutninger - fremfor atter en gang å lete frem surmaget kritikk mot egen spiller.

Almunia gjorde en kjempetabbe, men det skal vi bare glemme fordi det kunne ha blitt mål likevel?

Link to comment
Share on other sites

Almunia gjorde en kjempetabbe, men det skal vi bare glemme fordi det kunne ha blitt mål likevel?

Ja, noe sånt the Gunner. Det gjelder forresten også de fleste andre tabber han har hatt også. Jeg synes ikke det er logisk, men det synes tydeligvis Safe Hands.

 

Ang. Safe Hands:

ditt regnestykke og dine resonnementer får du stå for.

Jeg mener helt oppriktig og ærlig at to av redningene hans var svært gode. Resten er også gode men de skal keepere på dette nivået(altså ikke Almunia nivå, men kvartfinale i Cl nivå) ta.

for meg ville regnestykket ha vært mer slik:

2 meget gode redninger= 2x5= 10 poeng.

3 kurante redninger =3x1= 3 poeng

1 keepertabbe/bærtur = 1x-5= -5 poeng.

1 keepertabbe/feilplassert = 1x-3= - 3 poeng.

totalt: + 5 poeng.

Det er sjelden han kommer så godt ut av det. all ære til ham for det.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Herregud, Ben Elfen, du gir deg ikke, gjør du vel? Der kom den nedverdigende, typiske drit-ut kommentaren igjen: Resten er også gode men de skal keepere på dette nivået(altså ikke Almunia nivå, men kvartfinale i Cl nivå) ta.

 

Skammelig er eneste beskrivende ordet.

Link to comment
Share on other sites

Herregud, Ben Elfen, du gir deg ikke, gjør du vel? Der kom den nedverdigende, typiske drit-ut kommentaren igjen: Resten er også gode men de skal keepere på dette nivået(altså ikke Almunia nivå, men kvartfinale i Cl nivå) ta.

 

Skammelig er eneste beskivende ordet.

Jeg mener at Almunia ikke holder godt nok nivå for Arsenal. Er du uenig i det?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...