Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Kan vi ikke bare slå fast i dag reddet faktisk Almunia 3 poeng for oss. Er ingen Almunia elsker vet at han har kostet oss mange 3 poengere i det siste, men i dag var han faktisk god. Han hadde en klasseredning, var god i feltet og plukket det som kom av skudd.

 

Kan vi ikke bare slå fast i dag reddet faktisk Almunia 3 poeng for oss. Er ingen Almunia elsker vet at han har kostet oss mange 3 poengere i det siste, men i dag var han faktisk god. Han hadde en klasseredning, var god i feltet og plukket det som kom av skudd.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan slå fast at i dag tapte vi ingen poeng grunnet Almunia. Ergo har han hatt en akseptabel kamp. Hverken mer eller mindre.

 

Akkurat dette kan man jo si om de fleste gode keepere også?

 

Chelsea tapte ingen poeng pga Chech

 

Manu tapte ingen poeng grunnet VDS

 

osv osv osv osv

 

Jeg skjønner poenget, men er ikke enig i fremstillingen. Positiv omtale skal den få den som fortjener positiv omtale. Uansett navn og uansett historikk i klubben (dette gjaldt også Adebayor når han var i klubben).

Link to comment
Share on other sites

Akkurat dette kan man jo si om de fleste gode keepere også?

 

Chelsea tapte ingen poeng pga Chech

 

Manu tapte ingen poeng grunnet VDS

 

osv osv osv osv

 

Jeg skjønner poenget, men er ikke enig i fremstillingen. Positiv omtale skal den få den som fortjener positiv omtale. Uansett navn og uansett historikk i klubben (dette gjaldt også Adebayor når han var i klubben).

 

 

Idag tapte faktisk chelsea poeng pga Chec, to mål han greit kunne tatt. Kanskje ikke i 10 av 10, men ikke langt unna....

Link to comment
Share on other sites

Idag tapte faktisk chelsea poeng pga Chec, to mål han greit kunne tatt. Kanskje ikke i 10 av 10, men ikke langt unna....

 

Ingen er feilfri :unsure:

 

Jeg så ikke den kampen, men tenkte mer på kamper der de vinner eller kamper der keeperne ikke gjør feil. Men jeg tar selvsagt Chech til Arsenal foran Almunia any given day :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde selvsagt og byttet. Gladlig. Alle kan ha en dårlig dag, problemet er når det blir for mange. Og den straffa. Alltid bra og ta ei straffe, men det var vel den dårligste straffa jeg har sett siden Sheva for milan mot pool for noen år siden. cech lå i den sida omtrent før sparket, og straffa kom i perfekt høyde for keeper. Så det er jo nesten så man burde forvente at han tok den. Men alltid bra av en keeper og redde straffe. Ikke uten grunn at straffekonk er noe av det gøyeste jeg er med på :unsure: Kan jo bare bli helt som keeper da...

Link to comment
Share on other sites

Igår var faktisk Almunia god. Utboksingen hans som gikk nesten til midtbanestreken var det klasse over. Også redningen han fikk fingrene på. Kjapp på igangsetting.

Kanskje hans beste kamp denne sesongen hvor han har vært særdeles svak. Håper dette gir han litt selvtilitt.

Etter Mannone's Fulham kamp er dette kanskje det bedre vi har sett av en Arsenalkeeper denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Igår var faktisk Almunia god. Utboksingen hans som gikk nesten til midtbanestreken var det klasse over. Også redningen han fikk fingrene på. Kjapp på igangsetting.

Kanskje hans beste kamp denne sesongen hvor han har vært særdeles svak. Håper dette gir han litt selvtilitt.

Etter Mannone's Fulham kamp er dette kanskje det bedre vi har sett av en Arsenalkeeper denne sesongen.

 

Absolutt. Almunia reddet to poeng for Arsenal med sin flotte redning, og fremsto som mer sikker enn på lenge, skjønt det kanskje ikke sier så mye. Men uansett fortjener han skryt for gårsdagens kamp! :D

Link to comment
Share on other sites

Absolutt. Almunia reddet to poeng for Arsenal med sin flotte redning, og fremsto som mer sikker enn på lenge, skjønt det kanskje ikke sier så mye. Men uansett fortjener han skryt for gårsdagens kamp! :D

Kan det ha ha skjedd at Wenger har drillet forsvaret inkl Almunia mtp de foregaaende forestillingene? Virket noe sikrere bak i gaar enn i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Men uansett fortjener han skryt for gårsdagens kamp! :D

 

Det er tydeligvis ikke alle som er enig i den, uten at jeg kan skjønne hvorfor. Men heller ikke overraskende at ben elfen er en av dem som ikke gir skryt. Når man ikke engang klarer å si god kamp etter en god kamp, eller gi skryt når skryt er fortjent, da er det ikke lenger håp for diskusjonen. Slik sett kan man egentlig stenge tråden for evig og alltid, for med ett slikt utgangspunkt, kan man aldri få en saklig debatt.

Link to comment
Share on other sites

Det er tydeligvis ikke alle som er enig i den, uten at jeg kan skjønne hvorfor. Men heller ikke overraskende at ben elfen er en av dem som ikke gir skryt. Når man ikke engang klarer å si god kamp etter en god kamp, eller gi skryt når skryt er fortjent, da er det ikke lenger håp for diskusjonen. Slik sett kan man egentlig stenge tråden for evig og alltid, for med ett slikt utgangspunkt, kan man aldri få en saklig debatt.

SÅ Kim, du mener en keeper som glipper en enkel ball to ganger, har to dårlige utspill, er passiv i feltet, og såvidt redder ett skudd som er keepermat fortjener skryt? Og hvis noen mot formodning har litt større krav til en keeper og påpeker dette så kan man like gjerne stenge tråden?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det mest iøynefallende i går etter min mening var den nyvunne tillitsforholdet mellom Gallas og Almunia. Her må noe ha skjedd i kulissene, garantert. Bare å løse opp i det kan medvirke til forbedringen fra katastrofetilstandene som har hersket i målgården. For mer komfortabel var han i går, spanjolen.

Link to comment
Share on other sites

Det mest iøynefallende i går etter min mening var den nyvunne tillitsforholdet mellom Gallas og Almunia. Her må noe ha skjedd i kulissene, garantert. Bare å løse opp i det kan medvirke til forbedringen fra katastrofetilstandene som har hersket i målgården. For mer komfortabel var han i går, spanjolen.

Enig i dette. La spsesielt merke til at gal og al gav hverandre en "knytteneve" hilsen

 

BE

Link to comment
Share on other sites

SÅ Kim, du mener en keeper som glipper en enkel ball to ganger, har to dårlige utspill, er passiv i feltet, og såvidt redder ett skudd som er keepermat fortjener skryt? Og hvis noen mot formodning har litt større krav til en keeper og påpeker dette så kan man like gjerne stenge tråden?

 

BE

 

Du ga jo selv skryt til Fabianski etter ett par hoderystende forsøk på å redde ball i feltet. Men gir han skryt fordi han prøver.

 

Og så sitter du her, som du gjør hver gang Almunia gjør en kamp og prøver å nedtone de redningene han faktisk gjør. Skuddet til Almunia er langt fra noen keepermat. Det er faktisk ett hardt skudd med dupp, som er vanskelig å redde for keeperne. Hvis du ikke klarer å innse at Almunia gjorde en meget god jobb på skuddet til Babel, og ikke greier å innse at han faktisk skal ha skryt for å gjort en meget god kamp i går, så er det faktisk like så greit å stenge tråden, da du diskuterer på ett veldig usaklig nivå.

 

Du snakker om at du stiller høye krav til keepere. Vel, hadde du stillt like store krav til både Almunia og Fabianski, så kanskje jeg skulle forstått deg. Men så lenge du har to vidt forskjellige måter å bedømme dem på, så kan man aldri få til en god diskusjon ut av det.

Link to comment
Share on other sites

Almunia kunne hatt en matchvinnende redning i forrige kamp mot Chelsea, det ble to mål i mot, i stedet for at det forble et. Det var dumt. I går mot Liverpool redder han oss ved en anledning.

Det var bra, mens Chech slipper inn en heading uten å bli slaktet. Den hadde sikkert Almunia reddet.

Det jeg her presenterer er vel cirka sannheten av det som er skrevet om Almunia i forumet, Et nyansert innlegg fra undertegnede som setter tingene på plass og som plasserer Almunia der han skal være; en keeper som kanskje ikke holder det nivå vi ønsker, men som kan gjøre gode kamper.

Link to comment
Share on other sites

Du ga jo selv skryt til Fabianski etter ett par hoderystende forsøk på å redde ball i feltet. Men gir han skryt fordi han prøver.

 

Og så sitter du her, som du gjør hver gang Almunia gjør en kamp og prøver å nedtone de redningene han faktisk gjør. Skuddet til Almunia er langt fra noen keepermat. Det er faktisk ett hardt skudd med dupp, som er vanskelig å redde for keeperne. Hvis du ikke klarer å innse at Almunia gjorde en meget god jobb på skuddet til Babel, og ikke greier å innse at han faktisk skal ha skryt for å gjort en meget god kamp i går, så er det faktisk like så greit å stenge tråden, da du diskuterer på ett veldig usaklig nivå.

 

Du snakker om at du stiller høye krav til keepere. Vel, hadde du stillt like store krav til både Almunia og Fabianski, så kanskje jeg skulle forstått deg. Men så lenge du har to vidt forskjellige måter å bedømme dem på, så kan man aldri få til en god diskusjon ut av det.

 

Er helt enig med deg Kim!

Er jo umulig å fortsette en diskusjon der de samme argumentene kommer opp gang på gang samtidig som usakligheten er stor. BE, synes du bare burde svelge stoltheten din å gi Almunia litt credit for en gangs skyld ;)

Men for min del er det egentlig likegyldig, jeg vet at Almunia gjorde en god kamp og for meg er det akkurat det samme hva noen andre sier.

Link to comment
Share on other sites

Det mest iøynefallende i går etter min mening var den nyvunne tillitsforholdet mellom Gallas og Almunia. Her må noe ha skjedd i kulissene, garantert. Bare å løse opp i det kan medvirke til forbedringen fra katastrofetilstandene som har hersket i målgården. For mer komfortabel var han i går, spanjolen.

 

Ser ut som Sol,Billy og Manuel har tatt tak i det. Positivt.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...-to-heaven.html

Link to comment
Share on other sites

http://www.sport.co.uk/news/Football/34193...bout_him__.aspx

 

 

Former Arsenal goalkeeper David Seaman has backed current Gunner stopper Manuel Almunia to retain the number one jersey at the Emirates despite coming under-fire for recent form.

 

The Spaniard, who is yet to be capped at international level, took over the keeper duties from eccentric German Jens Lehmann, and Seaman, who earned the nickname ‘Safe Hands’ during his time at Highbury, believes that the confidence shown in him by Wenger should help him through this current weak patch.

 

Arsenal have been linked with several goalkeepers in the recent past with France stopper Hugo Lloris and Stoke’s Dane Thomas Sorensen both tipped as possible successors. With two Polish internationals, Lukasz Fabianski and Wojciech Szczesny, and Italian under-21 international Vito Mannone also on the books competition is certainly healthy at the Gunners’ Hertfordshire training base.

 

Speaking about Almunia to Sky's Goals on Sunday programme, Seaman reflected:

 

"I've coached him (Almunia) a little bit," said Seaman. "He's realised that he is no 1 now. He's had a little lack of confidence. He and (Jens) Lehmann weren't the best of friends.

 

"He was in sometimes, sometimes he was left on the bench when he thought he should have been playing.

 

"Now he has become the No 1 he is slowly realising that and when you see him on the training ground he has got a bit of an aura about him. For me he's doing ok.

 

"He's got three top-quality international goalkeepers above him in Spain, so he's not getting international experience but the experience he is getting at Arsenal is invaluable."

 

Almunia will be in action with Arsenal on Wednesday night as they resume their Champions League campaign against Porto.

Link to comment
Share on other sites

Joda, det kan man si.

 

Men Seaman er jo nokså "nøktern" med skryt også, synes jeg... Ser ikke bort ifra at Almunia kan være bedre på trening. Absolutt, det er han nok. Men det han presterer i kamp (og det er jo tross alt det som gjelder!), holder jo bare ikke Arsenal-nivå i det hele tatt, det er det nok universelt liten diskurs om. "Wenger against the world..."

Link to comment
Share on other sites

Joda, det kan man si.

 

Men Seaman er jo nokså "nøktern" med skryt også, synes jeg... Ser ikke bort ifra at Almunia kan være bedre på trening. Absolutt, det er han nok. Men det han presterer i kamp (og det er jo tross alt det som gjelder!), holder jo bare ikke Arsenal-nivå i det hele tatt, det er det nok universelt liten diskurs om. "Wenger against the world..."

 

At Almunia ikke er god nok, er det nok ingen som helst tvil om. Det som diskuteres i disse dager, er vel om man skal satse på Fabianski eller å kjøpe inn en helt ny keeper.

 

Det jeg mener Seamans uttalelser viser, er at Wenger som han alltid har gjort, benytter treningene som det viktigste grunnlaget når han plukker ut laget. Og dersom Almunia fremstår som en mye bedre keeper enn Fabianski på trening, så er kanskje det svaret på hvorfor han står fast ved Almunia til tross for at han har hatt en dårlig sesong. En ting er iallefall sikkert, og det er at hvis Fabianski viser samme nivå på trening som det han gjorde i Bad Waltersdorf før forrige sesong, så skjønner jeg godt hvorfor han fortsetter med Almunia

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...