Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

En ting er jo at Almunia ikke akkurat storspiller, og det merkes naturligvis best mot de beste lagene. En annen ting vi kanskje burde se på er at i de to siste møtene mot United har vi to selvmål. I de to siste møtene med Chelski har vi ... jepp, to selvmål. Det er åpenbart ikke bare Almunia som har "nerver".

Link to comment
Share on other sites

Da kan vi vel legge på en kamp til der Almunia er matchvinnende for oss :D Omsider....Bedre sent enn aldri.

 

Men håper da fortsatt på en ny keeper. Men det er nå godt at han kan avgjøre noen kamper for oss i posetiv retning også tross alt ;)

 

Prikkfri idag Manuel, kunne det bare vært regelen og ikke unntaket, da hadde jeg blitt meget fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Da kan vi vel legge på en kamp til der Almunia er matchvinnende for oss :D Omsider....Bedre sent enn aldri.

 

Men håper da fortsatt på en ny keeper. Men det er nå godt at han kan avgjøre noen kamper for oss i posetiv retning også tross alt ;)

 

Prikkfri idag Manuel, kunne det bare vært regelen og ikke unntaket, da hadde jeg blitt meget fornøyd.

Jeg så du skrev dette i kamptråden også. Hva gjorde Almunia som var matchvinnende i dag?

Tenker du på da han fomlet ett skudd i tverrliggeren?

 

Han hadde nok ingen god dag i dag heller desverre.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg så du skrev dette i kamptråden også. Hva gjorde Almunia som var matchvinnende i dag?

Tenker du på da han fomlet ett skudd i tverrliggeren?

 

Han hadde nok ingen god dag i dag heller desverre.

 

BE

 

Er det virkelig sånn du vil formulere redningen til Almunia?

fomle den i tverliggeren?

Du mener han skal ta den fast da eller?

Nå begynner det å gå litt langt. Han har ingen utrolig dag, han er helt ok.

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig sånn du vil formulere redningen til Almunia?

fomle den i tverliggeren?

Du mener han skal ta den fast da eller?

Nå begynner det å gå litt langt. Han har ingen utrolig dag, han er helt ok.

Jeg vet at folk forventer lite av Almunia, men ærlig talt. Det er ingen grunn til å hoppe i taket når han slår ett skudd som går rett på i tverrliggeren. Den ballen skal aldri være i nærheten av målet. Å kalle den en matchvinnende redning er tull. Jeg mener han var heldig, og det er ikke meg i mot om han er heldig resten av sesongen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg så du skrev dette i kamptråden også. Hva gjorde Almunia som var matchvinnende i dag?

Tenker du på da han fomlet ett skudd i tverrliggeren?

 

Han hadde nok ingen god dag i dag heller desverre.

 

BE

Hvis man ikke kan gi Almunia godkjent i dag så blir det vanskelig for spanjakken. Jeg klarer ikke å se at han gjorde mye galt i dag. Fremdeles noe uforutsigbar på innlegg, men dette gjelder faktisk de aller fleste keepere. Han har en lei tendens til å ta ett steg eller to ut for så å rykke tilbake, men ser man på andre keepere er dette mer normalt enn uvanlig. Synes han hadde endel gode utboksinger i vanskelige situasjoner i dag og en relativt bra redning på skuddet til Babbel. Skal muligens reddes, men gir han allikevel pluss for denne.

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig sånn du vil formulere redningen til Almunia?

fomle den i tverliggeren?

Du mener han skal ta den fast da eller?

Nå begynner det å gå litt langt. Han har ingen utrolig dag, han er helt ok.

Og har en matchvinnende redning... Hadde han ikke vært på den, hadde den nok fykt inn i krysset. Den hadde iallefall gått inn.

 

Ingen som har sagt han hadde en utrolig dag, men i dag var han faktisk ok/god.

En sånn kommentar syns jeg du burde holde deg for god for BE. Usaklig og totalt unødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror regelen har blitt slik:

 

Når Almunia gjør gode kvalifiserte redninger, så er de bare det minste man kan forvente av en keeper i Arsenal. Ingen skryt å få.

 

Når han gjør noen tabber, så er det fordi han er Almunia. Ingen skryt å få.

 

Hva skal til for at Almunia faktisk kan få positiv omtale? En redning hvor han slenger seg fra den ene stolpen for å redde et skudd oppe i det motsatte kryss???

 

Jeg sier det igjen som jeg har sagt tidligere; Patetisk......

Link to comment
Share on other sites

Jeg så du skrev dette i kamptråden også. Hva gjorde Almunia som var matchvinnende i dag?

Tenker du på da han fomlet ett skudd i tverrliggeren?

 

Han hadde nok ingen god dag i dag heller desverre.

 

BE

 

var vel uansett en av hans beste kamper denne sesongen. ok redning. han skal selvsagt ta den, men vi har sett han slippe inn ting han skla ta tidligere, så jeg setter den som en +. han har også en god og kontrollert utboksing, og ser ut til å ha delvis kontroll på tilbakespill. ok innsats av wengers førstevalg...

Link to comment
Share on other sites

Jeg så du skrev dette i kamptråden også. Hva gjorde Almunia som var matchvinnende i dag?

Tenker du på da han fomlet ett skudd i tverrliggeren?

 

Han hadde nok ingen god dag i dag heller desverre.

 

BE

 

Det sies at kjærlighet gjør blind. Dette innlegget beviser at prinsippet åpenbart fungerer på samme måte for følelser i andre enden av skalaen!

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke kan gi Almunia godkjent i dag så blir det vanskelig for spanjakken. Jeg klarer ikke å se at han gjorde mye galt i dag. Fremdeles noe uforutsigbar på innlegg, men dette gjelder faktisk de aller fleste keepere. Han har en lei tendens til å ta ett steg eller to ut for så å rykke tilbake, men ser man på andre keepere er dette mer normalt enn uvanlig. Synes han hadde endel gode utboksinger i vanskelige situasjoner i dag og en relativt bra redning på skuddet til Babbel. Skal muligens reddes, men gir han allikevel pluss for denne.

 

Hvem er vel fornøyd med godkjent?

Jeg synes bare det er drøyt å kalle ham matchvinner etter denne kampen. I løpet av kampen har han minst to dårlige utspark på tilbakespill. Han glipper ballen i veldig farlig område på corner. Han glipper ballen i 1. omgang når han er fint ute og avverger en sjanse. Han har flaks på skuddet i tverrligger. Han har den etterhvert berømte to skritt ut og ett tilbake ved en del anledninger. Og han er fortsatt alt for passiv i feltet i dag.

Men på tross av dette spiller han bedre enn han pleier. Likevel er det langt i fra å være matchvinner.

 

Uansett er det gledelig at vi endelig holder nullen.

 

BE

 

Og har en matchvinnende redning... Hadde han ikke vært på den, hadde den nok fykt inn i krysset. Den hadde iallefall gått inn.

 

Ingen som har sagt han hadde en utrolig dag, men i dag var han faktisk ok/god.

En sånn kommentar syns jeg du burde holde deg for god for BE. Usaklig og totalt unødvendig.

Da er vi tydeligvis i gang igjen. I flg. din påstand er jo alle redninger matchvinnende redninger såfremt ballen ville ha gått i mål dersom keeperen ikke hadde reddet.

Hadde skuddet til Babel gått inn hadde det i mine øyne vært en stor keepertabbe.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at folk forventer lite av Almunia, men ærlig talt. Det er ingen grunn til å hoppe i taket når han slår ett skudd som går rett på i tverrliggeren. Den ballen skal aldri være i nærheten av målet. Å kalle den en matchvinnende redning er tull. Jeg mener han var heldig, og det er ikke meg i mot om han er heldig resten av sesongen.

 

BE

 

Ingen som hopper i taket her. Han er ikke heldig når han går etter en ball og tar den, så dårlig er faktisk ikke Almunia. Det er jo bare usaklig det du kommer med, skjønner ikke at du for en gangs skyld ikke kan gi Almunia litt ros når han fortjener det.

Link to comment
Share on other sites

I dag gjorde Almunia alt i alt en god innsats.

 

Fikk en 7'er av meg på børsen. Om det er bare på grunn av gode involveringer eller mangel på gjentatte grove feil er jeg usikker på, men det var det jeg følte for. Det er gledelig, men ikke i nærheten av nok til friskmelding.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror regelen har blitt slik:

 

Når Almunia gjør gode kvalifiserte redninger, så er de bare det minste man kan forvente av en keeper i Arsenal. Ingen skryt å få.

 

Når han gjør noen tabber, så er det fordi han er Almunia. Ingen skryt å få.

 

Hva skal til for at Almunia faktisk kan få positiv omtale? En redning hvor han slenger seg fra den ene stolpen for å redde et skudd oppe i det motsatte kryss???

 

Jeg sier det igjen som jeg har sagt tidligere; Patetisk......

Du får kalle hva du vil patetisk. Jeg har ovenfor skrevet hva han ikke gjorde godt nok i dag. Og med bakgrunn i det og det faktum at han ikke hadde noen store redninger gjør det for meg rart å kalle ham matchvinner i dag.

 

Jeg skjønner dog refser sitt poeng at man ikke forventer redninger av Almunia og i så tilfelle skal vi være fornøyd med at han fomlet den i tverrligger og ikke i mål.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Da er vi tydeligvis i gang igjen. I flg. din påstand er jo alle redninger matchvinnende redninger såfremt ballen ville ha gått i mål dersom keeperen ikke hadde reddet.

Hadde skuddet til Babel gått inn hadde det i mine øyne vært en stor keepertabbe.

 

BE

 

I dine øyne er visst alt som ikke er superredninger keepertabber. Vi er enige i at Almunia ikke er god nok for Arsenal, men når han gjør en bra kamp så bør man også kunne innrømme dette.

 

Hilsen ArsGun som lurer på om BE står for Bare Elendighet

Link to comment
Share on other sites

Fikk en 7'er av meg på børsen. Om det er bare på grunn av gode involveringer eller mangel på gjentatte grove feil er jeg usikker på, men det var det jeg følte for. Det er gledelig, men ikke i nærheten av nok til friskmelding.

 

Tro meg, jeg har på langt nær friskmeldt ham!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...