Jump to content

2016.05.08 Manchester City


Polljen

Recommended Posts

Manchester City manchestercity.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Søndag 8. mai 2016, kl. 17:00, Etihad Stadium


Premier League, 37. seriekamp


Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo



Under forutsetning av at vi slår bunnlaget Aston Villa i siste kamp 15. mai (noe annet ville være uakseptabelt), så vil et uavgjort resultat være nok til å kapre 3. plassen i ligaen og dermed være direkte kvalifisert til neste sesongs CL. Arsenal kan også, i teorien, ta igjen Tottenham med poeng mot City. Tottenham er også i hardt vær etter kampen mot Chelsea der en eller flere spillere sannsynligvis blir utestengt for resten av sesongen (kanskje også inn i neste sesong), rent teoretisk så kan faktisk Tottene få poengtrekk etter oppførselen i den kampen (noe som dog er høyst usannsynlig), men uansett så kan de ta en spursy etter de potensielle reaksjonene fra FA etter den kampen,



Skadesituasjonen har det ikke kommet noen klar oppdatering på, men jeg antar at det er små sjanser for at Mertesacker er klar til denne kampen.



Når det gjelder kampen mot City så er det selvsagt et håp om at vi skal kopiere bedriften fra besøket på Etihad den foregående sesongen. Hverken Arsenal eller City er i noen god form for tiden så det kan bli ekstra spennende på søndag.


Når det gjelder våre spillere så trenger vi trygghet defensivt, det betyr at både Elneny og Coquelin bør starte denne kampen. På topp så anser jeg dette for en kamp som passer bedre for Welbeck enn for Giroud, både p.g.a. form og "kvaliteter".



Mitt lag:


Cech


Bellerin - Gabriel - Koscielny - Monreal


Elneny - Coquelin


Sanchez - Özil - Iwobi


Welbeck




Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Det er to viktige spørsmål om denne kampen.

Møter vi opp?

Er City psykisk og fysisk utladet etter kampen mot Real ikveld?

 

Jeg mener Iwobi kan trenge litt hvile og velger derfor å sette ham på benken. Ønsker at Joel skal få starte, men Wenger virker å ha en annen tanke.

 

Cech

Bellerin-Gabriel-Koscielny-Monreal

Coq-Elneny

Joel-Özil-Sanchez

Welbeck

 

Dette er det laget jeg håper på.

 

Tror dog vi får se dette:

Cech

Bellerin-Gabriel-Koscielny-Monreal

Elneny-Ramsey

Sanchez-Özil-Iwobi

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Håper på ekstraomganger i kveld, slik at City er maks slitne. Håper de også går videre av to grunner. Engelsk fotball trenger det,og City kan være litt ufokusert til helga grunnet en kommende finale.

Link to comment
Share on other sites

Ut - Mertesacker, Ramsey, Iwobi og Giroud.

 

Inn - Gabriel, Coquelin, Campbell og Welbeck.

 

Cech

Bellerin - Gabriel - Koscielny - Monreal

Coquelin - Elneny

Campbell - Özil - Alexis

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Var knytta spaning til lagoppstillinga til denne kampen etter at Sanchez storma i garderoba rett etter å ha blitt bytta ut i det 85. min mot Norwich, og påfølgende rykter om at det er gnisning mellom han og Wenger. Han startar i hvert fall dagens oppgjer nok eg tolker dithen at ryktene nok en gong er overdrevne.

Overraskande at Özil verken er i startoppstillinga eller på benk. Eg har ikkje lest nokon forklaring på det anna enn 'ruled out'. Edit: hofteproblem er no oppgitt årsak.

 

Coquelin vraka igjen i fysteelvaren, medan Ramsey tek plassen.

 

Både Welbeck og Giroud startar. Blir spanande å sjå om Welbeck blir hivd på høgreving eller om Wenger fråviker sitt faste mønster ved å mønstre to spissar sol mot andre halvdel av 2. omgangen mot Norwich

Link to comment
Share on other sites

Var knytta spaning til lagoppstillinga til denne kampen etter at Sanchez storma i garderoba rett etter å ha blitt bytta ut i det 85. min mot Norwich, og påfølgende rykter om at det er gnisning mellom han og Wenger. Han startar i hvert fall dagens oppgjer nok eg tolker dithen at ryktene nok en gong er overdrevne.

Overraskande at Özil verken er i startoppstillinga eller på benk. Eg har ikkje lest nokon forklaring på det anna enn 'ruled out'. Edit: hofteproblem er no oppgitt årsak.

 

Coquelin vraka igjen i fysteelvaren, medan Ramsey tek plassen.

 

Jeg leste et sted at Øzil har en liten hofteskade. Jeg får dessverre ikke sett denne kampen, men vi har fortsatt gode muligheter til å klare andreplassen. Det hadde vært en herlig avslutning på årets ellers triste sesong om vi kunne feire St. Totteringhams Day og havne foran alle våre vanlige rivaler.

Link to comment
Share on other sites

Vi tar med heile lagoppstillinga ;D

 

Ch8HmJOWEAQiUd3.jpg

Bra, eg veit ikkje korleis ein gjer det frå mobilen i solveggen :-p

 

Edit: men straks tid for å gå innomhus og sjå vi tar grep om 2. plassen slik at vi får noko å feire på Emirates til helga #stTotteringhamsDay

Link to comment
Share on other sites

 

Det hadde vært en herlig avslutning på årets ellers triste sesong om vi kunne feire St. Totteringhams Day og havne foran alle våre vanlige rivaler.

Jeg er helt enig i dette. Selv om det bare er en uke igjen av sesongen så er det langt frem til St. Totteringhams day, men etter at Tottene tapte i dag så er det fremdeles en teorietisk mulighet.

Tottene møter Newcastle i siste kamp og hvis vi er heldige med resultatet av Sunderlands midtukekamp (de må tape mot Everton) så er kan Newcastle redde PL-plassen med seier over Tottene (og poengtap for Sunderland) i siste serierunde. Men det kreves selvsagt tre Arsenalpoeng i dag for at feiringen skal kunne finne sted.

 

EDIT: Det hadde jo vært ekstra herlig hvis undertegnede kunne feire St. Totteringsham Day oppe i "klokkesvingen" om en ukes tid :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Ingen Özil... Hvem skal da skape alt for oss? :( Og hvorfor ikke bruke Cazorla i OMS posisjonen?

Özil ute med hofteproblemer iflg arsenal.com. Når det gjelder Cazorla så mangler vel det litt kamptrening. Iwobi kan gjøre en brukbar jobb i Özilrollen.

Link to comment
Share on other sites

Özil ute med hofteproblemer iflg arsenal.com. Når det gjelder Cazorla så mangler vel det litt kamptrening. Iwobi kan gjøre en brukbar jobb i Özilrollen.

 

Hmm, i mitt hode hadde jeg sett for meg at Ramsey skulle få Øzilrollen i dag. Dere får vente å se (jeg får som kjent ikke sett kampen).

Link to comment
Share on other sites

Kult. In Giroud we trust!

 

Til å ikke score på 15 ligakamper på rad i så fall?

 

Bra av Giroud og score, men stoler virkelig ikke på den fyren til å levere når det gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Vi blir regelrett overkjørt. Heldigvis var Clichy hjernedød i et sekund og gav oss hjørnesparket som førte til Girouds første på lenge.

Men midtbanen vår med Ramsey, Iwobi og Elneny har blitt eid så langt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke lurt å starte med Ramsey på midten sammen med Elneny i dag, men Wenger elsker jo Ramsey så uansett hva faen han presterer for tiden så skal han jo absolutt spille.

 

Coquelin og Elneny burde vært de to på midten i kampen i dag helt klart i mine øyne, men men..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...