Jump to content

2016.05.08 Manchester City


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Mye står nå på kampen i midtuka føler jeg. Har Castle noe å spille for i siste?

Ja og nei!

 

Hvis Sunderland slår Everton i midtuka så er nedrykkskabalen klar og Newcastle har kun "æren" å spille for.

Hvis Sunderland avgir poeng mot Everton så finnes det en teoretisk sjanse for at Newcastle klarer seg, og med tre poeng mot tottene samtidig som at sunderland taper sin siste kamp så sikrer Newcastle seg ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor Elneny tas av og ikke Ramsey...

Ramsey:

12 taklinger

57 pasninger

4 driblinger

1 brytning

77 touch

tap av possesion - 4 ganger

 

Elneny:

4 taklinger

36 pasninger

0 driblinger

1 brytning

41 touch

tap av possesion - 1 gang

 

Føler det er plusser og minuser med begge i denne kampen, men Ramsey var langt fra dårlig mens Elneny var mindre skarp enn han har vært i det siste. Føler waliseren får mye ufortjent tyn, mye arbeid der som ikke vises i statistikken også.

 

Whoscored er ikke den beste kilden, men sammenlikningen viser vel at selv om Aaron spilte i en mer offensiv rolle tok han i veldig bra hjemover. Waliseren har også vært ganske bra mot City de siste kampene. En av de få kampene hvor han viser hvor disiplinert han kan være.

 

Mine kamp-ratinger:

Cech - 6

Bellerin - 5

Gabriel - 7

Koscielny - 5

Monreal - 4

Elneny - 6

Ramsey - 7

Alexis - 7

Iwobi - 6

Welbeck - -

Giroud - 7

Coquelin - -

Walcott - 6 (Beste ratingen han har fått av meg hele denne sesongen!)

Wilshere - 7.5 -> Føler han endrer kampen når han kommer inn. Der vi sliter en del med City i starten gjør byttet at vi har en 3 vs 2-situasjon på midtbanen og han var flink til å plukke opp ballen og doble opp på motstanderen, spesielt samspillet med Ramsey defensivt var bra. Som vanlig flink til å forsere ledd og til tross for lite endeprodukt og at han tidvis går for lenge med ballen mener jeg engelskmannen var sublim.

Til tross for at spillere som Dier, Alli, Henderson, Milner, Barkley og Lallana er alternativer på midten deres bringer Jack England noe annet og bør være med i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Den statistikken du legger frem er akkurat grunnen til at jeg mener det hadde vært bedre å ta av Ramsey og beholde Elneny. Det at han hadde flere taklinger mistolkes her til at han jobbet bedre defensivt. Han var altfor ofte feilposisjonert, fordi han var for offensiv, og ble nødt til å komme med en 'last chance tackle'.

Det var ikke uten grunn at vi ble regelrett utspilt og overkjørt i førsteomgangen.

Husker du Gilberto? Hvorfor han ble kalt 'The invisible wall'?

Mye av grunnen til at Elneny slet litt mer i går enn tidligere kamper var nettopp fordi Ramsey ofte var feilposisjonert.

Dette bedret seg noe i andreomgangen når Cityspillerne merket at de hadde spilt CL-semifinale i midtuka, Wilshere ble litt mer vant til nivået og vandret mer inn i banen og da Iwobi gikk ut.

Link to comment
Share on other sites

-

Walcott - 6 (Beste ratingen han har fått av meg hele denne sesongen!)

 

 

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med denne karakteren. han hadde rett nok et par gode "raid" rett etter at han kom på banen, etter det var han bortimot usynlig.

Link to comment
Share on other sites

Den statistikken du legger frem er akkurat grunnen til at jeg mener det hadde vært bedre å ta av Ramsey og beholde Elneny. Det at han hadde flere taklinger mistolkes her til at han jobbet bedre defensivt. Han var altfor ofte feilposisjonert, fordi han var for offensiv, og ble nødt til å komme med en 'last chance tackle'.

Det var ikke uten grunn at vi ble regelrett utspilt og overkjørt i førsteomgangen.

Husker du Gilberto? Hvorfor han ble kalt 'The invisible wall'?

Mye av grunnen til at Elneny slet litt mer i går enn tidligere kamper var nettopp fordi Ramsey ofte var feilposisjonert.

Dette bedret seg noe i andreomgangen når Cityspillerne merket at de hadde spilt CL-semifinale i midtuka, Wilshere ble litt mer vant til nivået og vandret mer inn i banen og da Iwobi gikk ut.

Jeg er uenig i vurderingen, Ramsey holdt seg meget disiplinert i store deler av førsteomgang, utover andreomgangen ble han nødt til å gå mer i press da Alexis var sliten og Giroud ikke gadd, uansett endte vi opp med en 2 vs 2-situasjon sentralt i banen når Ramsey gikk opp i press.

 

 

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med denne karakteren. han hadde rett nok et par gode "raid" rett etter at han kom på banen, etter det var han bortimot usynlig.

Den høye karakteren er vel mest pga. overraskelsen over at han klarte noe som helst. Er Guardiola og City interesserte som kommentatoren sa får vi jo glatt 20 millioner for gutten (Som ikke har utviklet ferdighetene stort siden han var 18). Med tanke på Ox og Welbeck sine skader blir han jo fort med i EM-troppen også og da kan verdien stige betraktelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig i vurderingen, Ramsey holdt seg meget disiplinert i store deler av førsteomgang, utover andreomgangen ble han nødt til å gå mer i press da Alexis var sliten og Giroud ikke gadd, uansett endte vi opp med en 2 vs 2-situasjon sentralt i banen når Ramsey gikk opp i press.

 

____

Så hvorfor mener du vi sleit så veldig på midten i denne kampen da, og da spesielt i førsteomgangen?

Og hvorfor så vi da Ramsey ved flere anledninger halsende etter Citys midtbanespillere?

Han var altfor ofte på etterskudd, og det var han fordi han ofte var feilplassert og/eller ikke fulgte godt nok med på løpene.

Det tyder ikke på veldig god disiplin i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...