Jump to content

2016.04.21 West Bromwich Albion


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 westbromwichalbion.png?2012-13 West Bromwich

Torsdag 21. april , kl 20:45. Emirates Stadium

Premier League, 34. seriekamp

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Torsdagens kamp er en "hengekamp" p.g.a. tidligere cupkamper.

 

Intet nytt på skadefronten. Det er lite sannsynlig at hverken Wilshire eller Rosicky er med i troppen selv om de nå er skadefrie, de skal vel begge gjennomføre en U21-kamp til i nær framtid.

 

Når det gjelder tabellen så har ikke denne blitt bedre, sett med med Arsenaløyne, den siste tiden. Jeg antar at det ytterst få som fremdeles tenker på gullet, Tottene blir også vanskelig å hente og etter at City inntok tredjeplassen så er nok en fjerdeplass det som synes å være det vi må kjempe for akkurat nå. Rett nok er vi a poeng med City på tredje og det er ikke usannsynlig at tredjeplassen avgjøres i møtet mot City i nest siste serierunde, men p.g.a. nåværende form (for begge lag) så er nok City pr. dato favoritter til tredjeplassen.

I tillegg så skal det lite til før ManU puster oss i nakken når det gjelder CL-kvallikplass.

 

Arsenal skuffet ikke minst offensivt på søndag, selv om laget var overlegne i banespillet så var det skrøpelig når laget nærmet seg mål. Jeg ser ingen grunn til å endre så mye på laget som startet på søndag, men spissplassen er jeg litt usikker på. Welbeck hadde ikke dagen, men var likevel bedre enn det Giroud var i sitt innhopp. Walcott ignorerer jeg når det gjelder den posisjonen. Jeg vurderer også et par bytter i forsvar (også p.g.a. kampprogrammet)

Mitt forslag til spiss kommer Wenger garantert ikke til å følge, men jeg kommer dog med det likevel ;D

 

Cech

Bellerin - Gabriel/Per - Koscielny - Monreal/Gibbs

Elneny - Coquelin

Sanchez - Özil - Iwobi

Campbell

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Taper vi poeng mot CP hjemme, er det vel så stor fare mot WBA også. Har ikke disse Arsenal spillerne dagen kan de prestere å tape mot hvilket som helst lag. Jeg kjenner jeg nesten er likegyldig til om vi taper eller ikke. En tur utenfor top4 er kanskje hva klubben trenger og muligens det som skal til for at man får større rokkeringer i bedriften Arsenal. Samtidig er det fort vekk russisk rulette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer aldri å ønske at vi skal tape eller havne utenfor topp fire. Nå er det aller viktigste å komme foran City så vi slipper en forstyrrende kvalifisering til CL når laget burde fokusere på å komme i form til seriestart.

Link to comment
Share on other sites

Taper vi poeng mot CP hjemme, er det vel så stor fare mot WBA også. Har ikke disse Arsenal spillerne dagen kan de prestere å tape mot hvilket som helst lag. Jeg kjenner jeg nesten er likegyldig til om vi taper eller ikke. En tur utenfor top4 er kanskje hva klubben trenger og muligens det som skal til for at man får større rokkeringer i bedriften Arsenal. Samtidig er det fort vekk russisk rulette.

 

 

Jeg klarer aldri å ønske at vi skal tape eller havne utenfor topp fire. Nå er det aller viktigste å komme foran City så vi slipper en forstyrrende kvalifisering til CL når laget burde fokusere på å komme i form til seriestart.

 

 

Selv om jeg kan se den ene "fordelen" (ikke ta det for bokstavelig) med å havne utenfor topp fire, så ville det selvsagt aldri falle meg inn å ha et ønske om at mitt lag skal gå på et dårlig resultat/dårlig plassering for at jeg skal få gjennom mine "ønsker" :shy: :D (nå tror jeg heller ikke at det er noen andre som egentlig har et slikt ønske, utenom i korte perioder i affekt).

 

Ønske om å komme forbi CIty er jeg enig i, men selv om det ikke er umulig så blir det vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer aldri å ønske at vi skal tape eller havne utenfor topp fire.

Ikke jeg heller. Vi kan trenge å rive ut noen "ugress" fra stallen som ikke presterer godt nok, spillere som ikke har innfridd potensialet og spillere som er past their prime, med innskudd av et par nye, men det kommer ikke til å påvirke AW og styrets tankegang noe særlig og de få klassespillerne vi har; Koscielny, Özil og Alexis vil nok heller spille CL-ball mot de beste enn å spille på et Emirates, der de pipes på, ofte pågrunn av feil sammensetning i laget/spillere som generelt ikke er gode nok som påvirker deres spill.

 

WBA kommer til å være baktunge, vil gjerne se dette laget:

Ospina

Bellerin-Gabriel-Koscielny-Monreal

---Coq----Faraoen

-Campbell--Özil---Iwobi

------Alexis

 

Tror at Alexis sine dribleferdigheter kommer godt med, Iwobi og Campbell bør, for meg, være selvskrevne på laget da det er to spillere som har holdt høyt nivå hver gang de har fått sjansen. Mer realistisk er det nok at vi stiller de samme i angrep som vi gjorde sist, tror dog at Giroud passer kampbildet bedre enn Welbeck sånn sett.

Link to comment
Share on other sites

Ser poenget i laget men hvorfor skal Cech ut? Mener du han er dårligere enn Ospina?

Jeg mener Cech dreit seg ut mot Palace og har flere blundere for oss enn Ospina. Alltid likt Cech og føler han gir en trygghet til forsvarerne fremover, men det virker ikke som om han føler seg så trygg bak dem...

Link to comment
Share on other sites

Den er grei. Ser poenget ditt, men jeg syntes ikke Ospina har vært så fantastisk heller i kampene selv om han ikke har vært dårlig.

Jeg anser Cech som ubestridt nummer 1, og sånn sett bør han selvsagt stå. Ganske lenge siden vi hadde to så gode folkens! Jaggu ett lyspunkt det der ;)

Link to comment
Share on other sites

Den er grei. Ser poenget ditt, men jeg syntes ikke Ospina har vært så fantastisk heller i kampene selv om han ikke har vært dårlig.

Jeg anser Cech som ubestridt nummer 1, og sånn sett bør han selvsagt stå. Ganske lenge siden vi hadde to så gode folkens! Jaggu ett lyspunkt det der ;)

 

Absolutt, kanskje den eneste posisjonen vi er skikkelig godt bemanna, utenom OMS i form av Özil, Cazorla og Iwobi.

Link to comment
Share on other sites

Spår opp til tre endringer i dag. Giroud inn for welbeck, Ramsey inn for Coqelin, Mert inn for Gabriel.

Trenger ikke Coqelin da West brom kommer til å legge seg lavt. Welbeck hadde målgivende sist,men tror giroud passer bedre mot brom.

 

Tror det ender 4-0 til oss ?

Link to comment
Share on other sites

Det kan bli 4-0 og det kan bli 0-1, det er håpløst å spå. Det er null TRØKK og null spillerglede for tiden. Det går på autopilot noe som ikke er godt nok mot ræva lag engang.

Siste 7 kamper i PL: 2 seiere, 3 uavgjort og 2 tap. Hjemme er det kun en seier mot Watford, ellers tap eller poengtap. Tallenes tale er klar, Wenger har nesten hatt skadefritt lag tilgjenglig i disse kampene også (selvsagt ikke cazorla og wilshere). Arsenal er så uberegnlige at vi fint kan vinne 4-0, men sett ut fra form blir nok dette nok en kamp med kamp til døra...

Link to comment
Share on other sites

Spår opp til tre endringer i dag. Giroud inn for welbeck, Ramsey inn for Coqelin, Mert inn for Gabriel.

Trenger ikke Coqelin da West brom kommer til å legge seg lavt. Welbeck hadde målgivende sist,men tror giroud passer bedre mot brom.

 

Tror det ender 4-0 til oss

 

Amen til lagoppstillingen din. Jeg håper du har rett i tipset, men selv er jeg fornøyd med en heldig 1-0 seier. Jeg forventer ikke godt spill, ei heller tre poeng.

Link to comment
Share on other sites

Spår opp til tre endringer i dag. Giroud inn for welbeck, Ramsey inn for Coqelin, Mert inn for Gabriel.

Trenger ikke Coqelin da West brom kommer til å legge seg lavt. Welbeck hadde målgivende sist,men tror giroud passer bedre mot brom.

 

Tror det ender 4-0 til oss ?

Jaggu hadde jeg ikke rett angående laget. Håper jeg får rett på resultatet også da ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...