Jump to content

2016.04.21 West Bromwich Albion


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Huff, Giroud er ikke mye god altså, god på hodet med thats about it.....

 

Vi trenger sårt en ny spiss... En SKIKKELIG spiss.

Jeg er skikkelig misfornøyd med årets sesong, men vi er ikke mer enn en toppspiss unna til å kunne konkurrere på alle fronter.

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne sett Campbell på topp en gang jeg. Han og Alexis er ofte de to eneste jeg ser på som kan skape mål ut av absolutt ingenting.

 

Edit: Friskt av Joel. Skapt flere sjanser allerede. Forventer å se at Iwobi blir hvilt litt neste kamp og at Joel får starte.

Link to comment
Share on other sites

I dag var gutta påskrudd. Bra kamp. Alexis hakket mer påskrudd enn resten i førsteomgangen.

Synes fortsatt noe bør endres på defensive dødballer. Herregud så lett det er å skape sjanser mot oss på slikt, selv med Giroud og Per i boksen.

Elneny og Ramsey gir oss flust med løpskapasitet sentralt på midten, og Iwobi(selv om han virket sliten i dag) gir oss gode alternativer fremover.

Mangler fortsatt målscoreren på topp som kan score 20-25+ i serien.. Giroud er helt ok, men kun som backup, hvis vi tenker å kjempe om gull. Özil blitt flinkere til å komme i scoringsposisjon selv, men han har aldri vært noen spesielt god avslutter. Tror aldri han blir det heller, men liker det jeg ser.

 

Campbell fortjener flere sjanser! Friskt innhopp i dag, og er en av få utpå der som kan skape noe helt på egenhånd.

 

Per og Kos kan fortsatt fungere, men tror Pers dager er talte med tanke på kamper mot bedre og raskere lag. Trenger virkelig inn en ny klassestopper i sommer om ikke Gabriel tar steget opp. (Trenger uansett flere stoppere).

 

Rart ikke Ramsey scoret, med tanke på at Prince døde tidligere i dag.

Ikke så rart, det ble jo jinxa til tusen.
Link to comment
Share on other sites

Alltid bra med seier. Gjør meg glad. Tap gjør meg sur, seier gjør meg glad, akkurat sånn det skal være.

 

Jeg er fortsatt sur for at sesongen har gått i dass, men jeg håper faen meg ikke at vi skal tape. Hva skal til for å få på plass et vinnerlag igjen? Jeg har lenge ment at vi er en vinnerskalle og en toppspiss unna. Jeg håper ikke vi trenger en ny manager for Wenger er en kjernekar, en gentleman og et arbeidsjern med masse i hodet. Jeg kommer til å forsvare det at han skal få velge sin egen avskjed til den dagen jeg dør.

 

VI er den klubben som gjør ting annerledes, som er ansvarlige, langsiktige og respektable. VI er den klubben som konsistent ønsker å spille attraktiv fotball. VI er den klubben som ikke ønker å filme oss til straffespark eller skade våre motspillere for å vinne. Hvor mange divers har ikke Tottenham hatt de siste årene? Leicester med Vardy? United, Chelsea, City? Barca, Real? Mye av æren for alt dette mener jeg tilhører Wenger, og det er like viktig for meg som at vi vinner ligatitler.

 

Så skal jeg være den første til å innrømme at jeg kan bli forbannet på mannen, i mange tilfeller og i mange kamper, men vi skroter så sinnsykt mye ved å sparke han. La han få bli, han har uansett ikke så mange år igjen. Og som dem sier, 3. plass er ikke krise!

Link to comment
Share on other sites

I går la jeg merke til at Wenger begynner å se skikkelig gammel ut. Han merker nok presset mer enn han vil innrømme.

 

Elneny er virkelig imponerende. Rolig med ball,gode valg,bra blikk.

Giroud usynlig.

 

 

Kunne nesten se ut som at han var på gråten til tider.

Link to comment
Share on other sites

God kamp selv om det nesten ble gamle synder midt i førsteomgang etter målet. Alexis helten, ramsey positiv og elneny god. Giroud var nøyaktig like dårlig som tidligere til tross for mange sjanser klarer han ikke score. Håper så inderlig vi får en toppspiss inn neste år, da kan ting se bedre ut.

Link to comment
Share on other sites

Ser helt klart mangler i laget. Uten en målkåt chilener er jeg redd vi fort hadde tapt denne også... Mye av det samme som går igjen. Skaper sjanser, men sliter med å sette de i mål. Gjør stygge feil både fremover, bakover og på midten. Men WBA var heldigvis ikke gode nok til å straffe oss. Helt utrolig hvor dårlig fullt soneforsvar på dødball i mot er. Kunne fort ha sluppet inn 2-3 mål på det...

Link to comment
Share on other sites

Alltid bra med seier. Gjør meg glad. Tap gjør meg sur, seier gjør meg glad, akkurat sånn det skal være.

 

Jeg er fortsatt sur for at sesongen har gått i dass, men jeg håper faen meg ikke at vi skal tape. Hva skal til for å få på plass et vinnerlag igjen? Jeg har lenge ment at vi er en vinnerskalle og en toppspiss unna. Jeg håper ikke vi trenger en ny manager for Wenger er en kjernekar, en gentleman og et arbeidsjern med masse i hodet. Jeg kommer til å forsvare det at han skal få velge sin egen avskjed til den dagen jeg dør.

 

VI er den klubben som gjør ting annerledes, som er ansvarlige, langsiktige og respektable. VI er den klubben som konsistent ønsker å spille attraktiv fotball. VI er den klubben som ikke ønker å filme oss til straffespark eller skade våre motspillere for å vinne. Hvor mange divers har ikke Tottenham hatt de siste årene? Leicester med Vardy? United, Chelsea, City? Barca, Real? Mye av æren for alt dette mener jeg tilhører Wenger, og det er like viktig for meg som at vi vinner ligatitler.

 

Så skal jeg være den første til å innrømme at jeg kan bli forbannet på mannen, i mange tilfeller og i mange kamper, men vi skroter så sinnsykt mye ved å sparke han. La han få bli, han har uansett ikke så mange år igjen. Og som dem sier, 3. plass er ikke krise!

 

Tusen takk for et godt innlegg! Dette var godt å lese. Min skepsis til Wenger har vokst de siste månedene så det er viktig å bli minnet på alt det positive han tilfører klubben som vi nå tar for gitt. Hans stabilitet og generelt høye nivå har blitt hans verste fiende da vi supportere har blitt så utrolig godt vant. Henry skriver i dag i Skysports at Wenger må skape entusiasme rundt laget igjen. Det tror jeg han klarer ved å hente Granit, en solid stopper og en målkåt spiss.

Link to comment
Share on other sites

Kommer han til å hente de som trengs da? Eller blir det en ny sommer der han påstår det ikke finnes tilgjenglige spillere? I sommer er det også EM, noe som han har tidligere uttalt gjør vinduet vanskeligere... I forjefjor og ifjor ba han oss stole på at Giroud kom til å levere hele sesonger, noe som absolutt ikke har skjedd. De aller fleste lag rundt oss har spisser som iallefall i enkeltsesonger putter 20+ i ligaen, vår spiss står med 12 mål og med en pågående rekke av 13! kamper på rad uten scoring.

 

Welbeck er først og fremst en kantspiller. Walcott er i beste fall en backup på kant/spiss når han er i form. Da sitter vi igjen med Sanogo? Jeg får opp troa om vi for en j*&%#" gang skyld kunne skaffet oss en spiss Özil kunne foret med assists. Hadde vi hatt en slik type i laget allerede er jeg rimelig sikker på vi hadde hatt gullet og Özil hadde smadra assist rekorden. Iallefall all den tid sesongen er som den er iår, nemmelig en unntaks sesong for de aller fleste topplag.

 

Alt er ikke elendig i Arsenal, men det er jaggu enkelte ting som er rimelig uforstålig når det kommer til staheten til vår kjære? manager....

Link to comment
Share on other sites

Kommer han til å hente de som trengs da? Eller blir det en ny sommer der han påstår det ikke finnes tilgjenglige spillere? I sommer er det også EM, noe som han har tidligere uttalt gjør vinduet vanskeligere... I forjefjor og ifjor ba han oss stole på at Giroud kom til å levere hele sesonger, noe som absolutt ikke har skjedd. De aller fleste lag rundt oss har spisser som iallefall i enkeltsesonger putter 20+ i ligaen, vår spiss står med 12 mål og med en pågående rekke av 13! kamper på rad uten scoring.

 

Welbeck er først og fremst en kantspiller. Walcott er i beste fall en backup på kant/spiss når han er i form. Da sitter vi igjen med Sanogo? Jeg får opp troa om vi for en j*&%#" gang skyld kunne skaffet oss en spiss Özil kunne foret med assists. Hadde vi hatt en slik type i laget allerede er jeg rimelig sikker på vi hadde hatt gullet og Özil hadde smadra assist rekorden. Iallefall all den tid sesongen er som den er iår, nemmelig en unntaks sesong for de aller fleste topplag.

 

Alt er ikke elendig i Arsenal, men det er jaggu enkelte ting som er rimelig uforstålig når det kommer til staheten til vår kjære? manager....

 

Bra innlegg Marius!

 

For min del trenger vi bare en toppspiss for å være kandidat til å konkurrere om alle titler. På keeperplass er vi meget godt forspent. Jeg kan være fornøyd om vi fortsetter med de samme i forsvar, med Debuchy ut og Jenkinson inn. Forsvaret har vært variabelt i år, men det skyldes etter mitt syn at midtbanen har spilt for dårlig. Når det kommer til midtbane, så kan jeg være fornøyd uten en eneste forsterkning. Vi ble meningsløst hardt skaderammet på sentralt midtbane i år, det kan ikke skje to år på rad, særlig med tanke på at tre som ofte er skadet sannsynligvis forsvinner (Arteta, Rosicky og Flamini). Elneny blir bedre og bedre og antall på sentral midtbane er bra.

 

Når det kommer til kantspillere så vil jeg heller ha spillere ut enn inn. Walcott må gjerne selges for min del og Campbell kan rykke opp et hakk. Vi trenger ingen nye der heller. Iwobi er en mann for framtiden og jeg ønsker å ha med The Ox videre. Jeg har ikke gitt opp Gnabry heller, leser at han spilte veldig godt siste u21 kamp.

 

Da gjenstår spissene. En av Welbeck/Giroud bør gå og erstattes med en top top quality player, uten at jeg aner hvem det skulle vært.

 

Ståa i klubben er ikke så verst. I år har vi vært ekstremt sterkt skaderammet på sentrale midtbanespillere. Det har ødelagt mye. Hvis vi er litt heldigere der og med en toppspiss, så kan vi virkelig gå hen og vinne serie og CL. Og det med Wenger som manager!

Link to comment
Share on other sites

God kamp selv om det nesten ble gamle synder midt i førsteomgang etter målet. Alexis helten, ramsey positiv og elneny god. Giroud var nøyaktig like dårlig som tidligere til tross for mange sjanser klarer han ikke score. Håper så inderlig vi får en toppspiss inn neste år, da kan ting se bedre ut.

Fullstendig enig. Selv om Ramsey har mer å gå på så var dette en kamp der han på virket mer konsentrert når det kom til det defensive arbeidet som rollen innebærer. (EDIT! i en eller annen blogg på ble det skrevet "at han kom ned på jorden igjen i denne kampen" og det er jeg langt på vei enig i)

 

Kommer han til å hente de som trengs da? Eller blir det en ny sommer der han påstår det ikke finnes tilgjenglige spillere? I sommer er det også EM, noe som han har tidligere uttalt gjør vinduet vanskeligere... I forjefjor og ifjor ba han oss stole på at Giroud kom til å levere hele sesonger, noe som absolutt ikke har skjedd. De aller fleste lag rundt oss har spisser som iallefall i enkeltsesonger putter 20+ i ligaen, vår spiss står med 12 mål og med en pågående rekke av 13! kamper på rad uten scoring.

 

Welbeck er først og fremst en kantspiller. Walcott er i beste fall en backup på kant/spiss når han er i form. Da sitter vi igjen med Sanogo? Jeg får opp troa om vi for en j*&%#" gang skyld kunne skaffet oss en spiss Özil kunne foret med assists. Hadde vi hatt en slik type i laget allerede er jeg rimelig sikker på vi hadde hatt gullet og Özil hadde smadra assist rekorden. Iallefall all den tid sesongen er som den er iår, nemmelig en unntaks sesong for de aller fleste topplag.

 

Alt er ikke elendig i Arsenal, men det er jaggu enkelte ting som er rimelig uforstålig når det kommer til staheten til vår kjære? manager....

Igjen enig.

 

Både du og jeg har vært klare på at vi ønsker et skifte i den sportslige ledelsen. Jeg tror at du lang på vei er enig med meg i at problemet ikke er hva Wenger kan (hvis han vil), men at problemet i hovedsak er viljen eller rettere sagt mangelen på vilje til å ta de nødvendige grepene både når det gjelder spillerkjøp og det som skjer på banen.

Hadde jeg sett endringer hos Wenger som gav meg troen på at han kunne nærme seg gammel storhet så hadde jeg lagt ønske om et managerbytte dødt. Men frustrasjonen over mangel på slike signaler gjør nok at jeg tviler på at jeg kommer til å nærmer meg de som fremdeles ønsker å beholde professoren. Det er viktig å respektere det som slike personer har gjort for en organisasjon, det er viktig å belønne det som slike personer har gjort for en organisasjon, men det bør være en grense når det er på tide å si stopp. For noen er den grensen nådd, men for andre er den ikke det, det bør respekteres fra alle hold.

 

 

Bra innlegg Marius!

 

For min del trenger vi bare en toppspiss for å være kandidat til å konkurrere om alle titler. På keeperplass er vi meget godt forspent. Jeg kan være fornøyd om vi fortsetter med de samme i forsvar, med Debuchy ut og Jenkinson inn. Forsvaret har vært variabelt i år, men det skyldes etter mitt syn at midtbanen har spilt for dårlig. Når det kommer til midtbane, så kan jeg være fornøyd uten en eneste forsterkning. Vi ble meningsløst hardt skaderammet på sentralt midtbane i år, det kan ikke skje to år på rad, særlig med tanke på at tre som ofte er skadet sannsynligvis forsvinner (Arteta, Rosicky og Flamini). Elneny blir bedre og bedre og antall på sentral midtbane er bra.

 

Når det kommer til kantspillere så vil jeg heller ha spillere ut enn inn. Walcott må gjerne selges for min del og Campbell kan rykke opp et hakk. Vi trenger ingen nye der heller. Iwobi er en mann for framtiden og jeg ønsker å ha med The Ox videre. Jeg har ikke gitt opp Gnabry heller, leser at han spilte veldig godt siste u21 kamp.

 

Da gjenstår spissene. En av Welbeck/Giroud bør gå og erstattes med en top top quality player, uten at jeg aner hvem det skulle vært.

 

Ståa i klubben er ikke så verst. I år har vi vært ekstremt sterkt skaderammet på sentrale midtbanespillere. Det har ødelagt mye. Hvis vi er litt heldigere der og med en toppspiss, så kan vi virkelig gå hen og vinne serie og CL. Og det med Wenger som manager!

Selv om vi er og blir uenige når det gjelder Wenger så er jeg langt på vei enige med dine tanker her. Unntaket er vår defensive lagdel. Jeg mener at en ny midtstopper bør ha like stor prioritet som en ny spiss. Vi skal nok komme gjennom brukbart en ny sesong til uten min ønskede midtstopper, men det blir betydelig lettere hvis vi får inn en skikkelig ledertype blant de bakre fire. Dette laget trenger å bli tatt litt tak i defensivt både fra spillerne selv og ikke minst fra sidelinjen. Jeg trodde Bould skulle få mer ut av vår defensive lagdel. Jeg vet ikke om det skyldes manglende "evner" eller om han rett og slett ikke blir gitt den nødvendige innflytelsen.

Jeg er litt usikker på Jenkinson som "erstatter" for Debuchy, men jeg er ikke direkte avvisende.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...