Jump to content

2016.02.07 Bournemouth


Polljen

Recommended Posts

Han hadde en flott målgivende da. Er målgivende bare bra når det er Özil som står for dem?

 

Tapapa er fornøyd med dagens kamp.

Absolutt ikke, syntes ramsey viste god form i 1omg offensivt.

 

Kampen idag var totalt elendig der vi var heldige i 2omg. Når dette var en vinn/forsvinn kamp er resultatet bra, utførelsen dårlig. Så regner med du er fornøyd med resultatet, der er vi to.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

88 gode sekunder av totalt 90 minutter er av og til nok å sikre 3 livsviktige poeng. Spelet må heves 76 hakk til neste sundag

Kunne ikke være mer enig.

 

I dag var poengene viktigst og jeg skal ikke gi hverken plusser eller minuser til noen ute på banen, men når vi møter Leicester så holder ikke det som ble vist i dag.

Om laget skal opp mer eller mindre enn "76 hakk" til kommende søndag vet jeg ikke ;D, men prestasjonen til våre spillere må vesentlig opp både fremover og bakover (med unntak av Cech selvsagt som viste klasse i dag også)

Link to comment
Share on other sites

Deilig !

Idag var 3 poeng ALT som betydde noe. At spillet ikke var glimrende, gjør meg ingenting.

Glimrende var vi mot So`ton, uten at det gav oss noen scoring...

 

- Viktig med Cech i buret på tampen.

- Øzil jobbet meget bra, deilig med scoring igjen.

- Flamini synes jeg rett og slett er altfor dårlig... Spesielt med ball, det hemmer oss mye. Men også

det defensive er ikke allverdens fra Flam. Vinner bl.a knapt en duell og henger ikke helt med i svingene. Taklinga etter 7 min er fullstendig idioti !

Sanchez uvanlig svak

- Ox har bl.a undertegnede vært misfornøyd med en lengre tid. Moro (og på tide) han får seg et mål. Fremdeles for svak i banespill og avgjørelser

etter mitt syn, men får håpe at målet kan bygge han litt opp igjen !

- Giroud. Delvis enig i kritikken. Det hadde absolutt ikke gjort oss noe å hatt en spiss som har mer i registeret sitt. Det kommer til syne i mange matcher.

Men så er han også meget bra i mange andre kamper. Vanskelig å gjøre seg opp en klar mening.

- Sanchez uvanlig svak idag, men det kommer seg.

 

COYG !

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe mer enn en OK kamp prestasjonsmessig. Vi mister det litt i 2.omgang, men vinner til sluitt "enkelt". Regner med at innsatsen er annerledes mot Leicester neste helg. Av en eller annen grunn tror jeg vi vinner enkelt. Merkelig tankegang mot den nesten suverene serieleder. Vi får se, det som er sikkert er at vi totalt avhengig av å vinne for ikke å la Leicester stikke fra, pluss at vi må henge med tottene som er i sitt livs form og city. Blir en spennende helg neste helg! Ellers finfint med uavgjort restultatet mellom chelsea og united!

Link to comment
Share on other sites

Etter denne kampen er det ingen grunn til å ta av, bare jobbe steinhardt inn mot Leicester-kampen og få folk i enda bedre form. Synes ikke spillet vårt henger noe særlig sammen heller, blir for mye en-spiller-av-gangen som skal gjøre noe, og de andre står og ser på. Savnet av Cazorla er stort, men det må også sies at det må skje mer rundt ballfører enn det gjør nå for tiden. Leicester kommer til å knuse oss også på Emirates hvis vi ikke hever spillet. Vi må få Giroud i målform, Sanchez må stille inn siktet og spesielt midtbanen må være mye mer synlig enn det den har vært i det siste.

Link to comment
Share on other sites

For guds skyld, få Oxlade av start elleveren! (Han hadde et fint mål) Men det var _alt_ han bidro med så og si hele kampen! Must win mot Leicester også om vi skal henge med*!

 

Omkvedet blant flere er at Oxlade og Giroud ikke bidro med noe. Ox scorte og Giroud hadde en målgivende. Det er så absolutt å bidra!

 

Jeg syns Ox hadde en ok kamp. Han er på en oppadgående kurve og skal selvfølgelig starte neste kamp. Denne scoringen var forøvrig hans første på bortebane som Arsenalspiller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente før kampen at OX ikke er et klart førstevalg til å starte og det mener jeg forsatt, selv om han lagde et mål. MEN jeg synes egentlig ikke at OX var noe spesielt dårligere i går enn det mange andre spillere var, så når jeg foreslår en startellever mot Leicester så er det ikke p.g.a. innsatsen mot Bournemouth at jeg eventuelt "setter" han ut av laget.

 

OX hadde også i går ett par "stygge" balltap på egen halvdel, men han var heller ikke den eneste som rotet bort ballen der, så igjen han var vel ikke noe særlig verre enn flere andre spillere når det gjelder akkurat det.

Link to comment
Share on other sites

Denne scoringen var forøvrig hans første på bortebane som Arsenalspiller.

 

Da er det faktisk værre tilstander enn jeg trodde... Gutten har vært her i 5! år og ble omtalt som ett av englands beste talenter. Så scoret han for første gang i ligaen på bortebane i helgen.. Kanskje på tide å stikke fingern i jorda og innse at han ikke var så god som man skulle ha det til? For min del håper jeg han kommer til EM, så kan vi selge han for vanvittige summer til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser for meg at Joel starter neste på høyre. Han hadde en dårlig kamp mot Soton men er likevel pr dags dato milevis foran Ox og Theo. Akkurat nå er han mer målfarlig og i tillegg føler jeg at han jobber hardere enn de to engelskmennene.

Link to comment
Share on other sites

 

Omkvedet blant flere er at Oxlade og Giroud ikke bidro med noe. Ox scorte og Giroud hadde en målgivende. Det er så absolutt å bidra!

 

Jeg syns Ox hadde en ok kamp. Han er på en oppadgående kurve og skal selvfølgelig starte neste kamp. Denne scoringen var forøvrig hans første på bortebane som Arsenalspiller.

 

 

Jeg synes Ox var svak, han hadde mange farlige balltap som resulterte i halvfarlige-farlige kontringer i mot.

Giroud var også så og si usynlig utenom assisten han hadde, han hadde dog et par gode nedtak og holdt greit på ball.

 

 

 

Jeg ser for meg at Joel starter neste på høyre. Han hadde en dårlig kamp mot Soton men er likevel pr dags dato milevis foran Ox og Theo. Akkurat nå er han mer målfarlig og i tillegg føler jeg at han jobber hardere enn de to engelskmennene.

 

Forstår ikke hvorfor vi ikke spiller Walcott i form på høyresiden jeg altså, men nå er det sånn at det ikke er jeg som bestemmer, så siden Walcott ikke er i form, så synes jeg at Joel skal få starte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, og jeg tror Wenger tenker i de samme baner, er at vi får våre raske spillere i gang før kampen mot Barcelona. De kommer til å ha ballen og vi må nok ta dem på kontra. Slik vi slo Bayern München på hjemmebane.

 

Sånn sett er det viktigere å bygge opp Ox enn Campbell.

 

Jeg ser for meg at vi stiller med Sanchez og Ox på kantene og Walcott helt på topp i den kampen.

Link to comment
Share on other sites

 

Omkvedet blant flere er at Oxlade og Giroud ikke bidro med noe. Ox scorte og Giroud hadde en målgivende. Det er så absolutt å bidra!

 

Jeg syns Ox hadde en ok kamp. Han er på en oppadgående kurve og skal selvfølgelig starte neste kamp. Denne scoringen var forøvrig hans første på bortebane som Arsenalspiller.

 

Også hans første ligascoring på 1,5 år(!) :o

Jeg mente før kampen at OX ikke er et klart førstevalg til å starte og det mener jeg forsatt, selv om han lagde et mål. MEN jeg synes egentlig ikke at OX var noe spesielt dårligere i går enn det mange andre spillere var, så når jeg foreslår en startellever mot Leicester så er det ikke p.g.a. innsatsen mot Bournemouth at jeg eventuelt "setter" han ut av laget.

 

OX hadde også i går ett par "stygge" balltap på egen halvdel, men han var heller ikke den eneste som rotet bort ballen der, så igjen han var vel ikke noe særlig verre enn flere andre spillere når det gjelder akkurat det.

Eg er einig med deg her, Ox blir hakka på etter denne kampen, men heile laget svikta kollektivt. Omtrent samtlige bortsett frå Cech var dårlege ein periode. Andre, inkludert Ox, men ikkje berre han blant dei. Tykkjer det blir litt urettferdig å dra han fram individuelt her sjølv om han har hatt ein del svake kampar i det siste. Vi får håpe at scoringa letta litt på presset på Ox, samtidig som det kvitta seg med nokre mentale sperrer og at han er friare i rolla si. Han scora eit nydeleg mål mot Chelsea i Community Shield utan at det gav han nokon nemneverdig boost av den grunn så det blir vel med håpet.

Link to comment
Share on other sites

Tydeligvis store uenigheter om innsatsen til OX, jeg synes han gjorde en OK figur denne kampen. Jeg hadde på forhånd ment at han skulle starte i stedet for Ramsey som jeg synes har vært helt ute av form i det siste. Nå viste Ramsey at han kanskje at han er på vei oppover igjen og leverte en bra kamp. Han var i hvertfall mye involvert. I ettertid er jeg selvsagt fornøyd med at Rameey startet og at også Ox fikk starte i stedet for Campbell. Campbell har ikke akkurat vært livsfarlig han heller i det siste, så det byttet synes jeg var helt greit og ser ingen grunn for at Wenger skal gjøre noen forandringer til neste kamp egentlig. Det kan godt hende han gjør for han vet bedre hvilke spillere som passer mot Leicester.

 

Det jeg er mest spent på er om det blir Flamini eller Coquelin som starter, førstnevnte er jo en løs kanon, mens sistnevnte er ikke i kampform ennå...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...