Jump to content

2016.01.17 Stoke City


Polljen

Recommended Posts

Digger Chamberlain, men herregud nå må Wenger se at gutten er langt langt ifra nivået som trengs? Iwobi kommer på og ser ut som en adskillig bedre spiller enn Chambo på tross av at han har nærmest null erfaring fra førstelaget.

 

Chamberlain virker det som om bare blir dårligere og dårligere for hver sesong som går dessverre. Trenger kanskje et utlån? Akkurat nå så er han ikke akkurat et stort tap om han forsvinner vekk i en periode.

 

 

Bare å selge OX. Alle engelske landslagsspillere koster jo 30mill+

SELG

 

Jeg har vært litt "fan" av OX, men det er ikke tvil om at jeg etterhvert har blitt noe skuffet over han og jeg er i ferd med å innse at det kanskje ikke er det store tapet om han forlater Arsenal.

 

Salg eller utlån. Utlån kan nok være en god ide for unge spillere som trenger spilletid før de eventuelt får sjansen på førstelaget, men når det gjelder OX så har han så absolutt fått sjansen (over flere sesonger) og han viser etter min mening liten eller ingen fremgang.

OX har ikke vist noe som tyder på at han blir fast i start-elleveren når vi får flere av våre midtbanespillere tilbake og en spiller som Campbell viser betydelig bedre potensiale. I tillegg så har vi unge spillere som bør få sjansen de kommende sesongene, så egentlig er jeg enig med Marius i at å selge OX kanskje er et reelt alternativ.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

 

 

 

Jeg har vært litt "fan" av OX, men det er ikke tvil om at jeg etterhvert har blitt noe skuffet over han og jeg er i ferd med å innse at det kanskje ikke er det store tapet om han forlater Arsenal.

 

Salg eller utlån. Utlån kan nok være en god ide for unge spillere som trenger spilletid før de eventuelt får sjansen på førstelaget, men når det gjelder OX så har han så absolutt fått sjansen (over flere sesonger) og han viser etter min mening liten eller ingen fremgang.

OX har ikke vist noe som tyder på at han blir fast i start-elleveren når vi får flere av våre midtbanespillere tilbake og en spiller som Campbell viser betydelig bedre potensiale. I tillegg så har vi unge spillere som bør få sjansen de kommende sesongene, så egentlig er jeg enig med Marius i at å selge OX kanskje er et reelt alternativ.

Er einig med deg, har òg vert litt fan av Ox og trudd han verkeleg kunne bli noko stort for oss, men denne sesongen har vore så begredeleg at det er skremmande. Han bør faktisk ikkje få spele på ei god stund, betre å hive innpå ein frisk Iwobi og la Adelaide få køyrt seg litt.

Eg skulle gjerne høyrd reporteren spørre kvifor han lot Ox spele kampen ut. Han var jo inne på upresist pasningsspel i ein spørsmålsformulering, Ox var jo verkeleg elendig, men fekk spele 90 min (blei bytta ut i det 90. min).

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett kampen men jeg forbauser meg stadig at vi så oppskriftsmessig avgir poeng på enkelte arenaer. Vi spiller aldri bra på Btitannia, vi spiller sjeldent godt på Anfield og vi spiller sjeldent godt på brua. Jeg frykter at vi blir stående med 3 poeng på like mange kamper etter møte med Chelsea. Özil og Alexis må briljere på sitt beste fremover skal vi holde vår posisjon i toppen.

Link to comment
Share on other sites

Stoke borte er beintøft og jeg synes ikke man har grunn til å være forferdelig misfornøyd med dagens forestilling.

 

Spesielt ikke med alle fraværene våre. Fra vår beste midtbane mangler vi FIRE av 5 mann... Cazorla, Coq, Øz og Sanchez.

Selvfølgelig blir det merkbart og jeg synes vi har klart oss meget bra med alle frafallene.

 

Enn om vi hadde hatt Øzil på banen idag istedet for Ox...

Forstår meg ikke på den mannen. Alle kan ha en downperiode, det jeg bare ikke kan fatte er hvorfor alt skal gjøres så forbaska vanskelig (!)

Når utsidepasningene ikke når frem, når vendingene ikke sitter, når crosserne går utover sidelinja - Hvorfor ikke prøve en enkel innside-

pasning ?? Må da få beskjed om dette

Link to comment
Share on other sites

Stoke borte er beintøft og jeg synes ikke man har grunn til å være forferdelig misfornøyd med dagens forestilling.

 

Spesielt ikke med alle fraværene våre. Fra vår beste midtbane mangler vi FIRE av 5 mann... Cazorla, Coq, Øz og Sanchez.

Selvfølgelig blir det merkbart og jeg synes vi har klart oss meget bra med alle frafallene.

 

Enn om vi hadde hatt Øzil på banen idag istedet for Ox...

Forstår meg ikke på den mannen. Alle kan ha en downperiode, det jeg bare ikke kan fatte er hvorfor alt skal gjøres så forbaska vanskelig (!)

Når utsidepasningene ikke når frem, når vendingene ikke sitter, når crosserne går utover sidelinja - Hvorfor ikke prøve en enkel innside-

pasning ?? Må da få beskjed om dette

---

helt enig, dette var et tilfredsstillende resultat tross alt, særlig med tanke på alle skadene. Og Arsenal viser at de er blitt bedre fightere. Denne kampene hadde de tapt de foregående sesongene. Så de har tatt reelle steg i riktig retning.

 

Og jeg forstår meg heller ikke på Ox, og hvorfor Wenger ikke tok ham av tidligere. Han ser ut til å mangle fotballintelligens dessverre. Gjør nesten hele tiden gale valg, og upresset bommer han på de enkleste pasninger. Tror jeg telte sju helt undødvendige feilpasninger på ham i går.

Link to comment
Share on other sites

Stoke borte er beintøft og jeg synes ikke man har grunn til å være forferdelig misfornøyd med dagens forestilling.

 

Spesielt ikke med alle fraværene våre. Fra vår beste midtbane mangler vi FIRE av 5 mann... Cazorla, Coq, Øz og Sanchez.

Selvfølgelig blir det merkbart og jeg synes vi har klart oss meget bra med alle frafallene.

 

Enn om vi hadde hatt Øzil på banen idag istedet for Ox...

Forstår meg ikke på den mannen. Alle kan ha en downperiode, det jeg bare ikke kan fatte er hvorfor alt skal gjøres så forbaska vanskelig (!)

Når utsidepasningene ikke når frem, når vendingene ikke sitter, når crosserne går utover sidelinja - Hvorfor ikke prøve en enkel innside-

pasning ?? Må da få beskjed om dette

 

Godt å få ting i perspektiv. Dette er jo heilt klart noko å ha i bakhodet etter 135 min ufattelg frustrerande minutter, 90 mot Stoke og siste 45 mot Liverpool i form av masse balltap og press. Mot Liverpool hadde vi riktignok Özil inne. Viktig at vi får tilbake de nemnde spelararane etterkvart no når ein ser Silva og Agüero i form og Kompany på veg tilbake for City. Men at vi ikkje rusher dei tilbake, eg gjentar kva eg var inne på i ein anna tråd, kor godt har vi av at vi pusher Sanchez ut i kamp etter kamp når det uunngåelige skjer og han blir ute i det som til no er 8(!) kampar. Våren er enda lang, viktigaste er at vi har våre spelarar 100% restaurerte.

Link to comment
Share on other sites

Stoke borte er beintøft og jeg synes ikke man har grunn til å være forferdelig misfornøyd med dagens forestilling.

 

Spesielt ikke med alle fraværene våre. Fra vår beste midtbane mangler vi FIRE av 5 mann... Cazorla, Coq, Øz og Sanchez.

Selvfølgelig blir det merkbart og jeg synes vi har klart oss meget bra med alle frafallene.

 

---

helt enig, dette var et tilfredsstillende resultat tross alt, særlig med tanke på alle skadene. Og Arsenal viser at de er blitt bedre fightere. Denne kampene hadde de tapt de foregående sesongene. Så de har tatt reelle steg i riktig retning.

 

Selvsagt så merkes det når våre beste på midtbanen er borte, men samtidig så er det flere av de som nå bekler midtbanen som tross alt ikke burde være så mange hakk under de som er borte.

 

Spillere som Walcott, Ramsey og forsåvidt også OX burde i utgangspunktet være gode erstattere i flere av posisjonene. Når det gjelder ballfordelerrollen så er savnet av Özil merkbart og dessverre så er den beste erstatteren (Cazorla) langtidsskadd så vi sliter mye med denne kreative rollen når tyskeren er ute.

 

Dere har som sagt rett i at laget blir svekket når så mange av de beste er borte, men likevel det som skremmer/irriterer meg mest er at det florerer med personlige feil, dårlige pasninger og for mange personlige feil. Våre "backuper" er tross alt (burde være) gode alternativer som skal prestere bedre nøyaktighet på banen enn det som skjer.

For mye av ballinnehavet til Stoke skjer p.g.a. slike uprovoserte balltap og ikke nødvendigvis av at Stoke i utgangspunktet er så gode.

 

I går skal vi takke vår sisteskanse for at vi fikk med oss ett poeng, og selv om også Arsenal hadde sjanser som ble reddet av en god målvakt i Stokeburet, så vil jeg påstå at vi var nærmere null poeng enn det vår motstander var.

 

Jeg er klar over at jeg kan virke vel mye negativ, men det skyldes i hovedsak at jeg (til tross for skadene) mener at det laget som gikk på banen i går har kapasitet til å prestere bedre. Til tross for skadene så har vi tross alt (på¨papiret) gode alternativer i troppen i de fleste posisjoner..

 

Men det er så absolutt lyspunkter også i spillet, vår sisteskanse er en, vår utskjelte Flamini er kanskje ikke verdens beste DM men han gir alt og gjør tross alt en "god" jobb også når vi tar i betraktning at hans makker (Ramsey) ikke gjør den defensive innsatsen som han burde og som han var kapabel til i tidligere sesonger. Det tredje lyspunktet er Campbell som akkurat som Flamini står på både høyt og lavt og viser en innsats som flere av hans (offensive) medspillere burde lært av.

 

Når det gjelder ballsikkerhet og spillere som sliter med dette så burde også "benken" tatt tak i dette, for enkelte av spillerne så er ikke dette et problem som kun relaterer seg til gårsdagens kamp.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke veldig skuffa over 1 poeng på Britannia, men er enig med Ståle Solbakken i studio som sier at 2 poeng mot Pool og Stoke blir litt for dårlig. Skulle gjerne hatt 4 poeng fra disse kampene. Vi viser ikke mestertakter, men holder oss oppe i kampen. Nå er jo City langt på vei inne i striden igjen om seriemesterskapet. Får håpe at Arsene får opp dampen på laget og viser litt stabilitet nå framover og utover høsten. Vi har jo hatt en tendens til å komme sterkt utover våren tidligere sesonger.

 

Ellers må jeg si jeg blir ganske forbannet når Stoke-fansen synger det de synger mot Ramsey, helt usmakelig etter min mening. Og har jo veldig ofte vært slik at et fysiske robust Stoke-lag har syntes det har vært gøy å grisespille mot fintspillende Arsenalspillere. Og når Wenger har reagert på dette fra sidelinjen har publikum kastet seg på og håna han for å klage. Synes rett og slett at det er en ganske ufyselig stemning på tribunen der, i tillegg er ikke Mark Hughes noe mer enn passende hyggelig/respektfull i sine uttalelser etter kampene, synes han fyrer godt opp.

Link to comment
Share on other sites

Når man brekker beinet på en motstpiller og fansen etterpå synger sanger om det... Da bør man gå litt i seg selv. At de er ett hardspillende lag skal de få lov til (bedret seg senere år), men av og til må man ta konsekvensen av det også.

Link to comment
Share on other sites

Det handler vel om en sms som ikke ble besvart, det første døgnet etter bruddet. Med tanke på hvilke konsekvenser Ramsey da ble forespeilet, er det vel få som hadde gjort annet enn å ignorere tekstmeldingen. I ettertid har vel Ramsey også nektet å tilgi Shawcross fullt og helt.

 

Han skal i 2013 ha uttalt følgende: "Jeg tar ham i hånda, men vi er ikke venner".

 

Ettersom Shawcross har flere stygge skader på samvittigheten, er det ingen grunn for Rambo å tilgi. Måten Stoke spilte på under Pulis, med nevnte Shawcross, samt typer som Dean Whitehead og Charlie Adam i spissen, har ingenting med fotball å gjøre. Å kalle dette sjarmerende, samt annerkjenne det som "engelsk", er lavmål. Likevel ble Pulis' Stoke hyllet i pressen, nesten som et friskt pust sammenlignet med "tippy tappy Arsenal". Er det rart det har bikket over for disse supporterne?

 

Jeg blir flau som fotballtilhenger, når jeg er vitne til det Stoke-fansen holder på med. De er hjernevasket.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...