Jump to content

2016.01.17 Stoke City


Polljen

Recommended Posts

Stoke City stokecity.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Søndag 17. januar 2016, kl 17:15, Britannia Stadium


Premier League, 22. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo



Behovet for tre poeng i denne kampen er stort men vi møter et laget som ligger godt plassert på øvre del av tabellen.



Iflg Wenger er det 60/40 sjanse for at Sanchez er tilgjengelig til denne kampen og vår nye midtbanespiller Elneny er også tilgjengelig i denne kampen.


Når det gjelder Elneny så håper jeg han er med til Stoke, selv om han sannsynligvis ikke starter kampen. Jeg ser gjerne at han blir en av de som blir byttet inn rundt det vanlige 60 minutters merket.


Når det gjelder Sanchez så håper jeg at det ikke blir tatt unødvendige sjanser, men jeg ser gjerne at han får noen minutter på banen ut i andre omgang.



Når det gjelder hvem som skal spille så tviler jeg på at Wenger gjør store endringer i forhold til Liverpoolkampen. Campbell er milevis foran OX akkurat nå og er for meg et naturlig valg på siden. Walcott er ikke i sin beste form, men inntil Sanchez er "fit for fight" så har vi ikke mange alternativer. Ett alternativ som har blitt nevnt i "liverpool-tråden" er at hvis Elneny starter sammen med Flamini så kan Ramsey dyttes ut på kanten. Jeg ser det faktisk som et aktuelt alternativ utover i andre omgang, men jeg tviler på at det er slik i Wengers startoppstilling.


Bakover så er det ikke noe i veien for at Gabriel kommer inn i midtforsvaret, men jeg er usikker på hvem som da skal "hvile"



Jeg tror Wenger starter slik (muligens med en utskifting i midtforsvaret):



Cech


Bellerin - Per (Gabriel) - Kos (Gabriel) - Monreal


Ramsey - Flamini


Campbell - Özil - Walcott


Giroud



Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Gruar meg til denne kampen, er vel 5 år siden sist vi vann på Brittania stadium eller noko sånt. Er einig med deg angåande Sanchez, han bør få eit innhopp i ein eventuell jokerrolle framfor å starte. Ox har verkeleg skuffa meg denne sesongen. Campbell har spilt seg opp, men er ikkje heilt trygg på han framleis. Men fortener absolutt å spele denne kampen framfor The Ox, Walcott får ein del pes i den siste tida, men no spelar han på "feil" side. Bytt Campbell og Walcott og sjå om det er Walcott som er det eigentlege problemet.

Har ikkje mykje å utsetje på laget ditt godaste Polljen.

Link to comment
Share on other sites

Ox har verkeleg skuffa meg denne sesongen. Campbell har spilt seg opp, men er ikkje heilt trygg på han framleis. Men fortener absolutt å spele denne kampen framfor The Ox, Walcott får ein del pes i den siste tida, men no spelar han på "feil" side. Bytt Campbell og Walcott og sjå om det er Walcott som er det eigentlege problemet.

 

 

Når det gjelder OX så er jeg fullstendig enig. Jeg hadde store forhåpninger til "gutten", men det blir rett og slett alt for mye "nesten". Jeg begynner rett og slett å tvile på om han har en fremtid i klubben eller om han kanskje er på vei til å bli et "salgsobjekt".

 

Jeg forstår at du fremdeles ikke er trygg på Campbell, jeg har selv nok skrevet mye "negativt" om den karen siden han kom tilbake fra utlån. Men jeg har innsett at jeg må bite i meg en del av den tvilen jeg har hatt om Campbell. Jeg tror fremdeles ikke at han er god nok til å være et førstevalg når vi har en frisk tropp, men han begynner å vise tegn til at han er god nok til å sitte på benken (og få en god del spilletid) og ikke bekle et tribunesete når våre beste er tilbake.

 

Campbell er en spiller som er god omtrent over hele banen, han gjør en god jobb bakover (for å være en offensiv spiller) i betydelig større grad en OX. Han er heller ikke så "egoistisk" som OX når han har ballen og har derfor flere balltap og han er etter min mening også merkbart mer farlig i sekstenmeteren (motstanders selvfølgelig ;D ) enn OX.

 

Hadde jeg for et halvt år siden måtte velge mellom OX og Campbell (som skulle bli i klubben) så hadde valget vært enkelt, det hadde vært OX. Skulle jeg valgt i dag, så hadde også valget vært enkelt, da hadde jeg ville beholde Campbell.

 

Jeg er også enig i at Walcott synes å være bedre når han han er på rett side (høgre), men når han og Campbell er på kantene så virker det som at de bytter side i perioder og etter min mening så er ikke Walcott i sin beste form. Men det skal bli spennende å se (etterhvert) en offensiv midtbane med Sanchez (venstre side) - Özil (ballfordeler) - Walcott i form (høgre side). Og jeg vet at mange er uenig med meg, for selv om Giroud ikke er en dårlig spiss så hadde det vært en "drøm" å se denne midtbanen sammen med en enda mer komplett (ny) spiss.

Det er jo lov å drømme :gimme: .

Link to comment
Share on other sites

Very short term problem, seier Wenger om skaden til Özil, vi har nok han tilbake mot Chelsea på sundag tyder det på! Gledelege nyhende tross alt, vi får håpe at vi klarer å nedkjempe Stoke i dag. Sånn sett er det bra med litt muskler i Ox på midten der, får håpe han sjølve spelet og teknikken sit betre enn den har gjort i det siste! COYG

Link to comment
Share on other sites

 

Ox på midten.

 

Gutten er ikke akkurat kjent for å være så jævlig god defensivt.

 

Trodde han snakka om skaden til Øzil.:)

 

I mine øyner burde heller Elneny startet. Selv om det også er en risk.

Link to comment
Share on other sites

Walcott på venstre funker ikke. Chamberlain sentralt funker heller ikke.

 

Giroud burde ha fått til en bedre avslutning etter gjennomspillet til Joel, men ellers er ting ganske traust der ute. Ikke så mye som skjer..

 

Savnet etter Alexis, Cazorla og Özil er veldig merkbart i dag.

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg tydeligvis ikke klarer å ta innover meg det tidspunktet jeg selv skrev i første post + en batteritom fjernkontroll så har jeg bare fått med meg siste halvdel av omgangen.

 

Jeg er usikker på om det er OX eller Ramsey som har gått inn i "Özil-rollen" (trodde det var OX), men savnet etter tyskeren er merkbart. Selv om dette er en vanskeligere motstander enn Sunderland (FA-cup) så hadde jeg likevel gjerne sett Iwobi i "ballfordelerrollen". Det skal vel ikke så mye til for å klare å være mer kreativ enn det den sentrale midtbanen er i dag.

 

Nå legger jeg ikke skylden kun på den sentrale midtbanen for jeg synes at balltapene blir for mange fra store deler av spillerne, litt for mange dårlige pasninger og litt for mange totalt unødvendige balltap gjør at Stoke virker bedre enn de er.

 

Med mer nøyaktighet og litt mer kreativitet fremover så kan dette blir tre poeng, forsetter laget å rote med ballen så kan det lett bli hjemreise uten poeng.

 

Ellers registrere jeg at Sanchez fremdeles ikke er med og at det er skremmende lite offensivt alternativ på benken.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...