Jump to content

2015.12.05 Sunderland


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 sunderland.png?2012-13 Sunderland


Lørdag 5. Desember 2015, kl 16:00. Emirates Stadium


Premier League, 15. serierunde


Kampen vises IKKE direkte på TV2 Sport Premium / Sumo,


men går i opptak på Premium 2/Sumo kl 20:30



Siden forrige kamptråd så har Sanchez og Cazorla kommet inn på den "beryktede" skadelisten til Arsenal. Cazorla skal ifølge ryktene være ute i tre måneder, de samme ryktene sier at Sanchez kanskje er klar til møtet mot Man. City 21. desember.



De positive nyhetene på skadefronten er at Gibbs er med og det er muligheter for at Kos og Walcott kan være i troppen mot Sunderland.



På lørdag møter vi nok et "bunnlag", men akkurat nå så er ikke poengfangsten mot de såkalte bunnlagene så mye å skryte av. Skal vi ha en minste sjanse til å fremdeles våre med i tet-striden når vi passerer årsskiftet så er kun tre poeng godt nok på lørdag.



Arsenal er nå i en situasjon der vi ikke lenger har spillermateriell nok til å "hvile" utsatte spillere så det blir å velge det beste vi har tilgjengelig. Som sagt så er der enkelte spillere som kan være tilbake til denne kampen, men i mitt valgte oppsett så bekler de i så fall benken fra start.



Mitt forslag:


Cech


Bellerin - Per - Gabriel - Monreal


Ramsey - Flamini


Campbell - Özil - Ox


Giroud



Det eneste jeg vaklet litt rundt når det gjelder uttaket var at Gibbs eventuelt kunne ta venstre kant på bekostning av enten Ox eller Campbell.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

It's a great opportunity to show that we are ready for a fight and we can deal with it

 

Arsene Wenger

 

 

Hørt det før? Hakk i plata hvert år, og laget er hvert år like lite "ready" for dette. Når det er sagt burde vi ha lag godt nok til å slå sunderland hjemme, men dagens Arsenal kan tape mot hvem som helst.

Link to comment
Share on other sites

It's a great opportunity to show that we are ready for a fight and we can deal with it

 

Arsene Wenger

 

 

Hørt det før? Hakk i plata hvert år, og laget er hvert år like lite "ready" for dette. Når det er sagt burde vi ha lag godt nok til å slå sunderland hjemme, men dagens Arsenal kan tape mot hvem som helst.

Hva skal han si da Marius-? Anta rollen som Wengers kommunikasjonsrådgiver en liten stund og skriv ett intervju der følgende interesser skal ivaretas:

- Spillernes selvtillit

- Klubbens image

- Fansen

- Respekt for motstander

- Media

 

Med så mange interessenter blir ting standardisert og generisk. Det ser vi blant de aller fleste managere.

Litt ironisk at du bruker "hakk i plata" metaforen så ofte, btw ;)

 

Når det er sagt så deler jeg ditt inntrykk av klubben, Wenger og skadeliste. Samme dansen år etter år. Det higes etter forandringer. Men radikale forandringer i presserommet, det står langt nede på min prioriteringsliste.

Link to comment
Share on other sites

Han kunne sagt noe annet som feks at de må internt løse problemene med underprestering og høye skuldre når enkelte ting går imot dem. Det er mange andre managere som selvsagt uten å utdype det i media poengterer at ting ikke er som de skal.

 

Bortsett fra en Zagreb kamp (Europas dårligste CL lag?) har vi kolapset etter Bayern slaktet. Burde kunne gått an for Wenger å sagt det som det er, istede for å love ting han høyst sansynlig kommer til å feile på. Etter Norwich var det samme ulla med at han lovet alle at vi skulle være klare og komme oss igjennom dette.

 

Hakk i plata er vel uttrykk for at jeg ønsker noe nytt, som ikke er ukjent her inne. Det endret seg ikke til tross for en positiv høst frem til november.

Men som du også sier, ser heller forandringer i laget, ledelse og opptredener før intervju fraser selv også. Men er man irritert så henger man seg ofte opp i alt.

Link to comment
Share on other sites

Dersom me går ut i fra at polljen sitt lag startar, noko som i utgangspunktet virkar fornuftig, har me truleg denne benken; Ospina, Macey, Debuchy, Chambers, Gibbs, Iwobi, Walcott, Koscielny, Reine-Adelaide. Dersom alle på benken var friske og raske så var det vel minst 2 av desse som hadde vore i startoppstillingen.

 

- Uansett kva Wenger måtte sei og meina, at the end of the day its down to the players on the field.-

Link to comment
Share on other sites

Det er en stund siden jeg har streamet kamper og har dessverre slettet bokmerkene til de som da fungerte, noen som har tips til gode streamingsider som fungerer brukbart nå???

www.livefootballol.com pleier å ha flere HD-streams :)

 

Last ned Acestream på forhånd (VLC-lignende mediespiller) så er du safe!

Link to comment
Share on other sites

CVd5ElhWsAAprUb.jpg

 

"Overraskelsen" for min del er at Kos, etter problemet mot Norwich, ikke spares med tanke på midtukekampen mot Olympiakos. Forhåpentligvis så tyder dette på at smellen Kos fikk sist helg kun var et kortarig problem og ikke et symptom på en ny potensiell skade.

Link to comment
Share on other sites

City ser ut til å snuble. Black November er over. Ramsey, Ox og Walcott er alle tilbake. I dag SKAL vi vinne! I dag SKAL vi tørke flirer av Allatdyce. COME ON YOU ARSENAL!

 

 

+1

 

Det skal og må skje

 

Arsenal møter i dag "bunnlaget" Sunderland som sist lørdag slo Stoke City som igjen i dag ser ut til å slå serieleder Mancester City.

 

Det er selvsagt flott at City får en på trynet, men som jeg har "gnålt" om tidligere, det gir ikke noe godt inntrykk av "tilstanden" til Premiere League :shy:

Link to comment
Share on other sites

Laget burde definitivt være godt nok til å slå Sunderland. Er vel en stund siden Allardyce hadde taket på Wenger også.

 

Er det noen som har noen tips om gode streams? Er det noen programmer som gir bedre resultat enn flash linker?

Jeg har brukt tipset til Moen i post ¤8 (i denne tråden) og det ser bra ut så langt (selv om kampen ikke er startet). Jeg har valgt linken til viasat sport sverige..... Spilleren som også måtte lastes ned gikk det treig å laste ned, men det gikk nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt tipset til Moen i post ¤8 (i denne tråden) og det ser bra ut så langt (selv om kampen ikke er startet). Jeg har valgt linken til viasat sport sverige..... Spilleren som også måtte lastes ned gikk det treig å laste ned, men det gikk nå.

Takker. Utrolig at jeg ikke så dette... Satser på at downloaden speeder opp litt etterhvert...

Link to comment
Share on other sites

Det er så svakt ramsey! De der må du da sette

 

Elendig første omgang, hjemmebane mot ett av ligaens dårligste lag og med kniven mot strupen... Neida da spiller vi dårlig fotball. Giroud leverer stryk som foregående kamper. Har vel knapt gjort en eneste god ting utpå der.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...