Jump to content

2015.12.05 Sunderland


Polljen

Recommended Posts

Hyperviktig 3-poenger ! Vi spilte ikke festfotball, men var effektive og slapp til fint lite bakover. Da blir det ofte seier

 

Men. Vi er nødt til å ta oss sammen på dødballer. I allle våre tre tap har vi sluppet inn på dødball.

Igår kunne vi meget vell ha ligget under 1-2 midtveis i 2 omg, når Sunderland får en megasjanse på corner.

Heldigvis for oss var Cech riktig plassert.

Det er fint å være gode defensivt i åpent spill, men vi må klare å håndtere dødballer også, hvis ikke

gjør vi det utrolig vanskelig for oss selv.

 

COYG

Jeg er enig i at laget må ta seg sammen på dødballer, men jeg er delvis uenig i at Arsenal slapp fint lite til bakover. Greit nok så var det ikke mange tilfeller at Sunderland slapp til bakover, men det var ett par tre tilfeller der offensive spillere "unngikk" eventuell offsidefeller og med litt mer effektive Sunderlandangripere så kunne det lett blitt både ett og to mål i mot oss. Heldigvis så endte det i lette redninger for Cech, men det kunne lett ødelagt dagen for oss.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Og satt litt i perspektiv: Motgangen vi opplever nå, er snøfnugg iforhold til Chelsea... Hvordan det er mulig å prestere så elendig over så lang tid, med tilnærmet skadefri tropp er intet annet enn merkverdig... Det er mye rart i vår egen klubb på mange plan, men borte på brua er det jo total kolaps uten sidestykke.

 

Det er forøvrig helt fantastisk deilig å følge med på uke inn og uke ut :)

 

Ellers var det godt å få pool supporterne litt ned på jorda igjen, etter at de allerede tok ligagullet for gitt etter en 6-1 seier nylig. De snakket ikke om de kunne slå Newcastle, derimot hvor mye de skulle slå dem med... Tapte 0-2 og slett ikke ufortjent mot bunnlaget. Fantastisk ;)

Link to comment
Share on other sites

Herlig å få alle resultater med seg denne helgen. Fikk ikke sette kampen, men skjønte at vi vant på en dårlig dag. Det trengte vi. Ferdig med november nå og hvis vi får tilbake noen flere spillere nå og kanskje en eller to inn i januar så hadde det jo vært gøy å være med og kjempe i toppen. Er jo en utrolig jevn liga i år, heldigvis ingen av topplagene som har stukket ifra.

Link to comment
Share on other sites

tror ikke helt på ligagull enda, det er jo alt for tidlig å si. Kommer jo mye an på hva Wenger (og de andre klubbene) foretar seg i januar, og skadesituasjonen i månedene som kommer. Men det er en gyllen mulighet denne sesongen, hvor ingen enda har stukket i fra. Arsenal og ManC er jo de to klubbene som har vist det klart høyeste maksimumsnivået så langt, men begge klubber har også vist et bekymringsfullt lavt minimumsnivå. Og skadene har ødelagt så langt. Men når Arsenal klarte å karre seg gjennom november fortsatt i en god posisjon er det i hvertfall grunn til et lite håp om at de skal kunne være med å kjempe helt inn.

Link to comment
Share on other sites

Sånn utifra tabellposisjon og lagene rundt oss nå, ser det absolutt ut til at vi skal kunne klare å iallefall kjempe om ligagull i år. City er ustabile, Manutd scorer lite mål, Chelsea er ute av det, Pool er også ustabile.

 

Pr dags dato ser det jo mest ut som at det står mellom oss og Leicester. Så blir det spennende å se hvor lenge de blå klarer å holde seg der oppe. Får de en skade eller to på sentrale spillere tror jeg nok de kommer til å slite med å holde følge. Unngår de skader kan de faktisk bli farlige.

 

Vi har en veldig bra førsteellever og en ok andreellever. Dessverre har vi vært nødt til å hive innpå 3. og 4. valg i enkelte posisjoner. Men nå har jo Joel begynt å spille på seg selvtillit og også fått seg noen mål. I tillegg synes jeg han jobber veldig bra utpå kanten. Men man ser at han kanskje helst ville likt seg helt på topp. Han har mye spiss i seg. Tror dog likevel han ville slitt som enslig spiss, og det å stille med to på topp virker det ikke som at Wenger tenker å prøve.

 

Cech er en fantastisk keeper, og det kunne fort sett stygt ut mot S'land om han ikke hadde vært på. Så blir det spennende da å se når våre skadede spillere er tilbake(da spesielt Coq og Alexis) og om vi evt får flere skader utover vinteren.

 

Neste kamp er "vinn eller forsvinn" med tanke på videre CL-spill. Borte mot Olympiakos er langtfra noen walkover, men vi burde kunne klare et resultat der i mine øyne. Så er spørsmålet om det å gå videre i CL nå faktisk vil kunne ødelegge for et evt ligagull. Mest sannsynlig møter vi vel et veldig bra lag i play offspillet og ryker uansett. Taper vi på onsdag er det plutselig muligheter for at vi må spille Europaliga. Det tror jeg ytterst få ønsker. Hvis det skjer håper jeg Wenger satser på å rullere der.

 

I sommer kommer mest sannsynlig lagene rundt oss til å handle stort. Vi kommer kanskje til å handle én klassespiller(slik som de siste sommerene) og da er vi plutselig hekta av igjen.

Link to comment
Share on other sites

Herlig å få alle resultater med seg denne helgen. Fikk ikke sette kampen, men skjønte at vi vant på en dårlig dag. Det trengte vi. Ferdig med november nå og hvis vi får tilbake noen flere spillere nå og kanskje en eller to inn i januar så hadde det jo vært gøy å være med og kjempe i toppen. Er jo en utrolig jevn liga i år, heldigvis ingen av topplagene som har stukket ifra.

I forhold til oppgjørene mot West Brom og Norwich så var kampen mot Sunderland ikke i nærheten av å være en dårlig dag spillemessig. Det var ingen festforestilling av Arsenal, men likevel en "opptur" spillemessig sett i forhold til "black november".

Link to comment
Share on other sites

tror ikke helt på ligagull enda, det er jo alt for tidlig å si. Kommer jo mye an på hva Wenger (og de andre klubbene) foretar seg i januar, og skadesituasjonen i månedene som kommer. Men det er en gyllen mulighet denne sesongen, hvor ingen enda har stukket i fra. Arsenal og ManC er jo de to klubbene som har vist det klart høyeste maksimumsnivået så langt, men begge klubber har også vist et bekymringsfullt lavt minimumsnivå. Og skadene har ødelagt så langt. Men når Arsenal klarte å karre seg gjennom november fortsatt i en god posisjon er det i hvertfall grunn til et lite håp om at de skal kunne være med å kjempe helt inn.

Til tross for en andreplass så er jeg ikke imponert av Arsenal i første halvdel av sesongen. Men hvis Wenger tar de (små) nødvendige tiltakene på spillermarkedet og skadesituasjonen ellers bedrer seg så har jo "tradisjonen" de siste sesongene vært at sesongene har vært delt i en bedre og en dårligere halvdel, det er derfor lov å håpe på at vi ved nyttår avslutter den "dårlige" halvdelen og starter den "bedre" halvdelen. Med den dårlige kvaliteten som pr.dato er i Premier League så skal det ikke så mye forbedring til før at vi et seriegull faktisk kan være en realitet.

 

Jeg er fremseles skeptisk til at vi vinner ligaen, men det skal ikke store medgangsbølgen til før dette kan gå riktig godt, men akkurat gjelder forsåvidt også for enkelte andre "topplag".

Link to comment
Share on other sites

Til tross for en andreplass så er jeg ikke imponert av Arsenal i første halvdel av sesongen. Men hvis Wenger tar de (små) nødvendige tiltakene på spillermarkedet og skadesituasjonen ellers bedrer seg så har jo "tradisjonen" de siste sesongene vært at sesongene har vært delt i en bedre og en dårligere halvdel, det er derfor lov å håpe på at vi ved nyttår avslutter den "dårlige" halvdelen og starter den "bedre" halvdelen. Med den dårlige kvaliteten som pr.dato er i Premier League så skal det ikke så mye forbedring til før at vi et seriegull faktisk kan være en realitet.

 

Jeg er fremseles skeptisk til at vi vinner ligaen, men det skal ikke store medgangsbølgen til før dette kan gå riktig godt, men akkurat gjelder forsåvidt også for enkelte andre "topplag".

Eg deler din skepsis sjølv om eg var optimist berre for ein måneds tid sidan, men skadane på Sanchez, Coquelin og Cazorla og lengden på skadeavbrekket i tillegg til dei andre skadane vi sliter med er håpet falt i grus, men vi er faktisk berre to poeng bak leiaren førebels og det er eigentleg meget overraskande mtp novemberprestasjonane. Klarar vi å klore oss fast i toppen fram til februar når Cazorla og Coquelin nærmer seg frisk da vokser nok optimismen igjen hos meg. Ellers er det avgjerande kva Wenger klarer å gjere utav januarvindauget han er så prinsipielt i mot.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...