Jump to content

2015.09.29 Olympiakos


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 olympiacos.png?2012-13 Olympiakos

Tirsdag 29. september 2015, kl 20:45. Emirates Stadium.

Champions League, 2. serierunde

Kampen vises på Viasat Fotball

Vi er inne i en periode der kampene kommer tett og allerede på tirsdag så er det CL-kamp på Emirates.

Giroud er suspendert etter det røde kortet (2 gule) i Zagreb. Om Coquelin er klar antar jeg ikke blir avklart før mandag/tirsdag, men personlig så ønsker jeg ikke å risikere kneet til Coq med tanke på oppgjøret mot United kommende helg. Jeg antar at Flamini vil være ute en stund fremover så da er vel alternativene på DM Arteta eller Ramsey sammen med Cazorla.

På spissplassen så er Walcott et soleklart valg, men ellers så er det mer usikkert. Det spørs om Wenger vil gjøre det samme som mot Zagreb og hviler en del av de "viktigste" spillerne. Det er også et spørsmål om Ospina (i Wengers tanker) har blitt fast CL-målvakt.

Jeg vet ikke så mye om kvalitetene til Olympiakos med unntak av at de leder den greske superligaen med full poengpott etter fire serierunder og de tapte første CL-kamp mot Bayern Munchen 0-3.

Dette er et lag som vi bør og må slå og normalt så ville jeg nok valgt å spare enkelte spillere med tanke på helgens PL-kamp, men etter de tapte poengene i Zagreb så begynner vi å slite hvis vi ikke tar full pott her.

Jeg er faktisk foreløpig veldig usikker på hvilke spillere jeg ville valgt i mitt oppsett så jeg lar ett forslag bero så lenge. Jeg antar at OX (kant) og Walcott (spiss) ville være med i mitt forslag, og det ville nok vær ett mer toppet mannskap enn mot Zagreb, men jeg er usikker om jeg vil spare noen av de som startet på lørdag og hvilke av de det i så fall skulle være.

EDIT 29/9!! Punkt fra mandagens pressekonferanse: Coquelin er tilbake i trening. Arteta og Flamini sliter begge med "muskelproblemer" og på spørsmålet om skadene er alvorlige så er svaret "No, they are not big injuries. It is a question of days", Det får meg til å konkludere med at de er uaktuelle til denne CL-kampen. Siden jeg ikke ønsker å risikere Coq med hensyn på Unitedkampen, så er mitt ønske at Ramsey spiller sammen med Cazorla på midten og Coq starter på benken.

Jeg føler meg nå klar til å sette opp ett forslag til lag og i forhold til det laget som Ulfagrafr satte opp så velger jeg å velge litt mer "rutine" og vraker bl.a. Chambers og Campbell. Kos, Bellerin og Monreal får hvile.

 

Ospina

Dubuchy - Per - Gabriel - Gibbs

Cazorla - Ramsey

OX - Özil - Sanchez

Walcott

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Sjølv med Zagrebkampen friskt i minnet er eg einig med deg i at her har vi moglegheit til å kvile spelarar og alikavel skal vi fint klare å vinne. Men og det er eit stort men, uten full pott her byrjar det å brenne litt under føta med tanke på å i det heile klare andreplassen. Dilemma, men Unitedkampen på laurdag MÅ vi vinne etter uavgjort mot Liverpool og tap mot Chelsea.

Ospina
Debuchy Per Chambers Gibbs
Campbell Arteta Ramsey Ox
Edit: Özil
Walcott

Link to comment
Share on other sites

Sjølv med Zagrebkampen friskt i minnet er eg einig med deg i at her har vi moglegheit til å kvile spelarar og alikavel skal vi fint klare å vinne. Men og det er eit stort men, uten full pott her byrjar det å brenne litt under føta med tanke på å i det heile klare andreplassen. Dilemma, men Unitedkampen på laurdag MÅ vi vinne etter uavgjort mot Liverpool og tap mot Chelsea.

 

Ospina

Debuchy Per Chambers Gibbs

Campbell Arteta Ramsey Ox

Walcott

Jeg håper ikke at du er så sikker på tre poeng at du mener vi skal stille med ti mann mot Olympiakos sine elleve :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Bellerin- kos- gabriel - gibbs

Cazorla- Coq

OX- Özil - sanchez

Walcott

 

Merkelig Cech ikke spiller i CL. Ett av hans krav til klubbskifte.

Jaha? Han har såvidt jeg har lest vært klar på at han vil kjempe for plassen. At ospina som sto fantastisk i fjor og ikke gjorde noe som tilsa at han sku miste plassen får spille alle cupene har jeg ingen problemer med.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...