Jump to content

2015.09.29 Olympiakos


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Jeg trengte rett og slett en del timer å fordøye det som skjedde i gårsdagens kamp før jeg skriver noe her inn om den.

 

Når det gjelder laget som starter så har jeg ingen problemer med det Wenger valgte, at Ospina starter er greit for meg siden det er viktig å ha to målvakter klare. Selvsagt er det ikke greit det som skjer på grekernes andre mål, dette må Ospina helt og holdent ta på sin kappe, men på de andre målene så er det utespillerne som svikter og tafattheten til Per på det tredje målet er forferdelig.

 

Men det er noe i dagens Arsenal som er fullstendig galt, spillerne (offensivt) går raskt sure og er for opptatte med å sutre på småting. Det er flere angrep som kunne gitt resultater, men både kontringer og det vanlige småspillet fremover ender alt for lett i balltap. Selvsagt skal Olympiakos sitt forsvar ha æren for mye av det som skjer defensivt når vi angriper, men det jeg så i går virker som et lag som ikke har troen på seg seg selv (eller kanskje de har mistet troen på sjefen?)

 

Jeg orker rett og slett ikke å tenke så mye mer på denne kampen, så nå skal jeg skriver noen få ord i ett par andre tråder,starte kamptråden mot United og så ta Arsenalfri (totalt fri håper jeg) frem til søndag ettermiddag.

Link to comment
Share on other sites

Enig polljen.

 

I gårdagens oppstilling har vi 2 spillere der fremme som er mentale krøplinger. Med det mener jeg at med en tendens vanskelige forhold og noen mislykkede forsøk så forsvinner de helt, fysisk og ikke minst mentalt. Da tenker jeg på Walcott og chambo. Så du hva de drev med når vi jaget mål? Småjogget rundt i morfinrus bortsett fra ett par ganger på kanten ved chamberlain.

 

Sanchez er Gud, helt utrolig spiller.

 

Özil hadde kanskje ikke sin beste kamp igår, men han jobber og prøver å skape noe i 90 minutter hver jævla kamp. Uten Giroud der fremme har vi ikke noe bindeledd, spesielt når motstanderlaget har en tendens til forsvarsegenskaper og tar ut Walcott som om han sku vært igors stepanovs.

Link to comment
Share on other sites

Uten Giroud der fremme har vi ikke noe bindeledd, spesielt når motstanderlaget har en tendens til forsvarsegenskaper og tar ut Walcott som om han sku vært igors stepanovs.

Første del av kampen var ikke noe for Giroud da vi brukte fart og kontret inn sjanser og et mål. Men når vi møtte mer massiv motstand og måtte småspille oss fremover så var det så absolutt Giroud vi skulle hatt der. Men det vi virkelig manglet var spissen som ikke (ifølge Wenger) fantes i overgagnsvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Første del av kampen var ikke noe for Giroud da vi brukte fart og kontret inn sjanser og et mål. Men når vi møtte mer massiv motstand og måtte småspille oss fremover så var det så absolutt Giroud vi skulle hatt der. Men det vi virkelig manglet var spissen som ikke (ifølge Wenger) fantes i overgagnsvinduet.

Sant, i begynnelsen var det et par kontringer som vi burde ha scoret på.

Hadde vi vært en tendens effektiv igår hadde vi vunnet 6-3.

 

Mot united vil jeg se Walcott på ving og Giroud på topp.

 

Det som var verst igår var uten tvil forsvarsjobben på 3 målet..1 målet deres kunne også vært unngått.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett kampen (jeg sovnet før den begynte etter litt for lite søvn og mye jobb den siste tiden) men i følge statistikkene;

Ballinnehav:
69,7 % - 30,3 %

Skudd:
18 - 9

Skudd på mål:
9 - 4

 

Spilte vi virkelig så dårlig som mange her skal ha det til? Eller var det "det samme gamle" med ineffektivitet og tabber i egen 16 som gjorde at vi tapte denne kampen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett kampen (jeg sovnet før den begynte etter litt for lite søvn og mye jobb den siste tiden) men i følge statistikkene;

Ballinnehav:

69,7 % - 30,3 %

Skudd:

18 - 9

Skudd på mål:

9 - 4

 

Spilte vi virkelig så dårlig som mange her skal ha det til? Eller var det "det samme gamle" med ineffektivitet og tabber i egen 16 som gjorde at vi tapte denne kampen?

 

 

For det meste det samme gamle, statsen sier jo det meste. De har 4 skudd på mål og 3 av de går inn.... En katastrofe tabbe fra Ospina hjelper jo selvfølgelig heller ikke!

Link to comment
Share on other sites

 

Spilte vi virkelig så dårlig som mange her skal ha det til? Eller var det "det samme gamle" med ineffektivitet og tabber i egen 16 som gjorde at vi tapte denne kampen?

Alt var selvsagt ikke "bare ræva", og enkelte spillere gjorde en ganske bra jobb, men kampen var en solid bekreftelse på "de samme gamle" med ineffektivitet, mye unødvendige balltap og de "vanlige" tabbene.

 

For meg så "rant det over" etter denne kampen, p.g.a. av "det samme gamle" og jeg måtte ha noen dagers "avkjøling" fra Arsenal (den skulle egentlig vart 24 timer til :shifty: ).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...