Jump to content

2015.09.29 Olympiakos


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Problemet er ikke spillermaterialet, men spillestil, taktikk og samspill. Hadde hjulpet med en verdensklassespiss på topp, men som van Persie viste så hjalp det bare til å dekke over et par sprekker, men det var ikke nok.

 

Problemet ligger dessverre dypere.

Link to comment
Share on other sites

Wenger ut, jo fortere jo bedre. Hvor lenge skal vi lide av slike kamper? Ikke i nærheten i CL på 11 år. Ikke i nærheten i CL på Gud vet hvor lenge. Det er fiasko. La nye krefter ta over. Vurderer å la være å se mer på dette, er samme sesong etter sesong. Oppskrift for dårligere lag mot Arsenal er bare å legge seg bakpå, satse på kontringer og sjansen for seier er faktisk skremmende stor.

 

Jeg er lei!

Link to comment
Share on other sites

Er usikker på om Campbell ville klart å spille seg inn på et tippeligalag. Hva er det som får noen til å tro at han kan bidra med noe for Arsenal? Dette er bare trist. Vet ikke om Wenger er i stand til å se hva som nok en gang er i ferd med å skje. Blir bare mer og mer usikker på om Wenger noen gang kan klare å gjøre dette til et topplag igjen. Mannen virker rett og slett å være fullstendig på jordet når det kommer til taktiske disposisjoner og evnen til å se hvem som presterer. Og det aller verste er da selvsagt at han ikke klarer å få hentet inn nye spillere. 20 toppspillere har denne sommeren byttet klubb. Arsenal har ikke gjort et forsøk på å hente de. Dette er par kleint, tafatt og direkte elendig av Wenger. Nå må noen andre begynne å bestemme hvilken retning denne klubben skal gå!

Link to comment
Share on other sites

Drister meg på en børs:

 

Ospina 3 - Utilgivelig på corneren, ellers greit nok. Hadde også i 2 omg en håpløs avlevering når hele laget sto fremme.

Bellerin 4/5 - prøvde og kom rundt på kantene til tider. Var også feilplassert og rundlurt enkelte ganger

Kos 5 - greit nok til han måtte ut med noe som så ut som hamstering

Gabriel 5 - helt grei kamp av han, levde skummelt på en tofoter som ikke var pen.

Gibbs 3 - er dårligere enn monreal på alt for tiden, er skuffende av han.

Coq 4 - så ut til å være hemmet fra skaden sin, ikke på sitt beste

Cazorla 4 - dårlig i aften

OX 4 - prøver og prøver uten resultat. Er noe nesten over hele spilleren, på tide å få inn en erstatter?

Özil 4 - dårlig idag igjen, er avhengig av at andre spiller bra med bevegelse for å skinne. Fungerer ikke når Arsenal har slike kamper.

Sanchez 7 - Banens beste. Jobber og er milevis bedre enn alle andre utpå der.

Walcott 5 - elendige arbeidsforhold som forventet. Scorer ett mål og prøver, det skal han ha.

 

Wenger 1 - Hva han sier til spillerne vet bare flua på veggen, det kan neppe være mye taktikk ute å går. Hver gang ett lag går for defensiv disiplin med knusende overganger er han håpløs til å finne en balanse i laget. Det fantes ikke bedre spillere på markedet i sommer enn det Arsenal har, det er hans egne ord han burde spise sakte nå.

 

Vi er rimelig sikkert ute av CL og Bayern kampene kan knuse den lille selvtilitt som er igjen. Torsdagscup er jeg totalt motstander av, da får man hvile de beste hver gang i såfall. Summa summarum er at dette er for DÅRLIG for Arsenal FC. Året der vi liksom hadde alt på plass virker til å være året man faller totalt igjennom internasjonalt. Vi trenger ny styring og ny retning.

Link to comment
Share on other sites

Skal gi Sanchez godkjent og jobber utretteleg, vinn ballen og avslutter angrepet med goal på 2-2. Hadde et par nydelege stikkere som diverre ikkje vert ekspedert på same vis.

Begredeleg kamp, Campbell er vår joker i CL. Det er et signal som seier meg at det er ikkje så nøye om vi går vidare. Vi ryker i 8-delsfinalen alikavel om vi så hadde trekt Maccabi Tel-Aviv

Link to comment
Share on other sites

Flaut flaut og flaut. Trodde virkelig, som alle andre, at vi skulle reise oss etter forestillingen i Kroatia. Men neida, vi presterer å tape mot Olympiakos hjemme. Det er rævva. Nå må vi vinne mot Bayern, klarer ikke helt å se hvordan det skal skje, vi virker jo helt håpløse. Om vi ryker ut av denne "enkle" gruppa og heller ikke presterer godt i PL må man vurdere managerskifte.. Faktisk. Eneste hyggelige ikveld er at Chelsea taper, men selv det gleder ikke når vi er så jævla dårlige selv.

Link to comment
Share on other sites

Ox er faktisk den spilleren som frustrerer meg aller mest. Gjør et fantastisk rykk, en nydelig dribling, for så å ødelegge alt med et meningsløst skuddforsøk eller tversoverpasning som fører til kontring i mot. Har i lang tid sett svært lovende ut, men klarer overhodet ikke å ta steget videre. Jeg er også enig i at det seriøst må sees på mulighetene for å finne en annen kantspiller. Wenger har jo også sagt at Ox er best sentralt. Blir han plassert der, og piller som han gjør nå, er han i stand til å avgjøre enhver kamp i motstanders favør. Det finnes en mengde muligheter til å forsterke dette laget. Det er nok bare Wenger som ikke klarer å se det. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2015/09/29/sport/fotball/champions_league/arsenal/olympiakos/41294387/

 

Dagbladets Morten Pedersen sine bektraktninger. Han kunne ha utdypet dette enda mer, men han er helt på linje med det mange av oss har gjentatt i årevis. Essensen er uansett at Arsenal er det laget på dette nivået med det SUVERENT laveste bunnivået, samtidig som de er blant de med det høyeste toppnivået. Toppnivået bestemmer dine muligheter, ditt potensial. Men det er bunnivået som bestemmer hva du faktisk oppnår.

 

Det er helt utrolig at Wenger ikke lærer. I gode perioder er de nesten uslåelige, men i motgang ser de ut som lilleputter. Det er to skritt frem, og ett tilbake. Man blir aldri mestere på denne måten. Frustrasjonen har som nevnt etter forrige CL-match gått over i nesten likegyldig oppgitthet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler det skjer det samme år etter år. Vi gjorde en god avslutning på fjorårets sesong, har et lag som spiller meget bra fotball sammen, vi vinner FA-cupen og går sommeren i møte med at det ikke trengs mange forsterkninger, bar et par toppnavn. Vi får inn Cech og skal tilsynelatende være styrket siden i fjor. Vi starter sesongen med et par shaky resultater, men i og med at de andre lagene også avgir poeng ser ligainnsatsen foreløpig OK ut. Vi feiler kapitalt i CL mot 2 lag som vi i utgangspunktet ikke skal ha noe problem med. Jeg vet at dette også er gode lag med en del bra spillere, men vi er Arsenal, vi SKAL vinne disse kampene.

 

Det er veldig tidlig å si, men jeg ser ikke at Wenger klarer å ta oss det ekstra lille hakket opp for å kjempe om titlene hjemme eller i Europa. Vi gjør i hvert fall de samme feilene gang på gang, enten det er innstilling til kamp eller feil disponering av spillere. Dette har jeg også sagt før, men jeg skal gi Wenger fram til jul før jeg bestemmer meg om jeg vil beholde han eller ikke, men foreløpig ligger han dårlig an i mitt hode.

 

PS: Det er jo ikke èn spiller utpå der som er en typisk kapteinstype, som går foran og oppildner spillerne rundt seg, som sier at nå holder vi konsentrasjonen de første minuttene etter at vi har utlignet. Mertesacker, Arteta eller Cazorla er jo ikke kapteinstyper i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Per Mertesacker hadde ikke antydning til ett forsøk på å stoppe islendigen fra å score. Det nivået han presterte i den situasjonen er til å rive av seg håret av. Hva er årsaken til denne tafattheten? Jeg er også dypt skuffet over Özil sin prestasjon, som knapt nok er brukbar. Jeg tror han er feil spiller i feil lag, da man ofte ser til han for løsninger når det butter. For meg er han en spiller som kan spille de andre ennå bedre, altså han er avhengig av ett lag som allerede fungerer. Han kommer aldri til å stå frem på egenhånd. Sanchez er eneste spiller med glød utpå der, mån tro hvor lenge det varer før den gløden visner ut også... Nei, en alvorlig endring i taktikk, spillertyper, spillestil og innkjøp må skje snarest. Wenger sitter vel tryggere enn kongen og det er endel av problemet; Uansett utfall virker det ikke til å få særlige konsekvenser

Link to comment
Share on other sites

Ox er faktisk den spilleren som frustrerer meg aller mest. Gjør et fantastisk rykk, en nydelig dribling, for så å ødelegge alt med et meningsløst skuddforsøk eller tversoverpasning som fører til kontring i mot. Har i lang tid sett svært lovende ut, men klarer overhodet ikke å ta steget videre. Jeg er også enig i at det seriøst må sees på mulighetene for å finne en annen kantspiller. Wenger har jo også sagt at Ox er best sentralt. Blir han plassert der, og piller som han gjør nå, er han i stand til å avgjøre enhver kamp i motstanders favør. Det finnes en mengde muligheter til å forsterke dette laget. Det er nok bare Wenger som ikke klarer å se det. Dessverre.

Amen. Walcott er nesten like ille, ja han scoret ett mål igår men var bedriten ellers. Han er så passiv at det er helt utrolig å se på, trekker seg fra hver duell og fungerer kun hvis han får en perfekt løpeball. Herregud det må være lett å nøytralisere ham når man ligger dypt. Giroud tar med seg 2 mann i hver duell og klarer å ta ned ballen med folk hengende over seg for så å passe den videre i rom. Han må starte på søndag, skal Walcott spille må han spille ving. Han har ingen alenespissegenskaper bortsett fra tidvis gode avslutninger.

 

Mertesacker er til å grine av igår, han har like mye aggressivitet som en knust melkerull.

 

Sanchez og Gabriel var de som virket aggressiv igår, og coq så klart. Cazorla var god faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...