Jump to content

2015.05.17 Manchester United


Polljen

Recommended Posts

Mike Dean har vært god idag han. Ingen ting å klage på der.

 

Tar vi ut Coq nå tipper jeg vi taper med fler.

 

Edit: faktisk Bellerin! Ja da får Young autobahn nedover siden sin.

 

Enig i at Mike Dean har vært god i dag, forutenom den avgjørelsen å bare la den rivingen på Giroud gå.

Link to comment
Share on other sites

Her skal vi være veldig fornøyde med 1 poeng! Fortsatt 2 poeng foran United, og 1 mindre kamp. Dog en veldig skuffende 1 omgang, og start på 2 omgang. Så kommer vi oss fra 60-65 og utover.

Link to comment
Share on other sites

Sluttresultatet er jeg fornøyd med. Innsats og "grep" som ble tatt synes å virke positivt inn. Mest positivt var vel grepet "den galne" tok med å svekke sitt egen angrep med å ta ut Falcao og sette inn på en svak nederlender.

 

Poenget gjør at jeg ikke skal komme med en lang liste over det negative i dag. To poeng på de to siste kampene garanterer direkte kvalifisering til CL, med vår fordelaktige målforskjell så kan det holde med ett poeng selv om United vinner mot Hull (et Hull som vil kjempe med nebb og klør for å holde seg i PL)

Link to comment
Share on other sites

Vi så det da Ox var skadefri. En direkte høyreving med vilje og ferdigheter til å utfordre er viktig for å få ting til å gli fremover. Walcott har dette når han har selvtillit og kamptrening. Forhåpentligvis får vi ser mer til Theo de neste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Ôzil må brukes til det han kan: tilrettelegge.

I de kampene vi skal presse og kjempe, samtidig som vi legger oss lave kan Özil bare bli i garderoben/benken. Derimot når Arsenal planlegger å styre kamper med bevegelse og direkte i lengderettning skal tyskeren på fort som svint.

 

Jeg sliter med å forstå inngangen til denne kampen. Her starter vi med samme lag for sjette kampen i rad, men spiller en førsteomgang totalt forskjellig fra de 5 foregående kampene. Man virket ikke interissert i å spille fotball, og det var null kreativitet. Da skjønner jeg bare ikke oppstillingen som ble satt opp, for hvis man skulle være taktisk kunne man godt satt ut noen spillere (feks overnevnte), for så å putte de på mot slutten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønte ikke en puck av spillet vårt i første omgang. Det tok seg heldigvis opp i andre. Men, bottom line er at vi dro til Old Trafford for å hente ett poeng, mens United måtte vinne. Vi lyktes og de mislyktes.

 

Maurinho får mye skryt for at lagene hans klarer å hente ut akkurat det resultatet de trenger. Nå klarte vi det samme, så la oss glede oss over det.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Ønsker en Cazorla "on fire" i FA finalen, og tror han hadde hatt godt av en pust i bakken og evt noen innhopp mot slutten i de to kommende kampene.

Ellers burde vel også Walcott kunne få starte en kamp nå, slik at vi får sett han fra start. Syntes han var livlig igår, i motsettning til tidligere kamper denne sesongen. Han passer også bedre ute på høyre kant enn som spiss.

 

Giroud har desverre en negativ kurve for tiden, er lite den mannen får til om dagene selv om han ikke hadde sin værste kamp igår. Det samme kan nok sies om Sanchez som ikke er seg selv like fra tidligere i sesongen. Historisk sett har nesten samtlige "storspillere" en god første halvdel i PL før de blir annonyme i andre halvdel. Gleden er at de virkelig gode blir mye bedre fra sesong nummer 2 og utover, så la oss håpe :)

Det som bekymrer meg med Sanchez er at han nå har nesten spillt 18mnd sammenhengende fotball uten en skikkelig pause, og værre blir det. I sommer skal han ut i ny turnering: Copa America. Det betyr han knapt får hvile denne sommeren heller og det kan tyde på han ikke vil være med Arsenal i pre-season samt sesongstarten.

Link to comment
Share on other sites

Må si at jeg faktisk likte byttene Wenger gjorde denne kampen. De kunne dog kanskje kommet litt tidligere? Sanchez var veldig usynlig, Cazorla slet også med å sette sitt vante preg på kampen. Walcott inn viste seg å bli avgjørende. Wilshere har virket spillesugen de siste kampene hvor han har fått sjansen og har i små glimt vist litt av talentet han har i seg. Forhåpentligvis avgjør vi 3. Plassen i neste kamp og kan rotere litt mer i siste serierunde før FAcupfinalen.

Link to comment
Share on other sites

wilshere for Øzil i neste kamp. Øzil er ikke tøff nok for PL.

Nettopp sett kampen i reprise (Husket ikke stort av den når jeg våknet i morges etter å ha sett på den på en fest i går) og mener selv at Özil spilte en veldig god kamp, han er ingen duellspiller, men han har et helvetes fint touch som gjør at han unngår mange dueller og slipper fra seg ballen på helt riktig tidspunkt, er også "roligere" enn Wilshere i spillestilen og i mitt hode ville vi slitt langt mer i toppkamper om vi ikke hadde brukt en toppspiller som Özil som "alltid" gjør de viktige valgene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønte ikke en puck av spillet vårt i første omgang. Det tok seg heldigvis opp i andre. Men, bottom line er at vi dro til Old Trafford for å hente ett poeng, mens United måtte vinne. Vi lyktes og de mislyktes.

 

Maurinho får mye skryt for at lagene hans klarer å hente ut akkurat det resultatet de trenger. Nå klarte vi det samme, så la oss glede oss over det.

Vi gikk inn for ett poeng og fikk det, spillet så bedre ut i andreomgang fordi da bestemte vi oss for å kjøre på og få utlikningen, deilig å se et så hardtarbeidende og kynisk Arsenal-lag, er alt for sjeldent at vi klarer å "ta en uavgjort" og dette er et bra resultat borte mot et topplag.

Link to comment
Share on other sites

Må si at jeg faktisk likte byttene Wenger gjorde denne kampen. De kunne dog kanskje kommet litt tidligere? Sanchez var veldig usynlig, Cazorla slet også med å sette sitt vante preg på kampen. Walcott inn viste seg å bli avgjørende. Wilshere har virket spillesugen de siste kampene hvor han har fått sjansen og har i små glimt vist litt av talentet han har i seg. Forhåpentligvis avgjør vi 3. Plassen i neste kamp og kan rotere litt mer i siste serierunde før FAcupfinalen.

Byttene klager jeg ikke så mye på, men jeg er fremdeles litt "forundret" over grunnen til at Bellerin ble tatt ut og Coq tok over backplassen. Var det skade eller var det bare et taktisk bytte? Årsaken har i alle fall gått meg hus forbi, og jeg finner intet på nettet som tyder på en skade.

Link to comment
Share on other sites

Byttene klager jeg ikke så mye på, men jeg er fremdeles litt "forundret" over grunnen til at Bellerin ble tatt ut og Coq tok over backplassen. Var det skade eller var det bare et taktisk bytte? Årsaken har i alle fall gått meg hus forbi, og jeg finner intet på nettet som tyder på en skade.

Tror kanskje wenger tenkte at coquelin er bedre defensivt og ikke tar så mange sjanser fremover som Bellerin gjør, da kunne det blitt farligere bakover grunnet de offensive byttene.

Link to comment
Share on other sites

Byttene klager jeg ikke så mye på, men jeg er fremdeles litt "forundret" over grunnen til at Bellerin ble tatt ut og Coq tok over backplassen. Var det skade eller var det bare et taktisk bytte? Årsaken har i alle fall gått meg hus forbi, og jeg finner intet på nettet som tyder på en skade.

 

Bellerin hadde en svak kamp. Det var riktig å bytte han ut.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...