Jump to content

2015.05.17 Manchester United


Polljen

Recommended Posts

Manchester United manchesterunited.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Søndag 17. mai 2015, kl. 17:00, Old Trafford


Premier League


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo




Da har Wenger hatt sin prematch-briefing og oppdateringene er:



Welbeck spiller sannsynligvis ikke mot United. Han nærmer seg, men søndag blir nok for tidlig.


Ramsey er sannsynligvis klar.


Debuchy er sannsyligvis ikke klar før cupfinalen.


OX kan bli klar før sesongslutt, men sjansen er ikke så veldig stor. (Hamstring under trening)



Med disse meldingene så blir "Mitt lag" det samme som de siste kampene, med unntak av vingen (som Ramsey har hatt) der jeg er usikker og setter opp tre alternativ. Det hadde vært artig om Walcott kunne startet mot Unites for så å "springe" de i senk.



Ospina


Bellerin - Per - Kos - Monreal


Cazorla - Coquelin


Wilshere/Ramsey/Walcott - Özil - Sanchez


Giroud




Når det gjelder resultat så tør jeg ikke tippe. Arsenal er gode nok til å vinne denne kampen, det er jeg overbevist om. Men Arsenal er Arsenal, man vet ikke helt hvor man har det laget, så resultatet kan bli alt mellom himmel og helvete ;D



Skadesituasjon og eventuelle betraktinger fra Wenger vedrørende denne kampen vil bli oppdatert senere!



(Hvis ikke skadesituasjonen tilsier noe annet så vil jeg nok velge å starte med den samme oppstillingen som vi har startet med i de siste, muligens med unntak av at Welbeck tar spissplassen hvis han blir friskmeldt til denne kampen)


Link to comment
Share on other sites

Det ble etterlyst en (tidlig) kamptråd til denne kampen slik at diskusjonen kan begynne allerede nå. Jeg vil oppdatere førsteposten når Wenger har kommet med sine prematch-vurderinger på torsdag eller fredag.

Link to comment
Share on other sites

Fadesen mot Swansea gjør denne kampen viktigere enn den burde være.

Primary target: do not lose!!

 

Det neste jeg sier er at jeg håper vi finner en annen høyrekant enn Ramsey.

Det henger kanskje ikke helt sammen med safety first, men offensivt blir det blir for tannløst og trangt.

Det blir overbefolket og ekstremt korte avstander sentralt, mens Bellerin blir overlatt mye til seg selv.

Kanskje tid for Welbeck igjen? Forøvrig ser jeg liten grunn til å gjøre noen endringer Swanseatapet til tross.

Link to comment
Share on other sites

Det ble etterlyst en (tidlig) kamptråd til denne kampen slik at diskusjonen kan begynne allerede nå. Jeg vil oppdatere førsteposten når Wenger har kommet med sine prematch-vurderinger på torsdag eller fredag.

Takk :) Denne kampen blir avgjørende så regner med at folk har en del å diskutere ;)

 

 

 

Selv om jeg ønsket tidlig tråd ønsker jeg meg forsåvidt omtrent samme lag, Wilshere har vært positiv på innhopp, men har brukt å koke litt i toppen i storoppgjørene og Ramsey er safe, likevel er det vel helst Ramsey jeg ønsker se forsvinne ut av elleveren foran denne kampen, her MÅ da en Welbeck eller Walcott inn for å få litt kontringsstyrke mot et United-lag som faktisk MÅ ha seier.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser at Carrick og Rooney er ute til denne kampen og det er bra for oss. Dette er to av deres absolutt beste spillere. Spesielt Carrick får for lite positiv oppmerksomhet for jobben han gjør.

 

Det som er trist for oss er at Mike Dean desverre er klar for kamp for de røde jævlene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser at Carrick og Rooney er ute til denne kampen og det er bra for oss. Dette er to av deres absolutt beste spillere. Spesielt Carrick får for lite positiv oppmerksomhet for jobben han gjør.

 

Det som er trist for oss er at Mike Dean desverre er klar for kamp for de røde jævlene.

De to viktigste som vanligvis starter er ute, da bringer de på Dean fra innbytterbenken ja..

Van Persie vil vel definitivt starte nå og skrekken er jo at det er han som skal gjøre det for de, er han og Fellaini jeg er redd for i denne kampen, til dels er jeg også litt redd Mata som bruker å være bra mot oss.

 

Shaw er vel ute også så blir vel Young på backen og 3/5 bak?

 

Tipper:

De Gea

Valencia-Rojo-Smalling-Jones-Young

-----Herrerra----Blind---------Di Maria

------------------Mata--------

---------------Van Persie

 

En slik lagoppstilling kan være skummel for oss da den fyller midten veldig, men klarer vi å få igang spillet på kanten med Bellerin som skyter oppover kanten tror jeg fort at Young kan få trøbbel defensivt.

 

Tror og håper at dette virkelig er en kamp for Cazorla, han er kanskje på sitt beste når han har mange motspillere mot seg på midten og Wilshere og Rosicky bør sitte klare på benken mtp. deres evner til å forsere ledd.

Link to comment
Share on other sites

Uniteds lag:

De Gea; Valencia, Jones, Smalling, Rojo; Mata, Blind, Herrera, Young, Fellaini; Falcao

 

Arsenal:

Som siste kamper:

Ospina

Bellerin - Per - Kos - Monreal

Cazorla - Coquelin

Ramsey - Özil - Sanchez

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig mye rart, vi skaper fryktelig lite og Manure virker å ha full kontroll på oss. Mye feilpasninger og balltap som kunne og burde vært unngått. I tillegg gir vi Manure veldig mye rom... Coq blir lurt av Fellaini på målet, og Manure fyller opp i boksen og det blir tellefeil...

Link to comment
Share on other sites

Dårligeste omgangen jeg har sett i hele år. Typisk man er som sjelvende drittunger med en gang vi skal spille her i ligaen.

Har forresten drillo tatt over Arsenal? Kun langpassninger og null kreativitet. Ikke en sjanse på 45 min, helt tragisk.

Link to comment
Share on other sites

United bedre i alle aspekter av spillet. De vinner alle dueller, alle andreballer. De skaper sjanser, og setter sjansene på mål. Arsenal har null avsluttninger!, og selvfølgelig da null på mål. Kun en vimsete Jones klarte nesten å gi oss en sjanse på sølvfat.

 

Alle er elendige utpå der nå, det virker som man planlegger å ikke angripe i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Manchesterforsvaret har blitt karakterisert som svakt, men idag så har de full kontroll på vår offensive del. Sanchez har noen spede forsøk men eller så er det rett og slett svakt det vi viser fremover. Våre backer må jobbe 100% bakover så vi mangler det de kunne tilføre på kanten offensivt.

 

I dag så virker det som vi ikke har vinger, ikke har kreativ midtbane og siden vår spiss er så avhengig av de andre delene av vår offensive lagdel så er han helt malplassert ut på banen.

 

Forsvaret er de eneste som får noen lunde godkjent, med unntak av en dårlig markering på målet, alt som er foran de fem bak får så langt strykkarakter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...