Jump to content

2015.01.25 Brighton and Hove


Polljen

Recommended Posts

Brighton and Hove Albion brightonandhovealbion.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Søndag 25. januar 2015, kl. 17:00, Amex Stadium


FA Cup, 4. runde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo




Brighton and Hove ligger nær bunnlagene i Championship og skulle derfor være en enkel motstander, men det er slike lag som har en "tendens" til å komme med "cup-bombene". Arsenal skal selvsagt ikke ta lett på motstanderen, men dette er likevel kampen da de som har spilt mest skal få muligheten til å hvile.



I forhold til troppen mot City så er det ingen nye som er friskmeldte til denne kampen. Bellerin og OX har slitt med skader, men ifølge Wenger så er Bellerin sannsynligvis klar men OX er noe mer usikker.



Jeg tar det som en selvfølge at de nylig friskmeldte starter denne kampen og siden det er "tradisjon" at vår 2. målvakt vokter buret i cupkampene, så blir det polakken fra start i denne kampen.


Jeg ser ikke bort i fra at det blir to tre "lovende" på benken også.



Kanskje noe slikt?:


Szczesny


Bellerin - Chambers - Kos - Monreal


Ramsey - Coquelin


Walcott - Özil - Campbell Rosicky


Giroud



Vurderte å "benke" Kos og bruke Chambers/Monreal som stopperpar og Gibbs på backen.


Hadde også planer om å ta med Rosicky, men er litt usikker på hvem som da skal ut. Siden Campbell nå er lånt ut til Villareal har jeg byttet han ut med Rosicky i mitt tips til lagoppstilling.


Link to comment
Share on other sites

Szcz

Bellerin - Chambers - Monreal - Gibbs

Ramsey - Flamini

Walcott - Özil - Campbell

Giroud/Akpom

Bare å la spillere få spilletid her, vi har flere som trenger det. Så kan de andre etablerte hvile. Benken kan godt være sterk med navn som Cazorla, Kos og Coq.

Link to comment
Share on other sites


#Arsenal team to play Brighton: Szczesny, Chambers, Koscielny, Monreal, Gibbs, Flamini, Walcott, Ramsey, Ozil, Rosicky, Giroud



Tipper laget stiller slik ute på matta:



Szczesny


Chambers - Koscielny - Monreal - Gibbs


Flamini - Ramsey


Walcott - Özil - Rosicky


Giroud


Link to comment
Share on other sites

Rosicky har jo blitt matchet ganske forsiktig de senere år. Han ser ut til å ha fysisk og mentalt overskudd hver gang han kommer inn. Fantastisk pasning!

 

Ellers har vi et solid luksusproblem på de tre offensive midtbaneplassene nå som de fleste er friske. Sanchez, Øzil, Cazorla, Walcott, Ox, Rosicky, Welbeck (?). Vanskelig å se at Podolski og Campbell skulle fått særlig med spilletid denne våren hvis alle disse, pluss Giroud, holder seg skadefrie herfra og inn.

Link to comment
Share on other sites

Ser Szcz har vært på en liten blåbærtur igjen av referatet på vglive. Fikk ikke sett det, noen som kan forklare?

Nølte slik at han kom på halvdistanse etter et innlegg eller en corner. Ellers var vel ikke plasseringen på 1-2 helt topp. Ingen tabber, men hjelper han absolutt ikke inn i førsteelleveren igjen.
Link to comment
Share on other sites

Ser Szcz har vært på en liten blåbærtur igjen av referatet på vglive. Fikk ikke sett det, noen som kan forklare?

 

Uansett utrolig artig at det er Walcott og Özil med målene

Sånn som han alltid gjør. Havner i ingenmanns land på innlegg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Arsenal på godt og vondt. Briljante mål og forsvarstabber. Overlegent banespill (i det meste av kampen), men inviterer motstander inn i kampen. Med noen rustne "nyfriske" spillere på banen så kan jeg selvsagt ikke forlange det samme som Sanchez og Cazorla har levert, men til tider et svært så ustrukturert offensivt spill. Giroud var uinspirert og vingspillet var svært mangelfullt.

 

MOM, vår viduendelige aldrende tjekker.

 

Ser Szcz har vært på en liten blåbærtur igjen av referatet på vglive. Fikk ikke sett det, noen som kan forklare?

 

Sånn som han alltid gjør. Havner i ingenmanns land på innlegg.

BE

Polakken har et par bærturer, men baklengsmålene er det forsvaret og ikke polakken som må ta hovedskylden for. Uansett så blir det selvsagt Ospina neste helg mot Villa.

Link to comment
Share on other sites

Polakken ser bare svakere og svakere ut for hver kamp han spiller. Chambers er svak i dag. Det samme er Ramsey. Flamini er enda verre. Men helt fantastiske Rosicky klarer med sin forestilling å kompansere for alle de andres elendige prestasjoner. For en spiller! Godt at Walcott og Özil er tilbake. Coq viser at han er lagets beste dm. Han er god som andrevalg, så her må det inn en ny spiller. Giroud er svak i dag, og bør få en konkurrent i verdensklasse. Helst i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Da var vi videre, men litt skremmende dårlig forsvar ett par anledninger må jeg si. Virker som man ikke er like påslått som mot feks City.

Polakken styrker ikke sine aksjer, er sjanseløs på begge mål og han burde iallefall vært i nærheten av å redde ett av de. Litt påfallende at vi plutselig slipper inn to mål med en gang han er tilbake. Ospina har vel til gode å slippe inn ennå.

 

Ellers var det mye fint spill, og resultatet lyver litt av banespillet. Men som Arsenal supporter er man aldri trygg selv om man leder med flere mål.

Link to comment
Share on other sites

Dette er FA-cupen. Der kan alt skje. Det ble spesielt bevist i går av et Chelskij som taper etter å lede 2-0 mot Bradford. Vi går videre, men Brighton kjemper godt i andreomgangen og kommer nesten tilbake. Synes ikke man skal se for mye på lagprestasjonen etter en slik kamp med unntak av at vi går videre. Når det gjelder enkeltspilleres prestasjoner er det mer man kan si. Flamini er rett og slett for dårlig og det vises kjapt når Coq kommer innpå at han pr dags dato er milevis foran Flamstern. Szczesny er pr dags dato noen hestehoder bak Ospina. Walcott og Özil blir viktige i kampen om CL-spill og en evt ny FA-cupsuksess. Akpom er spennende. Og sist men ikke minst; I dag viser Rosicky hvorfor han har fått sitt kallenavn. For en kar!

Link to comment
Share on other sites

Dette er FA-cupen. Der kan alt skje. Det ble spesielt bevist i går av et Chelskij som taper etter å lede 2-0 mot Bradford. Vi går videre, men Brighton kjemper godt i andreomgangen og kommer nesten tilbake. Synes ikke man skal se for mye på lagprestasjonen etter en slik kamp med unntak av at vi går videre. Når det gjelder enkeltspilleres prestasjoner er det mer man kan si. Flamini er rett og slett for dårlig og det vises kjapt når Coq kommer innpå at han pr dags dato er milevis foran Flamstern. Szczesny er pr dags dato noen hestehoder bak Ospina. Walcott og Özil blir viktige i kampen om CL-spill og en evt ny FA-cupsuksess. Akpom er spennende. Og sist men ikke minst; I dag viser Rosicky hvorfor han har fått sitt kallenavn. For en kar!

Jeg må si meg delvis uenig i denne "konklusjonen". Offensivt er jeg i stor grad enig i at vi ikke må legge for mye i prestasjonen, tross alt så er det flere spillere som har lite med kamptrening etter ett langt skadeavbrekk. Defensivt derimot så bør vi absolutt ikke "ignorere" de svakhetene som er der. Forsvaret svikter ved begge målene og de er på "gyngende" grunn flere ganger i andre omgang og her kan vi ikke skylde på manglende kamptrening. Alle de fire i bakre rekker, målvakt og vårt "defensive anker" har spilt mye denne sesongen og de problemene vi så antydninger til i dag har skjedd alt for ofte både denne sesongen og også i foregående sesonger. For meg så er dagens kamp (defensivt) en bekreftelse på at det trengs en markant oppgradering i disse leddene.Når vårt defensive lagdel sliter så mye mot et lag som tross alt sliter i bunnen av divisjonen under oss så er det et problem når vi tross alt i hovedsak bruker spillere som som regel spiller fra start i PL.

 

Jeg er klar over at oppgraderingen til en viss grad har startet. Ospina synes å ha tatt over plassen som vår førstemålvakt, men vi har ennå ikke virkelig fått sett hva som bor (eller ikke bor) i han av kvalitet siden han ikke har blitt satt skikkelig på prøve ennå.

Coq på midtbanen har vært ett hyggelig gjensyn så langt, om det er noe som varer eller om det bare er noe midlertidig får tiden vise (dette innlegget på gunners.no er nok ikke "vitenskapelig", men den gav meg visse assosiasjoner til Flamini sin fantastiske og siste sesong i hans første perioder i klubben).

I forsvaret så ser det ut som at vi har en ny stopper på¨vei, forhåpentlig er det et godt steg videre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...