Jump to content

2014.11.09 Swansea City


Polljen

Recommended Posts

Denne kampen føyer seg pent inn i rekken av elendige kamper. Glimtvis bra, ellers går det meste stort sett mye på tverke. Defensivt holder jo ikke laget sammen i det hele tatt. Samtidig er det ikke mange spillere som får godkjent når det gjelder innsats og ferdigheter.

 

På toppen av det hele så prestere sjefen å sette inn på Sanogo. Gudene vet hva som er tilfellet med Podolski. Tipper han takker for seg så fort han har muligheten (håper for hans egen del). Blir spennende å se hvem som følger etter. Walcott?

 

Har store problemer med å se hvordan Arsene Wenger skal klare å dra dette laget videre. Ikke engang fjerdeplass er sikker.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Hvordan Wenger kan la Cazorla få spille såpass mye i den formen han er i om dagen er for meg en gåte. At han heller ikke evner å gjøre et grep på høyresiden for å hjelpe Chambers som gang på gang er i trøbbel er rett og slett et lite mysterium.

 

Sanogo inn på tampen av kampen er også noe å stusse på. Ikke bare har gutten fortsatt ikke scoret et eneste mål for Arsenal i en "ordentlig" kamp, men han har også vært skadet i et par måneder og hvis han har slitt med måltouchen tidligere så kan man banne på at han ville slitt med det i dag også. Hvorfor blir ikke Podolski kastet innpå?

 

Ellers må det igjen nevnes at vi må være den "toppklubben" i verden som er desidert dårligst på dødballer. Vi er rett og slett ikke en trussel i det hele tatt annet enn når Sanchez kan skyte direkte på mål.

Link to comment
Share on other sites

Har sett de fleste Arsenal kamper siden 1998. Nå tror jeg at jeg heller lar være innimellom. Det kommer ikke til å skje noe mer så lenge Wenger er vår trener. Det kommer til å bli det samme de neste 3 årene også. Masse frustrasjon og en uendelig rekke med spillere som ikke vil avhjelpe noe som helst, fordi det er systemet vårt det er noe alvorlig galt med.

Jeg kommer nok til å prøve å få med meg mest mulig kamper med/uten Wenger, men jeg skal innrømme at jeg pr.dato ikke slår på kasse med store forventninger.

Link to comment
Share on other sites

Et lag som er dårlig både på banen og på benken, men å gjøre Szczesny til syndebukk når resten er så elendig blir bare feil.

Er det en syndebukk idag er det Wenger. Spiller med lag som er elendig gang på gang. Alle oppegående managere tar ut en Chambers som blir rundlurt hele kampen, ikke Wenger. Når det blir vår bane idag tar han neppe selvkritikk på dette.

Så presterer han kunststykket å sette på sanogo som aldri scorer mål, når podolski som kan få en sjanse til å bli mål blir igjen på benken. Håper Podolski forsvinner i januar for sin egen del, stakkars mann.

 

Vi har ingen DM i laget. Vi har ingen ledere, vi har bare små teknikere som mister totalt hodet hver gang det butter. Hvorfor? Fordi Wenger har plukket dem ut, og mener de skal kunne kjempe om en tittel. Det er så søkt at det gjør vondt langt inn i sjela.

 

Tapapa: ord har jeg nok ja :)

Link to comment
Share on other sites

Ellers må det igjen nevnes at vi må være den "toppklubben" i verden som er desidert dårligst på dødballer. Vi er rett og slett ikke en trussel i det hele tatt annet enn når Sanchez kan skyte direkte på mål.

 

 

Godt poeng Stefan! Er dog en trussel mot eget mål. Talentløse greier...

Link to comment
Share on other sites

Wenger har mistet all troverdighet. En sta type som begynner å bli ekkel når det kommer kritikk etter en slik høst. Da sier han bare at han vet, og at alle andre kan holde kjeft. Dette er bare ikke bra. Han burde etter FAcup seieren i vår gått av med stil. Det var så vidt det gikk, og man kunne se at han var lettet og glad.

Hva skjedde ? Han fikk bare mer tro på sitt prosjekt, fornyet kontrakten og førte det uendret videre til denne sesongen.

Vi har sett Arsenal slite i perioder før også. Men ikke slik som nå. Havner man utenfor topp 4 er det ikke et argument igjen for å ikke prøve noe nytt.

Link to comment
Share on other sites

 

Chambers mot Di Maria blir moro tenker jeg!

Og der har vi litt av kjernen. Jeg tror United vil analysere at det er vårt svake punkt. Vi derimot analyserer lite med Wenger. OX var frisk fremover på høyre i 1 omg. Ordnet gult på to eller tre spillere. Men i 2 omg skal vi plutselig nesten ikke utfordre her.

 

Jeg ville instruert OX til å utfordre hver bidige gang han har mulighet. Nå er jeg ingen manager men hvor vanskelig kan det være? Rimelig sikker på at Munk ba de kjøre på mot Chambers. Betalte seg til 3p det

Link to comment
Share on other sites

Spennende om United får noen forsvarsspillere tilbake til kampen mot oss. Hvis ikke bør det bli ordentlig målkalas.

 

Opta:

 

9 - Arsenal have lost more points from a winning position than any other Premier League team this season. Slips.

 

2 - Arsenal's two lowest points totals after 11 games under Wenger have come in the past three seasons (16 in 2012-13, 17 this season). Fade

Link to comment
Share on other sites

Usikker på om abonnementet på tv2sport premium holder ut januar nå. Så svakt, elendig og naivt. Det dummeste er Wenger sitt forsøk på å svare reporteren som spør hvordan det var mulig å tape dette. Synes synd på Rosicky og Podolski. Sanchez likeså.

Link to comment
Share on other sites

Og der har vi litt av kjernen. Jeg tror United vil analysere at det er vårt svake punkt. Vi derimot analyserer lite med Wenger. OX var frisk fremover på høyre i 1 omg.

Påstand: Selv om Ox var veldig bra fremover ville vi vunnet denne kampen om han var flinkere til å hjelpe Chambers.

Chambers ble dominert mot, men hadde han vært den eneste som var dårlig denne kampen hadde vi vunnet for det, Cazorla var stort sett usynlig når han ikke ble grisa, Ramsey bedre enn på lenge, men for lite fremgang i det han gjør. Welbeck ser som regel etter Alexis for å sette det første presset istedenfor å hjelpe til selv(Selv om han hadde en grei kamp selv)

 

 

Monreal slet som ventet med Bony, det gjorde Mertesacker og Koscielny i fjor også, ingen bombe der.

 

Gir laget som helhet en 4/10, Sigurdssons mål var ustoppelig, det andre burde vi klart å stoppe, vi fikk aldri satt samme fart i spillet som Swansea og vi burde utfordret mer på høyrekanten, vet at Theo nettopp er tilbake fra skade, men han stod jo ofte å så på ballen når motstander var like ved. Vi er avhengige av å begynne å presse bedre og få høyere tempo på pasningsspillet vårt. Det er det Real Madrid gjør, det er det Dortmund gjør, det er det Juve gjør og det er det Bayern gjorde når de var best.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan Wenger kan la Cazorla få spille såpass mye i den formen han er i om dagen er for meg en gåte. At han heller ikke evner å gjøre et grep på høyresiden for å hjelpe Chambers som gang på gang er i trøbbel er rett og slett et lite mysterium.

 

Sanogo inn på tampen av kampen er også noe å stusse på. Ikke bare har gutten fortsatt ikke scoret et eneste mål for Arsenal i en "ordentlig" kamp, men han har også vært skadet i et par måneder og hvis han har slitt med måltouchen tidligere så kan man banne på at han ville slitt med det i dag også. Hvorfor blir ikke Podolski kastet innpå?

 

Ellers må det igjen nevnes at vi må være den "toppklubben" i verden som er desidert dårligst på dødballer. Vi er rett og slett ikke en trussel i det hele tatt annet enn når Sanchez kan skyte direkte på mål.

 

----

Eg vet ikkje kor mykje det er i verdi å lese for dere, men anyways; hadde eg ikkje vært på jobb til seint igår kveld ville eg skrevet noko liknande sjølv. Bra oppsummert Stefan.

 

Eg byrjar å leike med tanken om friskt blod kan vere forløysande. Vi har eit godt materiale i troppen, men betre taktiske grep undervegs i kampane (der har Wenger etter mi meining alltid hatt ein svakheit) og villigheit til å nytte midlar der det er akutt behov som f.eks den evige tomrommet etter Henry, eller at Almunia fikk dominere buret i fleire sesongar for å nemne to av mine største frustrasjoner i Wenger-æraen. No presterte han å selge Vermaelen rett før vindauget stengde utan å forsterke eller i det minste handle inn ein erstattar noko som gjer at vi må spele med Monreal i midtforsvaret i fleire kampar. Monreal er ingen midtstoppar, han kan gjerne steppe inn undervegs i ein kamp om behov, men no har han spilt mange kampar på rad som stoppar. Eg tykkjer ikkje han beherskar den rollen så godt.

 

Måten han svarte på kritikken blant anna fra Paul Merson som karakteriserte Wenger noko sånt som 'tactical clueless' vitner om ein desperat mann utan kontroll og heilt i balanse.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...