Jump to content

2014.11.09 Swansea City


Polljen

Recommended Posts

Swansea City swanseacity.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal

Søndag 9. november 2014, kl. 17:00, Liberty Stadium

Premier League.

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo,

Da er dagen kommet for den store "keeperduellen" (ikke minst her på forumet) mellom vår gjenværende polakk og vår "ex-polakk" ;D

Vi møter i denne kampen et lag som er relativt jevnbyrdig når det gjelder poengsankingen så langt i sesongen (2 poeng bak oss) og det er ingen grunn til å tro at dette blir en lett match for Arsenal.

Skadesituasjonen (utenom de langtidsskadde), er i følge dagens oppdatering på Arsenal.com at Arteta ikke er med til Swansea, men Wilshere er derimot tilbake i troppen til søndagens kamp.

Arteta skal være klar etter landslagspausen og det har vi antatt at også Koscielny skulle være, men slik jeg tolker det som står på Arsenal.com så er sjansen sannsynligvis relativ minimal (sitat: "Koscielny has a little chance to be back after the international break".

Når det gjelder laget som vi skal stille på lørdag så er det to åpenbare spørsmålstegn. Det viktigste er DM og spørsmålet om vi har noe annet alternativ til Flamini? Det andre spørsmålet slik jeg ser det er om det ikke er på tide å flytte Chambers inn i midten.

Når det gjelder DM så er omtalen av Flamini ganske negativ her på forumet når det gjelder hans innsats denne høsten og jeg har ikke tenkt å bruke krefter på å ta til motmæle mot den kritikken. Jeg tipper at Wenger starter med Flamini med Ramsey eller Wilshere som makker. Hadde Ramsey vært i form så kunne jeg tenkt meg å prøvd han sammen med Wilshere som en slags duo der, men jeg har problemer med å finne et bedre alternativ til det "dårlige" som er mest åpenbart.

Coquelin har nylig gått på utlån og helsa til Diaby er vel ganske så usikker. OX kunne kanskje dannet et par med Wilshere, men han har hatt en tendens til å miste ballen for lett denne høsten. "Poteten" Chambers skulle jo ifølge Wenger (da han ble kjøpt) også kunne dekke denne posisjonen og selv om jeg mener han skal være i bak-fireren så spørs det om vi burde prøve han på DM.

DM-posisjonen er pr. i dag rett og slett en gedigen "hodepine"

Når det gjelder midtforsvaret så vil jeg gjerne se Chambers der med Bellerin på backen, men jeg føler at både Chambers og Mertesacker foretrekker å dekke den høyre stopperposisjonen og at de begge er er litt mer ubekvemme med å stå til venstre og at det kanskje er en grunn til at Monreal har dekket venstresiden. Monreal har totalt sett ikke gjort en dårlig jobb som stopper, men jeg mener at Chambers tross alt er et bedre valg i stopperduoen.

 

Offensivt så fikk Podolski et lite innhopp i midtuka, men som resten av laget så var det en flau forestilling fra han også i den korte perioden. Jeg vil likevel gjerne se han fra start enten som spiss eller ving på søndag. Walcott slapp ikke inn på i midtuka, men han trenger mer enn 10 minutter mot Swansea, men om han skal starte eller komme inn på tidlig i 2. omgang er jeg usikker på. Cazorla har ikke vært i nærheten av sitt beste de siste kampene, men hva er alternativet? Jeg "gambler" i mitt oppsett med å sette Cazorla på benken.

 

Under meget STOR tvil så er dette mitt forslag til de elleve som skal starte kampen:

 

Szczesny

Bellerin - Chambers - Per - Gibbs

Wilshere - Flamini

OX - Sanchez - Podolski

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

 

Trodde du var Gooner jeg? Dårlig gjort å heie på Fabianski her! >_<

Du blir neppe komiker når du blir stor Stefan.

 

Når det er sagt håper jeg Fabianski står en god kamp selv om jeg håper han taper.

Dersom han står godt så holder alle på dette forumet kjeft.

Skulle han, mot formodning, stå ræva så blir det neppe fred å få på dette forumet for meg i allefall.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Du blir neppe komiker når du blir stor Stefan.

 

Når det er sagt håper jeg Fabianski står en god kamp selv om jeg håper han taper.

Dersom han står godt så holder alle på dette forumet kjeft.

Skulle han, mot formodning, stå ræva så blir det neppe fred å få på dette forumet for meg i allefall.

 

BE

Nå er vel Arsenal kjent for å gjøre motstanders målvakter gode, så sannsynligheten for en storkamp fra Flabbianski Fabianski er vel relativ god :lol:

Link to comment
Share on other sites

Du blir neppe komiker når du blir stor Stefan.

 

Når det er sagt håper jeg Fabianski står en god kamp selv om jeg håper han taper.

Dersom han står godt så holder alle på dette forumet kjeft.

Skulle han, mot formodning, stå ræva så blir det neppe fred å få på dette forumet for meg i allefall.

 

BE

 

Får se hvordan Flappy gjør det. Personlig håper jeg han står like ræva som han gjorde mot Porto i CL for noen år tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk kan det være slik at vinneren av denne kampen går inn i den berømte top4.

 

Slett ikke sikker på at det er oss. Swansea spiller iallefall ball, mulig vi slipper skader denne gangen. Alexsis får vel nye 90. Walcott 20min kanskje. Ellers blir det vel dessverre flamini i midten. Kunne tenkt meg bellerin på høyre back og chambers DM

Link to comment
Share on other sites

Ser helst Flamini på tribunen. Synd at han som jobber så hardt ikke har større ferdigheter. Lukas blir vel å vise seg frem i dag. Sammen med Sanchez.

Jeg er enig med deg, men jeg er sikker på at Wenger er uenig med deg. Flamini kommer til å spille fra start, Podolski starter på benken.

Link to comment
Share on other sites

Det vi så de siste kampene med aggresivitet er borte. Litt stillestående og defensiv? holdning. Vi taper andre duellene gang på gang. Chambers sliter på siden sin. Alexis virker sliten, jobber som en av de bedre, men halv maskin kontra tidligere kamper.

OX er livlig men mye surr der også. Skuffende omgang og mer må til for å ta poengene vi MÅ ha

Link to comment
Share on other sites

Flamini er heldig som fremdeles er på banen. Godt han fikk gult så wenger forhåpentligvis bytter han ut snart. Welbeck helt fraværende.. Håper poldi kommer inn i andre sammen med arteta!

Arteta er ikke i troppen og flamini fikk ikke gult.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...